20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150865 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #420 på: 02. Mai 2008, 12:08 »
Sorry, men slike lag uten profiler, frittalende spillere/trenere, og drittstygge arenaer trekker meg ikke i det hele tatt. Det er like gøy å se damefotball da. Underholdning er ikke kun spillestil!

Dette er min mening da, du trenger selvsagt ikke være enig...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 02. Mai 2008, 12:18 »
Haha. Beklager, men det er jo vrøvl. Masser av profiler i disse lagene også, om en hadde gidda løfta blikket lengre enn TV2s vinkling av Tippeligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 02. Mai 2008, 14:11 »
All den tid at Norsk Toppfotball forhandler for ALLE lagene, er det bare rett og rimelig at lagene får LIK andel av kaka. Uavhengig av tilhørighet og geografi. Du kan ikke med hånda på hjertet påstå at du er uenig i det?

Tv2 betalte store penger for rettighetene, og er nok ikke interessert i å drive veldedighet, eller at alt skal være "rett og rimelig". I fjor husker jeg de omtrent sluttet å vise Brann på hovedkanalene når den største gullfeberen meldte seg, helt sikkert fordi de så sitt snitt til å tjene gode penger på spente bergensere som sikkert var mer villige enn noensinne til å handle betalkanaler. Selvfølgelig er TV2 kyniske og kun opptatt av å tjene penger, sannheten er at de tjener mer på å sette opp Brann-LSK som hovedkamp enn HamKam-Bodø/Glimt. Det er ikke verre enn som så...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 02. Mai 2008, 14:54 »
All den tid at Norsk Toppfotball forhandler for ALLE lagene, er det bare rett og rimelig at lagene får LIK andel av kaka. Uavhengig av tilhørighet og geografi. Du kan ikke med hånda på hjertet påstå at du er uenig i det?

Tv2 betalte store penger for rettighetene, og er nok ikke interessert i å drive veldedighet, eller at alt skal være "rett og rimelig". I fjor husker jeg de omtrent sluttet å vise Brann på hovedkanalene når den største gullfeberen meldte seg, helt sikkert fordi de så sitt snitt til å tjene gode penger på spente bergensere som sikkert var mer villige enn noensinne til å handle betalkanaler. Selvfølgelig er TV2 kyniske og kun opptatt av å tjene penger, sannheten er at de tjener mer på å sette opp Brann-LSK som hovedkamp enn HamKam-Bodø/Glimt. Det er ikke verre enn som så...

Akkurat her er det jo norsk toppfotball skulle komme inn å lagt noen føringer så lag som Tromsø hadde vært sikret noen kamper.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #424 på: 02. Mai 2008, 15:17 »
samtidig som jeg tror de vil tjene mer på Glimt v TIL enn f.eks kamma v brann.

Husk Oslo er "nord-norges største by". Er rimelig mange TIL og Glimt supportere som bor utenfor landsdelen og som gjerne vil se laget sitt en gang iblant på TV. Noe jeg føler meg rimelig sikker på at TV2 ville tjent på - i det lange løp.

En annen ting som er horibelt med TV2 er at de har startet å endre en så gammel tradisjon som 16.mai kampene er blitt i Norge. De eneste lagene de ikke tørr røre i den forbindelse er nok sine elskede Brann, VIF, RBK og LSK. Synd og skam.

Er det ikke direkte urettferdig at Brann skal få MINIMUM 2,4 MILLIONER mer i TV-inntekter enn Tromsø på grunn av at TV2 forfordeler sine kjære klubber så jævlig mye.

Klubbene tjener et sted mellom 400.000 og 600.000 i reklameinntekter pr kamp. Er en evig runddans av forskjellsbehandling som i en hver annen situasjon i næringslivet ville fått konkurransetilsynet til å flippet "Ass over Tits" i ren og skjær forbannelse.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 02. Mai 2008, 15:38 »
Hehe, ja det er virkelig horribelt at ikke 5000 oppe i nord ikke ikke får 16. mai kamp. Er det ikke bedre at flest mulig får delta på denne festen?

Det er ikke urettferdig at Tromsø får mindre enn Brann. Det er som om Derby skal syte fordi de ikke får like mye som United. Herregud, skaff dere et lag som presterer i mer enn 7-8 kamper før dere begynner å grine.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 02. Mai 2008, 15:54 »
De små lagene trenger muligens TV-inntektene mer enn de store klubbene gjør, som uansett trekker mange supportere, som trekker flere folk når kampen ikke går på TV, og som får gode inntekter fra så mange andre steder, at TV-inntektene nesten bare blir som en bonus å regne.

På 70-tallet var det uhørt at Bodø/Glimt skulle konkurrere med Vålerengen. De gulkledde fra Bodø var en skamplett på fotballkartet, de var jo så pokker langt nordfra, og hadde jo Harald Berg i sine rekker. Fy skam! Og Tromsø gjorde ikke saken stort bedre. Kanskje vi skal gjøre det på samme måte nå, TV2 selger rettighetene til kampene med de antatt dårligste lagene til NRK, og beholder selv kun de 6 beste, Brann, LSK, VIF, Viking, Stabæk og RBK. Røkla er ikke verdt å vise på tv. De kan NRK få.

Enn om Derby, Bolton, Fulham og Birmingham kun hadde fått to kamper i året på Sky eller Setanta, når de spiller mot Man Utd? TV2 hadde aldri giddet å vise middelmådige, overhypede Newcastle mot det definitive bunnlaget, Derby. TV2 viser ikke Tromsø-Molde på hovedkanalen.

Det bør være mulig for TV2 å fordele gratis-kampene litt bedre enn de gjør per dags dato. Det bør være mulig å vise kamper som TIL-Glimt og Molde-Aalesund på TV2 og Zebra, uten at seertallene går nevneverdig ned, og TV2 taper spesielt mye penger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #427 på: 02. Mai 2008, 16:02 »
Hehe, ja det er virkelig horribelt at ikke 5000 oppe i nord ikke ikke får 16. mai kamp. Er det ikke bedre at flest mulig får delta på denne festen?

Det er ikke urettferdig at Tromsø får mindre enn Brann. Det er som om Derby skal syte fordi de ikke får like mye som United. Herregud, skaff dere et lag som presterer i mer enn 7-8 kamper før dere begynner å grine.

Regner med du er Man U supporter til neste år. Lykke til sammen m Weiseth.... Herregud for en tåpelig kommentar  :o

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 02. Mai 2008, 16:36 »

Regner med du er Man U supporter til neste år. Lykke til sammen m Weiseth.... Herregud for en tåpelig kommentar  :o

Ser du meg syte å grine over at Start eller Newcastle ikke blir vist like mye som alle andre? Herregud for en tåpelig kommentar :o
Litt av et "angrep" du kom med der...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 02. Mai 2008, 16:53 »
Her kommer du desverre til kort Ulf. Sånn som dette er det vel i alle land? Topplagene og de attraktive lagene blir vist mye, mens dårligere lag vises mye mindre...

Ser du Levante og Valladoid like mye som du ser Barcelona og Real Madrid fra Spania?
Ser du Genoa og Reggina like mye som du ser Inter og Roma fra Italia?
Ser du Derby og Fulham like mye som du ser ManU og Arsenal fra PL?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 02. Mai 2008, 17:09 »
Haha. Beklager, men det er jo vrøvl. Masser av profiler i disse lagene også, om en hadde gidda løfta blikket lengre enn TV2s vinkling av Tippeligaen.

Tv2s vinkling av tippeligaen driter jeg max i. Jeg ser på livesport på hvilken kamp jeg vil. Stian Theting og Runar Berg på en stygg arena med 5000 mennesker tilstede er ikke like spennende for norges befolkning som Andresen, Helstad, Iversen, Riseth osv, og det vet du godt. Se litt lenger enn din egen nesetipp da!

plebbster

• Gjest
« Svar #431 på: 02. Mai 2008, 19:20 »
Vi skjønner at laget ditt er tromsø, ulf. Men nei. Har annonsert tidligere i tråden at dere nordlendinger kommer for kort i diskusjonen her. Nøytralt sett vil jeg heller se VIF-RBK, VIF-Stabæk, Stabæk-RBK, osv enn Glimt-Tromsø. Og der representerer jeg nok majoriteten av befolkningen. Gi dere.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #432 på: 02. Mai 2008, 19:59 »
Her kommer du desverre til kort Ulf. Sånn som dette er det vel i alle land? Topplagene og de attraktive lagene blir vist mye, mens dårligere lag vises mye mindre...

Ser du Levante og Valladoid like mye som du ser Barcelona og Real Madrid fra Spania?
Ser du Genoa og Reggina like mye som du ser Inter og Roma fra Italia?
Ser du Derby og Fulham like mye som du ser ManU og Arsenal fra PL?

som svar til dine spørsmål til slutt så må jeg svare

ja
ja
og nei
de to første pga at jeg ikke følger med i den spanske eller italienske ligaen.

Jo selvsagt er det sånn, men det gjør det ikke noe mer rettferdig av den grunn når det er sånn at det forfordeler noen klubber økonomisk.

Ser du meg syte å grine over at Start eller Newcastle ikke blir vist like mye som alle andre? Herregud for en tåpelig kommentar :o
Litt av et "angrep" du kom med der...
Er din kommentar om at vi må finne oss "et lag som presterer i mer enn 7-8 kamper" osv jeg sikter til. Skulle jeg bli Brann-supporter bare for at de vises mer på TV?? Hvis det er måten man skal finne sitt favoritt-lag har man for lengst gått i fellen for "medgangs-supporter", og sorry men det er ikke aktuelt for min del i allefall. Så mitt "angrep" var ikke noe mer enn det du kom med for å si den sånn.

Så til slutt vil jeg bare si følgende: Jeg har ALDRI påstått at Tromsø, Ham Kam, Bodø/Glimt, Aalesund og de andre mindre klubbene skal ha like mange TV-kamper som de største lagene - men det jeg forventer er at ALLE får LITT.... Når så Tromsø får NADA 2 år på rad er det rimelig merkelig!

Etter at Steinar Nilsen overtok er Tromsø det TREDJE BESTE LAGET I NORGE. Hvis ikke det kvalifiserer til mer enn NULL TV kamper så er det nok bare meg det er noe fundamentalt galt med. Da beklager jeg i såfall så mye.

Så aDDis -  Jeg følger et lag som presterer i mer enn 7-8 kamper. Men å være Norges 3.beste lag over så lang tid er vel fortsatt ikke godt nok, eller hva?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/tromso/article1748156.ece

Sitat:
Nesten best i Norge
Det går ikke an å argumentere mot at Nilsen har lyktes som TIL-trener. I 2005 overtok han da Otto Ulseth fikk sparken 2. august. Da lå Tromsø nest sist med 12 poeng på 15 kamper. Med Nilsen ved roret tok Tromsø 22 av 33 mulige poeng i resten av sesongen, og tapte kun én av de siste 11 seriekampene. Ingen i Tippeligaen var bedre i samme periode. Samtidig ledet han «Gutan» til avansement til Uefa-cupens gruppespill, og seier mot den tyrkiske storklubben Galatasaray på veien dit....

Likevel gikk han av som trener etter det, og ble flyttet opp som sportssjef. Da Ivar Morten Normark fikk sparken i august året etter, var imidlertid Nilsen tilbake som redningsmann. Denne gangen på langtidskontrakt.

Tromsø lå helt sist da han kom inn, men endte på 10. plass etter å ha blitt ledet av Nilsen året ut. I 2007 hadde han så sin første hele sesong som TIL-trener. Det endte med en sterk 6. plass.

I år har klubben vært den store positive overraskelsen i de to første rundene. De fleste tippet laget til en plass midt på tabellen, men laget herjet med Lillestrøm på Åråsen selv om det bare ble 1-1. Så ble Vålerenga slått 2-0 i 2. kamp.

Tar man med årets to kamper (merk. fra Ulf, dvs når denne artikkelen var skrevet), ser på alle Tromsøs kamper under Nilsen, og sammenlikner med alle andre i nøyaktig samme periode, har kun Brann og RBK tatt flere poeng enn Tromsø. Brann står med 85, RBK med 83 og Tromsø med 81. Klubber som Lillestrøm og Vålerenga har tatt færre poeng.

Og kun fire poeng skiller altså klubben fra å være best i Norge under Nilsens ledelse. (Denne statistikken er uforandret p.d.d da alle de 3 klubbene TIL,RBK og Brann har tatt 4 poeng på de 3 siste kampene)

Men for all del, dere har jo rett igjen. TIL har ikke gjort seg fortjent til en eneste TV kamp av den grunn...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #433 på: 02. Mai 2008, 20:05 »
Vi skjønner at laget ditt er tromsø, ulf. Men nei. Har annonsert tidligere i tråden at dere nordlendinger kommer for kort i diskusjonen her. Nøytralt sett vil jeg heller se VIF-RBK, VIF-Stabæk, Stabæk-RBK, osv enn Glimt-Tromsø. Og der representerer jeg nok majoriteten av befolkningen. Gi dere.
Er vel ingen som har sagt at slike topp oppgjør ikke skal sendes, men når det så vises Brann/LSK/VIF/RBK v "røkla" istedenfor mener jeg det blir feil. men men la oss være enige om at vi er uenige da... Måtte det beste laget vinne i morgen (sånn at poengene blir igjen på Alfheim :P )

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #434 på: 02. Mai 2008, 20:10 »

Det jeg mener er at sånne tradisjoner som 16.mai kampene har blitt rundt omkring bør ikke forandres, uansett lag. Synes hele runden skal spilles 16.mai istedenfor at en eller 2 kamper flyttes. Akkurat på den datoen bør kampene fredes fra å bli flyttet.