20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #405 på: 01. Mai 2008, 13:35 »
Dagbladet favoriserer Vålerenga selv om deres eneste interesse er å selge flest mulig aviser, det handler vel mye om hvilke folk du har med også. Og med Davy Wathne og Øyvind Helstad Alsaker kan det fort bli i overkant mye Brannsympati i TV2, det tror jeg ikke noen som ikke er fra Bergen er uenig i.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #406 på: 01. Mai 2008, 13:40 »
Nå tenker jeg på sendeprogrammet deres, ikke hvorvidt Alsaker er Brann fan eller ikke. Så må du jo husker at TV2 har mange flere personer som sympatiserer for lag (les Mini, Ivar Hoff, Thorstvedt osv).

At Dagbladet favoriserer VIF er jo fordi det funker for dem. Det appelerer tydeligvis til de uvitende klovnene som DB lesere jo er.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #407 på: 01. Mai 2008, 14:59 »
og TV2's favorisering av Brann funker for dem. Det appelerer tydeligvis til de uvitende toskene som jo Brann-supporterne er...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #408 på: 01. Mai 2008, 15:00 »
OG jeg kan GARANTERE deg at TV2 ville fått flere foran TV'en ved å sende Bodø/Glimt - TIL enn ved å vise Brann "hver bidige" uke!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 01. Mai 2008, 21:04 »
Brann har på meg alltid virket som en klubb utelukkende for bergensere, og folk i veldig nært område.
Rosenborg trekker folk fra store deler av landet. Folk fra nordlige deler av Møre- og Romsdal, Mosjøen og sørover i Nordland, Dombås/Tynset og nordover. Jeg vil tro det er bønder på Toten som heier på Rosenborg i stedet for HamKam (som de vil hevde er på feil side av Mjøsa), Lillestrøm eller Vålerenga.

Hvis det bor flere mennesker i Bergen og omegn, enn i såpass store deler av landet, inkludert begge trøndelagsfylkene, så har jeg blitt vranglært i geografi i alle år.

Poenget er at det bor såpass mange mennesker i Norge, at det skal være muligheter for å få en god andel tv-seere, selv ved å vise "mindre populære" klubber, i stedet for å vise Brann hver eneste søndag.
« Siste redigering: 01. Mai 2008, 21:06 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #410 på: 01. Mai 2008, 22:49 »
http://www.kampanje.com/medier/article164137.ece
Er faktisk i Bergen man selger flest TV2 Sport...

http://www.kampanje.com/medier/article165824.ece
Sitat
? Tv-seernes klare favoritt
Brann er for øvrig tv-seernes klare favoritt denne sesongen, sier mediedirektør Svein Graff i Norsk Toppfotball.

http://www.kampanje.com/medier/article107274.ece
Rosenborg vant i 2006 med 619.000 seere, men Brann kom på andre med 618.000...

http://www.toppfotball.no/article.php?id=1076&p=
Sitat
Seertallene 2008

Brann - Fredrikstad 713 000 (TV 2)
Rosenborg - Lyn 258 000 (TV 2 Zebra)
Stabæk - Lillestrøm 540 000 (TV 2)
Strømsgodset - Rosenborg 252 000 (TV 2 Zebra)
Lillestrøm - Vålerenga 625 000 (TV 2)
Brann - Strømgodset 311 000 (TV 2 Zebra)

Se Brann-Strømsg. vs. Strømsg.-RBK her har Brann over 50.000 mer seere, og dette mens 17.000 er på Brannstadion...
Tilogmed Brann-FFK trekker nesten 100.000 mer en toppkampen og hatoppgjøret LSK-Vif

Men for all del det er jo sikkert dere som har riktig... ::)

plebbster

• Gjest
« Svar #411 på: 01. Mai 2008, 23:44 »
OG jeg kan GARANTERE deg at TV2 ville fått flere foran TV'en ved å sende Bodø/Glimt - TIL enn ved å vise Brann "hver bidige" uke!

og

og TV2's favorisering av Brann funker for dem. Det appelerer tydeligvis til de uvitende toskene som jo Brann-supporterne er...

er to sitater som egentlig viser hvor uvitende og provosert du er. Rett og slett skjærende idioti du viser ved å skrive de to innleggene. Men for all del en fin vending i hele diskusjonen for oss "uvitende tosker". Latterlig av deg, men men.

Se på Leffens innlegg! Et av de bedre her på forumet som viser mye god fakta og flotte tall!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #412 på: 02. Mai 2008, 00:09 »
og

er to sitater som egentlig viser hvor uvitende og provosert du er. Rett og slett skjærende idioti du viser ved å skrive de to innleggene. Men for all del en fin vending i hele diskusjonen for oss "uvitende tosker". Latterlig av deg, men men.

Se på Leffens innlegg! Et av de bedre her på forumet som viser mye god fakta og flotte tall!

1:
Jeg forholder meg til det at de (TV2) vil tjene I LENGDEN på å vise ALLE tippeliga-lagene på TV! og når LAGENE tjener økonomisk på hver tv-sendte kamp er det direkte forskjellsbehandling av klubbene. All den tid at Norsk Toppfotball forhandler for ALLE lagene, er det bare rett og rimelig at lagene får LIK andel av kaka. Uavhengig av tilhørighet og geografi. Du kan ikke med hånda på hjertet påstå at du er uenig i det?

2:
Dette var et direkte svar på påstanden om at grunnen til at db skrev mest om VIF var fordi at leserne av db var uvitende klovner. Jeg ga en lavmåls kommentar på et lavmåls-argument. Skal alle avisene, lokale og riks skrive om Bergen og Brann??

