20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan rangerer dere de ulike lagdelene  (Lest 1964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Hvordan rangerer dere de ulike lagdelene
« på: 03. Feb. 2008, 19:08 »
Etter en ny nedtur resultatmessig syntes jeg det var en liten sportslig fremgang i dagens kamp.
Lurer på hvordan dere rangerer de ulike lagdelene.

Her er hvordan jeg bedømmer dagens situasjon:

Keeperplassen:   :-\ :-\ :-\ :-\
Syntes Shay Given har vist klare svakheter de siste kampene. Dette syntes jeg er trist å se, men det henger
helt klart sammen med resten av lagets kollektive kollaps de siste månedene.
Er ikke lenger den klippen jeg har ment han har vært før.
Reservekeeperen er et langt stykke unna Given og bør kun brukes i de verste tilfellene (dvs ved skade på Given).

Forsvar:   :-\ :-\ :-\
Har lenge vært et stort problemområde for vår del.
Når man har et forsvar som gang etter gang slurver med pasninger og gir motstanderne rom er det vanskelig
Spiller for spiller er ikke denne lagdelen så aller verst, men det slites med å finne en god bakre firer som stoler
på hverandre. Konsentrasjon er en ting som mange av dem mangler, dette gir utslag i mange baklengs og dertil dårlig poengfangst.

Midtbane:  :-\ :-\
Jeg er faktisk meget kritisk til denne lagdelen!
Mange kortvokste spillere med store og klare mangler.
En av dem er pasningskvaliteten. Den er under enhver kritikk. Selv enkle to meters pasninger går alle andre
steder enn der de (tror jeg) er tenkt. Dermed ødelegges gode målsjanser gang på gang.
I tillegg scores det alt for lite fra denne lagdelen og det er langt under nivået til de beste lagene i Premier League.
Spillere som Emre, Duff, Milner, Butt og Barton er langt unna toppformen og klarer tydeligvis ikke å spille på samme
lag.
Barton f.eks klarer vel bare en ting her i livet og det er å havne i bråk utenfor fotballbanen og vise rumpa si til fotball-
supporterne...(Ops, det var visstnok to ting...)
Her MÅ det komme inn minst tre nye spillere foran neste sesong!!!

Angrep:  :-\ :-\
Ingen av spillerne klarer å putte ballen i mål og når det først skjer blir den annullert for offside.
Owen er milevis unna gammel form, Viduka får sjelden sjansen. Smith klarer kun å få gule kort og skaffe
motstanderne minst atten frispark per kamp.
Martins er tydeligvis ingen lagspiller og spolerer mange gode sjanser på det.
Vi har helt klart et scoringsproblem, men dette henger sammen med en meget svak midtbane.

Totalt klarer laget å samle 11 av 24 mulige poeng på min skala. Det er helt klart langt unna den standarden
en klubb av Newcastles størrelse kan være fornøyd med.
Det er en god grunn til at vi ikke gjør det bedre og det er ene og alene at spillerne ikke holder høy nok
Premier League standard.
Og uten forsterkningene vi håpet ville komme i dette tranfervinduet har Keegan en håpløs jobb med å snu
situasjonen spillerne har bragt klubben i.
Nå blir det en durabelig kamp for å unngå nedrykk.
Det blir tøft, men jeg håper inderlig at spillerne snart ser hvilken situasjon de er i og klarer å snu dette til
en avslutning på årets sesong som kan redde litt av det skrale inntrykket klubben for øyeblikket gir omverdenen!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvordan rangerer dere de ulike lagdelene
« Svar #1 på: 03. Feb. 2008, 19:43 »
Skala fra 1 til 6, 1 dårligst og 6 best.

Keeper - 5-
Given er en særdeles god keeper fortsatt, men har vært litt småplaget med skader. At han har hatt en sesong med et par kamper litt under vanlig standard uroer meg faktisk ikke. Han er fortsatt top notch.
Harper er en god reserve, og Krul skal visst ha gjort tingene jævlig bra i Skottland, og bør snart banke på førstelagsdøra.

