20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 801849 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3840 på: 15. Aug. 2008, 13:05 »
Er det bare jeg som ikke forstår denne kvasse kritikken av Cacapa?? Hvilke kamper i fjor var han SÅ dårlig? Den eneste kampen jeg kan huske er mot Pompey da han slet kolosalt med fysikken til Benjani. Men utover det mener nå jeg at han har holdt et stødig nivå.. Ikke flere blemmer enn de andre i vår bakre firer hvertfall.

Jeg tror Cacapa, men litt mer selvtillit kan gjøre det svært bra for oss. Per i dag så er han nok en bedre spiller enn Taylor også, så jeg ser ikke helt hvorfor alle vil ha han vekk.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3841 på: 15. Aug. 2008, 13:11 »
Er det bare jeg som ikke forstår denne kvasse kritikken av Cacapa?? Hvilke kamper i fjor var han SÅ dårlig? Den eneste kampen jeg kan huske er mot Pompey da han slet kolosalt med fysikken til Benjani. Men utover det mener nå jeg at han har holdt et stødig nivå.. Ikke flere blemmer enn de andre i vår bakre firer hvertfall.

Jeg tror Cacapa, men litt mer selvtillit kan gjøre det svært bra for oss. Per i dag så er han nok en bedre spiller enn Taylor også, så jeg ser ikke helt hvorfor alle vil ha han vekk.

Hehe... Han er rett og slett for liten og svak til å spille stopper i PL. Ikke noe hurtigtog er han heller ikke !

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3842 på: 15. Aug. 2008, 13:16 »

Og når det gjelder Tiago tyder alle nyhetene på at vi har vært veldig nære en overgang,
men at HURTIG arbeid fra Everton hvor Kenwright allerede skal ha snakket med spilleren har ført
til at de foreløpig er før oss i køen nå....

Med et øye på Coloccini-dealen vet sikkert Tiago at han neppe hadde vært klar for spill før jul om
han hadde valgt å komme til oss.....

Hahaha det verte så latterleg å sei! Kan du berre ikkje innsjå at Tiago velge Everton framfor oss istaden for å gi KK og gjengen skylda? Sist eg sjekka låg Everton nokre plassar over oss på tabellen i fjor og sikra seg E-cup spel... Skjønnar ikkje kva det er med Colo-dealen som er så gale, har vi ikkje signert han då?!? Samma ke lang tid det tek så lenge han gjer det vel? han har jo trent med oss i lang tid...

Nå er det jo slik at selv om en spiller trener med oss tar jeg ingenting forgitt FØR han har signert.
Selv om du kalkulerer inn alle spillerne som trener med klubben vil dette være mitt standpunkt også i fremtiden.
Men, nå har han signert, så da er det jo greit.

Når det gjelder Tiago synest er jeg også forbaust om du tror at alle spillerne i verden vil til P.mouth/Everton før oss bare fordi de
skal spille E-Cup i år. Foruten de 4 store tror dette er litt overvurderer og naivt, og at spillerne vi snakker om ser noe lengre frem i tiden enn deg.

Spørsmål: Tror du Fredrikstad vil ha større tiltrekningskraft på spillere enn Brann og Rosenborg til neste år om de får e-cup kvallik?

Når jeg nevnte Tiago saken (som vi ikke vet så mye om) var det også i ren frustrasjon over at det ser ut til at vi er treg på avtrekkeren
når det gjelder interesse/signering av spillere. Vi bruker såpass tid at vi på en måte "inviterer" andre klubber inn når vi har muligheten.
Må spesifisere at dette bare er en oppfatning jeg har, og ikke trenger å være virkelighet. At klubben derimot ikke klarer å hente inn
spillere som forsterker laget vårt på prekære posisjoner synes jeg uansett er for dårlig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3843 på: 15. Aug. 2008, 13:21 »

Cacapa hadde et par andre kamper under pari bortsett mener jeg å huske, men da var også stort sett de andre spillere også på samme nivå. Bortsett fra dette holdt et solid nivå i de fleste kampene og kan godt fortsette i klubben for han er en bra spiller. Men jeg syntes at hvis vi skal selge en stopper så burde det heller være Cacapa enn Faye som nå ser ut til å være på vei til Stoke. Faye var etter mening vår beste midtstopper sist sesong og ser ikke helt poenget med å selge han. Både Cacapa og Faye kan for min del bli i klubben.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3844 på: 15. Aug. 2008, 13:32 »
Colo, Faye, Taylor, Bassong. Dette burde vere våre 4 midtstoppere før neste sesong. Listet kronologisk fra 1-4valg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3845 på: 15. Aug. 2008, 13:54 »
Vet du hva kronologisk betyr?  :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3846 på: 15. Aug. 2008, 13:56 »
First Faye signs for Potters

Stoke City have completed the signing of Charlton midfielder Amdy Faye, and Newcastle namesake Abdoulaye is set to follow him to the Britannia Stadium.

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Football/2008/08/15/Premier-League-Pulis-on-Faye-deals/

£2.5m striker bid accepted

Ipswich Town have been given permission to speak to Newcastle United striker Shola Ameobi after agreeing a £2.5million fee.

http://www.eatsleepsport.com/newcastle-united/-772374.html

2,5 millioner pund for Shola er greit, men et sal av Faye ser jeg som sagt ikke poenget med.
« Siste redigering: 15. Aug. 2008, 13:59 av fredd »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3847 på: 15. Aug. 2008, 14:30 »
Syns et salg av Faye er direkte idiotisk jeg også. Han er mer enn god nok som stopper i dagens stall, og kan også gjøre en mer enn godkjent jobb som anker. Idiotisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3848 på: 15. Aug. 2008, 14:55 »
Da bør disse pengene gå til innkjøp av minst en spiller til. Ser jo som vanlig ikke ut til at ITK-ryktene stmmer heller. Skønner btw ikke logikken hvis vi selger Faye og henter Warnock som har vært linket..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3849 på: 15. Aug. 2008, 14:55 »
Vet du hva kronologisk betyr?  :P

Eg trodde det  :-X ??

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3850 på: 15. Aug. 2008, 15:07 »
Hehe, var ikke så ille, det handler bare om tid, så hvis du sorterer noen ting kronologisk må det være fra eldst til yngst, gamlest til nyest eller motsatt.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3851 på: 15. Aug. 2008, 15:10 »

Når det gjelder Tiago synest er jeg også forbaust om du tror at alle spillerne i verden vil til P.mouth/Everton før oss bare fordi de
skal spille E-Cup i år. Foruten de 4 store tror dette er litt overvurderer og naivt, og at spillerne vi snakker om ser noe lengre frem i tiden enn deg.

Spørsmål: Tror du Fredrikstad vil ha større tiltrekningskraft på spillere enn Brann og Rosenborg til neste år om de får e-cup kvallik?

Blir litt feil å sammenligne Premier League med Tippeligaen. I Norge har vi ikke hatt et definert og stabilt topplag på flere år. Klubber som er forventet å være middelshavfarere o.l. gjør en glimrende sesong, men neste sesong ender de ofte midt på tabellen igjen. Dette gjør at klubber som Rbk og Brann er attraktive på grunn av en kombinasjon av økonomi, forventninger og tilskuere.

Det er mer sannsynlig at Brann og Rbk vil gjøre det bedre enn Fredrikstad de neste 5 årene, enn det er at Newcastle vil prestere bedre enn Everton.
Likheten mellom Porsmouth og Fredrikstad er større, og det vil bli spennede å se utviklingen til begge i den viktige andre sesongen.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3852 på: 15. Aug. 2008, 15:12 »
Hehe, var ikke så ille, det handler bare om tid, så hvis du sorterer noen ting kronologisk må det være fra eldst til yngst, gamlest til nyest eller motsatt.

Kan man ikke sette noe kronologisk fra 1 valg til 4 valg da ??

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3853 på: 15. Aug. 2008, 15:14 »
Nei, forskjellen er at det dreier seg om tid (evt. alder) ikke tallene i seg selv.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3854 på: 15. Aug. 2008, 15:14 »

Blir litt feil å sammenligne Premier League med Tippeligaen. I Norge har vi ikke hatt et definert og stabilt topplag på flere år. Klubber som er forventet å være middelshavfarere o.l. gjør en glimrende sesong, men neste sesong ender de ofte midt på tabellen igjen. Dette gjør at klubber som Rbk og Brann er attraktive på grunn av en kombinasjon av økonomi, forventninger og tilskuere.

Det er mer sannsynlig at Brann og Rbk vil gjøre det bedre enn Fredrikstad de neste 5 årene, enn det er at Newcastle vil prestere bedre enn Everton.
Likheten mellom Porsmouth og Fredrikstad er større, og det vil bli spennede å se utviklingen til begge i den viktige andre sesongen.

Tiago skulle jo også komme på ett års lån, og da vil det jo vere helt naturlig å hoppe på den klubben som hadde E-cup. Tror ikke ambisjonene til Tiago er å bli i NUFC eller Everton, i grunn. Han håper nok å skyte fart på karrieren sin med ett slikt lånopphold.