20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 153091 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #150 på: 30. Mars 2008, 20:10 »
Knallstart for TIL, men litt bittert at det ikke ble tre poeng. Hadde vi så inderlig fortjent. Og takk til Glimt for tusenlappen!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 30. Mars 2008, 22:09 »
Jaja, ble tap for FFK i seriepremieren da. Viser mye positivt, men det er som tidligere mye svakt i forsvaret.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #152 på: 30. Mars 2008, 22:18 »
Brann vant til slutt 4-2 over Fredrikstad. Ufortjent. Ja, kan vel si det. Men Helstad skal ha skryt. 3 mål. Ja, han er utrolig.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 30. Mars 2008, 22:45 »
Glimt viser i dag hvorfor jeg tror HamKam er overtippet, og hvorfor Glimt feilaktig er nederlagsdømt.
Bodø/Glimt har matchvinnere i laget. Martins er en måljeger av rang, Hamoud beveger seg meget godt, Trond Olsen er meget rask, både i beina og i hodet, og Runar Berg er et kapittel for seg selv. Han er Tippeligaens eldste spiller, men sannsynligvis også den smarteste.

HamKam er utelukkende muskler og hodestyrke. Men hvem skal liksom score målene? Markus Ringberg har aldri vært noen goalgetter.

Spennende å se avslutningen på Brann-Fredrikstad også. Tarik Elynoussi skal gjøre som Oba, og sette ballen enkelt forbi keeper, men bommer på målet. Dermed går Brann rett i angrep, og Helstad er alltid der ballen detter ned.

Fredrikstad greier ikke avgjøre kampen til sin fordel. Brann har Thorstein Helstad, og der har du hele forskjellen. Og nettopp på grunn av Helstad har Brann store muligheter til å vinne Tippeligaen også i år.

Til slutt, uhyre morsomt å se Vidar Riseth der han hører hjemme. Blant råtassene og skuespillerne i Lillestrøm. Good riddance (jeg kommer sikkert til å måtte spise de ordene et par ganger denne sesongen, men det får så være, til slutt vil jeg få rett).

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #154 på: 30. Mars 2008, 23:53 »
Flott kamp idag! Helstad har en helt spesiell evne til å score mål, og vi spiller vel ikke mer en ok kamp.

Og Bakke svarte vel en del kritikere, en god kamp på midten. Takler og vinner dueller, får så kutt i hodet og silblør, blir sydd og "teipet" med bandasje, spiller videre. Får så en stor kjøttsår på leggen, som må syes senere, spiller videre, blir så byttet ut, og blir fly forbannet fordi han er nødt til å bytte ut. Det står det stor respekt av. Vår nye Kaptein!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 31. Mars 2008, 00:12 »
Ble imponert over Helstad og Bakke hos Brann i dag, men det var alt. Ble mest imponert over gjestene fra Fredrikstad, og spesielt Tarek som var meget god.

Brann var til slutt meget heldige som fikk med seg 3 noe ufortjente poeng, men det er vel det som er styrken til et topplag. Var forøvrig greit nok siden jeg hadde Brann på oddsen. Minuset er at Brann fikk tre poeng og at den neste uka i Bergen by blir mindre levelig...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 31. Mars 2008, 03:19 »
FINFIN start på sesongen. Klarer vi holde et nogenlunde likt nivå rykker vi selvsagt ikke ned. Tatt i betraktning at den forsvarssfireren der er sylfersk blir det endra mer imponerende. Viktig med en så bra start!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

• Gjest
« Svar #157 på: 31. Mars 2008, 11:24 »
Sesongen begynner der den endte - med Brann på topp! :)
Helstad klarer bare ikke å la være å score mål. Herlig å se på. Spesielt det første målet var det verdensklasse over. Tarik holdt på å gjøre livet surt for oss, men centimeterene var på vår side.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 31. Mars 2008, 11:50 »
Sesongen begynner der den endte - med Brann på topp! :)
Helstad klarer bare ikke å la være å score mål. Herlig å se på. Spesielt det første målet var det verdensklasse over. Tarik holdt på å gjøre livet surt for oss, men centimeterene var på vår side.

Første målet til Helstad var sjukt bra ja...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 31. Mars 2008, 13:03 »
HamKam er utelukkende muskler og hodestyrke. Men hvem skal liksom score målene? Markus Ringberg har aldri vært noen goalgetter.

Nå driter jeg egentlig i tippeligaen....og det er kanskje enda rarere at jeg som lillehammer gutt gidder å forsvare kjedelige hamkam..

MEN...jeg kan nesten garantere at Hamkam IKKE rykker ned! Det er jeg helt sikker på. Hvem skal score målene....følger du med eller :P Ringberg er blitt midtbanespiller, men er fortsatt farlig på dødballer. Men Roman Kienast og Olawasegun Abioudin er to veldig gode spisser som begge kommer til å score mål, dessuten har de en ny spiss som jeg ikke er veldig kjent med, men hørt han skal være bra...Karekezi eller noe sånt.

Du sier Hamkam er overtippet. Jeg tror ikke det. Arne Erlandsen er en luring og Hamkam har gode spillere over hele linja. Ivar Rønningen, Jan Michalsen, Pål Strand, Pasoja....og en joker i Adem Guven..

Selv om Hamkam er kjedelige, så vil veldig mange slite på Briskeby. De er et hardtkjempende lag som vil score masse på dødballer. Jeg tror Hamkam er det laget som vil klare seg best av nykommerne, selv om de var det laget som kom desidert dårligst ut.
« Siste redigering: 31. Mars 2008, 13:06 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 31. Mars 2008, 16:16 »
Ivar Rønningen kan finne på veldig mye rart. Det er ikke godt å si hvor den haren hopper.

Jeg kjenner til Kienast og Abioudin. Og det er forsåvidt gode spillere, som gjorde det greit nok i Adecco i fjor. Men jeg ser fremdeles ikke at de skal greie å score så veldig mange mål på noe som helst annet enn dødball. HamKam scorer aldri på annet enn dødball. De gjorde ikke det i fjor, og vil definitivt ikke gjøre det i år.

Når HamKam har såpass mange habile muligheter, men uten å sette ballen i mål mot Bodø/Glimts vaklende forsvar, da er det ingen overraskelse at de blir straffet hardt av Berg, Olsen, Martins og Hamoud.

Joda, Arne Erlandsen er en dyktig trener. For all del. Og det er meget mulig at HamKam klarer seg best av de nyopprykkede lagene. Nettopp fordi de spiller så mye på ren kraft, som de gjør. Og Briskeby har aldri vært min favorittbane, for å si det sånn. Men at de vil kjempe i bunnen HELE sesongen, er jeg ikke i fnugg av tvil om. Og tap borte mot Glimt lover ikke bra, for å si det sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 31. Mars 2008, 19:43 »
Hvorfor skal du legge så stor vekt på at det ikke lover bra med tap borte mot Glimt?
Da påstår jeg at du undervurderer Glimt, og spesielt hvordan Glimt faktisk passer til Kamma.
Forresten, spillere som Kienast og ikke minst Abiodun evner langt mer enn bare score på dødballer, dessverre! Abiodun kan by på trøbbel for mangt et forsvar i dette land!
Har en drøm om at MFK kan dra sin kos rett ned i Adecco, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 31. Mars 2008, 19:48 »
RBK - Lyn 0-1 Pause! :D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #163 på: 31. Mars 2008, 19:49 »
Supert ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 31. Mars 2008, 20:01 »
Pokker! Lyn må for all del ikke spille på seg selvtillit foran neste runde mot oss på Ullevål!