20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #390 på: 29. April 2008, 18:39 »
Nå er vel både Glimt og TIL over Brann på tabellen, så det er vel ingen syt over at det går dårlig?

Hvordan klarer du å blande inn Glimt og TIL?
Her snakker vi ennå LSK... jeg gjør ihvertfall det.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 29. April 2008, 18:43 »
Kilder til dette, Geir`?

Det var et anslag som ble brukt av RBKs markedsavdeling og sagt av SPZ ved lanseringen av RBK-tv. Rosenborg er Norges suverent mest populære lag ettersom de har vært med i CL så mange ganger og i alle fall tidligere har spilt attraktiv og underholdende fotball. Folk som ikke har hatt en egen toppklubb der hvor de bor eller kommer fra bygdene utenfor de store byene har ofte trykket RBK til sitt bryst (forresten orker jeg ikke her høre det lite oppfinsomme at vi derfor er en bondeklubb). Nå sier ikke jeg at vi bør sendes mer, vi sendes mye oftere enn gjennomsnittet, heller at det blir en jevn fordeling. Det må jo være trist for Ulf f.eks. at Tromsø kanskje bare blir sendt på TV2 2 ganger i år, altså når de skal spille mot Brann...

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #392 på: 29. April 2008, 21:36 »
Hvis RBK har flere tilhengere enn Brann hvorfor drar Brann flere tv-seere, enn en hvilken som helst RBK-kamp?
Hvis RBK trekker flere, hvorfor vises da Brann mest? Bare fordi TV2 er "Brann-TV"? Så de har ingen økonomisksans oppi det hele?

plebbster

• Gjest
« Svar #393 på: 29. April 2008, 22:50 »
Hvis RBK har flere tilhengere enn Brann hvorfor drar Brann flere tv-seere, enn en hvilken som helst RBK-kamp?
Hvis RBK trekker flere, hvorfor vises da Brann mest? Bare fordi TV2 er "Brann-TV"? Så de har ingen økonomisksans oppi det hele?

Hehe, jepp. Skulle til å spørre det spørsmålet. Det har jo ikke noe å si at 15-20% av landet er RBK-fans når RBK-fans flest ikke gidder å se dem spille kampene sine. TV2 satser ikke på disse bygdefansene Geir mener at dere har når de ikke gidder å skru på TV-en når RBK spiller. Du ser koblingen?

TV2 ønsker høye seertall og velger det (de..) lagene som trekker flest TV-tittere. Du kan for øvrig ta enda en titt på informasjonen jeg ga om hvordan Brann ligger an i forhold til TV2s seertall.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #394 på: 29. April 2008, 22:57 »
hvordan i søte helvette kan de vite hvor mange seere de får når de ikke sender kamper med andre lag??
Temmelig selvmotsigende... Det er faktisk andre sesongen på rad at Tromsø er diskriminert på det groveste. Sier ikke at Tromsø, HamKam, Aafk, Bodø/Glimt mfl. skal ha eksakt like mange kamper som Brann, LSK, VIF og RBK men det bør da førr helvette være mulig å vise minimum 3 kamper av hvert lag???

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 29. April 2008, 23:00 »
Synes Stabæk burde blitt vist oftere. Nannskog Alanzinho Somen og den gjengen der er jo klart mest underholdende.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 29. April 2008, 23:06 »
Enig i det Benson. Flere veldig bra kamper på Nadderud som godt kunne ha blitt vist.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 29. April 2008, 23:09 »
hvordan i søte helvette kan de vite hvor mange seere de får når de ikke sender kamper med andre lag??
Temmelig selvmotsigende... Det er faktisk andre sesongen på rad at Tromsø er diskriminert på det groveste. Sier ikke at Tromsø, HamKam, Aafk, Bodø/Glimt mfl. skal ha eksakt like mange kamper som Brann, LSK, VIF og RBK men det bør da førr helvette være mulig å vise minimum 3 kamper av hvert lag???

Du har fan mæ heilt rekti, Ulf.
Det er da uansett bra sykt at Glimt aldri har hatt så mange sendte kamper på gratiskanaler som når de var i Adeccoen.
Jeg kan vedde mye på at de påstandene Geir nevner om RBK stemmer. De er Norges mest populære lag, du finner fans over hele Norge på grunn av deres suksess over hele linja. Å si at TV2 ikke satser på disse "bygdefansene" sier jo alt om det hele. De rævslikker menneskene de er stasjonert sammens med, mens de menneskene som har vansker nok med å se kamper blir ytterligere diskriminert. Trist nok.
Jeg er helt enig i at de største lagene (i utgangspunktet størst) bør ha noen flere kamper, men det går pent an å la de andre lagene få et respektabelt antall kamper fortsatt. At et lag som TIL ikke har en eneste vist kamp er faktisk latterlig, det kan jeg ærlig innrømme. Selvfølgelig at andre lag også står uten viste kamper.
Og det har da vært slik i mange år. Brann har da alltid vært vist alt for ofte, selv om de også har vært rævva for ikke alt for mange år siden. At de spiller best fotball i landet er jo også en myte. De har blitt vist for mye samma faen på bergenskanalen. Selv ikke når Glimt tok sølv i NM og TL ble det mange tv-kampene av det. Husker dog to kamper mot Brann som blei tv-sendt....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 30. April 2008, 10:33 »
Synes Stabæk burde blitt vist oftere. Nannskog Alanzinho Somen og den gjengen der er jo klart mest underholdende.

