20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #630 på: 01. Juni 2008, 19:59 »
Synes det godt bør vere normalt og gå inn og suspendere spillere i ettertid på slike klare filminger. Då vil ein nok få bort litt av det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 01. Juni 2008, 20:13 »
Vel, nå blir jo det helt hodeløst å sammenligne RBK mot Brann basert på hvordan begge lagene gjorde det mot et annet lag.

Det er jo faktisk ikke verre enn å se på tabellen (Brann ligger høyest), på spillerene (Brann er i en helt annen liga) og på hvem som vant i fjor (husker ikke helt om det var Brann eller RBK...)

Selvsagt blir det hodeløst å sammenligne det. Var jo bare ment som en vennskapelig spøk ;)
Men på onsdag ligger Rosenborg høyere enn Brann igjen :)

Noen som har erfaring med å heie på bortelaget på fotballpub i Bergen?

plebbster

• Gjest
« Svar #632 på: 01. Juni 2008, 20:57 »

Møt gjerne opp i RBK-drakt og syng for full hals alene. Hva tror du?

Bitter kamp i går. Det gjør ikke helgen bedre at rosenborg filmer til seg seieren mot viking og at stabæk tar nye tre poeng. Tipper vi kan konkludere med at stabæk blir årets seriemestere egentlig. Ingen stopper alanzinho i år.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #633 på: 01. Juni 2008, 21:25 »
Vel, nå blir jo det helt hodeløst å sammenligne RBK mot Brann basert på hvordan begge lagene gjorde det mot et annet lag.

Det er jo faktisk ikke verre enn å se på tabellen (Brann ligger høyest), på spillerene (Brann er i en helt annen liga) og på hvem som vant i fjor (husker ikke helt om det var Brann eller RBK...)

Selvsagt blir det hodeløst å sammenligne det. Var jo bare ment som en vennskapelig spøk ;)
Men på onsdag ligger Rosenborg høyere enn Brann igjen :)

Skjønte jo nesten det da ;)

Vel, jeg vil ikke anbefalle å gå med Rosenborg-drakt og synge for full hals på Fottikken eller Bien, folk kommer bare til å ta det som provosering...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #634 på: 01. Juni 2008, 22:00 »
Fattig, men ekstremt deilig trøst å se VIF så langt nede på tabellen og mange stygge supportere med hodet langt nedi hendene. Drømmescenarioet satt jeg da VIF fikk den ufortjente straffen; Andresen bommer og Lyn kontrer inn 2-0... Resten er historie ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 02. Juni 2008, 18:35 »
Nå ble jeg nesten skuffet her. Overraskende få reaksjoner på Pelus såkalte filming.
Og når jeg skriver "såkalte" filming, så mener jeg nettopp det.
Jeg mener bestemt at Pelu her rett og slett mister balansen og faller, som han selv hevder.
Grunnene er mange:
- Pelu var veldig sliten på det tidspunktet. Du ser tydelig at han er i ubalanse, og har du i tillegg trøtte bein og mangler matchtrening, så kan det fort føre til slike situasjoner. I tillegg kommer han i veldig stor fart inn i Vikings straffefelt, og får en bitteliten napp i skjorta av Soma. Pelu fikk behandling for krampe og ble byttet ut rett etter at Iversen hadde scoret.
- Banen var tilnærmet såpeglatt. Veldig mange spillere sklei og datt i løpet av kampen. Hauge selv falt to ganger, den ene linjemannen falt en gang, Jarstein sklei og holdt på å drite seg ut ved en anledning. Ikke vanskelig å tenke seg til at Pelu da kan ha gjort det samme.
- Pelu hadde et gult kort fra før av. Riktignok var det totalt feilaktig, og veldig typisk Hauge på Lerkendal. Men uansett, hvem andre enn Morten Berre driter i at han har gult fra før, og prøver bevisst å filme seg til straffespark?
- Pelu var helt alene gjennom, og kunne enten skutt mot mål, eller gått ned til dødlinja og lagt inn igjen foran mål. Pelu ville hatt en mye større fordel av å stå på beina der, enn å legge seg ned.

Sitat fra: Benson
Synes det godt bør vere normalt og gå inn og suspendere spillere i ettertid på slike klare filminger. Då vil ein nok få bort litt av det.
NFFs regelverk åpner faktisk for å kunne gi to kampers karantene hvis noen bevisst prøver å filme seg til straffespark. Og Rune Pedersen truer nå Pelu med en slik suspensjon. MEN, hvem skal definere hva som er en klar filming? Bortsett fra Morten Berre, er det vanskelig å vite bestemt om en spiller bevisst prøver å filme. Thorstein Helstad har falt lett et par ganger denne sesongen, og fikk vel ved en anledning spørsmål av TV2 om han filmet, ble felt, eller bare snubla, og valgte å gå for det siste alternativet. Kan vi på noen måte overprøve Helstads egen vurdering av situasjonen? Er det mulig å konkludere 100% sikkert at John Pelu, til tross for hva han selv sier, helt bevisst la seg ned og prøvde å filme seg til straffespark?
Hva er egentlig en soleklar filming?

Hver gang Morten Berre ligger nede kan du selvsagt være sikker på at han har tatt sats og hoppet. Den mannen har vel aldri fått et korrekt idømt straffespark noen gang. Men vi kan vel ikke si det samme om John Pelu etter én hendelse?

Forøvrig registrerer jeg at siddisene er jævlig dårlige tapere, og at de synker ned på et lavere nivå enn TV2 noensinne har greid å få til:
"Du er en hallik, Erik Hamrén!", sier en sportskommentator i Rogalands Avis.
Sitat
Det var en kort, men flau liten seanse å høre nytrener Erik Hamrén kommentere bildene der Pelu faller som en flyktning skutt i ryggen. «Jag hadde nog protesterat om jag var Viking-tränare, men jag tycker vi vann en helt fortjent säger. Vi hadde flest sjanser.» Poenget var faktisk ikke om RBK hadde to sjanser mer enn Viking. Når en spiller åpenlyst jukser, er det hyklersk å bortforklare det hele med statistikk. Du er en hallik, Erik Hamrén!

Sitat
- Det var juks, ferdig med det, men i stedet tar Hamrén fortjenesten av det Pelu gjorde, dét kaller jeg ren hallikvirksomhet, sier Svendsen til Dagbladet.no.

Hallikvirksomhet, sier du? Okey. Driver Hamrén med menneskehandel, bare fordi han ikke gidder å gå inn i en eviglang diskusjon som man aldri kommer seg ut av? Hamrén konkluderer med at RBK hadde flere sjanser enn Viking, noe som er et faktum, og det må ha vært mer enn to, for såvidt jeg greide å se hadde Viking kun to sjanser. Hvis så kan kalles sjanser. Mannen hevder også at Viking hadde god kontroll på kampen inntil Pelu falt og fikk straffe. Vel... Viking hadde jo ikke engang vært i nærheten av RBKs 16-meter når det skjedde. Rosenborg hadde hatt flere fine muligheter, og flere ganger var det millimeter unna at de kom til avslutning. I perioder av kampen var jo RBK inne i Vikings 16-meter i nærmere to-tre minutter i strekk. Så Viking hadde altså god kontroll på kampen? Særlig...

Og som om ikke dette var nok hevder denne klovnen også at Steffen Iversen handset i forkant av det andre straffesparket. Den er ganske tynn. Det er veldig vanskelig å se, og jeg har selv ikke studert bildene så nøye, men dersom ballen traff armen til Iversen, så må det taes med i beregningen at Iversens arm var omtrent klistret inntil kroppen, og overhodet ikke aktiv på noen måte. Jeg greier i hvert fall ikke å se noen aktiv arm, men som RBK-supporter er jeg sikkert mer blind enn Stevie Wonder.

Menmen, denne karen får si hva han vil. Jeg svarer slik:

Ta en titt i speilet!

Og helt til sist, en hilsen til Thomas Myhre fra Kjernen:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 02. Juni 2008, 18:48 »
Rekdal skal i alle fall holde kjeft, han henta vel både Morten Berre og Bernt Hulsker til Vålerenga i sin tid. Snakk om å kaste stein i glasshus. Men han sportsredaktøren i Rogalands Avis tar kaka uansett hvordan du vrir og vender på det. Greit at Pelu ikke skal ha straffe der, men det får da være grenser for å være smålig og når han stiller spørsmål ved den andre straffen er det bare å begynne å le av det innesnødde fjolset.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 02. Juni 2008, 20:35 »
Begynner og bli rimelig lei av denne ekle skalla steinharde arrogante Røsler nå. Hadde han bare vert 1 % ydmyk så hadde det kanskje gått an og sympatisert med fyren men fy søren det er den treneren i TL eg misliker mest. Hamren seier det så godt sjå deg i speiled sjølv Uwe så ser du iafall ein som burde skamme seg!

Ang Pelu så deler eg Joakim og Mini sitt syn i koss ska ein vurdere kem som filmer og kem som faktisk bare tryner. Men kanskje skal ein bare sette foten ned uansett og sett om folk forsatt datt like lett eller det faktisk går an og holde seg på beina inne i 16 meteren og.  Når spm kom til pelu etterpå om han vurderte og sei til dommeren at d ikkje var straffe så er jo det like lite Pelus ansvar som det var Sæthernes ansvar seinere på kvelden.

Trond Olsen har scora for Bodø og LSK forsetter for øyeblikket og tape  :P

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #638 på: 02. Juni 2008, 20:53 »
Vel joakim, grunnen til at folket ikke reagerer like sterkt lenger er i beste fall bare todelt.

1) RBK er ikke lenger en stormakt i Norsk fotball og derfor ikke noe grunn til å bekymre seg for at de har fordelen med hjemmedømming i like stor grad som tidligere.
2) Folket er så vant med denne forskjellsbehandlingen at de ikke lenger reagerer. I lik linje som mange ikke reagerer når ting som klima-krigen, folkemordene i Rowanda, krigen mot terror osv kommer opp i mediabildet.

Denne typen fordel til RBK (og Hans Kongelige Høyhet Prins Martin Andresen) er blitt like vanlig som horer på Karl Johan.
;D
(OG TIL DE AV DERE SOM IKKE FORSTO DET, DETTE VAR SKREVET SOM 100% IRONI).

Jeg mener Pelu filmet, og er enig med Rekdal at slik oppførsel bør straffes hardt - enten av klubbene eller forbundet. Om det er John Pelu, Trond Olsen, Martin Andresen, Vidar Riseth, eller hvem som helst andre i norsk fotball spiller INGEN rolle. Dette bør straffes hardt!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 02. Juni 2008, 21:03 »
Risikerer jo 2 kamper nå ifølge Kåfjord.

plebbster

• Gjest
« Svar #640 på: 02. Juni 2008, 21:41 »
Pelu og Peter Ijeh burde begge dra til et visst varmt sted. Etter Pelus arrogante uttalelser (om at han ikke filmet, men bare "falt"), så mister man rett og slett respekten. Hadde egentlig ikke hørt om fyren før han kaster seg inne i fem-meteren og gir kampen en vending. Lett å skrive noe rasistisk, men klarer meg nok uten. :)

Dere skjønner hva jeg mener.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 02. Juni 2008, 21:43 »
Er faen betenkelig uansett at det settes først så ekstermt fokus på dette når en RBK-spiller gjør det.

Herlig på Aspmyra i dag. Vinner fullt fortjent mot LSK i dag. Selv om vi var klart svekket uten Martins. Forsvaret vårt fortsetter å se bunnsolide ut. Fortsetter Mounir Hamoud slik, bør han jo vurderes til landslaget. Runar Berg er noe for seg selv. Fantastisk spiller, helt utrolig hvordan han i sin alder kan dominere på en slik måte i Tippeligaen. Rett og slett fantastisk!
Sølvplass etter 9 serierunder er veldig godkjent!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

• Gjest
« Svar #642 på: 02. Juni 2008, 21:47 »
Nå gadd jeg ikke lese innlegget ditt før jeg postet ditt, Joakim, men herregud. Alle som så den kampen og har sett situasjonen ser at Pelu filmer. At du i det hele tatt gidder å liste opp en masse dritt som forsvarer hans idiotiske uttalelser får stå på din kappe, men alle har sett at den mannen der er en juksemaker. Det blir som om jeg skulle forsvare Scharners filming mot Lyn på hjemmebane i 2004 (for øvrig sist jeg husker en Brann-spiller har filmet til seg straffespark - arrester meg gjerne :) ). Brann ledet for øvrig allerede 4-0 da han filmet. Vant 5-1. Been there, done that.

Latterlig og flaut å lese, sorry.

Og til kristoffer;
tror det har litt med å gjøre at det snur hele kampen. Det var en toppkamp, og ekstremt avgjørende mht resten av kampen. I tillegg har vi en stygg viking-trener som hauser det litt opp. Men pelu burde sendes vekk

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 02. Juni 2008, 21:57 »
Nå gadd jeg ikke lese innlegget ditt før jeg postet ditt, Joakim, men herregud. Alle som så den kampen og har sett situasjonen ser at Pelu filmer. At du i det hele tatt gidder å liste opp en masse dritt som forsvarer hans idiotiske uttalelser får stå på din kappe, men alle har sett at den mannen der er en juksemaker. Det blir som om jeg skulle forsvare Scharners filming mot Lyn på hjemmebane i 2004 (for øvrig sist jeg husker en Brann-spiller har filmet til seg straffespark - arrester meg gjerne :) ). Brann ledet for øvrig allerede 4-0 da han filmet. Vant 5-1. Been there, done that.

Latterlig og flaut å lese, sorry.

Og til kristoffer;
tror det har litt med å gjøre at det snur hele kampen. Det var en toppkamp, og ekstremt avgjørende mht resten av kampen. I tillegg har vi en stygg viking-trener som hauser det litt opp. Men pelu burde sendes vekk

Helstad prøvde senest å filme seg til et straffespark for et par runder siden. Jeg forsvarer ikke det Pelu gjorde, men mener det skal være likhet for loven. Hvor var sanksjonene da Fillo prøvde å filme sist runde eller Helstad tidligere i år. Han hadde faktisk bare en koseprat med Bredeli etterpå. Tåpelig!

Tenkte faktisk det samme som deg i dag Kristoffer. Hamoud var faktisk et godt stykke bedre enn hvilken som helst annen norsk landslagsback.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 02. Juni 2008, 21:58 »
Hamoud har vært solid over flere kamper nå. Det er slettes ikke noen ulempe at han også har en svært god fart, og er god offensivt også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida