20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Les Ferdinand  (Lest 7941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

• Gjest
Les Ferdinand
« på: 05. Feb. 2008, 19:04 »
Dette er spilleren som var med å å gi meg frysninger på ryggen i "So Close sesongen". Gode gamle Les Ferdinand var dødelig forran mål...med sin hodestyrke, fart og avsluttningsegenskaper blei han den sesongen årets spiller (spillerenes). Fullt fortjent meiner eg, sjølvom Cantona var god han også (han vant vel journalistenes pris)

Kos dere med denne linken til ein av dei beste spillerene i Newcastles historie...la han gi dere godfølelsen tilbake, og eit håp om at vi kan spille finfotball igjen, med ein klassespiss alla Les Ferdinand på topp. Enjoy!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Les Ferdinand
« Svar #1 på: 05. Feb. 2008, 20:06 »
Skulle gjerne hatt ein så god hodespelar i klubben igjen, begynner å bli få av dei, men trur vi kunne hatt stor nytte av ein hodesterk spiss. F.eks er Drogba og Adebayor ekstremt gode på hovudet, og er blandt dei mestscorande i ligaen. Uansett, Sir Les var fantastisk, han hadde alt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Feb. 2008, 20:42 »
Skulle gjerne hatt ein så god hodespelar i klubben igjen, begynner å bli få av dei, men trur vi kunne hatt stor nytte av ein hodesterk spiss. F.eks er Drogba og Adebayor ekstremt gode på hovudet, og er blandt dei mestscorande i ligaen. Uansett, Sir Les var fantastisk, han hadde alt.

Helt enig. Ikke bare mangler Newcastle en så komplett spiss idag, men det finnes knapt nok spisser som er like gode "på alt" i dag som det Sir Les var. Det kan jo kanskje ha noe å gjøre med at fotballen har utviklet seg mye siden Sir Les var på topp, men jeg foretrekker å ignorere det og fortsette å forgude en av de beste spissene Premier League har sett!  :D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Feb. 2008, 21:15 »
Han var enorm. Men fy faen han hadde gode forhold å spille på med Ginola og Gillespie på kantene. Den gangen hadde vi spillere som kunne pumpe baller inn inn boksen med enorm presisjon. Det er noe av det vakreste med fotballen når man får se fint vingspill. Håper Keegan får til noe av det samme. Men som andre også påpeker mangler vi den komplette spissen. Carroll og Viduka mangler fart. Owen og Martins er gode på hoder, men mangler styrken og høyden.

Jeg vet ikke hvordan Ngo baheng er, eller han nye italieneren. Er det "komplett spiss" materiale, eller er begge små og raske?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Feb. 2008, 22:59 »
Baheng er en høy sterk en, såvidt meg bekjent ihvertfall!
Herlig å se slike videoer. Helt utrolig fotball vi spilte, og ikke bare er det deilig å se Sir Les, men Gillespie, Beardsley, Lee, Barton og ikke minst Ginola er det umulig å ikke bli glad i når man ser slikt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

RHCP14

• Gjest
« Svar #5 på: 06. Feb. 2008, 00:30 »
Keegan har jo igrunn sett etter vingtyper. SWP var vel i søkelyset nå i januar....men han trur eg ikkje ønsker seg vekk akkurat nå. Veit ikkje kem dei kan by på til sommeren....Er ikkje flust av gode vinger for tida. Har litt sansen for Jesus Navas på Sevilla, men han er ikkje akkurat innleggstypen...

Vi har igrunn ei bra venstreside. Det viste dei mot Middlesborough...omtrent alt av det vi skapte kom frå venstresida.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06. Feb. 2008, 00:34 »
Er vel en grunn til at både Duff og Milner har skrytt mer enn noen andre av det nye regimet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06. Feb. 2008, 18:05 »
Ja, jeg gjør regning med at det terpes mye vingspill på treningsfeltet. Og det skulle da bare mangle. Mangler bare at N'Zogbia tar til vettet også nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #8 på: 06. Feb. 2008, 20:26 »
Ja kjipt at han vil bort. Han er kanskje det største talentet vi har i klubben pr. dags dato. Det vitner også om kvalitet når Arsenal er interessert i han.

Laget innholdt fleire enn Ferdinand ja.... ----------------------------------Hislop-----------------------------------

--Watson---------Peacock-----------------Albert---------Beresford---

--Gillespie--------Batty--------------------Lee----------------Ginola---

---------------------Beardsley---------------Ferdinand------------------

Drem Team!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06. Feb. 2008, 20:32 »
Et Dream Team uten Shearer faktisk. Det er jævlig godt gjort. Tror aldri jeg har sett det før. Ferdinand var her i to-tre sesonger, Shearer var her i 11, og ble klubbens suverene toppscorer. Jeg har faktisk litt problemer med å se argumentene for å sette Ferdinand foran Shearer på et Dream Team for Newcastle. Men ettersom dette er en tråd om Ferdinand, så skal jeg la det gå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06. Feb. 2008, 20:45 »
Vi hadde så mange gode på den tiden der. Ferdinand var utrolig god. Så akkurat film av Tino Asprilla ikke værst han heller.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06. Feb. 2008, 21:40 »
Ville vel hatt med Barton og Shearer jeg!

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06. Feb. 2008, 21:41 »
Warren da regner eg med :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Feb. 2008, 21:50 »
Hehe, jada. Om et par år er jo selvsagt Joey med på et slikt drømmelag!

RHCP14

• Gjest
« Svar #14 på: 07. Feb. 2008, 00:09 »
Et Dream Team uten Shearer faktisk. Det er jævlig godt gjort. Tror aldri jeg har sett det før. Ferdinand var her i to-tre sesonger, Shearer var her i 11, og ble klubbens suverene toppscorer. Jeg har faktisk litt problemer med å se argumentene for å sette Ferdinand foran Shearer på et Dream Team for Newcastle. Men ettersom dette er en tråd om Ferdinand, så skal jeg la det gå.

Var ikkje akkurat sånn eg meinte det da. Shearer er min andre favorittspiller gjennom mine år som Toon-fan. Ville vel ikkje hatt Batty eller Hislop heller i mitt drømmelag....men det var DET laget som gjorde meg til fan! Er jo laget som var mest spilt i 95-96 sesongen!