20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150944 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #705 på: 14. Juni 2008, 15:37 »
Brann har vel også vært etter Hoff, og kommer kanskje til å prøve seg i sommer...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 14. Juni 2008, 17:41 »
Jeg vil ikke bli overrasket om også Rosenborg banker på døra til Hoff. Selv vil jeg heller ha Trond Olsen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 14. Juni 2008, 20:57 »
Jeg vil ikke bli overrasket om også Rosenborg banker på døra til Hoff. Selv vil jeg heller ha Trond Olsen.

Håper selv dere går for Hoff. Olsen er dødsviktig for oss. Ser ikke at jeg vil ha en annen venstrekant i hele TL istedet for ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 15. Juni 2008, 19:18 »
Slapp av, Erik Hoftun tør ikke røre Olsen etter all den kjefta Brutter'n ga ham for Miller-kjøpet.
Sannsynligheten er nok større for at Erik Hamrén får med seg en tidligere elev fra Aalborg nordover.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 16. Juni 2008, 15:46 »
Jeg kunne godt tenkt meg noen av de bedre Aab-spillerne. Spent på å se hva som kommer inn i August. Vi har en altfor tynn stall og kommer nok til å få se noen nye fjes.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 16. Juni 2008, 15:58 »
Forresten er det jævlig tåpelig at det norske overgangsvinduet åpner først i august.
Rosenborg trenger forsterkninger NÅ, ikke om to måneder.

Du kjenner like godt som meg til det svært tette kampprogrammet RBK har i juli, Geir. Og med Koné i Romania, har vi overhodet ikke råd til en eneste skade eller suspensjon. Det er allerede lenge nok å vente på Pelu.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 16. Juni 2008, 16:10 »
Ja, at overgangsvinduet ikke åpner før i August er rett og slett tragisk. Vi kan selge spillere i Juli, men ikke kjøpe. Er stygt redd for at vi gjør det svært dårlig i kampene i Juli grunnet en tynn spillerstall som blir enda tynnere nå som Kone mest sannsynlig drar og Pelu er skadet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 16. Juni 2008, 16:14 »
Er på grunn av norske klubber kan kjøpe spillere i store deler av vinterhalvåret tror jeg. Så sammenlignet med klubber fra England har norske klubber flere måneder de kan kjøpe spillere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 16. Juni 2008, 16:48 »
Ja, det er derfor, problemet er bare at de norske klubbene har mye mer bruk for å få spillerne i Juli enn i November, men det bryr ikke NFF seg om.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 17. Juni 2008, 17:08 »
Jeg har forstått det som at det er FIFA som har påtvunget dette. Såvidt jeg har forstått (riktignok bare min tolkning av et foruminnlegg på rbkweb.no) så har NFF forhørt seg med klubbene om når et sommervindu passer dem best. Sånn som jeg ser det, burde det vært mulig med et overgangsvindu fra 1. juli til 1. august. Hvorfor må det norske overgangsvinduet stenge 1. september som alle andre plasser?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 17. Juni 2008, 17:32 »
Jeg forsto det som at NFF hadde påtvunget kutting på i et av vinduene, og NFF valgte av en eller annen grunn sommervinduet fremfor vintervinduet. Uansett hadde vi nok hatt mer bruk for Juli enn August som du sier.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #716 på: 18. Juni 2008, 12:37 »
Vinteren er vel en mer naturlig del av sesongen for norske klubber å kjøpe/selge spillere? På samme måte som at tiden nå er tiden for Engelske/europeiske klubber å endre på stallen. Utenfor sesongen er det mest naturlige. At RBK er kommet i den situasjonen at de ikke gjorde riktige kjøp utenfor sesongen er vel ikke noe argument for at sommervinduet bør være det som varer lengst. RBK har i tillegg vært i den situasjonen at når det lengste vinduet var åpent hadde de ikke den treneren som (forhåpentligvis for dere) skal være der i mange år på plass. Derfor ble det kanskje ikke investert så mye i spillere som det ville blitt med Hamrèn på plass tidligere? Men det er klart det er et drawback for alle norske klubber å ha et overgangsvindu i utakt med resten av Europa, for ikke å snakke om at sesongen er i utakt. Noe vår herre har største delen av skylda for, med klimaet vi har her.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 18. Juni 2008, 14:51 »
Vinteren er vel en mer naturlig del av sesongen for norske klubber å kjøpe/selge spillere? På samme måte som at tiden nå er tiden for Engelske/europeiske klubber å endre på stallen. Utenfor sesongen er det mest naturlige. At RBK er kommet i den situasjonen at de ikke gjorde riktige kjøp utenfor sesongen er vel ikke noe argument for at sommervinduet bør være det som varer lengst. RBK har i tillegg vært i den situasjonen at når det lengste vinduet var åpent hadde de ikke den treneren som (forhåpentligvis for dere) skal være der i mange år på plass. Derfor ble det kanskje ikke investert så mye i spillere som det ville blitt med Hamrèn på plass tidligere? Men det er klart det er et drawback for alle norske klubber å ha et overgangsvindu i utakt med resten av Europa, for ikke å snakke om at sesongen er i utakt. Noe vår herre har største delen av skylda for, med klimaet vi har her.

Jeg er på en måte enig. Problemet er bare at norske klubber nå nærmest ikke kan tillate seg å selge spillere i Juli fordi de ikke kan få på plass en erstatter før August. Så tenker egentlig mer på generelt grunnlag enn at vi akkurat nå har en tynn tropp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 18. Juni 2008, 15:54 »
Greit nok at det kuttes i sommervinduet fremfor vintervinduet. Det er jo på vinteren det er mest naturlig for norske lag å gjøre de støre forandringene. Men hvis en først skal kutte på sommervinduet, hvorfor MÅ overgangsvinduet på død og liv stenge 1. september som i resten av Europa? Hvorfor kan ikke norske klubber få handle når det kanskje er mest naturlig, i juli?

Hva er så naturlig med et overgangsvindu i august? Da er jo sesongen snart ferdig. I juli er ferien bare såvidt over, og i august/september begynner flesteparten av e-cupene. Noen må spille kvalifisering i juli. Hvorfor kan ikke lagene da få pyntet på stallen FØR de starter det verste e-cup-kjøret?

Jeg har ingen problemer med at sommervinduet bare varer i en måned, som vintervinduet internasjonalt. Men problemet er at vinduet åpner altfor sent. Jeg tror også Brann, Stabæk, Lillestrøm, Vålerengen har mer behov for å handle spillere i juli, hvis de trenger å handle, enn i august.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 19. Juni 2008, 20:37 »
Rosenborg kan i dag meddele at Bjørn Tore Kvarme legger opp.
Kvarmes siste kamp for Rosenborg blir mot Bodø/Glimt på Aspmyra 27. juni. Deretter reiser han og familien på feire til Spania.

- Jeg hadde egentlig lagt opp i fjor høst, men den sportslige ledelsen klarte å overbevise meg om å fortsette ett år til. Det satt langt inne å fortsette, men Rosenborg hadde mistet flere forsvarsspillere, og klubben fikk bedre tid til å finne erstattere hvis jeg spilte videre. Det har egentlig ligget i kortene hele tiden at jeg ville gi meg til sommeren, forklarer Kvarme til RBK.no.

Les mer: Kvarme legger opp