20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #75 på: 14. Mars 2008, 16:09 »
Kjøp ein S kabel da så e det fiksa hehe
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 15. Mars 2008, 10:58 »
Kjøp ein S kabel da så e det fiksa hehe

Joda, men er det ingen annen enn meg som har slitt med kvalitet og dårlig buffering på nett. Skulle se Brann-RBK på Sumo i fjor og jeg var alt annet enn imponert over hakking og elendig kvalitet fordi de ikke ville sende på like høy hastighet som det jeg hadde betalt for, men mulig det er blitt bedre?

plebbster

• Gjest
« Svar #77 på: 16. Mars 2008, 15:52 »
Måtte ut med 1890,- for hele greiene. Tingen er at jeg bare kan koble PC-en til TV-en her, så er det null stress. Ikke verdens beste kvalitet, men brukbart. Nå får jeg ihvertfall sett alt av Brann (i år som i fjor ;D ).

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 16. Mars 2008, 18:34 »
Nå får jeg ihvertfall sett alt av Brann (i år som i fjor ;D ).

Stakkars deg :P

Gleder meg virkelig til sesongstart nå. Og i år er ingen 5.plass godt nok.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #79 på: 17. Mars 2008, 17:30 »
Viking fikk JULING så det holdt i Tromsø igår. Hvis dette er representativt for de to lagene er det TIL som blir med i medaljestriden, ikke Viking. Satt ringside å så kampen. Sjokkert over hvor tafatte Viking var fremover på banen. Utrygghet i forsvar var også VELDIG merkbart. Var panikk a la Newcastle når Tromsø trykket på fremover.

Ser virkelig frem til seriestarten nå!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 18. Mars 2008, 14:04 »
Var du i byen aa saa kampen? Tenker det blir en tur eller to paa Alfheim naar jeg kommer hjem i august.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #81 på: 18. Mars 2008, 21:06 »
Jepp,  Var på kampen. Jeg skal også få med meg en del kamper i år. Gleder meg enormt til TL starter igjen.

plebbster

• Gjest
« Svar #82 på: 20. Mars 2008, 18:07 »
HJK Helsinki - Brann 0-3!  8)

Godt gjennomført treningskamp med mål av blant annet Demba. Deilig å endelig få benyttet TV Sumo :)
Gylfi Einarsson var et lyspunkt - herlig å se rett før seriestart

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #83 på: 21. Mars 2008, 20:38 »
Omsetning i Scandinavia (i dollar):

1.FCK ------- 98 mill
2.Brøndby--- 23 mill
2.RBK-------- 23 mill
4.AaB-------- 19 mill
4.MFF-------- 19 mill
6.Brann----- 18 mill
7.Djurgården 17 mill
8.Start-------- 16 mill
8.LSK--------- 16 mill
8.FFK--------- 16 mill
11.Viking----- 15 mill
11.VIF--------- 15 mill
13.AGF-------- 14 mill
14.AIK-------- 13 mill
14.Hammarby 13mill

Til sammenligning: Real Madrid 466, Barca 352, Juve 341, ManU 340, Milan 337, Chelsea 304.

Av Branns motstandere i e-cupen: HSV 141, Everton 117, Rennes 57, Basel 42, Club Brugge 35, Dinamo 10.
Altså i mill. dollar.

Litt om omsetningen til de største klubbene i Norden, er mange norske klubber som ligger høyt oppe. FCK har en utrolig høy omsetning i forhold til oss andre. Tallene er fra ifjor/forfjor

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 24. Mars 2008, 23:15 »
RBK kunne hatt så mye høyere tall enn det de faktisk har, om de bare hadde gått inn for det. En studietur til Danmark kunne faktisk gjort pampene på Brakka godt. Om de hadde giddet å lære noe av det.

Jeg har en følelse av at det ikke hjelper å bygge en ny, stor supporterbutikk på stadion, så lenge man har så lite spennende å by på. Drakten er jo et makkverk, og det finnes utrolig mange flotte klær man kan sette logoen sin på, om man bare vil. Det er skammelig at avstanden til Brann er såpass liten, og avstanden til FCK såpass stor. Ja, København er en større by, og Danmark et mer "internasjonalt" land enn Norge, kan man kanskje si. Men RBK er ikke så mye dårligere enn FCK på banen, og da skal ikke forskjellen være så forbanna stor utenfor banen heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 25. Mars 2008, 00:24 »
Trur det har med at Norge er et så utstrekt land, og det er så stor avstand mellom folka. RBK vil ikkje appelere til mange andre enn trøndera, og Brann ikkje til mange andre enn vestlendingar. København representera nok litt meir heile Danmark, og er også ein langt større by og større land enn Trondheim og Norge. Derfor vil nok ingen norske lag kunne konkurrere med FCK på den måten.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 25. Mars 2008, 12:45 »
RBK kunne hatt så mye høyere tall enn det de faktisk har, om de bare hadde gått inn for det. En studietur til Danmark kunne faktisk gjort pampene på Brakka godt. Om de hadde giddet å lære noe av det.

