20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 152434 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #570 på: 20. Mai 2008, 16:52 »
Du har evig rett, Geir.
Forøvrig, er det ikke et lite paradoks at den O' så seriøse fotballkanalen TV2 ikke nevner det faktum at Førsund slapp unna med rødt kort med ett eneste ord, mens de bare fokuserer på at dommeren bommet på 16-meterstreken med en meter?

Hadde Rosenborg vært i HamKams situasjon, kan du BANNE på at mangelen på rødt kort hadde vært hovedtema, ikke at det ble feilaktig idømt straffespark.

Jada. Rosenborg blir alltid fokusert negativt på av TV2 og alle bortsett fra trøndere. Det er et faktum at dommeren ga dem seieren hjemme mot Lyn i andre (?) serierunde pga mangel på rødt kort og straffespark. Hvis du refererer til dette, blir jeg nødt til å le av deg.

Det er vel ikke så rart at TV2 fokuserer på dommerens manglende evne til å vurdere 16-meteren når det er det som avgjør kampen?
Om Førsund får rødt eller gult kort er sykt care i forhold til resten av kampen. Ham-Kam hadde vunnet kampen med et frispark på 16,5 meter og 10 mann det siste halve minuttet (90% sannsynlig ihvertfall). Det samme utgangspunktet gir ikke et staffespark (tvert imot).

Skjønner?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 20. Mai 2008, 17:38 »
Ja, jeg skjønner at det ikke har betydning for kamputfallet. Det er ikke noe tvil om det. Men at dommeren lar være å gi rødt kort er jo en minst like stor feil i denne situasjonen, men det nevnes ikke med et kløyva ord.

Jeg refererte på ingen måte til Lyn-kampen, og ja, RBK var sykt heldige der. Samtidig var det RBK selv som snudde kampen, og jeg kan ikke på noen måte se at Aas ikke burde fått straffe. Det var ikke dommeren som snudde kampen for RBK. Han var veldig behjelpelig, javisst. Men i den kampen fokuserte TV2 enormt mye på at Kvarme ikke får rødt kort. Jeg kan ikke se at Kvarmes opptreden gjorde RBK særlig bedre i den kampen, så jeg tror ikke det har nevneverdig betydning for kamputfallet. Det som KAN ha hatt betydning for kamputfallet, er at dommeren overser en klar holding inne i feltet, samt en hands jeg ikke nødvendigvis er helt enig i at er så soleklar, og dermed unngår å gi Lyn to straffespark de vel burde ha hatt.

Uansett, poenget er at hadde noen av de store lagene vært involvert i denne kampen, så hadde TV2 fokusert så uendelig mye mer på alt annet rart dommeren foretok seg i denne kampen, og hadde ikke hengt seg opp BARE i det faktum at dommeren dømte straffe og unngikk å dele ut kort for noe som skulle vært frispark fra 17 meter, og rødt kort til Førsund, som gladelig innrømmer at han felte spilleren med vilje.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 20. Mai 2008, 17:54 »
Du har evig rett, Geir.
Forøvrig, er det ikke et lite paradoks at den O' så seriøse fotballkanalen TV2 ikke nevner det faktum at Førsund slapp unna med rødt kort med ett eneste ord, mens de bare fokuserer på at dommeren bommet på 16-meterstreken med en meter?

Hadde Rosenborg vært i HamKams situasjon, kan du BANNE på at mangelen på rødt kort hadde vært hovedtema, ikke at det ble feilaktig idømt straffespark.

Jada. Rosenborg blir alltid fokusert negativt på av TV2 og alle bortsett fra trøndere. Det er et faktum at dommeren ga dem seieren hjemme mot Lyn i andre (?) serierunde pga mangel på rødt kort og straffespark. Hvis du refererer til dette, blir jeg nødt til å le av deg.

Det er vel ikke så rart at TV2 fokuserer på dommerens manglende evne til å vurdere 16-meteren når det er det som avgjør kampen?
Om Førsund får rødt eller gult kort er sykt care i forhold til resten av kampen. Ham-Kam hadde vunnet kampen med et frispark på 16,5 meter og 10 mann det siste halve minuttet (90% sannsynlig ihvertfall). Det samme utgangspunktet gir ikke et staffespark (tvert imot).

Skjønner?

Personlig synes jeg det er merkelig at fokuset er på dommeren og ikke på Førsund, som som Joakim sier med viten og vilje sparker ned en spiller og fratar motstanderlaget en klar scoringssjanse. Er ikke dette egentlig verre? Selv om det ikke har noe å si for utfallet i kampen?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #573 på: 24. Mai 2008, 10:17 »
For de som IKKE har TV2 Sport eller TV2 Sumo så kan dere nå få en gratis kamp-billett av Telenor og TV2.

http://telenormagasinet.no/tema/kundefordeler/artikler/vi-deler-ut-fotballbilletter/
Og for de som har flere epost-adresser så har dere tilgang til flere kamper (vil jeg tro, har ikke testet det. Mulig de tracker ip-adressen sånn at du kun får sett en kamp, men verdt å prøve :D)

plebbster

• Gjest
« Svar #574 på: 24. Mai 2008, 19:28 »
Koselig med pen Molde-scoring så tidlig. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 24. Mai 2008, 19:55 »
Det var en nydelig scoring, men i rettferdighetens navn burde det stått 1-1 nå. Synes forøvrig Molde får lov til å gjøre mange stygge taklinger uten at en svak Tommy Skjerven har grepet inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 25. Mai 2008, 18:20 »
Fy faen den latterlige hjemmedømminga i TL. Glimt snytt for SOLEKLAR straffe, umulig å ikke se.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 25. Mai 2008, 19:53 »
Forbanna surt å bare komme vekk fra Ullevål med et poeng. Av de to lagene som spilte der i dag, var det Glimt, og ikke VIF som så ut som en medaljekandidat.
Skapte masser av sjanser, og hadde bortimot full kontroll defensivt. Trond Olsen bør snart vurderes seriøst på landslaget slik han spiller i dag, og det bør jo nesten også Per Verner Rønning.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #578 på: 25. Mai 2008, 20:14 »
Var det handsen du tenker på?

Jeg mener det var hands, men ikke nødvendigvis straffe- forseelsen skjedde like utenfor streken. Men etter Ivar Hoff's rapporter var d Glimt som var nærmest 3 poeng.

Endelig scorer Sigurd Rushfeldt, og TIL rundspiller Lyn. Henning Berg sa selv at de tapte mot et bedre lag idag. Morten Moldskred er også meget frisk idag. Tore Reginussen og Miika Koppinen fortsetter å imponere i midtforsvaret. Når de en sjelden gang slipper Lyn til avslutning er en sinnsyk god tysk-bosnier god å ha bakerst. Eddie Gustaffson avverget nok 2-3 baklengs til idag, samt at TIL traff stolpen 3 ganger.

LSK fortsetter å avgi VIKTIGE poeng hjemme på Åråsen - noe som gleder meg :D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #579 på: 25. Mai 2008, 20:28 »
Og landslagskeeperen vår fortsetter å spille svakt... Satan Norge har et GEDIGENT keeper problem!!!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 25. Mai 2008, 22:52 »
Fy faen den latterlige hjemmedømminga i TL. Glimt snytt for SOLEKLAR straffe, umulig å ikke se.

Den var utenfor streken, men at assistentdommeren ikke får med seg at det er hands er mildt sagt utrolig.

Og landslagskeeperen vår fortsetter å spille svakt... Satan Norge har et GEDIGENT keeper problem!!!

Tja, synes Jarstein er ganske god, men Opdal er langt fra landslagsklasse for øyeblikket, det er det ingen tvil om!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 26. Mai 2008, 01:15 »
Okei, skal sies at jeg skrev det i kampens hete, men det var da neimen ikke klart at han var utenfor heller. I og for seg latterlig at han ikke så handsen, samt at det generelt var veldig mye svak dømming mot Glimt som bidro til frustrasjonen.
Glimt fortjente i aller høyeste grad 3 poeng i dag. Jeg lar meg stadig imponere over laget slik det fremstår nå. Bunnsolide defensivt, med en bunnsolid keeper. Begge lagdelene ble bortimot ledd av av et samlet pressekorps minus Golden Goal på TV2.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 26. Mai 2008, 02:07 »
Synes ikke vi har noe keeperproblem i det hele tatt! Riktignok er Opdal langt fra god nok, men Rune Jarstein er en meget god keeper! Han er ekstremt bra i feltarbeidet, og averger utrolig mange sjanser fordi han plukker så mye innlegg. Tror jeg aldri har sett en keeper i TL som er så god i feltet. Dessuten er han en bra skuddstopper også. Virker trygg med beina. Virker som han kan å kommunisere også ;D

Bak Jarstein har Norge et lite problem, det skal jeg være enig i. Tipper vi snart ser Lasse Staw på det norske landslaget....har vært veldig bra for ffk i år. Tviler ikke på at han er bedre enn Opdal allerede heller, men det skal vel dessverre ikke så mye til. Den mannen sliter veldig med rekkvidden sin, dessuten er han ganske dårlig i feltarbeidet også. Opdal er ingen internasjonal keeper, og jeg tror heller han aldri vil bli det..jeg ser rett og slett ikke potensialet i han.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #583 på: 26. Mai 2008, 10:16 »
Godt å se at flere tar bladet fra munnen angående Martin Andresens "prinse rolle" i Norsk fotball. Helt enig med "Brutter'n" i at han har en STOR fordel overfor dommerne i tippeligaen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 26. Mai 2008, 10:23 »
Godt å se at flere tar bladet fra munnen angående Martin Andresens "prinse rolle" i Norsk fotball. Helt enig med "Brutter'n" i at han har en STOR fordel overfor dommerne i tippeligaen.

Dette overrasker meg igjen og igjen, men det er selvfølgelig sant. Martin Andresen virker rett og slett å få lov til mange ting som andre norske spillere ikke får lov til.