20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #600 på: 26. Mai 2008, 23:55 »
Det der sier jeg ikke fordi jeg er Rosenborg fan!. Synes Djemba Njuren har vært veldig positiv for brann i de kampene jeg har sett, Helstad har derimot vært et sorgenskapittel!

plebbster

• Gjest
« Svar #601 på: 27. Mai 2008, 00:03 »
At helstad er et "sorgenskapittel" er litt merkelig synes jeg. Han er vel tross alt toppscorer i Tippeligaen, i år som i fjor :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 27. Mai 2008, 09:49 »
Hehe, enig med pleb. Useriøs diskusjon

plebbster

• Gjest
« Svar #603 på: 27. Mai 2008, 11:40 »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 27. Mai 2008, 11:59 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/27/536425.html

fortjent ;D

Fortjent? Dette handler jo om nasjonsrankingen. Dere blir seedet fordi Rosenborg har vært jevnt gode i Europa. For all del, meget positivt at det har slike utslag :) men er jo nettopp dette vi har diskutert før. Det er positivt at norske lag gjør det godt i Europa.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 27. Mai 2008, 13:28 »

fortjent ;D

Fortjent? Dette handler jo om nasjonsrankingen. Dere blir seedet fordi Rosenborg har vært jevnt gode i Europa. For all del, meget positivt at det har slike utslag :) men er jo nettopp dette vi har diskutert før. Det er positivt at norske lag gjør det godt i Europa.

Dette er rett og slett feil. Nasjonsranking og klubbranking er 2 forskjellige ting, men de er avhengige av hverandre. Klubbrankingen regnes ut på grunnlag av hvert lags individuelle prestasjoner i Europa +33% av nasjonsrankingen (som regnes ut av landets klubber sine prestasjoner siste 5 år i europa cupene). Så en brøkdel av det du sier er rett, men du får det jo til å høres ut som det er RBK sin fortjeneste at Brann har blitt seedet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 27. Mai 2008, 13:46 »

fortjent ;D

Dette er rett og slett feil. Nasjonsranking og klubbranking er 2 forskjellige ting, men de er avhengige av hverandre. Klubbrankingen regnes ut på grunnlag av hvert lags individuelle prestasjoner i Europa +33% av nasjonsrankingen (som regnes ut av landets klubber sine prestasjoner siste 5 år i europa cupene). Så en brøkdel av det du sier er rett, men du får det jo til å høres ut som det er RBK sin fortjeneste at Brann har blitt seedet.

Ettersom nesten ingen norske lag har noe å vise til i Europa, Brann er et hederlig unntak i UEFA-cup i fjor så kommer disse poengene i størst grad fra nasjonsankingen som Rosenborg stort sett står for.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 27. Mai 2008, 14:52 »
Brann har tatt 6.7820 poeng før vi legger til nasjonsrankingen. Skal vi legge til ALLE norske lag sine prestasjoner i uefacup og CL siste 5 år så står RBK for litt av det ja, men på langt nær alt. Om man vinner mot Fiorentina eller København betyr ingenting.

Bare når jeg leser første innlegget ditt skjønner jeg at du ikke vet hva du prater om egentlig. Du vet det er forskjell på landslag og klubblag?

RBK står for en viss prosent innenfor de 33% som legges til Brann sin individuelle sum. Så tar du kredit for at de blir seeda? Come on....

Til og med Start har jo hjulpet til på disse 33%
« Siste redigering: 27. Mai 2008, 14:58 av aDDis »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 27. Mai 2008, 15:01 »
Brann har tatt 6.7820 poeng før vi legger til nasjonsrankingen. Skal vi legge til ALLE norske lag sine prestasjoner i uefacup og CL siste 5 år så står RBK for litt av det ja, men på langt nær alt. Om man vinner mot Fiorentina eller København betyr ingenting.

Bare når jeg leser første innlegget ditt skjønner jeg at du ikke vet hva du prater om egentlig. Du vet det er forskjell på landslag og klubblag?

RBK står for en viss prosent innenfor de 33% som legges til Brann sin individuelle sum. Så tar du kredit for at de blir seeda? Come on....

Til og med Start har jo hjulpet til på disse 33%

Ok, det er satt litt på spissen. Men hadde det ikke vært for RBKs, eller andre norske lags innsats (som jeg også burde ha skrevet) så hadde ikke Brann blitt seedet. Det var mest ment for å underbygge det tidligere poenget om at det er en fordel for andre norske lag flest mulig gjør det godt i Europa.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 27. Mai 2008, 17:14 »
Ja da tar jeg poenget ditt. Synes bare jeg måtte svare på det litt arrogante innlegget ditt først :P
« Siste redigering: 27. Mai 2008, 17:15 av aDDis »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 27. Mai 2008, 19:31 »
At Brann blir seedet skulle jo bare mangle da. Både klubbens ranking og nasjonsrankinga er såpass bra at de fleste norske lag som er i stand til å vinne Tippeligaen skal greie å bli seedet i 2. kvalikrunde til CL.

Når det er sagt er det bra at Brann blir seedet, det betyr at de kan komme lengre i UEFA-cupen, evt. at de faktisk kan greie å kvalifisere seg for CL, selv om jeg har stor tvil om de får overkommelig motstand i tredje kvalikrunde.

Men kjenner vi Brann rett, møter de Ventspils, eller et lag av omtrent samme kaliber og driter seg loddrett ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #611 på: 28. Mai 2008, 17:10 »
Okey vi har tatt poenget ditt Jokke. Du trenger ikke slenge dritt om Brann i hvert innlegg du skriver i denne tråden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 28. Mai 2008, 19:15 »
Hårsåre? Å neida...

Det er jo et kjent faktum at alle andre norske klubber har en lei tendens til å drite seg ut i kamper mot lag de er flere verdenshav bedre enn i e-cup-sammenheng. Så og si alle norske klubber, kanskje også Rosenborg, har gjort det minst én gang i nyere tid (de siste 20 årene, mao.)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #613 på: 28. Mai 2008, 20:30 »
Og hva er poenget med å skrive dette hvis alle vet det?

BTW: Newcastle sin hjemmedrakt er svart og hvit.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #614 på: 29. Mai 2008, 11:03 »
Tom Nordli har trukket seg fra lillestrøm med umidelbar virkning