20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #315 på: 22. April 2008, 00:56 »
Spesielt når motstanderlaget blir litt "mørna" er Kvisvik med sin kreativitet helt genial å sette innpå.
Jeg syns vel dette var nok et bevis på at Glimt ikke er fullstendig håpløse. Vi byr så absolutt FFK på endel problemer, selv om vi ikke klarer ta godt nok vare på sjansene våre.
Må si jeg er mektig imponert over Martins. Han lager trøbbel til ethvert forsvar, FFK-forsvaret med sterke Piroja hadde tidvis nesten enda større problemer enn Stabækforsvaret hadde med å temme ham.
Tror han vil få tilnavnet "Nord Norges Drogba"  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #316 på: 22. April 2008, 12:23 »
Bortsett fra at han aldri blir nordlending så, må i allefall bli "Brasils Drogba nr XXXXXXX" ;)

Ingen tvil om at han har det som skal til for å putte 15+ i løpet av en sesong i Tippeligaen, men da må Bodø/Glimt holde ut mer enn i 77 minutter. Synes de ble betenkelig slitne på slutten. Dårlig trent? eller tilfeldigheter?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 22. April 2008, 19:48 »
Gjennomført deilig at vålerenga ikke vinner.
For en gang skyld er jeg HELT enig, plebbester!

Jeg vet om to dommere jeg liker. Collia (selvsagt) og Terje Hauge. Terje Hauge er en utrolig grei mann, og er en god dommer.
Merkelig hvordan vi aldri ser ut til å være enige om noe. Terje Hauge er en skam for norsk fotball!
Internasjonalt er han en meget god dommer, men er det en mann som konsekvent ALDRI gir Rosenborg fordeler på Lerkendal (se bare på statistikken, RBK har tatt KLART færre poeng under hans ledelse enn noen annen dommer) så er det Terje Hauge.
Nå snakker jeg ikke om fordeler som straffespark som ikke er det, frispark som ikke er det, eller generelt feilaktige avgjørelser, men hvis Steffen Iversen blir halshugd inne i feltet fem minutter før slutt, så kan du banne på at Terje Hauge ALDRI dømmer straffespark!

Hvis det er grunnlag for å legge til 6 minutter, kan du banne på at Hauge aldri legger til mer enn fire.

Hadde du nevnt Collina, og hans norske lookalike Tom Henning Øvrebø kunne jeg vært helt enig. Det er en mann som generelt alltid har et smil på lur, og som oftest dømmer mest rettferdig og korrekt, uten å være unødvendig pirkete eller unødvendig streng. Joda, Øvrebø var vel mannen som la til 6 minutter på Lerkendal, men så skal vi også huske at 10 minutter hadde vært vel så riktig. Det er en ren tilfeldighet at RBK trengte de ekstra minuttene på å score. Hadde RBK scoret to minutter på overtid, hadde dere klaget da også. Hadde RBK scoret to sekunder på overtid, hadde dere klaget på at dommeren ikke blåste av på nøyaktig 90.

Med andre ord, Tom Henning Øvrebø er Norges klart beste dommer!
Og at han dømmer EM til sommeren er et godt bevis på akkurat det. Selv om også Hauge har dømt internasjonalt, med grei suksess.

Jeg tror Glimt kommer etterhvert. Forøvrig så er Runar Berg snart 40 år, og selv om han holder mye bedre enn Roar Strand, så vil han også slite mer med utholdenhet og fart enn mange av sine medspillere. Og det bør heller ikke være noen overraskelse at en såpass gammel mann varierer litt i prestasjonene.
Men Runar Berg er samtidig en ekstremt viktig brikke i Glitms lag, slik jeg ser det, og skal de redde plassen, er Runar Berg ekstremt viktig.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 22. April 2008, 19:58 »
Raymond på vei bort?
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1449

Talentløst av FFK å ikke ta tak i dette tidligere. Kvisvik burde blitt tilbudt en ny to-årskontrakt asap.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 22. April 2008, 23:11 »
Runar er uvurderlig for oss, på tross av at han vel leverte sin første svake kamp denne sesongen mot FFK. Men at han ser ut til å bli litt sliten mot sluttene av kamper er vel ingenting å legge skjul på.
Han var jo langt bedre enn Alanzinho og co forrige runde, men også Runar sendte avgårde litt vel mange feilpasninger mot slutten av den kampen.
Syns forøvrig Jan Derek viste lovende takter førsteomgangen i går. FFK-backen hadde store problemer med han, og det er jo slettes ikke rart at han med så lite matchtrening ble sliten utover i kampen.
I det hele tatt var laget til Glimt litt så som så hva fitness angår. Spesielt midtbanen hadde slitt med skader. Christian Berg har måttet stå over endel treninger på grunn av føling av leggskade, om jeg ikke bommer totalt, og Birki Bjarnason hadde også vært skadd i forkant av kampen.
Men det er forsåvidt litt betenkelig at vi er fullt på høyde og ofte bedre i samtlige førsteomganger, for så å falle endel i kvalitet. Spesielt mot FFK var jo dette synlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 23. April 2008, 17:09 »
Raymond på vei bort?
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1449

Talentløst av FFK å ikke ta tak i dette tidligere. Kvisvik burde blitt tilbudt en ny to-årskontrakt asap.
Sikker på at Raymond ikke har større ambisjoner enn å være "subersub" for Fredrikstad da? Det er han selv som ikke ønsker å benytte seg av en opsjon i kontrakten sin. Det forteller meg at han selv synes han sitter for mye på benken.
Fredrikstad har jo kjøpt Wehrman til å slå de geniale pasningene. Og det gjør han jo med glans.

Forøvrig er jeg helt enig med Wehrman i at det var merkelig at LSK solgte ham, og erstattet ham med Vidar Riseth.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 23. April 2008, 18:14 »
LSKs overganspolitikk virker generelt sett nokså merkelig. De henter inn to spiller fra Start som går rett inn på laget og henter Bjørkøy for mange millioner når de skriker etter kantspillere som kan legge inn til Occean og co. Per dags dato har de vel ikke en ren venstreving og når de spiller med 4-3-3 er det vitkig at vingene fungere og skaper bredde. Når man bruker Brenne og Myklebust på ventrekanten skjer ikke akkurat det.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #322 på: 24. April 2008, 20:44 »
Gjennomført deilig at vålerenga ikke vinner.
For en gang skyld er jeg HELT enig, plebbester!

Jeg vet om to dommere jeg liker. Collia (selvsagt) og Terje Hauge. Terje Hauge er en utrolig grei mann, og er en god dommer.
Merkelig hvordan vi aldri ser ut til å være enige om noe. Terje Hauge er en skam for norsk fotball!
Internasjonalt er han en meget god dommer, men er det en mann som konsekvent ALDRI gir Rosenborg fordeler på Lerkendal (se bare på statistikken, RBK har tatt KLART færre poeng under hans ledelse enn noen annen dommer) så er det Terje Hauge.
Nå snakker jeg ikke om fordeler som straffespark som ikke er det, frispark som ikke er det, eller generelt feilaktige avgjørelser, men hvis Steffen Iversen blir halshugd inne i feltet fem minutter før slutt, så kan du banne på at Terje Hauge ALDRI dømmer straffespark!

Hvis det er grunnlag for å legge til 6 minutter, kan du banne på at Hauge aldri legger til mer enn fire.

Hadde du nevnt Collina, og hans norske lookalike Tom Henning Øvrebø kunne jeg vært helt enig. Det er en mann som generelt alltid har et smil på lur, og som oftest dømmer mest rettferdig og korrekt, uten å være unødvendig pirkete eller unødvendig streng. Joda, Øvrebø var vel mannen som la til 6 minutter på Lerkendal, men så skal vi også huske at 10 minutter hadde vært vel så riktig. Det er en ren tilfeldighet at RBK trengte de ekstra minuttene på å score. Hadde RBK scoret to minutter på overtid, hadde dere klaget da også. Hadde RBK scoret to sekunder på overtid, hadde dere klaget på at dommeren ikke blåste av på nøyaktig 90.

Med andre ord, Tom Henning Øvrebø er Norges klart beste dommer!
Og at han dømmer EM til sommeren er et godt bevis på akkurat det. Selv om også Hauge har dømt internasjonalt, med grei suksess.

Jeg tror Glimt kommer etterhvert. Forøvrig så er Runar Berg snart 40 år, og selv om han holder mye bedre enn Roar Strand, så vil han også slite mer med utholdenhet og fart enn mange av sine medspillere. Og det bør heller ikke være noen overraskelse at en såpass gammel mann varierer litt i prestasjonene.
Men Runar Berg er samtidig en ekstremt viktig brikke i Glitms lag, slik jeg ser det, og skal de redde plassen, er Runar Berg ekstremt viktig.

Litt vittig. Akkurat slik du ser på Hauge ser jeg på Øvrebø, bare sett fra Branns øyner.

Men jeg må likevel stille spørsmålstegn med konklusjonen din; Øvrebø er Norges beste dommer fordi vi hadde klaget uansett? Neida, jeg skjønner poenget ditt, men du tar feil. Øvrebø er ikke den beste dommeren vi har i Norge. Det er (i mine øyne bla fordi han er en av svært få som turde å dømme mot RBK i "gamle dager") Terje Hauge. Terje Hauge er en mann  med et smil på lur uansett. Han er også en utrolig flott mann utenfor banen som tar mye intinativ både lokalt og sentralt. Terje Hauge er en profil, Øvrebø ser ut som "profil".
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 24. April 2008, 20:59 »
en av svært få som turde å dømme mot RBK i "gamle dager"

Kan noen gi meg en god grunn til at dette er blitt en opplest og vedtatt sannhet? Jeg klarer nemlig ikke se at dommere alltid har dømt for RBK.

plebbster

• Gjest
« Svar #324 på: 24. April 2008, 21:05 »
Jeg klarer nemlig ikke se at dommere alltid har dømt for RBK.

Det er fordi du er trønder. Hele Norge minus folk i den stygge byen har sett det ganske lenge. :)

Apropos trøndere og stygge ting; http://www.dagbladet.no/sport/2008/04/24/533571.html
Morsomt å se at det blir ampert på RBK-treningen. Ikke store sakene, og dagbladet er flinke til å gjøre små ting store, men akkurat det her ble jeg kry over.

Link til videoen finner dere her; http://fotball.adressa.no/webtv/?id=90232&autoplay=1&category=Nyheter&page=0

Ikke verst, ikke verst... ;)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 24. April 2008, 21:07 »
Jeg klarer nemlig ikke se at dommere alltid har dømt for RBK.
Det er fordi du er trønder. Hele Norge minus folk i den stygge byen har sett det ganske lenge. :)

Har kanskje sagt det et par ganger, men jeg er dommer også (på et lavere nivå selvsagt), så går faktisk gjennom en del situasjoner i kamper i ettertid. Enig i at Rosenborg får noen avgjørelser med seg, men de får like mange i mot seg som det ikke blir fokus på.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 24. April 2008, 21:13 »
Jeg tror nok det er flere enn deg som er dommer, eller har hatt en historie som dommer på lavere nivå, deriblandt meg. Ser likevel hvordan det skal holde som argument mot at RBK har dommerne med seg. Man trenger ikke være fotballspiller for å skjønne at Shearer var bedre enn Ameobi. På samme måte trenger man ikke være dommer for å se at enkelte dommere rett og slett er mye flinkere i jobben sin enn andre.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 24. April 2008, 21:19 »
Jeg tror nok det er flere enn deg som er dommer, eller har hatt en historie som dommer på lavere nivå, deriblandt meg. Ser likevel hvordan det skal holde som argument mot at RBK har dommerne med seg. Man trenger ikke være fotballspiller for å skjønne at Shearer var bedre enn Ameobi. På samme måte trenger man ikke være dommer for å se at enkelte dommere rett og slett er mye flinkere i jobben sin enn andre.

Det har jeg heller ikke sagt. Men regelkunnskapene hos de fleste som ikke dømmer er faktisk ikke veldig god (helt sant!) og skjønner derfor ikke enkelte avblåsninger og lignende. Jeg skal innrømme at jeg ikke er objektiv og mener alltid når jeg ser Rosenborg at de får flere avgjørelser mot seg enn med seg. Når jeg ser det i ettertid mener jeg som regel at det dømmes 50/50. Jeg tror ingen ting på at RBK blir hjulpet av dommerne. Akkurat som jeg heller ikke tror Brann, Lillestrøm, Viking eller Stabæk blir det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 24. April 2008, 22:29 »
Strengt tatt er det vel usaklig prat som en dårlig unnskyldning for at RBK var det ubestridt beste laget over mange år her til lands.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 24. April 2008, 23:05 »
RBK var i lang tid det overlegent beste laget i TL, og det fullt fortjent. De var det største og beste laget, og kanskje var det derfor dommerne var litt redde for å då mot dem?