Forsvar - 3
Mye bedre forsvar enn vi har hatt på lenge, og det sier jo endel. Tayls stort talent, men er fortsatt veldig ujevn, og trenger en Woodgate med sin side. Faye har sålangt vært bunnsolid, men litt for mye skadet. Cacapa har også spilt til godkjent, men gjør fortsatt noen unødvendige feil. La oss håpe han fortsatt tilvenner seg tempoet. På venstreback har vi kun en rein en, men det er en venstreback som i form av Enrique har alle forutsetninger for å være den komplette  back. Stor tro på han. Bør nok ha en utfordrer dog!
Beye er en glimrende back. Rett og slett. Slet litt i begynnelsen, men så gikk det straka vegen, og han har vært bunnsolid siden! Carr er ikke noe for fremtiden, men jeg er overrasket og forbauset over at han faktisk har spilt til godkjent den siste tiden. Et ungt talent bør dog hentes inn til denne posisjonen.

Midtbane - 4-
Den mest omdiskuterte lagdelen, uten tvil. Masse potensiale, dog litt dårlig sammensatt og feil disponert denne sesongen. Vi har potensielle klassevinger i Duff, Zog og Milner. Vi skulle alikevel hatt en høyreving til for å utfordre og avlaste Milner, som har spilt omtrentlig to sesonger sammehengende, og som det vises på tydelig den siste tiden.
Største mangelen er dog et anker som er mer ballsikker enn det Nicky Butt er. Emre var aldri Big Sams spillertype, og fikk ikke sjansen hos han. Nå får han nok en sjanse, og vi får bare håpe at han benytter seg av den. Barton får også en ny sjanse, og det er i mine øyne vår potensielt beste midtbanespiller, og kan være vår motor. En allroundspiller som har en enorm arbeidsrate, gode pasningsferdigheter og et godt driv. Hold deg unna tøv!

Spisser - 5/4
Vår mest undervurderte lagdel. Spissene våre har fått massiv kritikk for mangel på scoringer. Hovedgrunnen er i mine øyne fordi vi ikke skaper sjanser for de, og ei heller har spilt på deres styrker.
Ellers er jeg helt klar i min sak på at vi har klassemålscorere i Owen og Viduka, og et enormt potensiale i form av Martins. Lager vi sjanser for disse tre, vil de score. Største minusene med de to førstnevnte er hovedsaklig skader som gjør at de alt for sjeldent er i toppform, og for Martins at han enda gjør mye unødvendig og er ustabil.
Smith er også en utskjelt mann, men han er en vannvittig utpreget arbeidsspiss, som skaper rom og sjanser for sine medspillere, og som er et helvette for motstandernes stoppere å spille mot. Gjør en undervurdert jobb.
Ellers har vi Andy Carroll som jeg syns har et stort potensiale som målscorer og som targetman. Så skal vi heller ikke glemme våre to innkjøpte talenter i januar!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Feb. 2008, 11:01 »
Keeper:

Her har vi en av PL's tre-fire beste, og vi kunne ikke fått en bedre keeper i Newcastle(mtp hvilken situasjon NUFC er i pdd).  Given har utviklet seg til å bli en god allround keeper fra å være mer en "shotstopper" i sine yngre dager. Han er riktignok "bare" 1.85 høy, men besitter kanskje den beste spensten blant PL's keepere, helt fantastisk "shotstopper", habil i feltet, som oftest trygg på tilbakespill, er en ledertype i laget. Har også en veldig verdifull rutine og et skikkelig vinnerinnstinkt! Jeg vil legge til at Given ikke har hatt sin beste sesong i år, sannsynligvis er det bivirkninger fra skadene som har plaget han de siste 18mnd, men nå har ikke Newcastle vært helt i slaget heller i år... Harper er en bra reserve som holder et greit PL nivå. Krul er spennende, og jeg tror han har en stor fremtid foran seg, jeg tror Given har fire sesonger igjen på toppnivå og da må Krul sannsynligvis vente, men det spørs om Krul har tålmodigheten..?

