20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 152274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #735 på: 28. Juni 2008, 09:38 »
OLsen er og blir en diving queen. Han faller som om han er skutt i HVER ENESTE kamp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #736 på: 28. Juni 2008, 14:01 »
Sa vel det samme om Mini da... :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #737 på: 28. Juni 2008, 15:56 »
Yaw får sin debut i dag, som midtstopper, kommer inn for en skadet Ørn og en suspandert Azar! 19 år gammel og har et stort talent, kommer ifra min klubb Fana IL. Blir spennende å følge han i dag!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #738 på: 28. Juni 2008, 18:44 »
Tydeligvis flere enn bare Runar Berg og Trond Olsen som ikke har kommet seg etter ferien...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #739 på: 28. Juni 2008, 19:29 »
Steike for en kamp mellom Stabæk og TIL. Kunne vært 5-5... Ramovic vise igjen at han er en av tippeligaens beste keepere. Tromsø får endelig uttelling på sjansene sine. Noe vi har slitt med i vårsesongen.
Selv om vi leder 4-2 føler jeg ikke dette som sikkert ennå. Stabæk er svinaktig farlige. Men vi kan kontre vi også med en Moldskred i superform.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #740 på: 28. Juni 2008, 23:19 »
Ramovic spilte i dag en glimrende kamp, ingen tvil om at han er en knakende dyktig keeper. Spennende kamp.

Fikk desverre ikke sett B/G-RBK, men har sett høydepunktene nå. Stoors utvisning er direkte latterlig. Martins skal ikke ha straffe, han oppsøker en farlig situasjon selv. Likevel, jeg skal være såpass ærlig at dommeravgjørelser jevner seg ut over en hel sesong og vi kommer nok til å få tvilsomme avgjørelser vår vei senere også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 29. Juni 2008, 15:41 »
Stoors utvisning var en skandale.
Hvis Sondre Kåfjord er en mann som står for det han sier, bør han nå kreve etterforskning av Trond Olsen for filming. Men det skjer jo aldri, og Fredrik Stoor vil få to eller tre kampers karantene for aldri å være i nærheten av Trond Olsen. Mannen er jo tross alt svensk landslagsspiller og han må da vite bedre enn å spille fotball i Norge og for Rosenborg.

Nå jevner riktignok dommeravgjørelser seg ut over tid. Men det skal sies at Brage Sandmoen dømte jævlig dårlig. Og selv om Glimt selvfølgelig ikke skulle hatt straffe, verken Martins eller Hamoud (som forsøker seg på en latterlig dårlig filming, uten at han får gult kort for det - gi ham tre kampers karantene, Kåfjord!), så skal de selvsagt få lov til å si seg misfornøyde med kamplederen, selv om de fikk lovlig mange fordeler av ham.

For øvrig skjønner jeg meg ikke på TV2. Stabæk er som alltid veldig farlige offensivt, men for en gangs skyld sløser de med sjansene, brenner et straffespark og forsvarer seg latterlig dårlig. Dermed antyder TV2 langt på vei at det er krisetendenser i Bærum. Bare fordi Tromsø for én gangs skyld fikk den berømmelige ketschup-effekten foran mål?

Greit nok, TV2s eksperter skal ha rett i én ting: Stabæk lever på en av Tippeligaens beste førsteellevere. De har samtidig en tynn stall, og er derfor avhengig av at elleveren fungerer fra start av. I går var forsvaret og keeper Knudsen en helt annen plass enn alle andre, men hadde Stabæk scoret på straffesparket er det stor sannsynlighet for at de ville gått seirende ut av kampen. Er det derfor noen krise i emning på Nadderud?

Kan dere ikke prøve å være objektive, kommentere de faktiske forhold og analysere kampen i hjel, i stedet for å prøve å skape skandaler og overskrifter, der ingen fins?

Tar det lang tid før TV2 skal begynne å kreve Erik Hamréns avgang? På sine fire kamper som RBK-trener har han en seier, to uavgjorte og ett tap. Tre straffemål (det ene riktignok etter retur fra straffespark), ett dødballmål og ett spillemål er altså fasiten for RBK, som har hatt fire forholdsvis greie motstandere. Hvor lang tid tar det før TV2 krever Hamréns hode på et fat?