Hvis du ser på lista til Ulf viser den at de har blitt vist halvparten så mange ganger som Brann. Stabæk er etter min mening Norges mest underholdende lag for øyeblikket og mye morsommere å se på enn Brann som jeg faktisk ikke synes spiller spesielt morsom fotball.

Noen som har tall på hvor mange ganger de forskjellige lagene har rundens hovedkamp, altså på TV2 søndager? Mistenker Brann for å komme høyt opp på lista der.

natolars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #399 på: 30. April 2008, 12:13 »
Steinar Nilsen slutter som TIL-trener etter 2009-sesongen!

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3508861.ece

Det var vel uunngåelig, men trist nå som vi endelig har fått litt stabilitet på Alfheim.
Newcastle United FC og Tromsø IL

plebbster

• Gjest
« Svar #400 på: 30. April 2008, 19:12 »

Haha, hva snakker du om?

Så du tror ikke at TV2 har prøvd å velge to uinteressante lag som hovedkamp? Det har nok blitt gjort mange ganger (og det er mange ganger for mye :) ). Ikke nødvendigvis i år, men ved tidligere anledninger. Og TV2 er en seriøs tv-kanal som tar seertallene på alvor. Hadde de ikke gjort det, så ville de neppe overlevd.

Uansett; skaff dere TV2 Sumo så slipper dere å syte. Har skaffa meg det og er utrolig fornøyd ;D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #401 på: 30. April 2008, 19:23 »
jeg har tv2 sumo, og det har lite eller ingenting med mine personlige ønsker å gjøre.

Men når Norsk Toppfotball forhandler frem en tv-avtale for samtlige lag i toppfotballen i Norge er det totalt uakseptabelt at nån skal forfordeles så enormt. Det bør selv en sneversynt bergenser se.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 30. April 2008, 20:46 »
Steinar Nilsen slutter som TIL-trener etter 2009-sesongen!

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3508861.ece

Det var vel uunngåelig, men trist nå som vi endelig har fått litt stabilitet på Alfheim.
Hvordan har det seg at Nilsen trener Tromsø kun korte perioder av gangen? Han kommer sikkert tilbake igjen neste gang Tromsø er i nedrykksstriden, som redningsmann.
-------------------------

Jeg vet ikke helt om du er den som skal bestemme hvilke lag som er interessante og ikke, plebbester. Jeg tror helt klart det finnes "nøytrale" fotballfolk hjemme i de tusen hjem, som vil ha minst like stort utbytte av å se Tromsø-Bodø/Glimt, som f.eks. Brann-Molde. Jeg skjønner at du har større utbytte av å se Brann-Molde enn TIL-Glimt, men det betyr ikke at kampen er uinteressant av den grunn.

Selv om Sumo er fint og flott det, så synes jeg faktisk det er noe annet å se kamper på Zebra eller TV2 med "ordentlige" kommentatorer, i stedet for etterkommere av Sølve Grotmol* (altså folk med liten spesialkompetanse og merkelig dialekt).

TV2 betalte en millard kroner for TV-rettighetene. Da bør de kunne vise helheten i Tippeligaen, ikke bare topplagene. Sumo hjelper ikke på dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 30. April 2008, 23:32 »
Jeg skjønner ikke at selv en bergenser kan klare å se at det er ille at et lag ikke blir vist på hovedkanalen. Jeg har TV2 Sport så for meg personlig er det ikke så viktig hvem som spiller på hvilke kanaler, men for klubben, supporterne og seertallene er det selvfølgelig viktig. Når TV2 da konstant viser Brann som langt fra er det mest populære laget i Norge mener i alle fall jeg det er tydelig at TV2 favoriserer Brann.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #404 på: 01. Mai 2008, 13:13 »
Hvorfor skulle TV2 favorisere Brann? Slik at toppsjefene skal slippe å kjøpe Sumo? Eller at de skal slippe å kjøpe billetter til kampene? Neppe. TV2 er et kommersielt selskap, som kun er interressert i å tjene penger. Da sier det seg selv at hvis de hadde fått flere seere av å vise TIL-Glimt, så hadde de gjort det. Alt handler om penger. Selv om det selvsagt er trist  at noen lag ikke får TV-kamper.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.