20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 802938 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3870 på: 15. Aug. 2008, 18:01 »
Er det bare jeg som ikke forstår denne kvasse kritikken av Cacapa?? Hvilke kamper i fjor var han SÅ dårlig? Den eneste kampen jeg kan huske er mot Pompey da han slet kolosalt med fysikken til Benjani. Men utover det mener nå jeg at han har holdt et stødig nivå.. Ikke flere blemmer enn de andre i vår bakre firer hvertfall.

Jeg tror Cacapa, men litt mer selvtillit kan gjøre det svært bra for oss. Per i dag så er han nok en bedre spiller enn Taylor også, så jeg ser ikke helt hvorfor alle vil ha han vekk.

Enig kesse!
Jeg skjønner heller ikke hvorfor èn dårlig kamp skal få Cacapa til å være ubrukelig. Han får jo skylda for utrolig mange mål han lite kan gjøre noe med mens Taylor og Faye slipper unna med alt, selv om det ofte er disse "fysiske" spillerne som gjør altfor grove posisjonsfeil altfor ofte.

Jeg mener Taylor er altfor "opphauset" og på langt nær er så god som enkelte skal ha det til, enda. Greit at han er mer spennende og har stort potensial men "gutten" har foreløpi veldig mye igjen å lære. Faye er heller ikke en spiller jeg rangerer så altfor høyt og jeg mener det ikke er særlig mye mer enn fysikken han kan spille på. Men en grei "squad player".

Uansett så er Coloccini sammen med Beye klare førstevalg i vårt forsvar.
« Siste redigering: 15. Aug. 2008, 18:05 av Frode »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3871 på: 15. Aug. 2008, 18:55 »
Du når man må byttes ut etter 22min mot pompey så holder du ikke premier league standard.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3872 på: 15. Aug. 2008, 19:00 »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3873 på: 15. Aug. 2008, 19:07 »
Offisielt bekreftet på www.nufc.premiumtv.co.uk også. Salget av Faye bekymrer meg ikke nevneverdig da han som sagt har rundet de 30 og etter min mening var langt fra så bunnsolid forrige sesong som mange vil ha det til.

Når vi i tillegg får den gledelige bekreftelsen på at Coloccini er 100% klar så synes jeg vi likevel har god dekning på stopperplass. Nå blir det spennende å se om den varslede storsigneringen kommer, dog jeg har mine tvil nå som sesongen øyeblikkelig er i gang.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3874 på: 15. Aug. 2008, 19:09 »
Stor signeringen er ikke så farlig, bare vi får inn en habil ung spiss for framtiden i derdiyok. ;)
Men tror vi ikke er ferdig med å shoppe, fordi kevin har lovet 2-3 nye spillere før man utd kampen.
« Siste redigering: 15. Aug. 2008, 19:11 av SuperAlmeida »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3875 på: 15. Aug. 2008, 19:10 »
Du når man må byttes ut etter 22min mot pompey så holder du ikke premier league standard.

16 var det ikke?

Jeg er uansett enig med Frode og kesse. Han var helt og fullt på nivå med sine konkurrenter forrige sesong, selv om Pompey-kampen var alldeles fæl.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3876 på: 15. Aug. 2008, 19:13 »
Når jeg tenker meg om trenger vi også en venstreback. Kanskje Taiwo eller Insua! hvem vet?  ;)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3877 på: 15. Aug. 2008, 19:14 »

Du, den kampen gjelder ikke synes eg, for da var ikke Cacapa på banen. Han var håpløs, men så dårlig kan han aldri spille igjen, kommer aldri til å gjør. Ikke at eg liker fyren..!

Når det gjelder Faye så HATER eg at han går  >:( Eg digget fyren fra dag en og var i lag med Beye min klare favoritt i forsvaret i fjor. Herlig type ! Faen ! Nå ser ikke dekningen på stopperplass noe spesielt bra ut lenger heller. Det må ha vert noe med trivsellen til Faye som gjør at han går, for aellers er det fulstendig hodeløst å selge han.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3878 på: 15. Aug. 2008, 19:16 »
Faye er ikke bunnsolid. Det har hvertfall jeg aldri hevdet, men han var etter min mening vår beste stopper sist sesong så jeg ser det som et tap. Med solide spillere som Taylor, Cacapa, Coloccini Edgar og Bassong er det heldigvis ikke det verste stedet vi kunne miste spillere.

Angående Cacapas kamp mot Pompey så mener jeg å huske han egentlig var skadet eller syk.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3879 på: 15. Aug. 2008, 19:16 »
Cacapa er en grei backup ;)

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3880 på: 15. Aug. 2008, 19:18 »
Flere som synes det er deilig å møte man utd nå, spesielt når de ikke har Ronaldo. :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3881 på: 15. Aug. 2008, 19:22 »
Jeg var på kampen mot pompey. Kanskje derfor jeg synes han er så ufattelig dårlig, fordi han alene ødela hele turen min.

Uansett er han langt over toppen, og han har ikke flere sesonger å spille seg varm på. Når du blir hentet inn for å være "rutinert" sjef i midtforsvaret, og gjør feil som om du skal være 22 år ( taylor sin alder)  mener jeg vi like gjerne kan selge ham till oxford og la Edgar få gjøre de feilene, og vokse på dem.  For Cacapa kommer ikke til å slutte å gjøre de feilene.

Taylor og edgar kan bli bedre med årene, motsatt med Cacapa.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3882 på: 15. Aug. 2008, 19:30 »
Faye, Ramage og Roz ut, Bassong og Coloccini inn. Spør du meg, så har vi forsterket midtstopperplassen i sommer.

Hadde helst sett at Faye hadde blitt, men han er, som flere påpeker, ganske gammel, og ikke så fantastisk som folk skal ha det til. God når han vil, og veldig dårlig andre ganger, som f.eks mot Birmingham i vår, da James McFadden lekte seg med ham i 2*45. Og når han i tillegg ønsker seg bort, og vi samtidig får £2 mill for ham, så er det like greit å selge ham. Dette åpner jo samtidig for mer spill for Taylor, Bassong og Edgar, som alle har fremtiden foran seg.

Jeg ser også at Ameobi er på vei bort: GREAT SUCCESS!

Forøvrig godt å høre at Keegan ikke har planer om å slippe flere spillere etter at disse to drar, samt at han fortsatt ønsker å hente flere.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3883 på: 15. Aug. 2008, 20:46 »
Har skrevet en avskjedshilsen til Faye på hovedsiden nå.
Synd at han forlater oss, men hvis han ikke trives, så er det lite vi kan gjøre med det.

Cacapa er ikke så dårlig som i Pompey-kampen. Det var bare en helt for jævlig dag på jobb for samtlige av våre spillere.
Og ingen av våre spillere bør bedømmes på bakgrunn av den kampen. Det var bare et illevarslende tegn om hva som skulle komme i de kommende kampene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3884 på: 15. Aug. 2008, 21:06 »
Dette sa Keegan på pressekonferansen i dag:

He said: "That's the end of players going out. And if those deals do happen(Ameobi og Faye) there will be some more players coming in."

Det betyr altså at vi kan forvente flere spillere inn før utgangen av august! Blir det å hente en ny stopper og en ny spiss, eller tror dere Keegan ønsker å forsterke andre plasser?