20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3735 på: 13. Aug. 2008, 18:56 »
Thiago var jo god i Chelsea. Men en spiller som Essien holdt ham på benken. Mourinho sa det det var en BIG MISTAKE og la Thiago gå.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3736 på: 13. Aug. 2008, 18:58 »
Kan vel ikke ha vært så jævli god i Chelsea hvis han bare varma benken?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3737 på: 13. Aug. 2008, 19:20 »
Er dere virkelig så fornøyde med Tiago? En 27år gammel midtbanespiller som har mislykkes i nesten alle klubbene han har vært i. Ræva i Chelsea, enda dårligere i Lyon og forferdelig i Juventus. Tror ikke dette er spilleren som vil sende oss oppover på tabellen!

Dette er vel litt feil!?

Tiago var ikke dårlig i Chelsea! Da hadde han ikke fått 34 PL kamper (kun misset 4 og han var skadet i begynnelsen av sesongen) for Jose Mourinho sitt lag. I alle turneringer den ene sesongen han var i Chlesea spilt han totalt 51 kamper og scoret 4 mål, ett av dem mot ManU.

I sin 1. sesong i Lyon spilte han 37 kamper og scorte 7 mål og i sin 2. sesong spilte han 40 kamper og scorte 6 mål fra sin defensive midtbanerolle.

I Juventus har han ikke vært like god nei, men å si at han var ræva og dårlig i Chelsea og Lyon blir jo helt feil! Da nekter jeg å tro at han hadde blitt brukt så mye og vunnet serien 3 år på rad for disse 2 klubbene.

Etter min mening synes jeg at et lån av Tiago med oppsjon på kjøp på 10 millioner Euro ville vært en meget god deal for klubben. Han er utvilsomt en god spiller og ville glidd rett inn på laget vårt og mest sannsynlig vært vår beste sentrale midtbanespiller da. Jeg håper det er noe i dette og at vi for en gang skyld kan komme Tottenham i forkjøpet på denne ballsikre og hardtarbeidende spilleren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3738 på: 13. Aug. 2008, 19:26 »
Thiago var jo god i Chelsea. Men en spiller som Essien holdt ham på benken. Mourinho sa det det var en BIG MISTAKE og la Thiago gå.

Tror dette er feil.

Tiago spilte i Chelsea i 2004/05 sesongen og fikk som jeg skreev over her 51 kamper for klubben i alle turneringer.

Michael Essien har spilt i Chelsea siden 2005, da var vel ikke Tiago Chelsea spiller lenger.....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3739 på: 13. Aug. 2008, 19:45 »
er vel ik noken superstar me har henta her men me er jo heilt avhengig av fleire mitbaner så kunne vert verre
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3740 på: 13. Aug. 2008, 20:12 »
vell, han utkonurerer vell alle ankrene våre?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3741 på: 13. Aug. 2008, 20:13 »
Tiago er ikke noe anker...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3742 på: 13. Aug. 2008, 20:16 »
er vel ik noken superstar me har henta her men me er jo heilt avhengig av fleire mitbaner så kunne vert verre
Han er jo ikke klar for klubben da.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3743 på: 13. Aug. 2008, 20:27 »
Tiago er ikke noe anker...

Han spilte veldig mye defensiv midtbane i Lyon. Dette har jeg sett selv ved enkelte anledninger og ikke bare noe jeg har lest på wikipedia.

Tiago var jo den defensive midtbanemotoren i Lyon laget og ga derfor spillere som Toulalan, Juninho, Malouda og Kallstrøm muligheten til å gjøre det offensive.
Jeg tørr også å påstå at det er Tiago sin beste posisjon siden han med sin ballsikkerhet, arbeidsmoral, overblikk og tunge skudd passer perfekt til å holde litt tilbake å styre spillet derfra.
Han er ihvertfall ikke best som indreløper som han ble brukt som i Chelsea, selv om han ikke gjorde seg bort i den posisjonen heller.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3744 på: 13. Aug. 2008, 20:47 »
Han er ikke god nok, eneste plusset jeg ser er at vi ikke binder oss lenger enn et år. Har floppet monumentalt i Juve, var forholdsvis bra for Lyon, men det skal godt gjøres å ikke være i en såpass lite kompetetiv liga, i Chelsea var han vel heller svak såvidt jeg kan huske.

Får se hva som skjer

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3745 på: 13. Aug. 2008, 20:51 »
Jeg synes han skal få blanke kort ;), så skal dere nok få se at han duger. Bedre enn smith og geremi, mener jeg.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3746 på: 13. Aug. 2008, 21:03 »
Tror folk som synes Tiago var dårlig i Chelsea ikke kan tenke på rett mann.
Han var jo for f... en av lagets beste spille den sesongen, og en av Mourinhos mest betrodde menn.
Året etter kjøpte Chelsea M. Essien, og Tiago var ikke lenger førstevalg, og valgte å dra til Lyon hvor han
var kanongod på midten sammen med Juninho, Diarra og Malouda.

Dere kan jo lese Mourinhos tanker rundt dette. Høres ut som en god mann å ha i laget.
http://www.rte.ie/sport/2005/0823/tiago.html

Når det gjelder posisjoner på banen så spilte han oftest i en defensiv rolle i Chelsea.  Han har derimot god teknikk,
og er nesten like god offensivt. Med de mangler vi har på midtbanen kan jeg nesten ikke se for meg en mer perfekt spiller å få inn i laget.

Laget nedenfor kunne blitt gøy å se på......

--------------- Given ----------------
---------- Taylor -- Colo ------------
Beye ----------------------- Enrique
--------------- Tiago -----------------
--------Milner ----- Gutrie/zoggy ----
Jonas  ------------------- Duff/Martins
---------------- Owen -----------------

------------

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #3747 på: 13. Aug. 2008, 21:40 »
Overmars er jo tilbake i trening. Hadde ikke vært så ille om noen kunne overtalt han til og teste formen i England ;D

Ønsketenkning ;)

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3748 på: 13. Aug. 2008, 21:55 »
Om Tiago kommer håper jeg hvertfall og få se mere av dette

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3749 på: 13. Aug. 2008, 22:30 »
Tiago..tja.Veldig skeptisk til han egentlig.Han er ikke det værste men blir jo gamble kjøp for er langt ifra sikkert at kan vill tillføre oss noe!.