20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 152556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #360 på: 28. April 2008, 01:52 »
Rosenborg begynner og ligne på Newcastle.

Her treffer du spikeren på hodet. Jeg har akkurat den samme følelsen. Spillere som egentlig skal være gode nok, men underpresterer.

Jepp og i tillegg kan ein jo legge til ressurser og fasiliteter.
Føler det er masse rot og lite planlagt over RBK noke som det ikkje var før. Fxs John Pelu han ar vel ikkje spillt 1 minutt eingang ? kva var vitsen med det kjøpet ? ( Eller er han på vei,trenger bare tid? hørte noke med han hadde sleit med nivået på trening ) Og koffer spele Tettey på kant ? er jo alt for mykje rotasjon til at spelet setter seg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 28. April 2008, 02:07 »
Nå syns jeg faktisk du er litt drøy i praten om RBK, Ulf. For det første var det en nokså frekk anmerkning mot tidenes mest undervurderte TL-lag Glimt, men det er forsåvidt en annen sak  ;)
Men noe annet er jo at RBK har enorme kvaliteter i laget sitt som tilsier at de bør og skal være der oppe å kjempe. Men jeg har store problemer med å se at dagens caretaker Henriksen har noen som helst kvaliteter som tilsier at han er kapabel til å trene et lag på øverste nivå i Norge. En ting er at det tydligvis er kaos på trening. Det lille klippet fra trening der RBKs to keepere kjefter på hverandre var forsåvidt et greit eksempel på det. Henriksen virker jo overhodet ikke autoritær nok når han sier i fra til spillerne sine. Dessuten virker han i media til å ha like god karisma som en velkent kar som kan minne om Harry Potter. At RBK heller ikke har spor av spillestil hjelper jo overhodet ikke på.
Faktisk tror jeg at RBK ville hatt det mye bedre dersom godeste "Brutter'n" var i Henriksens plass. Ingebrigtsen er tro til 4-3-3-systemet som RBK for mange herrens år siden tok fra Glimt-boka. Han er også en trener som det lyser positivitet av. Men jeg er jo selvfølgelig særdeles glad for at han står på et treningsfelt i nord og trener Nord-Norges stolthet!  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #362 på: 28. April 2008, 07:39 »
Jeg er bare like drøy i praten om RBK som Joakim er om Miika Koppinen... Var satt på spissen, men ikke langt fra sannheten.

Henriksen er vel den neste i arverekken til jobben på Aspmyra, eller er det noen jeg har glemt? ;)

Bodø/Glimt har faktisk gjort en kjempejobb til nå denne sesongen - nå gjenstår det å se om de kan fortsette når de måter de såkalt "store" (Rosenborg,Brann,LSK) samt Viking og VIF. For ikke å glemme slaget om NOrd-Norge (som jeg tror blir jævlig tett og tøft!).

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 28. April 2008, 11:18 »
Lett å si i etterpåklokskap, men jeg er faktisk litt irritert over at vi ikke står oppført med 9 poeng. Vi burde slått tabelltopp Stabæk.
Det må også nevnes at vi beit godt fra oss borte mot FFK. I det hele tatt tror jeg mange begynner å skjønne at dette laget er kraftig undervurdert.
Vi rykker ikke ned så lenge spillerne er fokuserte på jobbene sine, og holder tankene sine på rett kurs.
Og ja, slaget om Nord-Norge skal overværes på Aspmyra, og det kan bli en helsikes spennende fotballkamp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 28. April 2008, 12:05 »
Rosenborg begynner og ligne på Newcastle.
Her treffer du spikeren på hodet. Jeg har akkurat den samme følelsen. Spillere som egentlig skal være gode nok, men underpresterer.
Jepp og i tillegg kan ein jo legge til ressurser og fasiliteter.
Føler det er masse rot og lite planlagt over RBK noke som det ikkje var før. Fxs John Pelu han ar vel ikkje spillt 1 minutt eingang ? kva var vitsen med det kjøpet ? ( Eller er han på vei,trenger bare tid? hørte noke med han hadde sleit med nivået på trening ) Og koffer spele Tettey på kant ? er jo alt for mykje rotasjon til at spelet setter seg.

Pelu har scoret jevnt og trutt i 2.div etter han kom, men på grunn av en uforståelig utvisning (som ikke motstanderlaget skjønte noe av en gang) fikk han 3 kampers karantene og må også stå over TL-kampene i denne perioden. I tillegg hadde han ikke trent på 2 måneder da han kom til klubben. Vi mangler også venstre midtbanespiller og mulignes høyre. Har nesten bare spillere som kan spille sentralt i banen. Vi håper og tror alt blir bedre når Hamren kommer da :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 28. April 2008, 18:14 »
Jeg er bare like drøy i praten om RBK som Joakim er om Miika Koppinen... Var satt på spissen, men ikke langt fra sannheten.

Henriksen er vel den neste i arverekken til jobben på Aspmyra, eller er det noen jeg har glemt? ;)

Bodø/Glimt har faktisk gjort en kjempejobb til nå denne sesongen - nå gjenstår det å se om de kan fortsette når de måter de såkalt "store" (Rosenborg,Brann,LSK) samt Viking og VIF. For ikke å glemme slaget om NOrd-Norge (som jeg tror blir jævlig tett og tøft!).

Jeg er såpass krass i tonen mot Mika Koppinen fordi jeg ikke kan fordra fyren. Han virket som en koselig og grei kar mens han var i Trondheim. Men måten han uttaler seg på til media (som at Reginussen OVERHODET ikke må finne på å dra til RBK. Som om det vil være det verste han kan gjøre karrieremessig). Og jeg synes Koppinen har klare mangler som midtstopper. Når han er god, er han jævlig god. For all del. Men han er ikke spesielt rask, han er ikke spesielt god med ball, og han er ikke alltid så god på å posisjonere seg riktig. På offensiv dødball og defensiv dødball er han gull verdt. Fordi han er en meget god hodespiller, og alltid like tøff i duellene. Men gang på gang i fjor gjorde han større og mindre feil, som førte til at motstanderen fikk sjanser og mål. Han glemte av motstanderens spiss, han lot være å markere, han sto og sov flere ganger, og han ble tidvis også avslørt på farten.

Kris Stadsgaard er en mann jeg har tro på. Han er rask, god med ball (ihvertfall vanligvis) og virker å være sterk i kroppen. Usikker på nøyaktig hvor god Lago er, men han er i mine øyne en vel så god duellspiller som Koppinen. Og jeg synes Lago gjorde en minst like god kamp som Koppinen på Lerkendal lørdag. Selv om absolutt INGEN medier er enig med meg i det. Merkelig egentlig, for såvidt jeg greide å se vant Lago hver jævla duell han var involvert i, og var tryggere og bedre med ballen enn sin kollega, som ifølge pressen var bedre enn Lago (verken Adressa, VG eller Dagbladet kan ha sett samme kamp som  meg). Demidov er en ung spiller som er minst like talentfull som han karen oppe i Tromsø. Enten han spiller midtstopper eller sentral midtbane er Vadim Demidov en imponerende god fotballspiller, som virker å være meget god med ballen i beina. Jeg mener Vadim bør få sin første landskamp før Reginussen får sin andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #366 på: 28. April 2008, 19:14 »
Det siste du skriver der kan jeg si meg delvis enig med deg i. Reginussen har prestert over tid i TIL. Dvs han har prestert jevnt på et høyt nivå i mer enn 1 sesong. Når Demidov har gjort det samme (for det blir han etter all sannsynlighet å gjøre) så regner jeg med at han også er med i landslagstroppen. Og siden landslaget er mildt sagt rævva for tiden, ser jeg helst at Vadim, Tore, Tarik, Lasse (staw) m fl. unge spillere får en plass, umiddelbart, på et landslag som må kvitte seg med masse av rusket som motvillig kommer hjem til sitt fødeland for å kle seg i landslagsdrakta. Ja det er Riise og Gamsten jeg snakker om.

Jeg ser ikke at Åge har noe som helst å tape på å sende Staw, Reginussen, Tettey, Skjelbred, Demidov og Elyounoussi ut i krigen for Norge de neste kampene. De blir uansett ikke å gjøre det noe dårligere enn de som er med pr idag.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 28. April 2008, 19:17 »
VIF leder 2-0 borte mot Viking. Må si de har fått det til raskere enn jeg trodde.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #368 på: 28. April 2008, 19:19 »
Hareide kommer ALDRI til å gjøre noe så drastisk! ALDRI! Selv om han burde kvittet seg med Iversen og Gamst for lenge siden, er de fortsatt fast innventar.

Hva Riise angår, er han en klyse uten like, og har en helt forferdelig kvalmende personlighet. Men jeg må faktisk erkjenne at jeg syns han gjør en OK profil på landslaget. Han fortjener ikke en egen dag hvor folk går i tog og blærer seg for å minne mest mulig om han, men plassen syntes jeg han har gjort seg fortjent til.

Forresten: STYGGE EKLE VÅLERENGA!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 28. April 2008, 19:25 »
Det er jo bare eit lag på bana i Stavanger og dei speler i lyseblått :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #370 på: 28. April 2008, 19:42 »
Fillo kan se ut for å bli et bra kjøp av Viking. Har bare sett 10 minutter ennå, men på de minuttene har han absolutt vist seg fram.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 28. April 2008, 21:03 »
En av mine fordommer har blitt avkreftet! Det er ikke bare på Lerkendal Haugen ikke gir hjemmelaeget soleklare straffespark!

En annen av mine fordommer er derimot blitt ytterligere styrket da det var Martin Andresen det ikke ble dømt straffe i mot...

plebbster

• Gjest
« Svar #372 på: 28. April 2008, 21:16 »
Hmm, synd det der med at Hauge ikke dømte straffe til Viking i dag. For den straffen var klar. Men jeg føler jeg fortsatt mangler et svar på hva riseth hisser seg opp over når gylfi einarsson klinker hode med frode kippe etter 2 minutter i gårsdagens kamp.

Svaralternativene er vel dommeren eller TV2... Eller kanskje "mannen i studio" som han så fint refererte til 100 ganger i løpet av sin hissige tale. Fy som jeg hater vidar riseth.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 28. April 2008, 21:23 »
Riseth oppfører seg som en idiot, ingen tvil om det. Han har faktisk noen gode poeng, men de drukner i alt tullpratet hans.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 28. April 2008, 21:39 »
Riseth oppfører seg som en idiot, ingen tvil om det. Han har faktisk noen gode poeng, men de drukner i alt tullpratet hans.
Jeg bare lo og lo og lo av Riseths prat. Men han har flere gode poenger. TV2 putter griller i hodet på dommerne. Eksperter og kommentatorer er utvilsomt partiske (hør bare her: ). I forhold til det straffesparket Riseth snakker om, så vet jeg ikke helt om Øvrebø er i stand til å se det.

Riseth ER en idiot. Det har ingen noen gang vært i tvil om.
Men av og til er han en nyttig idiot.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon