20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: KONKURRANSE!!!  (Lest 3721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

• Gjest
KONKURRANSE!!!
« på: 22. Feb. 2008, 15:09 »
Eg tenkte eg skulle prøve ut ein heilt ny konkurranse bassert på Wikipedia. Er ikkje sikkert det fungerer i praksis men eg gjør eit forsøk.

Konkurransen går ut på å komme frå eit tema til eit nytt bare ved hjelp av å klikke på linker. F.eks...Kva er raskeste vegen fra Newcastle United FC til Liverpool FC. Den raskeste er nok gjennom Keegan eller Owen tenkjer du kanskje? Det du skulle ha sjekka ut var historien til Newcastle som seier at Newcasle møtte Liverpool i FA cup finalen i 74. Dermed blir det den raskeste vegen. Eit klikk. Dette var vanskelighetsgrad 1. Kommer til å kjøre tre vanskelighetsgrader og bruker Wikipedia på engelsk.

Poengskala:
Vanskelighetsgrad 1 gir eit poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 5 klikk eller mindre.
Vanskelighetsgrad 2 gir to poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 7 klikk eller mindre.
Vanskelighetsgrad 3 gir tre poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 9 klikk eller mindre. Du får også to ekstra poeng dersom du klarer den raskeste vegen.
Ein må vise vegen: F.eks Newcastle United - Republic of China.....Newcastle United - World War II - Allies - Republic of China..det vil sei tre klikk.

Kommer til å kjøre konkurransen Fredag - Søndag om det er interesse rundt den. På Søndag (2100) blir det ein opptelling, og vi kårer ein vinner.
For at dette skal fungere må ein nytte seg av Privat meldings boksen inne på profilen min. RHCP14 (er ikkje 14 år som mange kanskje trur). Om det er spørsmål angående konkurransen kan det bli stilt spørsmål her i forumet.

RHCP14

• Gjest
Sv: KONKURRANSE!!!
« Svar #1 på: 22. Feb. 2008, 15:40 »
FREDAG 22.02.08

Vanskelighetsgrad 1:
Newcastle United - Roy Keane
Ole Gunnar Solskjær - Football League One
Egil Olsen - Glomma
Vanskelighetsgrad 2:
Vålerenga - World War II
SK Brann - Hønefoss BK
Tom Hanks - Immune system
Vanskelighetsgard 3:
Honda - Philadelphia 76ers
Norway - Saint Petersburg
Carlsberg - 1958 FIFA World Cup

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Feb. 2008, 18:17 »
Er det noen premier? Bortsett fra heder å ære i himmelen?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22. Feb. 2008, 20:33 »
Er det noen som har litt for lite å gjøre på? hehe

Driver ofte med slik selv når jeg er på Wikipedia. Ikke for å se hvor fort jeg greier å komme fra et tema til et annet, men fordi jeg vanligvis ikke gidder å skrive inn det jeg skal søke på, eventuelt ikke vet hvordan det skrives ;)
« Siste redigering: 22. Feb. 2008, 20:36 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

RHCP14

• Gjest
« Svar #4 på: 23. Feb. 2008, 02:41 »
Ingen premier....men heder og ære Radar :)

RHCP14

• Gjest
« Svar #5 på: 23. Feb. 2008, 02:53 »
...og Radar....viktig at du bruker den engelske typen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #6 på: 24. Feb. 2008, 16:13 »
Newcastle United - Sunderland - Roy Keane.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

RHCP14

• Gjest
« Svar #7 på: 24. Feb. 2008, 23:58 »
Det var to som deltok i konkurransen. Radar og Ashlum. Poengscoren blei: Radar 11 poeng mens Ashlum fikk 12 poeng.

Vinneren er Ashlum!!!! HYLL HYLL!!

Radar: Sto ganske klart i konkurransebeskrivelsen at det er engelsk type wikipedia eg bruker :)
Ashlum: 1990 World Cup??? Fant du på det eller???

Prøver ein ny konkurranse neste fredag og håper på LITT bedre oppsluttning :)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Feb. 2008, 09:38 »
Leste bare kjapt gjennom og trodde det kun var vanskelighetsgrad 3 der vi maatte bruke engelsk Wikipedia. Da vet jeg det til neste runde. Hadde jeg brukt Engelsk vill jeg kunne faat en kortere vei paa den ene paa vanskelighetsgrad 2.

Lesson learned. Stiller sterkere neste gang og oppfordrer flere til aa kaste bort litt tid aa bruke hjernen litt paa wikipedia.

RHCP14

• Gjest
« Svar #9 på: 25. Feb. 2008, 12:02 »
hehe...den e god Radar! Neste konkuranse starter litt tidligere neste gong (Onsdag)...blir også ein god del vanskeligere!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #10 på: 26. Feb. 2008, 10:39 »
Vinneren er Ashlum!!!! HYLL HYLL!!

Ashlum: 1990 World Cup??? Fant du på det eller???
Takk, takk :)

Neida, ctrl+f på carlsberg. Da finner du 1990 World Cup
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

RHCP14

• Gjest
« Svar #11 på: 28. Feb. 2008, 00:13 »
Sorry for den Ashlum!! Men det hadde jo ikkje betydd noe....your the champ anyway! :)

RHCP14

• Gjest
« Svar #12 på: 28. Feb. 2008, 00:37 »
NY RUNDE!!! (vanskeligere denne gongen)

Forrige vinner: Ashlum

Vanskelighetsgrad 1:
David Beckham - Germany
France - Lisbon
A.S Roma - University of Glasgow
Vanskelighetsgrad 2:
fishing - elbow
Adolf Hitler - Gaza Strip
Lion - Mouse
Vanskelighetsgrad 3:
Santa Clause - Atmosphere
Newcastle United - Horsehair
Television - White Terror

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03. Mars 2008, 14:29 »
Naar er fristen for denne? Har hatt huset fullt av besoek den siste uka saa det har vaert daarlig med deltakelse.

RHCP14

• Gjest
« Svar #14 på: 06. Mars 2008, 18:32 »
hehe....nei har igrunn kutta det ut nå...ingen som gidder å være med...men du kan se kva du klarer :)

Hadde trua på det der..men er visst ikkje konkurranseinnstilte folk der ute....