20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #525 på: 11. Mai 2008, 22:43 »
Hvorfor sympatiserer du så sinnsykt med RBK, Kristoffer?

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #526 på: 11. Mai 2008, 22:45 »
Kan jo trekke denne frem IGJEN

Sitat
Men ser man bak resultatene, så er det faktisk Brann som har kommet best fra det av de to:

Skuddstatistikk:
RBK - Forentina 3-13, Fiorentina - RBK 13-4, totalt 26-7 til Fiorentina.
Brann - Everton 9-11, Everton - Brann 14-11, totalt 25-20 til Everton.

Skudd på mål:
RBK - Fiorentina 1-2, Fiorentina - RBK 9-1, totalt 11-2 til Fiorentina.
Brann - Everton 5-7, Everton - Brann 9-6, totalt 16-11 til Everton.

Avslutninger innenfor 16-meteren:
RBK - Fiorentina 1-6, Fiorentina - RBK 9-3, totalt 15-4 til Fiorentina.
Brann - Everton 4-3, Everton - Brann 7-6, totalt 10-10.

Avslutinger innenfor 5-meteren:
RBK - Fiorentina 0-1, Fiorentina - RBK 1-1, totalt 2-1 til Fiorentina.
Brann - Everton 2-0, Everton - Brann 1-1, totalt 3-1 til Brann.

Cornere:
RBK - Fiorentina 5-3, Fiorentina - RBK 7-2, totalt 10-7 til Fiorentina.
Brann - Everton 5-5, Everton - Brann 2-7, totalt 12-7 til Brann.

Tallene tyder vel strengt tatt på at Brann har kommet veldig mye bedre fra det spille-/sjansemessig enn RBK.

Hadde vi hatt samme erfaring som RBK hadde vi kanskje puttet på sjansene våre...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #527 på: 11. Mai 2008, 22:59 »
Hahaha. Ja.

Dere er bedre enn Rosenborg til å skape sjanser i Europa. Men siden Rosenborg har spilt mer i Europa vet de hvordan de skal lure ballen forbi keeperen når de spiller i Europa... Hadde Brann spilt jevnt i Europa de siste 20 årene hadde de sikkert klart å lure keeperen til Åtvidaberg nok ganger til å slå dem også. Og antageligvis spilt UEFA-cupfinale mot Zenit...

Bra for dere at dere er dyktigere enn Rosenborg til å få ballen i mål i Tippeligaen da...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 11. Mai 2008, 23:13 »
Hvorfor sympatiserer du så sinnsykt med RBK, Kristoffer?

Sympatiserer ikke sinnsykt med de, men har stor respekt for den fotballen de i utgangspunktet står for, samt at trøndere er et rått folkeslag. Og at det er så latterlig mye usakligheter ute å flyr angående RBK. Det var RBK og ingen andre norske lag som satte norsk klubbfotball i en viss respekt ute i Europa også sesongen som gikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 11. Mai 2008, 23:47 »
Du skal ikke trenge 10 års mesterligaerfaring for å score mål mot Åtvidaberg!
Det får da være grenser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 11. Mai 2008, 23:50 »
Hadde vi hatt samme erfaring som RBK hadde vi kanskje puttet på sjansene våre...

Men likevel har dere like stor sjanse for å gjøre det bra i Europa som Rosenborg i år, dette gir jo ingen mening.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #531 på: 12. Mai 2008, 18:33 »
Herregud folkens! Dere skjølnner jo ingenting, RBK er sykt mye mer kyniske i sin spillestil i Europa enn det Brann er, fordi de har vært der før. Hadde Brann hatt samme erfaring som RBK hadde vi også vært mye mer kyniske, og kanskje vært bedre på overganger, og dermed kanksje hatt flere folk foran mål til å score på! At dere ikke skjønner dette får meg til å lure på fotballkunnskapåene til folk her. Dere har SPILT fotball også eller??? Ikke kun sett på TV?

Og hver så snill og glem åtvidaberg kampen da
Sitat
1990
UEFA-cupen   1. runde    Tsjernomorets Odessa - Rosenborg    3-1

Serievinnercupen   1. runde   Sampdoria - Rosenborg   5-0
Serievinnercupen   1. runde    Rosenborg - Sampdoria    1-3

1992
UEFA-cupen   1. runde    Dinamo Moskva - Rosenborg    5-1

1994
UEFA-cupen   1. runde    Deportivo La Coruna - Rosenborg    4-1

1995
Mesterligaen    Gruppespill    Legia Warsawa - Rosenborg    3-1
Mesterligaen    Gruppespill    Rosenborg - Spartak Moskva    2-4
Mesterligaen   Gruppespill   Blackburn - Rosenborg    4-1

1996
Mesterligaen    Gruppespill    Rosenborg - Milan    1-4
Mesterligaen    Gruppespill    Porto - Rosenborg    3-0

1998
Mesterligaen    Kval.    Club Brügge - Rosenborg    4-2

2000
Mesterligaen    Kval.    Rosenborg - Shelbourne    1-1
Mesterligaen    Kval.    Dunaferr - Rosenborg    2-2
Mesterligaen   Gruppespill   Paris St. Germain - Rosenborg    7-2

2002
Mesterligaen    Gruppespill    Lyon - Rosenborg    5-0

2004
Mesterligaen   Gruppespill   Arsenal - Rosenborg    5-1

Disse kampen er selvfølgelig kun plukket ut for å vise ett poeng, RBK har Norges beste Europahistorie i Norge uten tvil...
Men Rosenborg har NOK av dårlige kamper de også, men da var de først ut og da er dety jo greit! Med en gang ett annet lag prøver seg etter RBK så er alt HELVETE når man taper mot Everton PL 4. betse lag på den tiden! Også snakker dere om at dere vil Norges beste hele tiden! Er ikke Norges beste om RBK er i Europa vært eneste bidige år...
« Siste redigering: 12. Mai 2008, 18:36 av Leffen »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 12. Mai 2008, 20:04 »
I denne situasjonen utelukker jo ikke det at RBK er i Europa at noen andre lag er der, så hva er poenget da?

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #533 på: 12. Mai 2008, 22:38 »
Gjør ikke meg noe om RBK er i Europa, så lenge de har gjort seg fortjent til det. Men det virker på dere som det er KUN Rosenborg som skal og bør være med i Europa og det blir feil...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 12. Mai 2008, 22:42 »
Gjør ikke meg noe om RBK er i Europa, så lenge de har gjort seg fortjent til det. Men det virker på dere som det er KUN Rosenborg som skal og bør være med i Europa og det blir feil...

Hvis du har lest hva jeg har skrevet så vil jeg ha så mange lag fra Norge med så langt som mulig i Europa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 13. Mai 2008, 01:42 »

Hehe, om du sikter til meg er det overhodet ikke det jeg prøver å si. Syns bare det blir ganske feil å rakke ned på RBK overhodet når det kommer til Europa. Det er uansett unektelig et pluss for norsk fotball at flest mulige lag spiller i de kontinentale cupene enten laget heter RBK, Brann eller Strindheim.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #536 på: 13. Mai 2008, 15:15 »
Har vel ikke begynt rakket ned på RBK i Europa jeg? Det er dere som begynner å rakke ned om Brann og da svarer selvfølgelig jeg...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 13. Mai 2008, 15:30 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/09/534859.html

Hahah, tipper fyren er kry. :D
RBK hadde uansett ikke hatt noen verdens ting å gjøre i en turnering som UEFA-cupen er. Tipper RBK ville blitt intenst latterliggjort så dårlig som det laget er nå. Så egentlig er det ikke en byrde, men en seier for norsk fotball.

Det er dette som begynner diskusjonen. Jeg synes dette var en tåpelig kommentar og kommenterte det med at RBK tross alt gjorde det bedre i Europa enn Brann. Jeg har flerfoldige ganger sagt jeg vil ha med flere norske lag lenger i Europa.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 13. Mai 2008, 16:03 »
Herregud, hvem som gjorde det best?? Begge lag tapte i samme runde! Eneste er at RBK tapte med litt mindre mål mot et HELT annet lag! Latterlig ting å krangle om, og det er helt umulig å bli enige!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #539 på: 13. Mai 2008, 18:47 »
Word.

Poenget er ihvertfall at vi har rett og dere har feil ;)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.