Jeg har en følelse av at det ikke hjelper å bygge en ny, stor supporterbutikk på stadion, så lenge man har så lite spennende å by på. Drakten er jo et makkverk, og det finnes utrolig mange flotte klær man kan sette logoen sin på, om man bare vil. Det er skammelig at avstanden til Brann er såpass liten, og avstanden til FCK såpass stor. Ja, København er en større by, og Danmark et mer "internasjonalt" land enn Norge, kan man kanskje si. Men RBK er ikke så mye dårligere enn FCK på banen, og da skal ikke forskjellen være så forbanna stor utenfor banen heller.

Mener å huske at Skutle hadde et langsiktig mål om å få omsetninga opp i 600 millioner kr. (nåværende 250 millioner kr.) Klarer desverre ikke finne artikkelen.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #87 på: 25. Mars 2008, 19:09 »
i år blir det gull i barte-byen igjen! RBK e best!!!!

men mitt største ønske er at vif rykker ned!!! det hadde vært så jævla konge, dæm har invistert og styra så jævli dær no! de har så jævla trua! la oss håp at samtlige andre lag i tippeligaen bidrar sitt ytterste for og knus alt dæm trur og håpe på!

ellers så tror jeg viking kommer høyt i år, håper også at bodø glimt gjør det bra! ble veldig førnøyd med at de rykket opp!!
molde kan ta turen ned igjen for min del! trenger ikke de i tippeligaen!
siste ønske for sesongen ar at RBK slår brann i begge oppgjørene!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 25. Mars 2008, 20:12 »
Skutle sier mye rart. Og mye bra. Men det blir vanskelig når Robinson-Erik SpZ er markedssjef, det hjelper dårlig når ordene sjelden følges opp i handling. Det hjelper sjelden når drakten fylles opp med reklame, på tross av at klubben er i den unike posisjon at de ikke trenger alle de småsponsorene på drakta.
Men ja, hvis Skutle for en gangs skyld kan følge opp ord i handling, så er der muligheter. Det nye mediaprosjektet er spennende, jeg er spent på nye RBK-shop. Og hvis det sportslige produktet blir bedre, så er der muligheter. Store muligheter. Men jeg tror ikke det hjelper så mye, så lenge Reitan-klanen får rabbatt på æresplassen på RBK-drakta, istedet for å måtte betale mer.

Jeg tror Lillestrøm vinner Tippeligaen, fulgt av Viking, Brann og RBK (tilfeldig rekkefølge). Tror Molde, Aalesund og Glimt må kjempe om å unngå den siste plassen. Mange har tatt seg den enkle frihet og tippe Glimt rett ned. Det er jo greit nok. Men jeg tror mange har undervurdert pensjonisten Runar Berg, unggutten Trond Olsen og kometen Thiago Martins. I tillegg er Jan Derek Sørensen en aldrende joker. Berg er kanskje mangogtredve år, men han har en fotballhjerne som går utenpå alle andre spillere i Tippeligaen! Hvis Runar først bestemmer seg for å briljere, så gjør han nettopp det. Hvis Glimt får muligheten til å legge seg bakpå, får muligheten til å kontre, så kommer de virkelig til sin rett. Boød/Glimt er et lag man må ta livet av, før de tar livet av deg.

Jeg tror ikke bortekampen mot Brann kommer seint nok til at den egner seg som seriefinale. August er ikke den tiden da serien avgjøres. Tror derfor Brann vinner sin hjemmekamp mot Rosenborg denne sesongen. Men hvis RBK vinner dobbelt mot Vålerengen, blir jeg VELDIG glad!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #89 på: 25. Mars 2008, 21:57 »
Men hvis RBK vinner dobbelt mot Vålerengen, blir jeg VELDIG glad!

:) enigenigenigenig!!!!! du må vær enig at d hadd vært jævli arti at dæm har rykka ned å!?
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards