20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 806700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #4185 på: 26. Aug. 2008, 16:18 »
Det har vel noe med sammensetningen av midtbanen å gjøre. En midtbane med Ciljan og Annan hadde nok blitt for spinkel i duellene, men hvis f.eks. Annan hadde spilt sammen med Barton tror jeg det hadde gått fint. Det hadde selvsagt vært best om Annan hadde vært noe større. Det er han dessverre ikke, men han er fotballklok og er brukbar med ballen. I tilegg har han fått mye internasjonal erfaring fra landslaget til Ghana som svært få spillere på hans alder har.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #4186 på: 26. Aug. 2008, 16:23 »
Dagens Chronicle-rykter linker oss til Stephane Mbia (en essien\stor makelele-lignende type) , Gokhan Inler (selv om han sa at han garantert skulle bli i italia en sesong til) og Per Ciljan Skjelbred .

Link: http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/08/26/newcastle-united-facing-stephane-mbia-fight-72703-21604423/

----

Morsomt:

Sitat
James  // Aug 26, 2008 at 14:07

the Tevez story was on the Man Utd blog at the weekend. They were complaining that if they bought Berbatov then they?d have 3 Newcastle supporters in their team (Carrick, Tevez, and Barbetov).

My Argy mate told me years ago that Tevez was a big Newcastle fan, but I never thought much of it
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4187 på: 26. Aug. 2008, 16:24 »
å sei at annan ikkje har fysikken fordi han er liten er like dumt så å sei at martins ikkje har fysikken for pl fordi han er liten........
- carry on!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4188 på: 26. Aug. 2008, 16:33 »
Nå skal man vel ikke ta alle utsagnene her helt bokstavelig, men fysikken hans er det hvertfall ingenting i veien med. Han har en balanse og et tyngdepunkt uten sidestykke i norsk fotball.

Men enkelte her ville kanskje takket nei til Makelélé også, fordi han "ser ut som et barn"? :)
« Siste redigering: 26. Aug. 2008, 16:37 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4189 på: 26. Aug. 2008, 16:37 »
okei, men hvem har sagt at martins trenger fysikk? spiller martins anker kanskje?  Jeg tror at Annan ville blitt for veik i en 4-4-2.  
Han kunne kanskje spil i 4-3-3 i en hengende rolle på midtbanen.
« Siste redigering: 26. Aug. 2008, 16:39 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4190 på: 26. Aug. 2008, 16:51 »
okei, men hvem har sagt at martins trenger fysikk? spiller martins anker kanskje?  Jeg tror at Annan ville blitt for veik i en 4-4-2. 

han trengte vel ikkje fysikk for å slå spillere som vidic og ferdinand i lufta heller... .... tenk deg litt om før du påstår at en spiss ikkje trenger fysikk i england........
- carry on!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4191 på: 26. Aug. 2008, 16:53 »
Vi kan jo sammenligne høyde og tyngde på noen av de beste ankrene i verden?

Makelele 174cm 70kg
Gattuso 175cm 76kg
Butt 178cm 75kg
Mascherano 178cm 77kg.
Roy Keane (2002) 180cm 76kg
Essien 180cm 78kg

Annan er 175cm og veier 74kg

Men vi kan vel egentlig bare legge denne død, iom. at det ikke ser ut til at Newcastle er med i kampen om underskriften hans.
« Siste redigering: 26. Aug. 2008, 16:58 av PhilippeA. »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4192 på: 26. Aug. 2008, 16:59 »
Martins er jo en stor hest i forhold.. annan er 1.10cm og veier 39kilo.. helt utrolig.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4193 på: 26. Aug. 2008, 17:00 »
okei, men hvem har sagt at martins trenger fysikk? spiller martins anker kanskje?  Jeg tror at Annan ville blitt for veik i en 4-4-2. 

han trengte vel ikkje fysikk for å slå spillere som vidic og ferdinand i lufta heller... .... tenk deg litt om før du påstår at en spiss ikkje trenger fysikk i england........

Jeg har aldri sagt at en spiss ikke trenger fysikk for å spille i Pl.  Og kan du vise til en gang der martins har slått Ferdinand og Vidic i en hodeduell?  :)
Men du skjønner at et Anker i Pl trenger fysikk? Og at en spiss ikke trenger like mye fysikk som et anker?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4194 på: 26. Aug. 2008, 17:09 »
Strengt talt så var det vel ingen duell. Han sto plutselig helt alene og var vel markeringssvikt av enten vidic eller ferdinand. Men er enig i at man trenger ikke så stor fysikk som spiss i england.. Se på owen han er veldig liten men netter gang etter gang på hodet.
Men på midtbanen trenger man litt muskler. hvertfall om man skal være deff miftbane.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4195 på: 26. Aug. 2008, 17:18 »

Jeg har aldri sagt at en spiss ikke trenger fysikk for å spille i Pl.  Og kan du vise til en gang der martins har slått Ferdinand og Vidic i en hodeduell?  :)
Men du skjønner at et Anker i Pl trenger fysikk? Og at en spiss ikke trenger like mye fysikk som et anker?

