20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]  (Lest 53334 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]
« Svar #330 på: 09. Feb. 2008, 18:09 »
Barton var svakere enn Butt by a mile i dag!

Pettersen85

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #331 på: 09. Feb. 2008, 18:11 »
Jepp Jepp. tilbake til kamp tråden:)

Hva synes dere om Taylor idag?

Og at Given ble bytta ut?:)

8)

Det må da være lov å vise sin skuffelse når laget spiller så dårlig som de gjør. Spesielt mot spillere som spiller langt under sitt potensiale. Ber alle supportere følge spesielt med Smith neste gang. Alle frispark han lager mot seg og alle balltapene hans.
Man kan jo bare legge ned forumet hvis alle skal skrive hvor glad de er i Newcastle og at bedre tider vil komme. Selvfølgelig kan man spare seg for usakeligheter som og knekke beina til smith!
Tror Given fikk en strekk igjen. Nå får jeg sikkert alle i mot meg, men Given har vært veldig skuffende denne sesongen. Keegan bør kjøpe seg en ny keeper med større rekkevidde!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 09. Feb. 2008, 18:12 »
Barton var svakere enn Butt by a mile i dag!

Ja. Begge spilte bra før pause. Men spesielt Barton var helt tragisk i andreomgang. Butt var også mye bedre med ball og i pasningsspillet enn det Barton var.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #333 på: 09. Feb. 2008, 18:23 »
Ja nå som det ser ut til å gå mot fred på forumet, så da er det vel muligheter for å diskutere kampen igjen.
Litt merkelig at Given ble bytta ut ja. Kommentatorene snakket om en strekkskade, det er jo ikke umulig det.
Det kunne se ut som om det var Given som signaliserte at han ville bli byttet ut, håper ikke han mistet all selvtilliten etter å ha sluppet inn to mål.

Synes vi gjorde en god første omgang, men andre omgangen var jo ikke mye å skryte av. Det er litt skremmendes at akkurat det samme skjedde mot Arsenal og ManU. Håper vi får se Martins og Owen på topp i neste kamp, jeg synes også Emre, Faye og Enrique burde få starte.

Dette er vel sikkert femtende gangen denne sesongen jeg går hjem fra jobb tidlig, og taper ca 2000kroner på å se Newcastle tape. 
Jeg tror desverre ikke det blir noe bedre resten av sesongen, får bare håpe vi ikke rykker ned, noe jeg tror vi klarer å unngå.
Om vi forsterker midtbanen vår i sommer, blir det nok bedre tider neste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 09. Feb. 2008, 18:24 »
Barton gjorde en god førsteomgang. Problemet var at han datt fullstendig utav det i andre. Emre burde blitt satt inn langt tidligere. Butt var ikke noe dårligere han heller, i andreomgang. I den første situasjonen du nevner er det vel bare det at han river ned Villa-spilleren, som er å dømme på. Handsen var "ball søker hånd". Armene til Barton søkte på ingen måte ballen. Når han "sparker ned en mann" som du sier, så synes jeg det ville vært særdeles strengt idømt, om dommeren hadde pekt på straffemerket. Ja, han bommer på ballen og treffer spilleren. Men det er ingen bevisst felling. Det er mer et hendelig uhell. I førsteomgang sprang Barton mye, i andreomgang ble han bare løpende hjemover.

Det er ikke verdens undergang å tape mot Villa på bortebane. Problemet var måten det skjedde på. Sjansen for at vi skulle komme tilbake når Villa først hadde fått 2-1 var langt mindre enn sjansen for å vinne 6-0 mot ManU i neste kamp. Vi gjorde en god førsteomgang, men Taylor og Cacapa sleit veldig med å få has på Carew. Cacapa tapte hver eneste duell og Taylor tapte på farten hver eneste gang. Faye burde nok kommet innpå allerede i pausen.
At Carr kom til å slite på venstreback var selvsagt ingen overraskelse. Likevel gjorde han det bedre enn jeg fryktet på forhånd. Men jeg kunne godt tenkt meg å fått vite hvorfor Enrique og Emre satt på benken i dag. Kunne også tenkt meg å fått vite hvorfor vi aldri setter inn Viduka når Smith etter pause taper hver eneste duell, og aldri greier å holde på ballen. Slår han en eneste vellykket pasning i andreomgang?

Det kunne se ut som Given pådro seg en skade da Bouma utliknet. Virket som om foten hans sto igjen i gresset når han skulle prøve å kaste seg etter skuddet. Det var neppe noen veldig alvorlige greier, men sikkert nok til at Given ikke ville fortsette. En strekkskade var det jeg tenkte også.

Jeg kunne levd med 2-1. Jeg kunne, til nød, levd med 3-1. Men måten vi slapp inn målene på var forferdelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 09. Feb. 2008, 18:29 »
Det som er så forbanna irriterende er at motstanderen scorer med en gang på oss. De trenger knapt mer enn en sjanse for å få hull på byllen. Vi er så utrolig sårbare der bake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 09. Feb. 2008, 18:33 »
Flere enn meg som føler seg sikre på at Given IKKE hadde tatt de skuddene som Harper tok?

Nei, Shay... På tide å bli stabiliteten selv igjen nå...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 09. Feb. 2008, 18:35 »
Carews andremål er jo ikke en sjanse en gang. Ballen teffer bakhodet hans, ballen går i mål. Det er ikke en sjanse. Det er ikke et ærlig forsøk fra Carew på å score mål. Det er ren og skjær flaks. Og det er slike ting som BARE rammer oss!

Verden er jævlig urettferdig for tiden. For jeg synes vi hadde fortjent så meget bedre. Vi hadde, etter de rapportene jeg har lest, fortjent å gå til pause med ledelse på Old Trafford. Vi fortjente på ingen måte å få tre mål mot oss i begge de to kampene mot Arsenal. Hadde holdt med ett i hver av dem. Vi fortjente på ingen måte å ikke vinne kampen mot Boro. Vi ble ranet for to poeng av en korrupt dommer, to blinde linjemenn og det faktum at Michael Owen scoret med beina, ikke med hodet. Alle de fire målene Owen har scoret i PL denne sesongen (som har blitt godkjent, vel og merke) har kommet på hodet. Mannen får ikke lov av dommerne å score med beina.

Butt og Smith får gule kort bare pga navnet, og grove taklinger på våre spillere straffes med et klapp på ryggen til synderen, og frispark mot oss.
Det er vel sesongen 2007/08 oppsummert i bare noen få ord.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #338 på: 09. Feb. 2008, 18:36 »
Det var som vanlig noen kjedelige mål å sleppe inn ja. Ett elendig skudd som går gjennom bena på Beye men desverre er borti ene foten hans så den vrir seg perfekt nedi hjørnet. Og så en heading som lander bak på hodet til Carew, for så å bryte alle naturlover ved å skru seg innover mot mål og helt inntil stolpen.
Så var kampen avgjordt.

Harper gjorde en god jobb ja, vanskelig å si om Given hadde tatt skuddene.

Edit: Som om jeg skulle ha skrevet det selv Joakim.  :-\

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 09. Feb. 2008, 18:40 »
Given hadde garantert tatt Boumas utlikning, om ikke ballen hadde streifet Beye, og om ikke Given selv hadde blitt stående fast i gresset (nødig hans feil). Given hadde neppe gjort noe med Carews straffespark. Given hadde meget trolig gjort de samme redningene som Harper gjorde. Given hadde jo en imponerende dobbeltredning på Carews store sjanse i førsteomgang, ingen grunn til å tro at han hadde sluppet inn de målene Harper reddet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #340 på: 09. Feb. 2008, 18:44 »
Dette er sjølvsagt berre spekulasjonar, men kvifor er det garantert at Given hadde tatt langskudda som Harper redda? Given har sluppe inn ein drøss med langskudd denne sesongen, og det er ikkje utan grunn motstandaraner skyt såpass mykje mot Newcastle. Eg har ikkje trua på at Newcastle er berre "uheldige" ved å sleppe inn praktskudd etter praktskudd.

Eg synst Harper har blitt urettferdig behandlet med tanke på at han har vore vår beste keeper denne sesongen. Håper å sjå Harper frå start neste kamp.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 09. Feb. 2008, 18:47 »
Barton gjorde en god førsteomgang. Problemet var at han datt fullstendig utav det i andre.

Hehe. Den er jeg uenig altså. Hadde mange feilpasninger og sprang lite og i tillegg var årsak til at villa skulle ha hatt to straffespark. Ikke en god omgang spør du meg  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 09. Feb. 2008, 18:47 »
Har ingen problemer med å la Harper få sjansen igjen. Den har han så til de gangs benytta bra tidligere denne sesongen! Det kan også være et fint signal å sende ut til alle andre, at INGEN er garantert plass på laget!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 09. Feb. 2008, 19:13 »
Carr var elendig. 
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #344 på: 09. Feb. 2008, 19:25 »
Nufc.com med uvanlig sterke ord etter dagens tap:

"And as for Stephen Carr's handball for the fourth.... Words aren't adequate to describe the stupidity of this rotten right back who is twice as bad at left back.

Joey Barton and Alan Smith are two players not good enough to be anywhere near a first team place, based on performance, but this threadbare squad is struggling to suggest any replacements.

On today's second half showing, you'd even welcome back Geremi. That's how desperate it was.

If Mark Viduka was fit enough to be on the bench, then why he didn't replace Smith is an absolute mystery. He certainly couldn't have been any worse at holding up the ball."

Enig i det meste her, men de er litt hard mot Barton som gjorde en meget bra førsteomgang.