20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150895 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #645 på: 02. Juni 2008, 22:03 »
Flott om du gir link eller forteller hvilken situasjon du mener, Geir. Helstad filming, ja... javel ::)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 02. Juni 2008, 22:08 »
Pelu og Peter Ijeh burde begge dra til et visst varmt sted. Etter Pelus arrogante uttalelser (om at han ikke filmet, men bare "falt"), så mister man rett og slett respekten.

Da må det vere ganske mange spillere du ikkje har respekt for. Va kje no særlig arrogant egentlig.Egentlig litt ydmykt. Kor mange spillere har du hørt si at det filma ? (Sjølv om dei filma aldri så mykje så er det ingen som inrømmer det). La meg tippe 0 STK! Pelu er ikkje no enkelt tilfelle dessverre.  Det har vert mange like situasjoner allerede i TL.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 02. Juni 2008, 22:14 »
Flott om du gir link eller forteller hvilken situasjon du mener, Geir. Helstad filming, ja... javel ::)

Husker ikke hvilken kamp, men det er den situasjonen Riseth sikter til i sitt famøse utspill.

Jeg har forresten sjelden sett noen være så ydmyke som Pelu etter kampen. Han innrømmer at han datt, beklager det og sier at det ikke skulle vært straffe. Hva annet skal han gjøre. Greit, han bør ikke få straffe i det hele tatt, men jeg mener han faller, som mange andre gjorde denne kampen, Hauge falt tre ganger. Det at Pelu må forlate banen med krampe like etterpå er nok ikke tilfeldig det heller.

plebbster

• Gjest
« Svar #648 på: 02. Juni 2008, 22:27 »

Husker ikke hvilken kamp, men det er den situasjonen Riseth sikter til i sitt famøse utspill.

Hæ?  :-\

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 02. Juni 2008, 23:00 »
Jeg er også usikker på om Pelu filmet. Det var selvsagt overhode ikke noe straffespark. Men jeg tror Pelu bare faller i den situasjonen.

Jeg synes også det er helt feil at man skal gi Pelu to kampers karantene for dette i ettertid. For det første: Som Joakim sier er det vanskelig å definere hva som er soleklar filming. For det andre: Hvis dommeren ser at det er filming fører det til gult kort. Hvis dommeren ikke gir ham gult kort, da skal han få to kampers karantene. Hvor er logikken i det?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 02. Juni 2008, 23:59 »

Jeg synes også det er helt feil at man skal gi Pelu to kampers karantene for dette i ettertid. For det første: Som Joakim sier er det vanskelig å definere hva som er soleklar filming. For det andre: Hvis dommeren ser at det er filming fører det til gult kort. Hvis dommeren ikke gir ham gult kort, da skal han få to kampers karantene. Hvor er logikken i det?

hehe tenkte nettopp det samme det er jo heilt mongo i grunn.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 03. Juni 2008, 10:11 »
Det jeg kom til å tenke på som var helt høl i hodet var at i Vålerenga-Rosenborg ville ikke NFF rokke ved dommerens avgjørelse da han utviste Koné. Da så de ikke på videobevisene. I denne situasjonen derimot velger de å gi faen i hva dommeren dømmer og trekke inn videobevisene selv. Min mening er at dette aldri ville skjedd om ikke TV2 kjørte så hardt på i denne situasjonen!

Uansett, når NFF nå anmelder Pelu setter de seg selv i en vanskelig situasjon. Da MÅ de gjøre dette i alle slike tilfeller fra nå av. Det kommer de nok ikke til å gjøre, men hvem har noen gang beskyldt NFF for å være profesjonelle i disse sakene.

plebbster

• Gjest
« Svar #652 på: 03. Juni 2008, 11:28 »
Jeg venter fortsatt spent på svaret ditt, Geir. Eller var det bare nok et verdiløst utsagn?

Helstad filmer og Riseth klikker... ikke som jeg har fått med meg. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 03. Juni 2008, 11:51 »
Eller var det bare nok et verdiløst utsagn?

Kom med et eksempel på verdiløst utsagn jeg har hatt.