en spiss og en forsvarer trenger masse meir fysikk enn et anker i pl, selfølgelig kommer det an på spillermåten, men sjå på spillere som carew, ferdinand, vidic, campbell, terry, drogba, adebayor... og så kan du ta dei beste ankera i england... essien, carrick, alonso, makelele, mikel, hargreaws osv.. er ingen tvil om kor fysikken ligger her....

det viktiste for et anker er posiosjonering, pasninsgbrytning, taklingsferdigheter, arbeidskapasitet, gode pasninger, ro og et klokt fotballhode. Dei trenger ikkje vere 2 meter og 100 kilo fordi det er ikkje ankere som går i luftdueller og løpsdueller, dei har som mål å bryte opp spillet, presse og beholde roen i leddet mellom forsvaret og det offansive....
- carry on!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4196 på: 26. Aug. 2008, 17:30 »
ja det er jeg enig i. Og jeg er enig i at 2mp for annan kan være et potensielt røverkjøp. Men de som sier at de vil heller ha annan istedenfor Per for han kan gå rett inn på laget å gjøre en jobb tror jeg tar feil. Annan har et veldig stort potensiale, men her driver folk å snakker om at han kan kan klare seg veldig godt, for Makelele, Roy Keane, Mascherano og Gatusso klarte det. Jeg tror vi med sikkerhet kan si at annan aldri vil komme opp i den klassen de var i. Men han kommer utvilsomt til å spille på et mye høyere nivå en tippeligaen.
Makelele og Gatusso har vell også stort sett spilt i en slags 4-3-3 mesteparten av sin karriere?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4197 på: 26. Aug. 2008, 17:49 »
Bare så det er sagt, er Martins 5cm lavere enn Annan. Og poenget med å liste opp de andre, var ikke å si at Annan var i deres klasse. Men for å vise til at noen verdens beste ankere har vært lavere og lettere enn Annan. Men jeg tar det på tonen til enkelte innlegg her, at vi ikke er så fryktelig seriøse i dag, så jeg lar det ligge.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4198 på: 26. Aug. 2008, 17:55 »
prøvde berre å poengtere at fysikk ikkje er det viktigste for en ankerspiller, annan er spennandes og kan sikkert vere en spiller som over tid kan konkurere med butt om en ankerrolle, men ser heller at vi henter inn en som er bedre enn butt så vi slepper å sitte med hjertet i halsen kver gang han skal prøve å spille newcastle ut av forsvar. per kommer nokk heller ikkje til å gå fast inn i laget med det samme heller, men begge er velkommen i newcastle for dei har potensiale til å gjøre det stort begge to.

forøvrig så spillte vel chelsea 4-5-1 mesteparten av tida når makelele spillte der.. men med offansvie midtbanespillere som robben kalou cole lampard osv...
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4199 på: 26. Aug. 2008, 18:36 »
For å ta Skjelbred først: Han har vært opp og ned i Tippeligaen i år. Brann-kampen oppsummerer vel Skjelbreds Tippeliga-sesong 2008 ganske bra. Tidvis meget god. Godt driv, skapte litt uro i Branns bakre rekker. Men så begynner han med Winsnes-fintene sine, som vi kaller det i RBK, hvor han rett og slett og slett stopper mulighetene for et godt angrep, ved å stoppe opp, runde seg selv et par ganger, for så å slå ballen bakover på banen. Ved en annen anledning hadde Ciljan ENORME rom foran seg på høyrekanten. Men i stedet for å sette fart stopper han opp, leter etter pasningsalternativer, og ender opp med en feilpasning, om jeg ikke husker helt feil. Og så begynte han å bruke farten og teknikken sin igjen, og satte fart i RBKs angrep.

Uansett, når Ciljan er på sitt beste, så er han VELDIG god, også i Tippeligaen. Han slår mye på entouch, løper mye, skaper rom for medspillere, og løper selv inn i rom som allerede eksisterer. Jo høyere nivå Ciljan har spilt på, jo bedre har han vært, spør du meg. Synes han var svært lovende i sine to første a-landskamper. Slo mye, mye, mye mer på entouch enn den überfantastiske Martin Andresen. Slo mye mer i lengderetning enn den überfantastiske Andresen. Løp mye mer enn den überfantastiske Martin.
Og det er jo intet annet enn en STOR skandale at Kristofer Hæstad prioriteres foran Ciljan i den norske landslagstroppen. Men det er en helt annen sak.

Antony Annan ble vraket av Paul Ince. Det gjør meg bekymret. Blackburn flyter ikke over av gode spillere lenger. Og jeg vil tro at de vil miste enda flere i januar. Hvis ikke Annan er god nok for Blackburn. Hvorfor skulle han da være god nok for Newcastle? Jeg vil heller se han en sesong på Lerkendal, før jeg sier klart JA til at han skal ikle seg Newcastle-drakta. Vi heller at vi leter andre plasser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon