20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]  (Lest 53294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]
« Svar #360 på: 10. Feb. 2008, 21:37 »
tassen88: Må man rykke ned for å kvitte seg med spillere som ikkje holder mål?

Faen tenk kor mye Newcastle taper ved et nedrykk. Stjernene i klubben vil forsvinne, sponsorpengene blir mindre, TV penger blir det ikkje mye av (er snakk om ivertfall over 30mill pund), Keegan forsvinner sikker ved et nedrykk, Ashley strammer kanskje inn pengesekken osv osv.

Bare sjå på når Birmingham City FC rykka ned fra PL til Wankership i 2005/06 sesongen. Forskjellen i sponsorinntekter og TV avtalen var på 800millioner norske kroner i å spille i Wankership og PL. OG skulle me rykke ned nå så er det sikker snakk om ennå meir. 

Og er vi då så heldig og klarer og komme oss opp i PL igjen, hvilke stjerner er då interessert i å joine ein klubb som nettopp kom seg opp av Wankership. Det er ikkje ofte store stjerner joiner ein nyopprykka klubb til PL.

Så eg kan ikkje så nogen fordel med å rykke ned, bare tap.
Newcastlesupporter siden 1992

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 10. Feb. 2008, 21:54 »
Enig med deg vannvakten. Greit at vi er inne i en mildt sagt forjævlig periode, men vi er heller ikke pdd et CCC-lag. Vi er bedre enn som så, og vi trenger ikke begynne HELT på nytt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 10. Feb. 2008, 22:10 »
Rykker vi ned, kan det gå veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig galt.
Stjernene forsvinner, pengene forsvinner, Ashley forsvinner, sponsorene forsvinner, Keegan forsvinner kanskje også. Vi kan ende opp som Leeds, om vi først skulle rykke ned. Det er ikke sånn at vi kommer til å rykke rett opp igjen, og tape minimalt med terreng, både økonomisk og sportslig. Rykker vi ned, må vi plutselig bygge opp et nytt lag av spillere som vi solgte før denne sesongen. Amdy Faye, Titus Bramble, Craig Moore og alle våre dårligste unggutter. Krul vil kanskje også forsvinne. Han har større planer enn som så.

Rykker vi ned, er det ikke bare for å starte "fra scratch" igjen. Rykker vi ned, kommer vi til å bli nede ganske lenge. Kanskje må vi forberede oss på å gå enda lenger ned. Det siste vi trenger, er å rykke ned.

Det er et viktig poeng dette at hver gang vi har sparket en manager, har det kommet inn en ny mann med fullstendig motsatt fotballfilosofi. Ikke nok med at vi har sparket managere i tide og utide, vi har aldri tenkt langsiktig, vi har aldri tenkt kontinuitet. Vi har aldri tenkt å bygge videre på det beste fra forgjengeren. Da vi sparket Robson gikk vi for hans rake motsetning. Er det rart det gikk ad undas? Er det rart vi jublet hemningsløst når vi endelig ble kvitt den tjukke mannen på toppen?

Ashley har vel ganske klart definert hva slags fotball han ønsker at Newcastle skal spille. Da forventer jeg at han lever opp til det, og ikke ansetter Nils Johan Semb neste gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 10. Feb. 2008, 22:41 »
Rykker vi ned, kan det gå veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig galt.
Stjernene forsvinner, pengene forsvinner, Ashley forsvinner, sponsorene forsvinner, Keegan forsvinner kanskje også. Vi kan ende opp som Leeds, om vi først skulle rykke ned. Det er ikke sånn at vi kommer til å rykke rett opp igjen, og tape minimalt med terreng, både økonomisk og sportslig. Rykker vi ned, må vi plutselig bygge opp et nytt lag av spillere som vi solgte før denne sesongen. Amdy Faye, Titus Bramble, Craig Moore og alle våre dårligste unggutter. Krul vil kanskje også forsvinne. Han har større planer enn som så.

Rykker vi ned, er det ikke bare for å starte "fra scratch" igjen. Rykker vi ned, kommer vi til å bli nede ganske lenge. Kanskje må vi forberede oss på å gå enda lenger ned. Det siste vi trenger, er å rykke ned.

Det er et viktig poeng dette at hver gang vi har sparket en manager, har det kommet inn en ny mann med fullstendig motsatt fotballfilosofi. Ikke nok med at vi har sparket managere i tide og utide, vi har aldri tenkt langsiktig, vi har aldri tenkt kontinuitet. Vi har aldri tenkt å bygge videre på det beste fra forgjengeren. Da vi sparket Robson gikk vi for hans rake motsetning. Er det rart det gikk ad undas? Er det rart vi jublet hemningsløst når vi endelig ble kvitt den tjukke mannen på toppen?

Ashley har vel ganske klart definert hva slags fotball han ønsker at Newcastle skal spille. Da forventer jeg at han lever opp til det, og ikke ansetter Nils Johan Semb neste gang.

Mange kloke ord her. Jeg vet ikke om det kommer til å gå fryktelig så ille med oss om vi skulle rykke ned, men muligheten er nok desverre der. Inntektene i Premier League er så mye større enn i Championship (til tross for det tøffe navnet) at vi mister veldig mye penger på å være bare et år der nede. Og skrekk og gru om vi ikke rykker rett opp igjen, noe som ikke er en umulighet om vi mister noen sentrale spillere og får mindre penger til å kjøpe nye.

Kontinuitet er en merkelig ting. Man er avhengig av at man sjelden gjør for store omveltninger og når man skifter manager bør man sørge for at den nye som kommer inn har en nogenlunde lik fotballfilosofi som den forrige grunnet spillertyper som allerede finnes i klubben.

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #364 på: 10. Feb. 2008, 22:45 »
"tassen88: Må man rykke ned for å kvitte seg med spillere som ikkje holder mål? "

- Holder vi oss i PL er det selvsagt større sjanse for at Butt, Smtih, Cacapa, Carr & co blir enn at vi rykker ned.

Jeg vil heller ned en divisjon enn forsette med dette sirkuset år etter år. For jeg tror ikke Keegan vil få nok tid til å bygge sitt lag.

Joda jeg er fullt klar over konsekvensene med et nedrykk. men i motsettning til dere tror jeg Keegan blir og vi beholder flere gode spillere. Vi vil rykke rett opp igjen med en klar spilleplan og en gjeng lovende talenter. Keegan vil få penger til å hente de nødvendige spillerne til å få en grei plassering, årene etter vil vi vokse og vokse til vi igjen er et topplag :) Neida så lett er det nok ikke, men jeg er sikker på at det blir lettere for Keegan å bygge sitt lag i Wankership enn i PL.

« Siste redigering: 10. Feb. 2008, 22:52 av tassen88 »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 10. Feb. 2008, 22:48 »
Kan ha godt av eit nedrykk. Bare vent om 2-3 sesonger så er nok Leeds foran oss på tabellen igjen
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 10. Feb. 2008, 22:51 »
Jeg lurer veldig på hvorfor folk tror situasjonen vil bli bedre om vi rykker ned. Greit, vi får en kalddusj, men det tror jeg allerede vi har fått med dagens tabellposisjon, og det har jo ikke akkurat vært sirkustendenser utenfor banen etter Keegan ble ansatt. Vent til neste sesong, når Keegan har fått et transfervindu på seg til å sette preg på laget, så kan vi begynne å diskutere katastrofe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 10. Feb. 2008, 22:55 »
Ja, det sier seg jo selv at vi får tak i de beste spillerne på markedet ved å spille i Wankership. Klassespillerne vil stå i kø for å signere for oss, når vi har rykket ned. Owen vil mer enn gjerne signere ny kontrakt. Martins er fra seg av glede over å få spille i en CCC-klubb. Carr, Butt, Smith og alle de tullingene som ikke kan å spille fotball drar sin vei, og alt blir bare fryd og gammen. Ashley er så utrolig lojal at han spytter inn mer penger enn aldri før, og alle hjerter gleder seg. Henry kommer, Deco kommer, Cannavaro kommer. Ingenting kan stoppe oss om vi rykker ned.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #368 på: 10. Feb. 2008, 23:11 »
Ja, det sier seg jo selv at vi får tak i de beste spillerne på markedet ved å spille i Wankership. Klassespillerne vil stå i kø for å signere for oss, når vi har rykket ned. Owen vil mer enn gjerne signere ny kontrakt. Martins er fra seg av glede over å få spille i en CCC-klubb. Carr, Butt, Smith og alle de tullingene som ikke kan å spille fotball drar sin vei, og alt blir bare fryd og gammen. Ashley er så utrolig lojal at han spytter inn mer penger enn aldri før, og alle hjerter gleder seg. Henry kommer, Deco kommer, Cannavaro kommer. Ingenting kan stoppe oss om vi rykker ned.

Saklig...Slikt Owen og Martins har spilt denne sesongen hadde de uansett ikke var særlig savnet i Championship.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 10. Feb. 2008, 23:13 »

Unødvendig å skrive. Dette sier seg selv.

Saklig...Slikt Owen og Martins har spilt denne sesongen hadde de uansett ikke var særlig savnet i Championship.

Men likevel vil vi ikke ha noen problemer med å rykke rett opp?

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #370 på: 10. Feb. 2008, 23:23 »
[/quote]

Vanskelig å si, men jeg regner med vi rykker rett opp igjen ved et eventuelt nedrykk. Tror ikke du?

Det jeg vil frem til er ikke hvem som blir og forsvinner eller hvor mye penger vi taper, men at jeg heller vil ta et år(eller to) i Championship enn å forsette slikt vi har gjort de siste årene. Ting vil ikke bedre seg før noe drastisk gjøres, og da tror jeg et nedrykk må til, så kan dere være så uenige med meg som mulig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 10. Feb. 2008, 23:24 »

Og du mener årets sesong er presentabelt for noen av de to?  Tror du ikke begge de to er bevisst på at de kan bedre?
Samt at spissene er vel de som har hatt de mest utakknemlige jobbene i denne sesongens Newcastle-lag, ved siden av Harps og Given.