Vudering: 5+

Forsvar:

Vi har gode enkeltspillere i forsvar, men fungerer ikke som enhet. Taylor er et supertalent, som er veldig god, men som kan bli enda bedre! Men litt symptomatisk for en forsvarsspiller i newcastle, så gjør også Taylor en del rare ting. Men på sitt beste er han landslagsklasse og vel så det! Beye har vært god, og har nyttig erfaring, til tross for alderen 30 virker han så atletisk at jeg ikke ser bortifra at han holder minst 4 år til, vår jevneste forsvarsspiller! Cacapa har stort sett vært bra, har rutinen og tryggheten, men hvordan kunne pompey kampen utarte seg slik den gjorde? Jeg velger å se bortifra den, og jeg synes han fremstår på en god måte. Faye er den beste duelspilleren jeg noen gang har sett i NUFC(defensivt), vinner ALT i lufta og er trygg med ballen langs bakken. Litt uortodoks i stilen og sliter litt plasseringsmessig, men han er mitt førstevalg som stopper! Enrique har vist frem potensialet sitt, men sliter med å være stabilt god, han må bli tøffere, men han skal få lov til å tilvenne seg PL og han starter neste sesong som en bedre fotballspiller! Carr er på sitt beste en ok spiller, vi må kvitte oss med han til sommeren, Ramage er ikke noe talent lenger, 25 år fyller han snart og han har aldri vist at han er en stabilt god PL spiller, men jeg frykter han får en ny kontrakt fordi han er "local lad". Edgar er et bra talent og et greit back-up.

Vurdering: 3

Midtbane:

Her finnes også gode enkeltspillere, men som enhet er det altfor dårlig. Sentralt har vi Emre som er vår beste spiller, slitt med tillitt under Allardyce, men med en skikkelig manager så vil Emre blomstre! Jeg gleder meg :) Butt er omstridt her inne, men han gjør en god jobb defensivt som er veldig verdifull. Grei "squad-player" selv på et lag som skal kjempe topp6. Barton har skuffet enormt!! Ikke til å kjenne igjen, men jeg vet hva han er god for, og han må snart vise det synes jeg. Geremi er helt elendig, hvis man skal tolke prestasjonene for oss. På venstreving skal vi være bra besatt med Duff og Zog, og de fungerer til tider meget bra, men vil fungere enda bedre når HELE laget blir samkjørt! Stort potensial! Milner er litt for ensom på høyre, mangler en konkurrent, men Milner er i sine beste stunder en veldig god spiller, sliter med innleggskvaliteten ellers så er han en komplett ving, i motsetning til andre synes jeg han er både rask og god til å drible. Kunne trengt et spark i rævva av og til, i form av en konkurrent til samme plass. Det er jævli mye kvalitet her, men av en eller annen grunn fungerer det ikke slik det bør. Er en stor jobb å fikse dette problemet, kanskje nytt blod i form av en defensiv midtbanespiller er det som skal til? Så kan Duff/Emre/Milner/Barton/Zog virkelig utfolde seg...Vil nevne Kazenga LuaLua, han er 17 år og har imponert de 4 gangene han har vært utpå i år. Fantastisk talent, vårt største talent siden Gazza? ;)

Vurdering: 3/4

Angrep:

Her har vi noen absolutt strålende spillere. Owen er en avslutter i verdensklasse, har riktignok mistet farten fra sine yngre dager, men han vil score mål bare noen produserer sjansene. Vår kaptein, blir forhåpentligvis bare bedre og bedre når han får mange kamper på seg. Martins er en klassespiller, en av verdens raskeste fotballspillere, god avslutter er han også, kan gjøre det mest utrolige; dribler gjerne tre mann på rævva før han banker ballen i mål. God spenst, ekstremt sterk. Minusene er at han sliter litt med humøret og kan være en skikkelig jo-jo spiller. Håper på å se han og Owen i par resten av sesongen. Viduka synes jeg sliter med å være godt trent, han er ubeveglig, treg, har dårlig rekkevidde, vinner for lite i lufta. Men han er god til å holde på ballen, fin nærteknikk, vår nest beste avslutter, men han er for dårlig til å komme seg i posisjon. Han begynnner å bli gammel og er for meg et salgsobjekt til sommeren. Smith er en fighter, vinner mye i lufta, god til å holde på ballen..råsterk!! Men så lenge han ikke evner å putte ballen i mål, så er det naturlig å tvile. Har når spilt 26 kamper uten nettkjenning, skal sies at kun 8-9 av disse har vært som spiss, men uansett så burde han hatt et par-tre goaller..Carroll er et bra talent, og jeg tror han kan bli veldig god for oss. Som Eilertsen sier her, det er bare å gi disse gutta sjanser, da vil det garanert scores masse mål!! Det er et kjempepotensialet på spissplassen.

Vudering: 5-

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 04. Feb. 2008, 20:15 »
Mye bra her, men dere er kanskje litt for snille. Per dags dato (!) er det slik:

Keeper: 4
Forsvar: 3
Midtbane: 2
Angrep: 2

Altså enig med Bråkebøtta, uten at jeg orker å forklare så mye.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Feb. 2008, 20:31 »
Jeg er av den oppfatning at dette laget er bedre enn tabellposisjonen tilsier og at det vil bli stabilt bedre under Keegan uten egentlig å ha noen bevis for dette.

Keeper: 6

Her er nok mange uenige, men sett i forhold til de andre lagene i Premier League mener jeg vi er de som kanskje har aller best dekning på keeperplassen. Given har vist i mange år at han er glimrende, selv om han kanskje har vært litt ustabil i det siste. Jeg er også overbevist om at Harper ville stått for England om han hadde spilt fast på et klubblag. I bakhånd har vi Krul og Forster som omtales som kjempetalenter. Lagets sterkeste ledd. Definitivt.

Forsvar: 3-

Enkeltspillere er gode, men har ikke fungert så godt som kollektiv enda, tatt i betraktning av at det bare er igjen en fra fjoråret (Taylor) er dette likevel ikke så rart. Beye og Faye er klassespillere, det samme er Cacapa når han har dagen. Taylor er et kjempetalent selv om han gjør noen dumme feil. Enrique er også et kjempetalent. Problemene ligger i at enkelte av spillerne ikke har vært vant til Premier League (først og fremst Cacapa og Enrique) og at vi mangler dekning på venstreback. Høyrebacken har ok dekning i Carr, selv om han ikke blir yngre med årene, vært god i de siste kampene. Geremi kan også spille back. 3 midstoppere er nok en eller to for få.

Midtbane: 3/2

Veldig god dekning på venstreving med både N'Zogbia og Duff i tillegg til at Milner kan gjøre en OK jobb der. Butt begynner å bli gammel og det trengs nok snart et nytt anker på midten, selv om han ikke er så dårlig som folk skal ha det til. Emre kommer til å blomstre under Keegan tror jeg. Barton er en klassespiller når han ikke sitter i fengsel...Men det er litt tynt sentralt i banen. 4 hvis vi regner med Geremi og regner Smith kun som spiss. En høyreving, Milner er altfor lite.

Angrep: 4/5

Owen er en goalgetter av rang når han får de riktige ballene å jobbe med, skulle hatt 2 mot Boro nå sist. Martins er en av verdens raskeste fotballspillere. Viduka er vel mye skadet og Smith scorer for lite mål, selv om han jobber som en gud og skaper rom for medspillerne. Carrol er et spennende talent.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Feb. 2008, 22:00 »
Kort oppsummering for min del:

Keeper: Her har vi en av PLs 5 beste målvakter. Han varter til tider opp med fantomredninger og er veldig god med beina på streken. I bakhånd har vi trofaste Steve Harper og talentene Forster og Krul. Ingen dårlig lagdel dette.

5

Forsvar: Her er det mye bra men også mye dårlig. Vi har alltid slitt med organiseringen i forsvaret og dessverre er man ute på bærtur minst 5, 6 ganger i løpet av en kamp enda. Synd men sant. Faye og Beye står fram som klassespiller, mens Taylor og Enrique er unge og ikke minst gode. Cacapa er ikke mer enn en god backup i mine øyne. Alt for treg.

3-

Midtbane: Det som tidligere utrolig nok var vår beste lagdel er nå den dårligste. Skremmende dårlig er den, til tross for at vi har spillere som Barton, Emre, Duff og N`Zogbia på midtbanen. Joda, greie enkeltspillere dette, men hele organiseringen og tankegangen til dette leddet er helt bak mål. Det er ingen visjoner her. Ingen arkitekter og dirigenter som kan stå fram med perlepasninger og bygge opp angrep. Dessverre har Nicky Butt, Alan Smith og Geremi bidratt mye til at midtbanen er det hemmende leddet i spillet vårt. Jeg så dog gode tendenser hos Joey Barton og Emre mot Boro, og jeg trenger vel ikke å nevne hvor viktig N`Zogbia har vært for det som har vært av offensivt spill.

3-

Angrep: Verken fugl eller fisk rett og slett. Michael Owens prestasjoner så langt har vært skremmende dårlige. Martins har spilt helt ok, i og med at han har scoret 6 mål(mest av spillerne). Viduka har gjort et par gode kamper og scoret en håndfull mål, mens stakkars Alan Smith er vaksinert. Jeg begynner nesten å tro at han faktisk har gått til lege og fått en vaksine mot å score mål. Noe må han ha tatt i hvert fall, for det eneste han er opptatt av nå er å lage frispark i mot og skaffe seg gule kort i hver kamp han spiller. Huff, grøss og gru. Martins trekker alene dette leddet opp. Uansett, alt for lite mål, og man kan jo klage på leveransen foran kassa, men dette holder ikke.

3
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Feb. 2008, 16:41 »
Vil gjerne sette opp karakter etter sesongens prestasjoner og hvordan Jeg ville valgt hvis vi ser bort i fra at spillerene underpresterer.

Keepere:
Shay Given, Steve Harper, Tim Krul, (Fraiser Foster, og han nye svensken)
Vi har mye å takke våre keepere som har spilt greit. De har reddet oss ved flere annledninger i sesongens kamper, Harper stod meget trygt og bra i starten. Eneste jeg har ved å trekke ned på Harper er at han bruker alt for lang tid på utspill  da vi har ligget underi kamper og klokken passerer 85 min. Dette er noe jeg også har nevt her tidligere. Over til Given. Synd Given er noen få cm høyre. Men Reaksjon har han og han er en av våre aller beste Newcastle spillere de siste 10 årene, om ikke hele historien.  Om Tim Krul er ett "vidunderbarn" venter jeg forsatt å se, han viste i hvertfall i Europa cupen i fjor at han er en meget god keeper, men det gjelder også å være stabil og holde seg i flere kamper. Keeper plassen får min beste karakter hitill i årets sesong.
Nåværende sesong prestasjoner: 4-
Hvordan det kunne vært: 4+

Forsvar:
Geremi, Stephen Carr, Habib Beye, Jose Enrique, Steven Taylor, Peter Ramager, David Rozenhal, Cacapa, David Edgar, A. Faye
Dette er ett solid forsvar på arket. Minuser her er likevel mangel på venstre beck (Enrique har vært litt skadet) og vi mangler en slikkelig bauta i forsvaret som tar kontroll fra det første minuttet til kampen blåses av. Ikke minst går Rozenhal offentlig ut og forteller om hvor fælt det er å være i Newcastle. Allikevel har vi Faye og Beye, som ikke hadde noe forventningspress som presterer bra. Hadde Geremi blitt brukt på høyrebeck tror jeg han også hadde spilt bedre en det han har gjort i sesongen i sin sentrale og offensive høyreving posisjon. Taylor er og vil være et tallent fremover. Han er meget god i duellspillet, har grei fart, Gode takklinger, men surrer det til av og til. Jeg er også fornøyd med Cacapa hvis vi ser utenom 2-3 kamper.
Nåværende  sesong prestasjoner: 3
Hvordan det kunne vært: 4/3

Midtbane:
Damien Duff, Charles N'Zogbia, Nicky Butt, Joey Barton, Emre, James Milner, (Alan Smith),
Denne deler er altfor tynn! Selv om vi har Geremi, Smith, Faye som kan dandere midtbanen synes jeg det er best at en spiller får en plass de kan utvikle seg på og ikke bytter fra forsvar/Midtbane kamp til kamp. Da det er sakt er det kvalitet i midtbanen vår. Så absolutt. Damien Duff, en klasse ving og Charles N'Zogbia som et kamskjell bak duff, et meget godt tallent. Nicky Butt begyner å dra på årene men har forsatt en del og bidra med hvis han får de oppdragene han er best til. Det vil si og vinne ballen og spille trygt til en annen spiller. Joey Barton, venter forsatt på å se hva han får til i Newcastle, men håper han gjør det bra og vi etterhvert får se det han virkelig står for. James Milner er også en god spiller. Han utvikler seg sakte men sikkert. Minuset er derimot at han fomler mye med ballen før han får lagt inn til spillere. Emre er vår kreative midtbane spiller. En spiller med det meste, selv om han ligger mye på ryggen og holder seg på låret i løpet av 90 min.
Nåværende sesongs prestasjoner: 2/3
Hvordan det kunne vært: 4

Spiss:
Obafemi Martins, Michael Owen, Mark Viduka, Andy Carroll, Shola Ameobi, Alan Smith
Mange tror jeg sikler til dette anngrepet. I denne lagdelen har vi både mange og gode spillere. Spørsmålet er likevel kan de fungere sammen ? Eller har vi kun våre midtbanespillerene som ikke klarer å spille våre spisser i riktig posisjon. Spørsmålene er mange men her er i hvertfall vår mest underpresterete lagdel!
Nåverende sesongs prestasjoner: 2
Hvordan det kunne vært: 5-
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #7 på: 05. Feb. 2008, 17:44 »
Enig i mye her, oyvind, bortsett fra at under "kunne ha vært" på keeperplassen burde ha vært 6.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Feb. 2008, 17:53 »
Keeperne våre er det vanskelig å si for mye på, bortsett fra at de begynner å dra på åra, og alderen begynner å merkes hos både Harper og Given. Given har ikke greid å stenge buret fullstendig hittil i sesongen, han har som alltid vært meget god mot de beste lagene, og ikke fullt så god mot de mindre gode lagene. Han har sluppet inn en del langskudd i år, men mange av dem har vært veldig gode skudd, og forsvaret har ofte gjort sitt for å gjøre Given veldig sårbar. Jeg kan ikke se hvordan vi kan slakte Given for ikke å redde langskuddene, når skytterne får flere døgn på seg til å lade kanonen og stille inn siktet. Hvis vi får gjort noe med antall langskudd mot oss, så tror jeg vi kan få opp redningsprosenten til Given noe også. Det er fullt mulig å score fra 30-40 meter hvis det ikke er en eneste motspiller i mils omkrets. Og Steven Gerrard og Elano er ikke akkurat de dårligste skytterne i verden.
Keeperplassen har alltid vært vår beste lagdel, og er det fremdeles. Det er ikke Givens feil at vi har hatt en dårlig sesong.