Mitt tips er at det ikke tar særskilt lang tid. Et svakt resultat mot Aalesund, og TV2 krever svenskens avgang, Iversen utestengt på livstid og Rosenborg Ballklub slått konkurs. Er ikke det drømmescenarioet, Bergen, om deres kjære lokal-TV-stasjon TV2 skulle fått til noe sånt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #742 på: 29. Juni 2008, 16:13 »
Makan til bitterhet, Joakim. Må vel være noe av det værste vrøvlet du har kommet med på lenge...Høres ut som en unge som ikke får pupp jo!

plebbster

• Gjest
« Svar #743 på: 29. Juni 2008, 16:27 »
Mitt tips er at det ikke tar særskilt lang tid. Et svakt resultat mot Aalesund, og TV2 krever svenskens avgang, Iversen utestengt på livstid og Rosenborg Ballklub slått konkurs. Er ikke det drømmescenarioet, Bergen, om deres kjære lokal-TV-stasjon TV2 skulle fått til noe sånt?

Du føyer deg rett inn i rekken bak Vidar Riseth som en patetisk trønder som tror at Brann og Bergen eier TV2. Det du skriver her er latterlig. Med den grinete stilen å skrive på , klarer du å få alt til å virke som om alle hater Rosenborg og dere har det ekstremt tøft i alle mulige situasjoner. Først hevder du at TV2 er tidlig ute med å konkludere en krisestemning i Bærum før du konkluderer selv med at Brann styrer TV2 og ønsker Iversen utestengt på livstid for et eller annet. Jeg bare... tar det ikke helt ::)

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #744 på: 30. Juni 2008, 00:20 »
Begynner å bli sykt patetisk den klagingen din Joakim! Som Pleb skriver så nærmer du deg Riseth-nivå, vanskelig å bli mer paranoid enn han...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 30. Juni 2008, 10:34 »
Det at kommentatorene begynte å snakke om krise i Stabæk under kampen mellom Stabæk og Tromsø er jo faktisk sant, men jeg tror dette har mer med at TV2 er veldig interesserte i å skape sensasjoner enn noe annet.

Den rasjonelle delen av hjernen min sier at TV2 selvfølgelig ikke har noen agenda mot RBK heller, og inntil videre velger jeg å tro at de bare er altfor flinke til å blåse opp saker og at dette skjer for alle lag. For det er litt irriterende når kommentatorene fremdeles snakker om at Kvarme burde vært utvist i første serierunde mot Lyn, selv om han burde vært det. John Pelu-saken ble også blåst ut opp hinsides fornuft, selv om verken jeg eller noen andre kan si om han faktisk filmet eller fikk krampe. Det at vi derimot nå har blitt idømt to røde kort som aldri skulle vært røde kort (Kone mot Vif og Stoor mot B/G) er det merkelig stille om.

Når det er sagt kan jeg ikke si at jeg vet hvordan TV2 opptrer i slike saker i forhold til mange andre lag da jeg ikke følger like godt med der, men jeg vil tro at deres lags supportere ofte føler det samme mot oss. Om det ikke er tilfelle er det likevel forståelig at RBK rakkes litt ned på grunnet deres posisjon i norsk fotball, selv om det i så fall er latterlig dårlig journalistikk.

Som jeg har nevnt tidligere dømmer jeg litt fotball selv og er 100% sikker på at alle de som dømmer en kamp i Tippeligaen tar det ekstremt seriøst og gjør sitt aller beste for å dømme riktig. Hvis ikke får de ikke være med lenger, så enkelt er det. Blir det en feil er dette pga at dommeren ser feil eller ikke får med seg situasjonen ordentlig. Og som sagt, avgjørelsene jevnes ut over tid.

Det jeg derimot har et problem med er TV2s kommentatorer, og da spesielt Øyvind Alsaker. Fyren har uten tvil masse kunnskap om mangt, i alle fall statistikker og lignende, men mannen kan jo ikke skjule hvem han holder med til enhver tid. Tror det er mye av grunnen til at mange mener at TV2 har sympatier for Brann og også mot RBK.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 30. Juni 2008, 16:58 »
Det gjorde utrolig godt å få ut aggresjonen, og jeg står for alt det jeg skrev, selv om jeg i en periode med mye frustrasjon jeg måtte få ut, overdrev en tanke.

Men jeg kan ikke sitte stille og se på hvordan TV2 gjør skam på norsk fotball, ved å konstant yppe til krig, hvis de finner det for godt. De vil skape kriser og sensasjoner der ingen krise og sensasjon er å se. Måten TV2 dikterte NFF på i Pelu-saken, kommer jeg aldri til å glemme og aldri til å tilgi. At de ikke gidder å bruke det minste tid på å spørre ut Trond Olsen om de to situasjonene som førte til Fredrik Stoors totalt feilaktige utvisning mot Bodø/Glimt, synes jeg er tåpelig, og at de ikke bruker mer tid på disse situasjonene i ettertid, synes jeg er svært synd.

John Pelu fikk så øra flagret. En forbanna svenske skulle ikke komme hit og tro han kunne ta seg til rette, og lure fotballnorge med sin påståtte krampe i begge bein, selv om Rosenborgs lege kunne bekrefte at han fikk krampe, selv om Pelu selv sa klart og tydelig ifra at han fikk krampe og måtte byttes ut. Men alle andre som filmer, og ikke får gult kort for det, alle som handser, og får belønning for det, de slipper rimelig billig unna.
Thorstein Helstad fikk til og med tre alternativer å velge mellom, og fikk ikke et ord mot seg, annet enn noen ha-ha i studio.

At dommere gjør feil avgjørelser iblant er så sin sak. Men hvorfor går ikke TV2 dommerne etter i sømmene, når det har gått ut over Rosenborg, mens dommeren må degraderes til tredjedivisjon hvis han har gitt Branns motstander et feilaktig idømt straffespark? Og hva holder Øyvind Alsaker på med, når han kommenterer Tippeligaen? Og hvorfor kommenterer han omtrent samtlige av Branns kamper? Hør på lydopptak fra Brann-Fredrikstad. Den som ikke der hører hvilket lag Alsaker holder med, er døv.

TV2 skal få lov å tjase og fjase litt innimellom. Davy Wathne fronter sin kjærlighet til Sportsklubben Brann på en humoristisk måte. Og Mini har etter hvert blitt litt mer seriøs. Men TV2s sportsredaksjon som helhet må lære seg hva objektivitet er, og de må lære seg å kunne se ting på en litt mer nyansert måte. Bare fordi Stabæk taper en fotballkamp er det ikke umiddelbar krise i klubben. Bare fordi Rosenborg får kontroversielle dommeravgjørelser i sin favør, betyr ikke det at RBK er juksemakere, dommeren er kjøpt og betalt. Og når RBK får kontroversielle dommeravgjørelser imot seg kan man ikke bare holde kjeft.
Yssouf Kone fikk 2 kampers karantene for en forseelse som overhodet ikke kvalifiserte for mer enn gult. TV2 holdt kjeft, og Bengt Eriksen sa etter VIF-kampen at rødkortet var noe strengt, men ikke feil. Fredrik Stoor fikk to gule kort for to situasjoner som i verste fall var nok til én advarsel, men som lignet mer på to gule kort til Trond Olsen.

Når Lillestrøm-ledelsen langet ut mot TV2, så hadde de jo faktisk helt rett.
TV2s analyser jevner seg ikke ut over tid, det gjør dommeravgjørelser. Og når TV2 fokuserer mer på noen få, men svært kontroversielle dommeravgjørelser, enn på kampen, så er noe galt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #747 på: 30. Juni 2008, 17:09 »
Det jeg lurer litt på, godeste Joakim, er hvorfor du ikke klaget på alt dette da RBK vant serien år etter år?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 30. Juni 2008, 17:23 »
Det jeg lurer litt på, godeste Joakim, er hvorfor du ikke klaget på alt dette da RBK vant serien år etter år?
Fordi de ikke var like ekstreme på den tiden? Jeg er helt enig med Joakim i at TV2 driver på helt feil måte, men å legge det ut på den måten han gjør, gjør det hele veldig useriøst.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #749 på: 30. Juni 2008, 21:26 »
Slik jeg ser det, har TV2 alltid holdt på på denne måten, men nå etter at RBK har forblitt en middelmådighet prøver godeste Joakim å skylde på alt og alle.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.