20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UEFA-cup på TV.  (Lest 27093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: UEFA-cup på TV.
« Svar #120 på: 01. Okt. 2008, 20:09 »
Det er jo pisspreik, Joakim! Hvorfor skulle TV2 være en formidler av Brann-fotball? Fordi de har noen av bygningene sine i Bergen? Det er langt i fra majoriteten i TV2's styre som er fra Bergen. Mener du virkelig å påstå at det er et STYREVEDTAK i TV2 som sier at kommentatorene skal være Brann-fan? Hører du ikke selv hvor absurd det høres ut???
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 01. Okt. 2008, 20:34 »
Jeg synes absolutt ikke TV2 har vært Brann-TV i år. Det er bare litt dårlig journalitstikk i blant som hyper folk som har en god periode som om de er den nye Maradonna, som BH Riise i fjor og Moa i år. Brann ble voldsomt hypet i fjor da de vant serien og spilte god fotball, jeg mener det var litt i overkant. I år blir de jo rakket ned på hele tiden. Synes RBK har blitt en del rakket ned på tidligere i år og i fjor, men nå virker det som det er på vei oppover, jeg har nesten begynt å irritere meg over hvor bra Semb synes Iversen er selv. Skal ikke se bort i fra at RBK igjen blir det store laget for TV2 neste år.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #122 på: 01. Okt. 2008, 21:46 »
Skulle vel bare mangle at lag/spillere som gjør det godt blir hypet, og lag/spillere som gjør det dårlig blir kritisert.
Klar ikke helt å se problemet i denne diskusjon, men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at man holder med Glimt og NUFC, ikke akkurat lag som bruker å bli hypet opp.

Men diskuter ivei, kommer jo ett og annet komisk argumen og kommentar, så morsomt lesestoff ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 01. Okt. 2008, 22:28 »
Haha. Står det i grunnloven? Ja, der ser du. Bergensere har altfor stor makt i denne verden. :P

Du må gjerne drive en vendetta mot meg du, men jeg er ikke alene i denne verden om å se på TV2 som TV-Brann. Og selv om jeg ikke prøver aktivt, så trenger en ikke lete særlig lenge for å finne flere eksempler på at dette faktisk stemmer.

At TV2s kommentatorer blir opplært til å være kyniske og harde mot RBK, er et faktum. Mini er eneste unntak. Selv Totto Dahlum har begynt med den samme dritten som Alsaker og Semb holder på med, og gidder ikke sette seg inn i hvordan RBK faktisk skaper de største sjansene sine, og turer frem med "sånn må RBK spille, hvis ikke blir det feil". Og selv når RBK IKKE gjør som Totto sier, og faktisk lykkes med det, så er den gamle RBK-angriperen ekstremt negativ.

Det er ikke BARE RBK-supportere som ser på TV2 som Brann-TV. Lillestrøm har jo ropt ut om dette offentlig i lang tid. Jeg har sett det på flere andre norske TL-klubbers supporternettsider.

TV2 har ikke gjort en god nok jobb i formidlingen av norsk fotball. Og nettopp derfor gråter ikke jeg nevneverdig av at de har mistet monopolet.

Du vet tydeligvis mer enn meg om hva folk rundt om i supporter-Norge mener, og har helt sikkert helt rett i at mange av dem sier det samme som deg. Jeg har jo hørt det fra både LSK- og VIF-supportere selv ihvertfall. Og det er klart at dere hører akkurat det dere vil høre. Dere trenger tydeligvis noen å la forbannelsen og misunnelsen overfor Brann gå ut over, og da er vel TV2 en ypperlig syndebukk - dere har nemlig funnet ut at kanalen har base i Bergen. Og du durer på med at det finnes så mange eksempler på uttalelser som er tydelig partiske, hittil har du ikke klart å nevne ett.

Jeg skjønner at du er enormt bitter på både Brann og resten av verden for det som skjedde i fjor, men da trønderne fant trøst i å begynne å hakke løs på TV2 ble det for mye for meg. Er det mulig å drite seg så kraftig ut?  ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 01. Okt. 2008, 22:41 »
Skulle vel bare mangle at lag/spillere som gjør det godt blir hypet, og lag/spillere som gjør det dårlig blir kritisert.
Klar ikke helt å se problemet i denne diskusjon, men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at man holder med Glimt og NUFC, ikke akkurat lag som bruker å bli hypet opp.

Men diskuter ivei, kommer jo ett og annet komisk argumen og kommentar, så morsomt lesestoff ;D

Hvis du refererte til det jeg sa er det mer det at kommentatorene finner seg en slags "kjæledegge" som gjør alt riktig og ikke noe galt. Hvis jeg f.eks. tar RBK som eksempel så referer Alsaker til Konan Ya som en spiller som bare går i offside, mens Semb lovpriser Iversen ved enhver anledning. Ikke noe jeg gidder å bry meg mye med, men ikke spesielt proft. Du finner sikkert eksempler fra Glimt også på dette? Så har du jo dette med Brann, pila snudde ganske fort da de ikke presterte så godt lenger, nå er det jo bare negativ vinkling på alle artikler. Så TV2 er nok ikke TV-Brann. Det kan jeg ganske sikkert si.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 01. Okt. 2008, 23:04 »
Hvis du refererte til det jeg sa er det mer det at kommentatorene finner seg en slags "kjæledegge" som gjør alt riktig og ikke noe galt. Hvis jeg f.eks. tar RBK som eksempel så referer Alsaker til Konan Ya som en spiller som bare går i offside, mens Semb lovpriser Iversen ved enhver anledning. Ikke noe jeg gidder å bry meg mye med, men ikke spesielt proft. Du finner sikkert eksempler fra Glimt også på dette? Så har du jo dette med Brann, pila snudde ganske fort da de ikke presterte så godt lenger, nå er det jo bare negativ vinkling på alle artikler. Så TV2 er nok ikke TV-Brann. Det kan jeg ganske sikkert si.

Her kan jeg være enig med deg. At Alsaker f.eks digger Sapara og Semb Occean f.eks har ikke vært vanskelig å skjønne, det sier de nærmest rett ut. Men det må da også være lov å synes forskjellige spillere er gode. De har vel også "kjæledegger" som du kaller dem i så godt som alle lag, så det er egentlig ikke noe partisk sånn sett. At de i tillegg har spillere de ikke har sansen for kan man vel også lese mellom linjene noen ganger, vanligvis er det lett å være enig med dem. Spillere som Armann Björnsson får vel som oftest en negativ kommentar eller to slengt etter seg i hver kamp, og som oftest fortjener han det. Absolutt ingen kommentatorer er vel perfekte på akkurat dette området, TV2's folk synes jeg er laaaangt fra verstingene.  :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 02. Okt. 2008, 00:05 »
Ja, vi er vel enige. De favoriserer riktignok noen lag, men dette virker merkelig nok å gå i bølger, etter hva de synes passer best akkurat da. Jeg var veldig negativ tidligere i år da jeg synes RBK fikk ufortjent mye motbør, men nå er det nesten motsatt. Blir skrytt opp i skyene hele tiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 02. Okt. 2008, 12:41 »
Hehe, sånn sett skal jeg jo ikke klage. For kommentatorene på TV2 er det jo nærmest sensasjonelt hver gang Glimt tar et poeng :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 03. Okt. 2008, 01:00 »
Då gjekk det som forventa. RBK videre Brann fekk det for tøft i Spania.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 06. Okt. 2008, 19:48 »
Det gikk som fryktet. Brann spilte feigt og dårlig i Spania, og torde ikke angripe. De hørte med andre ord mer på Hareide enn Eggen - og gjorde nøyaktig det jeg advarte dem mot på forhånd. Du kan ikke ligge bakpå og forsvare deg mot ballsterke spanske lag. Det er idiotisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #130 på: 06. Okt. 2008, 20:38 »
Det gikk som fryktet. Brann spilte feigt og dårlig i Spania, og torde ikke angripe. De hørte med andre ord mer på Hareide enn Eggen - og gjorde nøyaktig det jeg advarte dem mot på forhånd. Du kan ikke ligge bakpå og forsvare deg mot ballsterke spanske lag. Det er idiotisk.

Tror nok det har mer med evnen og ferdighetene til Brann kontra Deportivo å gjøre.
Uansett hvor mye Brann hadde hørt på Eggen eller deg, så ville de ikke hatt sjangs mot ett sjerpet og voldsomt mye bedre deportivo lag.
Det er lett at det ser ut som man spiller feigt å ikke tør angripe, hvis man rett å slett bare møter ett lag som er langt bedre på alle punkter og plasser.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #131 på: 07. Okt. 2008, 00:05 »

Stemmer det, Joakim.

Jeg fikk nemlig telefonregningen til Mjelde i hende, og der stod det at han hadde snakket i 14 minutter og 35 sekund med Hareide, men til gjengjeld snakket han bare 8 minutter og 09 sekunder med Eggen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.