Forsvaret inneholer mye bra, og mye dårlig. Rozenhal greide dessverre aldri å tilvenne seg verken tempoet eller fysikken i PL. Når han i tillegg begynte å klage over å bli plassert på midtbanen fremfor å benkes, da var det like greit å fjerne ham. For lagmoralens skyld.
Beye og Faye har vært solide. Taylor og Cacapa har vært opp og ned, men for det meste levert varene på en god måte. Cacapa viste at rutine mange ganger kan triumfere over hurtighet i forrige kamp. Gjorde i tillegg to brukbare kamper mot Arsenal. Jeg kan fremdeles se kun én virkelig dårlig kamp av Cacapa, på samme måte som jeg bare kan se én virkelig dårlig kamp av Taylor denne sesongen. Hva angår Cacapa har han fortsatt litt å gå på i forhold til kommunikasjon med målvakt og medspillere. Men bortsett fra det, ser det lovende ut. Enrique har vært fullt ut brukbar i de kampene han har spilt. Med tanke på at han er 22 år og uten særlig erfaring fra høyeste nivå (var vel ikke stort mer enn et lovende talent i Villareal heller, som fikk sine sjanser av og til?) så synes jeg ikke vi kan vente oss nevneverdig mye mer av Enrique. Bør få en solid, erfaren konkurrent til neste sesong. N'Zogbia blir ikke lenge hvis han må fortsette i backrollen mer enn høyst nødvendig. Forsvaret vårt har bedret seg betraktelig i forhold til forrige sesong, men har fortsatt MYE å gå på. En klassestopper med PL-erfaring, en ung h.back og en erfaren v.back er høyst nødvendige forsterkninger til sommeren.

Midtbanen vår har enkelte klare mangler, men veldig mye talent i seg.
Det vi først og fremst mangler, er en stabil, ballsikker ankermann, som kan spre trygghet i laget. Det virker ganske soleklart at Keegan har til hensikt å fortsette med en midtbane med et anker og en playmaker. Da kan vi vanskelig begynne å snakke om en mulig Emre-Barton-duo sentralt. Inntil videre må vi bare bære over med Nicky Butt. Emre kunne kanskje trengt en ung, lovende konkurrent, men å begynne å kjøpe en klassemidtbane er jeg skeptisk til, så lenge vi også har Barton, som er en potensiell klassespiller, hvis han bare begynner å konsentrere seg om det som skjer på banen, fremfor det som skjer alle andre plasser. LuaLua er et fantastisk talent, som bør få flere og flere sjanser med tiden, eller lånes ut til en klubb i bunnen av PL, evt. toppen av CCC. Må matches på så høyt nivå som overhodet mulig. Alle med litt vett i toppen vet hva Milner kan, når han er i form. Meget lovende spiller på sitt beste, kan bli mer stabil. Trenger, som alle vet, en konkurrent. Gjerne en Solano-type.

Angrepet blir mer og mer lovende. Martins, Owen og Viduka er alle klassespillere, med hver sin spisskompetanse. Martins scorer på ikke-sjanser, Owen er avhengig av god service, Viduka kan skape sjanser og mål ut av omtrent intet, men sliter med skader og en tyngende alder. Jeg tror likevel han fortjener og er god nok til enda en sesong. Alan Smith er et arbeidsjerne av de sjeldne, men han scorer ikke mål. Han er vår beste hodespiller, men er bare 178 cm. Carroll er et spennende talent, men han bør enten få mer spilletid hos oss, eller lånes ut til en svakere klubb. Helst i PL. Ameobi har ingen fremtid, mens jeg gleder meg til å se hva de to nyinnkjøpte tenåringene kan bidra med på sikt. Owen har slitt mye med skader og veldig laber form hos medspillerne. Noe som også har gått utover hans egen form. Martins startet bra, men har likevel skuffet stort i forhold til forrige sesong. Vanskelig å skylde for mye på lagkameratene, da omgivelsene ikke var særlig mye bedre i fjor. Viduka har gjort det vi kan forvente av ham innimellom skadeavbrekkene og omstendighetene tatt i betraktning. Alan Smith bør ta en pause fra gulkortene og begynne å skape sjanser. Da kan han kanskje få mål også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon