20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150866 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #660 på: 03. Juni 2008, 17:46 »
Hehehe nei Geir har sett klippet igjen han nevner ikke Helstad i det hele tatt... :)

Hele klippet, han nevner situasjonen der Bredeli og Helstad snakker om de forskjellige svaralternativene.

Jeg forsvarer ikke Pelu, du kan nok ha rett i at det er mine RBK-øyne som mener han faller og ikke filmer, men da må det samme gjelde for Helstad-situasjonen, altså at det er deres Brann-øyne som ser at han faller og ikke filmer. Poenget er at samme ting skal ha samme konsekvens, det bør til og med en bergenser skjønne, for det skjønner tydeligvis alle andre her inne.

Hadde ikkje Annan noke tidligere i sesongen ?  er det ein ikkje sak fordi situasjonen ikkje var så viktig ??

Meget godt spørsmål, jeg skulle likt å se Sondre Kåfjord svare på dette.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 03. Juni 2008, 17:57 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/03/537083.html

Jeg har sett den, men mener fremdeles han møter seg selv i døra i flere tilfeller. Jeg tror det skal bli vanskelig for NFF om de skal legge denne linja for slike tilfeller. Det er det som bekymrer meg mest, ikke at Pelu blir utestengt som mest sannsynlig ikke kommer til å ha noe å si for Rosenborg ettesom førstevalgene da er tilbake. Det er det prinsippielle som er problemet, hvordan skal dett bli håndhevet fremover.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 03. Juni 2008, 19:07 »
Hvordan kan han si at det er en kampavgjørende situasjon? Brann beholdt alle sine spillere på banen. Episoden skjedde rett etter pause, og Viking ville hatt en hel omgang på seg til å utlikne. Dessuten kan en vel ikke påstå at Viking hadde så god kontroll på kampen som Torbjørn Svendsen mener. Førsteomgang dominerte jo RBK fullstendig. Og andreomgang ble nesten enveiskjøring det også. Dessuten scoret jo RBK et mål til senere i kampen, som fort kunne kommet uansett om dette hadde blitt straffe eller ikke. Og det er overhodet ikke første gang et lag har fått et straffespark de overhodet ikke skulle hatt. Og en kan jo like godt hevde at Nannskog filmet da han fikk straffe i en kamp tidligere denne sesongen. For det var en ekstremt billig straffe. Var ikke noe mindre kampavgjørende det, enn Pelus fall.

Jeg synes det ser ut som Helstad hopper før han faller, nesten så han tar sats. Pelu la seg rett ned, uten noe som helst mellomlegg. En ser heller ikke at han reiser seg opp og slår ut med armene og kauker "Hey, dommer, det der er straffe".
Forøvrig er jo Pelu mann nok til å si at "dommeren gjorde feil, og det er synd for Viking" etter kampen. Hvorfor skal han ikke få lov å hevde at han falt, når Thorstein Helstad gjorde det samme? Og hva med Morten Berre i 2002? Falt han? Filmet han? Eller ble han dratt ned av Odd-Inge Olsen (noe TV-bildene tydelig viser at IKKE skjedde)?

Forøvrig er det overhodet ikke noe likhet for loven når Fillo får gult kort, mens Pelu får to kampers utestengelse. Skal det være sånn, så må jo oppdaget filming gi direkte rødt. Ellers er det jo en stor fordel å få gult kort. Og det gule kortet er vel ment å fungere som en straff, er det ikke? Det finnes jo ikke straffbart, når du får to kampers utestengelse fordi dommeren har gjort en feil. Og hvor er fokuset på dommeren nå? TV2 har jo mast på dommerne hele sesongen. "Det der er dårlig dømming. Det der skal dommeren se". Men når Terje Hauge gir RBK et straffespark de ikke skulle hatt, da er han så uskyldig så uskyldig. Da er det John Pelu som er den store, stygge ulven.

Og hvorfor er det ingen som nevner at Uwe Rösler i sin tid som spiller ikke var den mest fair-spillende mannen på jord? Hvem er han til å skulle starte et korstog? Spillerne hans er ikke stort bedre. Mot Aalesund var det vel Gaarde som slo ballen ut med hånda, for å hindre Aalesund i å skape en stor sjanse. Han ble ikke straffet for det, og NFF grep ikke inn i etterkant. Var ikke dette en kampavgjørende situasjon? Hvorfor skal reglene "bare" gjelde for filming?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 03. Juni 2008, 19:14 »
Ja, handsen til Veliscka kan også tas med i betraktningen. Uansett kan ikke bare noen av disse andre straffes heller. Absolutt alle som gjør slike ting, gjerne en 2-3 stk. hver runde minst må bli straffet. NFF graver sin egen grav om dette skal få fortsette.

Joakim: Jeg tror det er en grunn til at Rösler bare er irritert på Hauge. Han kan ikke si noe negativt om Pelu for da møter han seg selv i døra.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #665 på: 03. Juni 2008, 22:44 »
Men det aller morsomste oppi det hele er lille Lars Bohinene som sitter i glasshuset sitt i Bærum og kaster stein på stein...
det mest uspoprtlige laget er vel Stabæk, Alanzinho, Veigar Pall og Nannskog har alle filmet nok for resten av Stabæk, skulle ihvertfall vært en straffe mot Brann i år som skulle blitt "trillet inn til keeper" for å være fair, men det skjedde jo selvfølgelig ikke. Bohinen er en vits...

Sitat
- Tenkt tilfelle: John Pelu er Stabæk-spiller, filmer seg til straffespark, men sier til dommeren at han ikke må dømme straffe fordi det var juks?

- Da hadde vi applaudert. Han ville fått støtte både fra meg og resten av klubben, svarer Bohinen.
BULLSHIT

Men blir, som Geir har påpekt artig å se NFF sine avgjørelser når situasjonene blir vanskeligere, greit at Pelu sin var soleklar, men når man er i tvil, da kan det blir gøy å bestemme imot ett lag. Som om ikke NFF er hatet nok fra før...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 03. Juni 2008, 22:58 »
Stabæk mest usportslig ? Stabæk er vel det laget som har gjort mest grep for og få fair play.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 03. Juni 2008, 23:21 »
Joackim. Hadde Hauge dømt riktig, ville pelu fått sitt andre gule kort for dagen, og da måtte rosenborg spilt med en mann mindre.

men neida, det har ikke noe å si for utfallet av kampen.

Og det er vertfall viktig som du påpeker å dra fram Røsler sin spillerhistorikk mange år etter hna har lagt opp. det har ivertfall ikkee noe med saken å gjøre, og ville vært dårlig journalistikk fra tv2 sin side. Pelu bør straffes i ettertid, Fillo fortjente også straff. det samme med helstad.

når vi har så jævli dårlige dommere i norge som ikke klarer å straffe spillerne der og da, bbør de tas i ettertid. det er skremmende å se hvor utrolig dårlige dommere vi har. hver eneste serierunde er det store kontroverser, og gjerne i flere kamper.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 03. Juni 2008, 23:40 »
Men det aller morsomste oppi det hele er lille Lars Bohinene som sitter i glasshuset sitt i Bærum og kaster stein på stein...
det mest uspoprtlige laget er vel Stabæk, Alanzinho, Veigar Pall og Nannskog har alle filmet nok for resten av Stabæk, skulle ihvertfall vært en straffe mot Brann i år som skulle blitt "trillet inn til keeper" for å være fair, men det skjedde jo selvfølgelig ikke. Bohinen er en vits...

Sitat
- Tenkt tilfelle: John Pelu er Stabæk-spiller, filmer seg til straffespark, men sier til dommeren at han ikke må dømme straffe fordi det var juks?

- Da hadde vi applaudert. Han ville fått støtte både fra meg og resten av klubben, svarer Bohinen.
BULLSHIT

Stabæk hadde noen ufair situasjoner i starten av sesongen (blant annet Annan og Nannskog) , men etter dette har de blitt bedre og i de siste kampene har de spilt fair.

Om Stabæk hadde ledet 3-0 og hatt fullkontroll tror jeg hele klubben hadde applaudert hvis en spiller hadde sagt noe slikt til dommeren. Hvis det derimot hadde stått 1-1 i en kamp som hadde stor betydning for gullet hadde det nok ikke være samme respons. Uansett tror jeg ikke det ville vært et problem da.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 04. Juni 2008, 01:10 »
Det blir uansett HELT LATTERLIG å plutselig skulle begynne med utestengelse og straff av Pelu. Mange som før skulle vært tatt.

Dette er for meg klubbens ansvar. RBK må, som alle andre lag, ta ansvar og fortelle spillerne at dette vil vi ikke ha noe av. I lengda tror jeg at det kan lønne seg for NFF å straffe klubb dersom det skjer flere ganger. RBK er overhodet ikke kjent som noen unfair klubb (selv om diverse usaklige skulle mene det), og derfor er dette et enkelttilfelle. Latterlig at en slik sak har blitt sånn blåst opp. Skulle vært ferdig i media etter en dag den derre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 04. Juni 2008, 09:54 »
Joackim. Hadde Hauge dømt riktig, ville pelu fått sitt andre gule kort for dagen, og da måtte rosenborg spilt med en mann mindre.

men neida, det har ikke noe å si for utfallet av kampen.

Og det er vertfall viktig som du påpeker å dra fram Røsler sin spillerhistorikk mange år etter hna har lagt opp. det har ivertfall ikkee noe med saken å gjøre, og ville vært dårlig journalistikk fra tv2 sin side. Pelu bør straffes i ettertid, Fillo fortjente også straff. det samme med helstad.

når vi har så jævli dårlige dommere i norge som ikke klarer å straffe spillerne der og da, bbør de tas i ettertid. det er skremmende å se hvor utrolig dårlige dommere vi har. hver eneste serierunde er det store kontroverser, og gjerne i flere kamper.

For det første, hadde Hauge dømt riktig skulle ikke Pelu ikke hatt sitt første gule kort. Det er det faktisk ingen tvil om.

Jeg er heller ikke enig med deg i at norske dommere er så utrolig dårlige, men fokuset de får på seg er enormt stort og Tv2 elsker å fråtse i skandaler. En kontroversiell avgjørelse er kontroversiell samme hvilken vei den går! Er det tvil om det er straffe kan det i verste fall bli regnet som feil om dommeren dømmer OG feil om han ikke dømmer.

Problemet med å ta Pelu nå er at han skal bli syndebukk for alle som noen gang har begått filming/usportslig opptreden på en fotballbane. Morten Berre, Bernt Hulsker, Veigar Pall Gunnarson og til dels spillere som Daniel Nannskog, Alanzinho og Torstein Helstad har ofte falt lett/filmet/kommet i ubalanse uten å få dette fokuset på seg. Martin Andresen oppfører seg usportslig hver kamp.

Det skal være likhet for loven og det er dette som bekymrer meg, ikke at RBK må klare seg en kamp uten en spiller som kun har spilt en kamp fra start i TL så langt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 04. Juni 2008, 12:57 »
Pelu blir jo straffet pga dommeren gjør feil.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 04. Juni 2008, 14:49 »

Det er jo kanskje det mest latterlige her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 04. Juni 2008, 14:51 »

Det er jo kanskje det mest latterlige her.

Nesten enig Kristoffer. Men det latterligste må være at NFF trår til grunnet mediedekningen denne saken har fått. Se på Nannskogs svalestup mot Brann. NFF har et troverdighetsproblem når de ikke behandler slike saker likt.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #674 på: 04. Juni 2008, 21:06 »
Herregud så tragiske Brann var i dag. Ble regelrett overkjørt av RBK, så får de med seg ett poeng. Fotballen er urettferdig..