20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Martins og Owen  (Lest 3051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Martins og Owen
« på: 07. Feb. 2008, 01:21 »
Tror folk at Martins og Owen kan fungere som et spisspar?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Martins og Owen
« Svar #1 på: 07. Feb. 2008, 07:24 »
Jeg er overbevist om at de kan bli et veldig bra spisspar....bare se på Tevez- Rooney, det at to små ikke kan spille sammen er bullshit! Martins og Owen er våre to beste spisser, og hvorfor skal vi ikke bruke våre to beste spisser? Er bare å gi de tid sammen så kommer samhandlingen etter hvert!!

De vil score i bøtter og spann hvis vi får igang Emre, Barton, Duff, Milner, Zog osv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Feb. 2008, 09:31 »
Kommer litt an på spillestilen. Hvis vi bare slår lange balle opp vil de funere dårlige, men hvis vi spiller mye i bakrom og langbakken tror jeg det etterhvert kan fungere bra. Så tror altså Owen og Martins har større sjanse til å lykkes sammen med Keegan som manager enn Big Sam.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Feb. 2008, 11:49 »
Håper egentlig Kev erstatter ein av det med ein skikkelig kraftspiss så har gode all round ferdigheter i tillegg. Ialfall om kev satser på vingspill. Må litt for mange innlegg til før ballen sitter i nota med Owen-Martins.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Feb. 2008, 14:18 »
Presise innlegg mot første stolpe, og det blir farlig med våre to "dverger" på topp! Det er jo allerede bevist denne sesongen.
Det kan fungere, og alt avhenger jo selvsagt av spillestil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Feb. 2008, 21:53 »
Martins med selvtilitt å litt mere fotballforståelse kommer til å slå alle i luften. Så der er jeg ikke så redd. Han er i tillegg meget sterk i kroppen å kan holde på ballen, men om dette er hans sterke sider kan heller diskuteres. Det som trengs med Martins er at vi spiller fotball på HANS STYRKER. Å ja jeg tror Martins å Owen kan fungere utmerket sammen.
Owen med fotballforståelse å faktisk meget bra spenst å timing, det er en glimrende spiss når han er skadefri, å en kan se å kommer til å se det fremover at formen bare blir bedre å bedre.
Jeg gleder meg veldig til å se de 2 sammen i førsteelveren.
Det som er viktig for at disse 2 skal fungere sammen er at vi har en velsmurt\fungerende midtbane. Der vi har spillere som er trygge med ballen, passningssikre å ser løsninger et trekk frem i forhold til våre spissere styrke.(mener de sentrale midtbanespillerene nå).

Vi trenger å et vingspill som er utmerket å fungerer på flere måter vist de 2 skal lykkes sammen på topp. De må kunne utfylle hverandre, forstå hverandre, vingene trenger å kunne sammspille med spissene. De trenger å å ha en stor dose med utforugsigbarhet, slik som at en hele tiden ikke skal være avhengig av å komme til kanten for innlegg, men at de kan slå lure stikkere, passninger som vil overraske motstanderen. Spesilet det å kunnne spille inn i bakrommet på 1 ballberøring, å det å spille ballen fort i fra seg, slik at de kjappe spissene allerede da har et forsprang, siden løpene allerede har startet.
Jeg treo vi kan få disse tingene ved 2 eller iallefall 3 spillerkjøp, å da vil vi ha en meget spennende angrepsrekke\midtbanerekke.

Inn
Arshavin, eller en som kan hjelpe med Milners utvikling å gi mannen kamp om plassen.
Carrick, en som kan holde på ballen, er trygg med ballen, som ser et trekk i forkant hva passninger utgjør. Eller en med samme ferdigheter.
Emre i toppform kommer til å spille en sentral rolle i dette, vist en for det til å stemme. Kansje vi burde gå til en som er ganske lik Emre i hva egenskaper\spillestil er.
Zoggy må overtales til å bli å kjempe om Duff om den siste plassen, de 2 har de kvelitetene som trengs. Vist Zoggy forsvinner er jeg usikker på hva jeg ville kjøpt, men kansje en ung fremadstormende spiller som har samme kvaliteter..

Luksuskjøp, vil gjerne ha den Tyrkiske spilleren Zahin, er han ikke Tyrkisk??
Han hadde vært bare utrolig.
Rett meg vist jeg tar feil ang akkurat dette.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Feb. 2008, 23:51 »
nei, de er veldig like.. eller har værtfall vært det begge 2 i år. de har virket uvanlig slappe. + at moralen ikke virker til å være på topp
Newcastle United We Stand

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 08. Feb. 2008, 16:29 »
Martins og Owen KAN teoretisk sett, dannet et spennende spisspar. Og spillestil skulle egentlig ikke spille noen rolle i diskusjonen, alle vet hvilken fotball Kevin Keegan står for, og alle vet at ikke Owen-Martins har noe for seg hvis vi slår lange baller fra forsvaret til en ikke-eksisterende Alan Shearer.

Alle vet at Martins og Owen er målscorere, så det er bare tull å snakke om at det avhenger av spillestil. Er det noen som helst som er i tvil om hva slags fotball vi kommer til å ihvertfall prøve å spille fremover? Nei, nettopp!

Trenger ikke utdype noe om spillerne, og deres styrker. Det jeg heller vil se på er hvorfor de IKKE kan spille sammen.
Martins mangler mye fotballforståelse, og om det går an å lære en spiller fotballforståelse, det er jeg usikker på. I mine øyne så enten har du det, eller så har du det ikke. Martins er kjapp, men veldig glad i å kjæle med ballen. Men det er ikke mye fremdrift. Han er ikke så flink til å levere fra seg ballen i nøyaktig riktig øyeblikk. Owen er en spiller som fort kan være den ene centimeteren offside innen han får ballen fra sin kollega, og da skal vi ha flaks med dommeren, om vi skal score. Martins er en spiller vi må bygge laget rundt. Vi kan ikke bygge han inn som en del av laget. Han mangler de taktiske egenskapene, til å lykkes i en slik situasjon. Martins har en vanvittig spenst, men han er langt i fra like godt til å time opphoppene og styre inn headingene som Owen er. Martins er ikke den som scorer på returen til medspillere. Martins er ikke den som sklir ballen over målstreken i en tett og stresset situasjon. Martins er den som gjør det ekstraordinære. Det fabelaktige. Martins er den som gjør fotballen vakrere.

Men Owen er ikke noe klassisk arbeidsjern. Owen er en goalgetter. Owen skal score mål. Scorer han ikke mål, så spiller han dårlig. Owen er den spilleren som ser lat og svak ut, helt til den forløsende pasningen kommer, og Owen er der han skal være og alltid er. Owen scorer de viktige målene. De fleste målene. Og liker seg best i bakrommet. Martins er den som alltid vil prøve på det umulige. Han er overalt på banen, og trives klart best der ballen er.
I det ene øyeblikket prøver Martins på en Maradona, og er dømt til å mislykkes. I det neste prøver han å gjøre det enda vanskeligere for seg selv, og lykkes. Martins gjør aldri det enkle. Hvorfor gjøre det enkelt når jeg kan gjøre det vanskelig, tenker Martins. Derfor er også Martins den spilleren som fremstår som jævlig dårlig og fryktelig irriterende, hvis han ikke scorer.

Er vi helt sikker på at disse to kan spille sammen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon