20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Straff på usaklige innlegg.  (Lest 9106 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Straff på usaklige innlegg.
« på: 09. Feb. 2008, 17:52 »
Hei!

JEG mener at forumet har tatt en negativ vinkling i det siste. Vi har tidvis glidd ifra diskusjoner om kamper og spillere over til direkte sjikkanering av hverandre. Jeg synes det burde opprettes noe for å få "lov og orden" over forumet.

Man kan bli stemplet som "den positive gruppen" eller "de negative." Og det blir litt feil.

Ønsker en knapp der man kan sende inn klage på innlegg, evnt personen som har laget innlegget. Og bruke utestengelse over kort tid, eller advarsel som trussel til de som ofte går over streken.

Og jeg anser da Administratorne her som flinke folk som kan ta avgjørelser på når det har gått for langt, eller om det er bare "surk" ifra den som legger inn klagen.

Dette er noe JEG føler kan gjøre forumet bedre, men det betyr ikke at jeg har rett ;D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Straff på usaklige innlegg.
« Svar #1 på: 09. Feb. 2008, 17:58 »
Støtter deg 100% i dette.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2 på: 09. Feb. 2008, 18:01 »
Helt enig med Erlend her.Har min fulle støtte!.Personlig så synes jeg disse personlige sjikaneringen av hverandre ikke har noe med detta forumet å gjøre å burde slåes hardere ned på.Håper det jobbes med å få bot å tukt på dette i fremtiden

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Feb. 2008, 18:10 »
Heilt enig i dette. Synst somme har latterlege måtar å argumentere for seg. Desse personane tek ofte i bruk sjikane i staden for å komme med dugande argument.

Så har vi dette temaet med skrivefeil. Eg synst det ikkje er noko gale, så lenge det går ann å lese kva vedkommande seier. Er så ufatteleg idiotisk å kritisere folk for dette. Vi bør innføre eit gult/raudt kort system.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Feb. 2008, 18:46 »
Er helt klart for dette! Jeg er også lei av folk som f.eks nærmest bestemmer seg før kampen at Butt og Smith (med flere) skal være dårligere enn alle andre. Til og med når de andre er like dårlige... Og når man attpåtil ikke kan motsi dem uten å være stokk dumme, er det noe som er helt galt. Men jeg er redd at mange av de som skriver mest her er de som vil få flest ''bøter'', hehe.

Og å begynne å kritisere folk for skrivefeil blir også for dumt. Er faktisk ofte lettere å lese de innleggene som er raskt skrevet og med et par skrivefeil, enn de som nærmest tror de skal skrive formelle brev til kongen, i stedenfor innlegg på et internettforum...

I grunnen synes jeg at det er rart at det virker som at vi nesten ikke har moderatorer her på forumet. Vet at vi har, men ikke hvem andre enn Eilertsen (fordi han sa han hadde slettet noe tidligere i dag) som er. Synes disse burde være mye mer aktive. Det er bare å se på andre forum det, så er moderatorene mye mer aktive der. Og ofte er forumet mye mer saklig også ;)
« Siste redigering: 09. Feb. 2008, 18:48 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 10. Feb. 2008, 00:34 »
Ah, her tar noen endelig til fornuft! Men er vel lov til å være skuffet over laguttak f.eks? Ja, jeg blir oppgitt hver gang Smith får spille fra start, særlig når man har Viduka tilgjengelig. Smith er jo en flopp uten like!

Ellers må jeg si at det er skuffende at folk blir sjikanert av "de positive" når man viser skuffelse, og sjikanert av "de negative" om man har troen på at ting faktisk kan gå bra. Virker ikke at folk respekterer andres meninger helt her...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Feb. 2008, 03:53 »
Heilt greit. Men da bør det vere straff for overnaturlig positive poster også...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Feb. 2008, 12:59 »
Det er vel ikke negativitet der snakk om, Benson, folk må få mene hva de vil... Det er vel heller når innleggene begynner å bli usaklige det er snakk om, som det har vært en del av i det siste. Slik har i allefall jeg forstått det.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Feb. 2008, 15:12 »
Er ikkje det noke av det samme da ? Noken av innlegga til folesvert var fxs ikkje serlig saklige men det var jo sannsynligvis meiningene hans. Så skal man få meine kva som helst så blir vel ingen innlegg usaklige nok  :P
Men burde vert ein admin eller noke som kunne slettet unna det værste.

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Feb. 2008, 15:14 »
Er helt klart for dette! Jeg er også lei av folk som f.eks nærmest bestemmer seg før kampen at Butt og Smith (med flere) skal være dårligere enn alle andre. Til og med når de andre er like dårlige... Og når man attpåtil ikke kan motsi dem uten å være stokk dumme, er det noe som er helt galt. Men jeg er redd at mange av de som skriver mest her er de som vil få flest ''bøter'', hehe.

Ser Håvard har skrevet i innlegget før her det samme som jeg skriver nå mer eller mindre.

Du har lov til å mene at Butt er dårlig, og at Smith er ennå værre, men! Hvis noen sier at Butt er viktig for laget for å holde balanse i midtbane leddet. Så skal ikke denne personen henges ut som en forbanna tulling. Alle har rett til en mening. Alle har rett til å blåse litt ut fra tid til annen, men vi bør kanskje ha litt mer fokus på hvordan vi gjør ting framover.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Feb. 2008, 19:42 »
Jeg er en av flere administratorer på forumet, og man kan trygt si at jeg blant flere har sviktet i oppgaven.

Det er relativt få topic'er her på forumet jeg leser, men jeg er i det minste stort sett innom hver dag.

Har derfor følgende oppfordring:
Er det innlegg som går over streken, så send meg (eller en annen moderator/administrator) en PM med kort forklaring og link, slik at vi får ryddet opp.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Feb. 2008, 19:58 »
Jeg har allerede hintet til resten av crewet at jeg gjerne kan ta på meg en slik jobb, så bruk gjerne både meg og Jarle. Jeg bruker relativt mye tid her og føler jeg kan gjøre en ok jobb.

Derfor; Bruk PM til meg eller Jarle.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. Feb. 2008, 13:51 »
Definitivt en av de bedre traadene i det siste  :D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15. Feb. 2008, 17:36 »
Håper dette blir noe av, da jeg rett og slett er i fare for å miste interessen fo dette forumet pga slakting av andres meninger. Jeg har selv skrevet innlegg i det siste i forbannelse over andre frekkheter, som nok ville resultert i et gult kort. Jeg skal ta meg selv i nakken og unngå uttrykk som passer best med ** i midten ;)

Poenget er at i et diskusjonsforum skal man ha respekt for andres meninger, enten man synes de er riktige eller spinnville. Hva er ellers vitsen med en diskusjon?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06. Mars 2008, 20:57 »
Huff, jeg blir så oppgitt. Gult kort? Straffereaksjoner? Er dette et forum for tiåringer? Hvis nå folk har lyst til å kalle meg noe stygt her inne så gir jeg vel jeg en lang faen i det, skjønner ikke hvordan begrepet "personangrep" oppsto i forbindelse med internett en gang. Hvis noen tar seg nær av eller blir støtt av sånne ting så er de latterlige mammadalter, end of discussion. Personangrep kan være saklige de også, tro det eller ei. Så lenge moderator-gutta får vekk spam og innlegg fra folk som skriver "SMITH SUGER" så gir jeg egentlig blanke i hva andre folk skriver.
Men helst vil vel de fleste her inne holde hender og synge barnesanger.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."