20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #435 på: 02. Mai 2008, 20:25 »
Herregud tulling, les hva jeg skriver da. Sier ikke at du skal finne deg en annen klubb, men sier at Tromsø må skaffe seg et lag som presterer over tid. Det at du helt seriøst mener at Tromsø er norges 3. beste lag bare fordi de har spilt noen kamper sier sitt... For all del, Tromsø har gjort det bra under Nilsens ledelse, men de er fortsatt ikke noe lag som enhvermann liker å se på. Det nytter ikke å prestere nå og da. Men jeg orker egentlig ikke diskutere dette mer. NFF og tv2 er enig med meg på dette området, og det er nok for meg, for da får jeg og mange andre viljen sin (utenom dere 4-5000 oppe i nord da).

Nesten så jeg håper du får deg en forbanna tv kamp så vi kan bevise en gang for alle hvor få som ser på...

plebbster

• Gjest
« Svar #436 på: 02. Mai 2008, 20:38 »
Herregud tulling, les hva jeg skriver da. Sier ikke at du skal finne deg en annen klubb, men sier at Tromsø må skaffe seg et lag som presterer over tid. Det at du helt seriøst mener at Tromsø er norges 3. beste lag bare fordi de har spilt noen kamper sier sitt... For all del, Tromsø har gjort det bra under Nilsens ledelse, men de er fortsatt ikke noe lag som enhvermann liker å se på. Det nytter ikke å prestere nå og da. Men jeg orker egentlig ikke diskutere dette mer. NFF og tv2 er enig med meg på dette området, og det er nok for meg, for da får jeg og mange andre viljen sin (utenom dere 4-5000 oppe i nord da).

Nesten så jeg håper du får deg en forbanna tv kamp så vi kan bevise en gang for alle hvor få som ser på...

Haha, kongekommentar. Og et herlig innlegg sett under ett.

Og jepp, Ulf. I morgen kommer jeg til å satse en del penger på hjemmeseier fordi tromsø er gode hjemme. Kunstgress er no dritt (og ja, please heng deg opp i den kommentaren også. <3 ).

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #437 på: 02. Mai 2008, 20:51 »
Henger meg ikke opp i det, skulle gjerne sett at TIL spilte på naturgress sånn at de ikke hadde et drawback hver bortekamp (bortsett fra når vi spiller mot Glimt og Aafk). Men nå er nå engang Norges land sånn at det ikke lar seg gjøre. Alternativene er ennå værre- Innendørs kamper eller spill på en gressbane som ligner mer en potetåker er ennå værre.

Men for å avslutte argumentet mitt og meningen min fra start av;

Når et lag har prestert over så lang tid som TIL har gjort under SN så fortjener de den gulroten EN eneste TV-kamp er. Det er å få nesten 500.000 kontant inn i klubbkassa har de gjort seg fortjent til. Jeg driter vel langt i om det kun er 4-5000 som blir å se den matchen. D jeg er ute etter er at klubben har gjort seg fortjent til d.

Pr idag er ikke Tromsø norges 3.beste - tabellen viser at de er 5.best. Men statistikken siden SN overtok viser at de i den perioden er 3.best. Og den perioden er mer enn lang nok til at TV2 burde fått med seg at fotballnorge består av mer enn bare Brann og Bergen, og at de da kan sette opp en kamp på søndag kl 20.00 evt mandag kl 19.00 fra Alfheim.

Får TIL en eneste TV kamp så er jeg fornøyd! Så får vi se hvor mange som logger inn på Bodø/Glimt v TIL 16.mai. Der bør vi få en pekepinn på potensialet til en TV sendt TIL kamp. Og JA jeg skjønner at det vil være ADSKILLIG flere som blir å se Brann v VIF!

Og tulling kan du være selv aDDis...
« Siste redigering: 02. Mai 2008, 20:56 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 02. Mai 2008, 20:55 »
Haha. Beklager, men det er jo vrøvl. Masser av profiler i disse lagene også, om en hadde gidda løfta blikket lengre enn TV2s vinkling av Tippeligaen.

Tv2s vinkling av tippeligaen driter jeg max i. Jeg ser på livesport på hvilken kamp jeg vil. Stian Theting og Runar Berg på en stygg arena med 5000 mennesker tilstede er ikke like spennende for norges befolkning som Andresen, Helstad, Iversen, Riseth osv, og det vet du godt. Se litt lenger enn din egen nesetipp da!

Haha, jeg ser langt lenger enn som så, og jeg krever da pokker meg ikke at TIL og Glimt skal vises like mye som de største lagene publikumsmessig i dette landet. Det er for mye å håpe på, men alikevel bør det være betraktelig mindre skjev fordeling. At et lag i Tippeligaen ikke har en eneste TV-kamp på riksdekkende TV er uansett horribelt, og spesielt når dette laget presterer bedre enn de fleste "storlagene".
Om du påstår Stian Theting er en veldig stor profil på Glimt, så okei. Men Runar Berg og Trond Olsen er faktisk eksempler på spillere som underholder på høyeste nivå i TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 02. Mai 2008, 21:47 »
Når skal egentlig folk skjønne at uansett hvor godt et lag er, eller hvor mye de underholder, betyr null og niks for tv2 i forhold til hvor mange seere de tiltrekker seg. Den dagen Tromsø er så fantastisk gode eller spiller så underholdende at de faktisk skaper mer penger for TV2 i form av TV-seere enn Brann og RBK kommer de til å få mett TV-sendte kamper. At Norsk Toppfotball kanskje skulle lagt inn et minimumsantall kamper per lag når de solgte avtalen er en annen sak, men da ville jo avtalen blitt mindre attraktiv for TV-kanalene, og dermed mindre verdt. Norsk Toppfotball ville fått færre penger å dele ut, og kanskje Tromsø ikke ville tjent noe særlig på det likevel...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 02. Mai 2008, 21:48 »
Når skal egentlig folk skjønne at uansett hvor godt et lag er, eller hvor mye de underholder, betyr null og niks for tv2 i forhold til hvor mange seere de tiltrekker seg. Den dagen Tromsø er så fantastisk gode eller spiller så underholdende at de faktisk skaper mer penger for TV2 i form av TV-seere enn Brann og RBK kommer de til å få mett TV-sendte kamper. At Norsk Toppfotball kanskje skulle lagt inn et minimumsantall kamper per lag når de solgte avtalen er en annen sak, men da ville jo avtalen blitt mindre attraktiv for TV-kanalene, og dermed mindre verdt. Norsk Toppfotball ville fått færre penger å dele ut, og kanskje Tromsø ikke ville tjent noe særlig på det likevel...
Meget godt innlegg!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #441 på: 02. Mai 2008, 23:21 »
Er vel vanskelig å tjene noe mindre enn null ;)

Er selvsagt systemet som er bygd opp på feile primisser - alle skjønner at TV2 baker sin egen kake, på lik linje med alle andre bedrifter.
Regner med vi får en del høstkamper fra nord da :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 02. Mai 2008, 23:25 »
Syns jo faktisk at Canal+ er en fin kanal å ta etter. Selv om disse viser mest av storlagene er de også flink til å slippe til de andre lagene også. Snakker også nå om hvordan situasjonen var før det ble tre mulige plasser å sende kamper fra.
Alle veit jo selvsagt at det er pengene, og det alene som rår, selv om det går ut over underholdningen. Men jeg syns TV2s dekning hadde blitt mye mer seriøs dersom de kunne hatt bare litt variasjon og sluppet til noen andre lag litt oftere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #443 på: 02. Mai 2008, 23:43 »
spot on kristoffer!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #444 på: 03. Mai 2008, 02:47 »
Enig med Kristoffer. Canal+ er flinke til det. De har italiensk og engelsk fotball, og sender absolutt ikke bare topplagenes kamper.

