20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 796078 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #4065 på: 23. Aug. 2008, 04:34 »
Nei følte han mente midtstopper under intervjuet (nufctv), hvor han påpekte at Coloccini kunne bekle både høyre, midt, venstre og midtbanen om det var krise... Sånn at hvis Enrique eller Zoggy blei skada, så kunne Coloccini steppe inn og at det da var litt tynt rundt midtstopperne...??? Kan være jeg bommer litt, men det var det inntrykket jeg fikk HughieG
Ja heia gutta!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4066 på: 23. Aug. 2008, 09:21 »
Ser mange mener Senderos er dårlig for Arsenal og at han ikke er god nok. Da lurer jeg egentlig på om dere følger Arsenal regelmessig? Kan virke so dere bedømmer ut fra noen få feil han har gjort, og jeg mistenker at mange uttaler dere på bakgrunn av kamper mot Chelsea der han har slitt på Drogba. Senderos er en spiller som er avhengig av å spille regelmessig, når han først har fått spille noen kamper på rad er han bunnsolid. Han er en utrolig sterk duellspiller, og mange Arsenalsupportere mener Senderos sammen med enten Gallas eller Toure er etter bedre stopperpar enn Gallas og Toure. Dette begrunner de nettopp pga at han utfyller disse hurtige spillerne med sin enorme fysikk. Men jeg er usikker på om jeg vil at vi skal prøve oss på Senderos, som jeg ikke tror er til salgs uansett. Grunnen er at vi har et meget spennende stopperpar i Taylor og Coloccini.
an sparker ikke Bobby Robson??

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4067 på: 23. Aug. 2008, 09:45 »
Synst det blir bare teit å kalle Senderos bramble light, når vi har ein slik speler i Steven Taylor.
Senderos er minst like god som Taylor om ikkje bedre. Men for å vere ærleg, ser ikkje kvifor vi skal hente han. Skal vere unødvendig når vi har Colo, Bassong, Cacapa, Taylor som kan spele på stopparplass.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4068 på: 23. Aug. 2008, 10:25 »
Så er det ikke noen hemmelighet at du undervurderer Steven Taylor på det groveste, da. Taylor har en temmelig lav tabbefrekvens, særlig med tanke på alderen, og er sammen med Micah Richards Englands største stoppertalent.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4069 på: 23. Aug. 2008, 10:33 »
Å samenligna Senderos med Bramble synst eg er heilt feil. Det er eit par nivå forskjell på dei. Men har ikkje tru på desse rykta. Vi treng han ikkje. Bruk pengane på midtbanespelar, og det kjem vi til å gjera og. :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4070 på: 23. Aug. 2008, 11:37 »
Så er det ikke noen hemmelighet at du undervurderer Steven Taylor på det groveste, da. Taylor har en temmelig lav tabbefrekvens, særlig med tanke på alderen, og er sammen med Micah Richards Englands største stoppertalent.

For all del, Taylor har komt seg, men at Taylor er meir tabbefri enn Senderos blir berre tull. 
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4071 på: 23. Aug. 2008, 11:58 »

Er helt enig med Hans Emil. Det å si at Taylor har lav tabbefrekvens kan vel også diskuteres. Jeg synes nemlig at Taylor slipper unna omtrent alt han gjør feil og at det er letter å skylde på andre i forsvaret. Taylor sliter veldig med posisjoneringen til tider og selger seg veldig lett i mange dueller. Jeg håper at Taylor blir satset på og at han utvikler seg til å bli en stor klippe i forsvaret, men han har et stykke igjen.

Angående engelske midtstoppertalenter så glemmer du ihvertfall David Wheater i Boro som både er yngre og som allerede har blitt tatt ut i en A-landslagstropp, det har Taylor til gode å bli.
Vil si Curtis Davies, Anton Ferdinand og Nedum Onuoha også kan nevnes i samme slengen som Taylor når vi snakker om engelske midtstoppertalenter, mens det er mange fler som kan nevnes om vi skal ta med spillere uansett nasjonalitet. Da kan man med letthet nevne Senderos, Jonny Evans og Johan Djourou som alle har bra med PL erfaring og flere kamper for sine respektive landslag.

Til slutt vil jeg si at det er litt "modig" gjort å sammenligne Taylor med Richards. Sistenevnte er akkurat fylt 20 år og står allerede bokført med 11 landskamper for England. Der har han sterk konkurranse om plassene fra blant andre Terry, storebror Ferdinand, Woodgate og King.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4072 på: 23. Aug. 2008, 12:08 »
Enig med både Frode og særlig Hans Emil her. Taylor slipper litt for lett unna nesten uansett hva han gjør, og redder seg på at han er en "local lad". Ingen tvil om at han har et kjempepotensiale, men det er fortsatt langt frem. De andre engelske midtstopperne Frode nevner har jeg ikke sett altfor mye av, og skal derfor ikke uttale meg, men jeg ser heller ikke det store poenget i å hente Senderos. Det er tydligvis delte meninger om han her på forumet, men min mening er at han tilfører ikke laget allverderns pr dags dato. Da vil jeg heller at man henter kvalitetsspillere i anre posisjoner i stedet for bare å kjøpe en midtstopper til som ikke er nevneverdig bedre enn de vi har.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4073 på: 23. Aug. 2008, 12:14 »
Angående engelske midtstoppertalenter så glemmer du ihvertfall David Wheater i Boro som både er yngre og som allerede har blitt tatt ut i en A-landslagstropp, det har Taylor til gode å bli.

Feil! Taylor har vært med i en tropp for England, var august for et år siden.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #4074 på: 23. Aug. 2008, 12:28 »
Vil si Curtis Davies, Anton Ferdinand og Nedum Onuoha også kan nevnes i samme slengen som Taylor når vi snakker om engelske midtstoppertalenter, mens det er mange fler som kan nevnes om vi skal ta med spillere uansett nasjonalitet. Da kan man med letthet nevne Senderos, Jonny Evans og Johan Djourou som alle har bra med PL erfaring og flere kamper for sine respektive landslag.

Til slutt vil jeg si at det er litt "modig" gjort å sammenligne Taylor med Richards. Sistenevnte er akkurat fylt 20 år og står allerede bokført med 11 landskamper for England. Der har han sterk konkurranse om plassene fra blant andre Terry, storebror Ferdinand, Woodgate og King.

Først og fremst så er vel brorparten om ikke alle landskampene til Richards ikke kommet i konkurranse med Terry, Ferdinand, Woodgate eller King, men i konkurranse med en etterhvert skadeplaget Neville og ?. Rett meg om jeg tar feil men Richards er vel for høyreback å regne på landslaget? Når det er sagt så er vel Richards det største forsvars/stoppertalentet på balløya, og er nok noen nummer større enn Taylor hva rått talent gjelder.

Og har ikke Taylor vært kalt opp til A-lagstroppen allerede eller drømmer jeg? Mener bestemt han ble tatt ut i troppen for en treningskamp i fjor høst.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4075 på: 23. Aug. 2008, 12:35 »
Jeg mener bestemt at Taylor er bedre en senderos. Tror Wenger hadde bytta med en gang om en slik avtale skulle kommet opp.

Taylor har spilt på et lag som har slitt kraftig de siste sesongene, og senderos hadde ikke klart seg noe bedre. Men makkere som Boumsong/Rozenhal/Onyewu/Cacapa/Bramble   er det klart at ditt eget spill blir dårligere.  Og da kan jeg i samme hive på noen backer som vi kjenner altfor godt Carr/Babayaro/ramage.
« Siste redigering: 23. Aug. 2008, 12:37 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4076 på: 23. Aug. 2008, 12:54 »
Scolari hinter til at SWP kan forlate Chelski.

Milner ut for £9mill og inn med SWP? Hva sier dere til det?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4077 på: 23. Aug. 2008, 13:02 »
Nei takk. SWP har aldri vert noe annet enn en turbo som løper, løper og løper jævlig fort! Milner slår faktisk mye bedre innlegg enn SWP! Desuten vil eg ikke bytte ut en spiller som Milner. Han har vert selve kontinuteten i laget dei siste åra, så da vil eg ikke bytte han mot en spiller som vi ikke vet om vil gjøredet noe bra i NUFC, og som eg mener ikke er noe serlig bedre.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #4078 på: 23. Aug. 2008, 13:02 »
Scolari hinter til at SWP kan forlate Chelski.

Milner ut for £9mill og inn med SWP? Hva sier dere til det?

Tja, SWP ville vært flott det, men ser helst at vi beholder Milner. Spørs om en evnt. henting av SWP går på bekostning av kjøp i andre posisjoner igrunnen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4079 på: 23. Aug. 2008, 13:28 »
Dette hadde jo vært en god løsning: Duff ut, SWP inn.

Da hadde vi hatt:

Venstre: Jonas og N'Zogbia
Høyre: Milner og SWP