Uansett, å si at et nedrykk vil hjelpe på syns jeg er horribelt. Det er det overhodet ikke. Rykker vi ned kan vi si adjø til Owen, Martins, Zog og Emre garantert eksempelvis.
Spillere som Milner og Taylor, og mange flere vil nok antakeligvis også ha vansker med å godta et nedrykk. De har større ambisjoner enn som så. Greit nok de yngste talentene da vil kunne nyte godt av dette, men hele grunnstammen i laget, alle våre klassespillere vil dra. Og vi må begynne å bygge opp på nytt.
Dagens stall er på ingen måte perfekt, men med spillere som Owen, Martins, Taylor, Milner, Zog og flere med kan vi ha grunnstammen i et jævla godt lag. King Kev sier at der er MYE penger å ta av, og da tror jeg også i sommer vi skal vise det, og i ren Keegan-ånd blir han garantert å slå på stortromma så fremst det er mulig.
Å rykke ned er et ikke-tema i så måte. Eneste lille positive jeg finner i det er at Lua Lua og co vil kunne få sjansen til førstelagsspill, men tapene vil bli så ekstremt mye større.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 11. Feb. 2008, 17:09 »

Vanskelig å si, men jeg regner med vi rykker rett opp igjen ved et eventuelt nedrykk. Tror ikke du?

Det jeg vil frem til er ikke hvem som blir og forsvinner eller hvor mye penger vi taper, men at jeg heller vil ta et år(eller to) i Championship enn å forsette slikt vi har gjort de siste årene. Ting vil ikke bedre seg før noe drastisk gjøres, og da tror jeg et nedrykk må til, så kan dere være så uenige med meg som mulig.

[/quote]

Jeg ville kanskje hatt i alle fall litt lettere for å tro deg om du kom med et godt argument for hvorfor det skulle hjelpe oss å rykke ned...

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #373 på: 11. Feb. 2008, 18:34 »
Sitat
Jeg ville kanskje hatt i alle fall litt lettere for å tro deg om du kom med et godt argument for hvorfor det skulle hjelpe oss å rykke ned...
[/quote]

Tro på meg? Uansett?

Et nedrykk vil som dere sier føre til store tap økonomisk og spillerflukt. Åjada, det blir ikke lett å få kjøpt stjernespillere i Championship, men vi har utrolig mange spennende talenter å bruke. Jeg ser virkelig ikke den flott framtid for oss i PL, penger eller ei, vi er langt i fra så attraktive som før. Diarra valgte Pompey foran oss. I tillegg har vi Villa, City, Everton, Blackburn, West Ham og Tottenham som er mer attraktive og lovende enn oss. Vi er ikke lengre alene med høy å gi en høy lønnskjekk og betale overpris.

Jeg tror bare at vi vil ha større mulighet i framtiden til å bli et topplag med et nedrykk. Rett og slett fordi jeg ikke tror vi vil utvikle oss under Keegan eller noen andre så lenge klubben forsetter å tro penger og nye spillere løser alt.

Et nedrykk vil etter min mening gi talentene en mye større mulighet til å utvikle seg. Vi vil få mer tid og ro til å bygge et lag med en klar spilleplan. Fansen vil alltid være der. Mike Ashley forsvinner selvsagt ikke, og med et opprykk vil han garantert løsne på pengesekken.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #374 på: 11. Feb. 2008, 18:55 »

Tro på meg? Uansett?

Et nedrykk vil som dere sier føre til store tap økonomisk og spillerflukt. Åjada, det blir ikke lett å få kjøpt stjernespillere i Championship, men vi har utrolig mange spennende talenter å bruke. Jeg ser virkelig ikke den flott framtid for oss i PL, penger eller ei, vi er langt i fra så attraktive som før. Diarra valgte Pompey foran oss. I tillegg har vi Villa, City, Everton, Blackburn, West Ham og Tottenham som er mer attraktive og lovende enn oss. Vi er ikke lengre alene med høy å gi en høy lønnskjekk og betale overpris.

Jeg tror bare at vi vil ha større mulighet i framtiden til å bli et topplag med et nedrykk. Rett og slett fordi jeg ikke tror vi vil utvikle oss under Keegan eller noen andre så lenge klubben forsetter å tro penger og nye spillere løser alt.

Et nedrykk vil etter min mening gi talentene en mye større mulighet til å utvikle seg. Vi vil få mer tid og ro til å bygge et lag med en klar spilleplan. Fansen vil alltid være der. Mike Ashley forsvinner selvsagt ikke, og med et opprykk vil han garantert løsne på pengesekken.

Hvilke talenter er det her du snakker om? Hvis det er alle disse 16-18 åringen vi har kjøpt inn i det siste du henviser til, så hadde vi ivertfall blitt værende i Wankership i mange sesonger. Disse er ivertfall ikkje modne nok til å ta opp kampen om ein førstelagsplass allerede fra og med neste sesong.

Sikter du derimot til Milner, Martins, Taylor.... så hadde dem nok forsvunnet ved et nedrykk
« Siste redigering: 11. Feb. 2008, 19:37 av vannvakten »
Newcastlesupporter siden 1992