Berntsen har et poeng han også. Hver klubb skulle fått et gitt antall kamper på Tv2 og Tv2 Zebra i løpet av en sesong. Om Brann da skulle få 3-4 kamper mer enn f.eks TIL og B/G kunne da vært greit, men savner helt klart en jevnere fordeling.
For tv-inntektene er vel en viktig del av en tippeligaklubbs budsjett?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 03. Mai 2008, 13:19 »
Enig med Kristoffer. Canal+ er flinke til det. De har italiensk og engelsk fotball, og sender absolutt ikke bare topplagenes kamper.

Berntsen har et poeng han også. Hver klubb skulle fått et gitt antall kamper på Tv2 og Tv2 Zebra i løpet av en sesong. Om Brann da skulle få 3-4 kamper mer enn f.eks TIL og B/G kunne da vært greit, men savner helt klart en jevnere fordeling.
For tv-inntektene er vel en viktig del av en tippeligaklubbs budsjett?

Jeg tror ikke det er noen som mener at alle lagene skal vises akkurat like mye. Poenget er at det må være en jevnere fordeling, der gjerne norsk toppfotball skulle vært inne og lagt noen føringer. At et lag ikke vises i det hele tatt er jo på grensen til skandale.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #446 på: 03. Mai 2008, 13:32 »
Er veldig usikker før kampen idag. Tromsø er gode på hjemmebane og har "fordel" av kunstgress? Ser at kankjse Helstad blir vraket, kan bli bra det, han har vært elendig på kunstgress og har en dårlig innstilling til det... Håper bare vi klarer å spille vårt spill, noe vi ikke har klart så bra hitill i sesongen, blir en tøff kamp uansett...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 03. Mai 2008, 17:30 »
Syns jo faktisk at Canal+ er en fin kanal å ta etter. Selv om disse viser mest av storlagene er de også flink til å slippe til de andre lagene også. Snakker også nå om hvordan situasjonen var før det ble tre mulige plasser å sende kamper fra.
Alle veit jo selvsagt at det er pengene, og det alene som rår, selv om det går ut over underholdningen. Men jeg syns TV2s dekning hadde blitt mye mer seriøs dersom de kunne hatt bare litt variasjon og sluppet til noen andre lag litt oftere.
Helt, helt enig.
Når canal+ kan vise Fulham-Bolton (kun et eksempel - ikke sikker på om C+ faktisk viste den kampen) kan vel TV2 vise for eksempel TIL-Glimt?
Man er ikke nødt til å ALLTID vise storlagene. Det går an å variere, med en og annen sjelden kamp med noen andre lag enn bare de rikeste, største og antatt beste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #448 på: 03. Mai 2008, 18:44 »
Hvorfor sammenligne TV2 som er en gratis kanal, med Canal+ som er en betaltkanal? Betal litt for TV2 Sport og se ALLE kampene i tippeligaen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 03. Mai 2008, 19:13 »
Hvorfor sammenligne TV2 som er en gratis kanal, med Canal+ som er en betaltkanal? Betal litt for TV2 Sport og se ALLE kampene i tippeligaen...

Poenget var bare hvordan C+ også fremsto da de ikke kunne vise såpass mange om gangen.
Det er uansett en idiotisk myte at andre lag i Tippeligaen ikke har profiler. Det er svært irriterende at folk som kun tydeligvis følger med TV2 for eksempel ikke fikk med seg at Runar Berg faktisk var kanskje den beste Tippeligaen hele veien til Adecco-ligaen for si det slik. Selv ikke når Glimt tok sølv i begge turneringene var det igrunn nok oppstyr. Han fikk bare noen lusne minutter på landslaget mot Spania under Semb, burde jo fått så mye mer! :)
Poenget er, at der er store profiler, som Molskred, Berg, Olsen, Martins, Abiodun, Ramovic, osv eksempelvis i de nordnorske klubbene. Nevnte forsåvidt også en fra HamKam. Bør jo nevnes at Berg og Berg fra Glimt-midtbanen samt Martins også er med på folkets lag for april måned i Dagbladet. Og to av de fortjener uten noen som helst tvil å være der også!