UANSETT hvor mange 10-tusen flere seere de har ved å sende Brann kamper er mitt utgangspunkt at TV2 vil tjene på å ha hele nasjonen med seg, enn hvis de kun har med seg vestlandet.

Jeg har personlig "sett" på flere av de kampene som de viser med Brann, LSK, VIF, Viking og RBK. og det er IKKE fordi jeg er supporter av de lagene, men d er fordi jeg er generelt fotball interessert (Og jeg har gitt opp at pampene i TV2 skal behandle alle lag m respekt).

Er jo nesten som om Shell kun skulle selge drivstoff til trailere og lastebiler fordi at de tjener mest på de. Mange "små bekker" blir en stor og.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #413 på: 02. Mai 2008, 00:15 »

Brann..........6
Vålerenga.....6
RBK............5
LSK.............5
Stabæk........3
Fredrikstad....3
Strømsg........3
Viking...........3
Lyn..............2
Aalesund........2
B/Glimt..........2
Molde.............1
HamKam..........1
TIL.................0

TIL er altså det ENESTE laget uten en eneste visning på de to riksdekkende gratiskanalene (Zebra må man riktignok minst ha kabel eller parabol for å se). På TV 2 er TIL, Godset, Glimt og HamKam uten visning på de 11 første rundene.
Rein skjær diskriminering er det.

Rettferdig?? NEI.

Vil dere Bergensere og Brann-supportere si at denne lista er 100% rettferdig?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #414 på: 02. Mai 2008, 00:18 »
http://www.kampanje.com/medier/article164137.ece
Er faktisk i Bergen man selger flest TV2 Sport...

http://www.kampanje.com/medier/article165824.ece
Sitat
– Tv-seernes klare favoritt
Brann er for øvrig tv-seernes klare favoritt denne sesongen, sier mediedirektør Svein Graff i Norsk Toppfotball.

http://www.kampanje.com/medier/article107274.ece
Rosenborg vant i 2006 med 619.000 seere, men Brann kom på andre med 618.000...

http://www.toppfotball.no/article.php?id=1076&p=
Sitat
Seertallene 2008

Brann - Fredrikstad 713 000 (TV 2)
Rosenborg - Lyn 258 000 (TV 2 Zebra)
Stabæk - Lillestrøm 540 000 (TV 2)
Strømsgodset - Rosenborg 252 000 (TV 2 Zebra)
Lillestrøm - Vålerenga 625 000 (TV 2)
Brann - Strømgodset 311 000 (TV 2 Zebra)

Se Brann-Strømsg. vs. Strømsg.-RBK her har Brann over 50.000 mer seere, og dette mens 17.000 er på Brannstadion...
Tilogmed Brann-FFK trekker nesten 100.000 mer en toppkampen og hatoppgjøret LSK-Vif

Men for all del det er jo sikkert dere som har riktig... ::)

Oy har du sett... et lag som ikke er på den listen, hvorfor det tro....

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #415 på: 02. Mai 2008, 00:29 »
Nei er heltenig i at den listen ikke er rettferdig. Faktisk veldig langt i fra rettferdig, men det kan ikke jeg gjøre noe med. Skrev mitt innlegg for å vise at det er en grunn til at Brann vises så ofte. Rettferdig? Nei, økonomisk bra for TV2? Ja...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #416 på: 02. Mai 2008, 01:49 »
Jeg vil tro det er bønder på Toten som heier på Rosenborg i stedet for HamKam (som de vil hevde er på feil side av Mjøsa)

Den såret Joakim, da det ikke er bare bønder her på Toten ;)
Men ja, du har rett. Har en del venner som heier på Rosenborg. Skjønt kommer nok dette i stor grad av at det bare var et lag i Norge når vi vokste opp (er født i -88 selv, så Rosenborg eide jo alt og alle når vi begynte å interessere oss nevneverdig).
Men uansett så har du rett. Rosenborg appellerer nok til flere her, enn det f.eks Brann gjør. Er man født og oppvokst på Toten, skal man vel egentlig ikke heier på HamKam. Da både de og Raufoss (der jeg bor) lå i 1.div, var det intens rivalisering før, under og etter kamp.
Selv har jeg ikke sansen for norsk fotball, men holder med, i den grad man kan si det, Stabæk.
Rosenborg under sin storhetstid fikk nok mange fans fra andre steder i Norge, nettopp pga av det. Har selvfølgelig noen venner som heier på Lyn og Vålerenga (pga at det er så nært?), Brann og til og med en som heier på Molde. Men majoriteten her heier på Rosenborg eller Vålerenga.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #417 på: 02. Mai 2008, 09:35 »
Nei er heltenig i at den listen ikke er rettferdig. Faktisk veldig langt i fra rettferdig, men det kan ikke jeg gjøre noe med. Skrev mitt innlegg for å vise at det er en grunn til at Brann vises så ofte. Rettferdig? Nei, økonomisk bra for TV2? Ja...

Da er vi jo enige da ;)

Men jeg mener at når TV2 er i den posisjonen de er skal de ikke bare tenke økonomi - mener nå jeg da.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 02. Mai 2008, 11:46 »
Når de betaler 1 mrd for rettighetene må de få lov til å tenke økonomisk. Jeg som nøytral supporter i tippeligaen i år ser både Brann og Stabæk anytime før Glimt, Tromsø og disse lagene uten tilskuere

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 02. Mai 2008, 11:54 »
"Disse lagene uten tilskuere" har masser av tilskuere spredt ut over et langt større område enn de andre lagene.
Og disse lagene vil jeg påstå underholder minst like bra som Brann for eksempel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida