20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808023 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3255 på: 04. Aug. 2008, 18:38 »
Barton komme til og vere suspendert halve sesongen og skader vil ein alltids ha. Nytter ikkje med 11 knallspillere ein trenger minst 11 knallspillere som backup o.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3256 på: 04. Aug. 2008, 18:46 »
Ingen vet hva som vil skje med Barton enda.

Ja, vi vil ha skader, men vi kan ikke forvente å ha 11 klassespillere villige til å sitte på benken i Newcastle.

På benken har vi

Viduka
Smith
Duff
Geremi
Guthire
Edgar
Carrol
Harper
Taylor
Milner
Bassong
+ Flere spennende unggutter som Tozer, Zamblera osv.

Det er spillere som kan komme inn å gjøre en god nok jobb i noen kamper. Ser selvsagt at vi skulle hatt en enda sterkere tropp, men jeg tror faktisk at dersom vi klarer å holde oss unna de aller verste skadekrisene som vi har hatt de siste årene at vi har en bedre tropp enn på lenge.

2 Kjøp til er det jeg håper på, da har vi en grei nok tropp som vi kan bygge videre på i Januar. En av de kjøpene MÅ være en offensiv midtbane spiller..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3257 på: 04. Aug. 2008, 20:56 »
Enig med deg Kesse. Hvis vi får inn en topp, kretiv midtbanespiller ser det ganske bra ut. Vi har jo tidligere prøvd oss på Modric og Aimar så det virker som vi ser etter en slik spiller.

OlavE

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3258 på: 04. Aug. 2008, 21:07 »
Det skal bli spennende å se om Coloccini innfrir forventningene som dere har. Personlig vil jeg betegne den mannen som en skikkelig tut og kjør-stopper. Han er veldig tacklingssterk, men mangler ekstremferdigheter når det gjelder luftstyrke og hurtighet og har en tendens til å miste hodet fullstendig. Nå har ikke jeg sett ham så mye de siste par årene, og det kan være han har forbedret seg, men likevel er jeg langtifra overbevist om at Coloccini blir en suksess. Tror Newcastle hadde vært bedre tjent med å hente en skikkelig bauta med ekstremferdigheter i lufta og svært lav feilprosent, noe a la Martin Laursen eller Sami Hyppia i sine yngre dager.

Ang offensiv midtbane bør dere absolutt hente Inler om han vil til Newcastle. Har kun sett ham i EM der han viste meget gode takter, men har sett personer som følger serie A tett hevde at Inler er en meget god spiller. Får dere ham for £7-8m kan det være et røverkjøp.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3259 på: 04. Aug. 2008, 21:20 »
spiller egentlig ingen rolle hvor mange eller hvem som sitter på benken når ikke første-11 er god nok.
Vi har ingen dekning på noen plasser, og for mange på andre. Vi har f.eks minst 4 stk som kan løse
høyre kantrolle (Milner, Jonas, Geremi og Duff). Har også en hel haug med spisser (Owen, Martins, Viduka, Carrol, Smith).
Men Barton er ingen defensiv midtbane. Her har vi bare Butt (og kanskje Faye). Men begge mangler tempo.
Vi har ingen kreative sentrale midtbanespillere, og om Enriqe blir skadet kan vi fort sitte igjen med Zoggy på venstrebacken....

Med andre ord er faktisk 3 posisjoner SVÆRT mangelfull. Får vi disse plassene dekket opp ser det bra ut.