Helstad filmer og Riseth klikker... ikke som jeg har fått med meg. :)

Om du bestemte deg for å lese innleggene og husket litt lenger tilbake enn forrige serierunde så ser du at Riseth hadde et enormt utbrudd i TV2-studio, der han bl.a. kritiserer Helstad for å kaste seg i feltet og Bredeli og Helstad for bare å spøke og le om dette i ettertid.

Det skjedde i kampen mellom Brann og Strømsgodset og linken finner du her. http://webtv.tv2.no/webtv...gId=229463

Uten å skryte for mye så er jeg ikke i tvil om hvem av oss som har flest verdiløse utsagn i denne tråden, bare så det er sagt.

plebbster

• Gjest
« Svar #654 på: 03. Juni 2008, 12:24 »
Haha, du kan ikke mene at det skal likne et forsøk på filming? :D

sett med RBK-briller er alt mulig. Når du poster linker i forumet blir du nødt til å se til at de fungerer forresten.
Not Found

The requested URL /webtv...gId=229463 was not found on this server.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #655 på: 03. Juni 2008, 15:01 »
Ok, Geir først og fremst så må du slutte på være så voldsomt bombastisk i alt du skriver, i hvertfall når du ikke har peilig om hva du snakker om. For Riseth sitt utbrudd hadde ingenting med Helstad og gjøre, det handlet om TV2s fokus før kampen om stygtspillende LSK og om albuer fra Ocean osv. PLUSS at han mente at LSK skulle hatt en straffe på slutten, hvor Bjørn Dahl faller ovar ballen og Riseth mener det er hends. Og det var det hele...

Også over til Strømsgodset kampen.
Den straffen som vi får er jo helt riktig, det er Demba som blir felt. Helt riktig dømt.
Og den der Helstad faller inne i 16meteren, så får han spørsmål etter kampen om han ble felt eller om han filmet, da han velger "altenativ c" han falt, og sier at dommeren gjorde helt riktig.

Slutt og kom med meningsløse utsagn, og kan man være så snill å slutte og provosere kun for å irritere?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 03. Juni 2008, 16:21 »
Ok, Geir først og fremst så må du slutte på være så voldsomt bombastisk i alt du skriver, i hvertfall når du ikke har peilig om hva du snakker om. For Riseth sitt utbrudd hadde ingenting med Helstad og gjøre, det handlet om TV2s fokus før kampen om stygtspillende LSK og om albuer fra Ocean osv. PLUSS at han mente at LSK skulle hatt en straffe på slutten, hvor Bjørn Dahl faller ovar ballen og Riseth mener det er hends. Og det var det hele...

Også over til Strømsgodset kampen.
Den straffen som vi får er jo helt riktig, det er Demba som blir felt. Helt riktig dømt.
Og den der Helstad faller inne i 16meteren, så får han spørsmål etter kampen om han ble felt eller om han filmet, da han velger "altenativ c" han falt, og sier at dommeren gjorde helt riktig.

Slutt og kom med meningsløse utsagn, og kan man være så snill å slutte og provosere kun for å irritere?

Jo, Riseth refererer faktisk til den situasjonen. Se gjennom klippet en gang til. Pelu sier jo også at han falt, akkurat som Helstad gjør, hva faen er da forskjellen? Det jeg er opptatt av her er likhet for loven, og skal Pelu straffes for dette må da også andre som faller/filmer straffes for det samme tilfellet. Det er vel alle enige i?

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #657 på: 03. Juni 2008, 17:06 »
Hehehe nei Geir har sett klippet igjen han nevner ikke Helstad i det hele tatt... :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 03. Juni 2008, 17:15 »
Hadde ikkje Annan noke tidligere i sesongen ?  er det ein ikkje sak fordi situasjonen ikkje var så viktig ??

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #659 på: 03. Juni 2008, 17:22 »
Synes absolutt alle som filmer og driver med usportslige aktivitet bør straffes, i kampen eller i ettertid, uten tvil.

Og når det gjelder Pelu situasjonen  så er det helt utrolig at man presterer å forsvare han, han filmer det kan alle se, med mindre man er RBKer selvfølgelig. Hvis han faller så har han en ekstremt dårlig balanse, og når man ser hva han kan gjør ellers i kampen, så tilsier ingenting at han har dårlig balanse. Ingen var borti han og han legger seg for å oppnå det han fikk. Det tror jeg ihvertfall