Inler defensivt hadde vært fantastisk. Men da trenger vi en playmaker også.
Meireles fra Porto er glimrende på begge plasser og kunne vært en kombi-løsning.
I tillegg til dette er jeg svært positiv til Derdiyok om vi skulle finne på å hente en spiss.
Stor, sterk, glimrende i EM, og et godt alternativ til Viduka.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3260 på: 04. Aug. 2008, 21:36 »
Joao Moutinho!
Splash some cash, Ash!
Synes vi burde prøve oss på han.
Synes jeg han er realistisk? Nei, men mener man må satse høyt. Heller senke litt på kravene hvis han finner oss helt uinteressante.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3261 på: 04. Aug. 2008, 21:49 »
Registrerer at mange omtaler Coloccini som newcastlespiller... Han er da vel ikke klar?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3262 på: 04. Aug. 2008, 21:58 »
Man gjør vel mer eller mindre regning med at det bare er kjedelige formaliteter som gjenstår, og at han vil bli klar i løpet av uken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3263 på: 04. Aug. 2008, 22:03 »
Joda, det virker som om han nesten er newcastlespiller, men jeg bestemte meg for å bli urkritisk til rykter etter Modric-fadesen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3264 på: 04. Aug. 2008, 22:05 »
Jeg tar ikke dette for gitt, jeg heller. Jeg vil ikke bli nevneverdig sjokkert om det hele faller i grus. Men likevel, så lenge de siste nyhetene var så positive som de var, så velger jeg å være optimistisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3265 på: 04. Aug. 2008, 22:08 »
spiller egentlig ingen rolle hvor mange eller hvem som sitter på benken når ikke første-11 er god nok.
Vi har ingen dekning på noen plasser, og for mange på andre. Vi har f.eks minst 4 stk som kan løse
høyre kantrolle (Milner, Jonas, Geremi og Duff). Har også en hel haug med spisser (Owen, Martins, Viduka, Carrol, Smith).
Men Barton er ingen defensiv midtbane. Her har vi bare Butt (og kanskje Faye). Men begge mangler tempo.
Vi har ingen kreative sentrale midtbanespillere, og om Enriqe blir skadet kan vi fort sitte igjen med Zoggy på venstrebacken....

Med andre ord er faktisk 3 posisjoner SVÆRT mangelfull. Får vi disse plassene dekket opp ser det bra ut.

Defensiv midtbane: Butt er vel kanskje vår beste defensive midtbane spiller, desverre mangler han offensive kvaliteter. Men vi har flere spillere som kan fylle denne rollen. Guthrie gjorde seg på ingen måte bort som DM under låneperioden i Bolton, han er svært pasningssikker og jeg tror Keegan ser på han som er erstatter for Butt. I tillegg har både Faye og Barton bevist at de kan steppe inn dersom det blir nødvendig. Som om ikke det var nok har vi også Geremi.. Greit at vi mangler en skikkelig klassespiller her, men oppdekkningen bør det ikke være noe i veien med.

Venstreback: Enrique er vel vårt klare førstevalg. Bassong kan spille både i midtforsvaret og på venstreback så der har vi forhåpentligvis en grei backup. Er det veldig krise så kan Edgar eller Zoggy også gjøre en OK jobb.

OM er jeg enig i , vi mangler en spiller som holder seg skadefri som kan ta over Emre sin rolle i laget.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3266 på: 04. Aug. 2008, 22:47 »
Eg mener vi burde ha hatt to sentrale midtbanespillere. Se på f.eks Man Utd; Dei spiller ikke med 1 deffansiv og en offensiv. Det er box to box spillere som tar tak begge veier. Barton og Inler kunne vert ett slikt par, f.eks.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3267 på: 04. Aug. 2008, 23:04 »
Synes vi har noen lagdeler som er helt eksepsjonelle og så har vi noen lagdeler som er ganske svake.

Er jo ingen tvil om at Given og Harper er av ypperste PL klasse. Ikke mange keepere er bedre enn Given.

Jeg mener også at vi har PL beste høyreback i Beye.
Stopperplassen begynner også nå å bli solid, med Coloccini, Faye, Taylor, Bassong, Cacapa, Edgar som kjemper om 2 plasser. Meget sterk lagdel.

Jeg tørr også påstå at ikke mange PL lag har bedre dekning og kvalitet på vingplassene enn NUFC. Milner, N`Zogbia, Spiderman, Duff skal jo normalt være gode, og også Geremi kan brukes der som en helt grei nødløsning. Om man ser på f.eks. Liverpool med Pennant, Benayon og Babel, Chelsea med SWP, Malouda, Cole, ManU med Nani, Giggs og Ronaldo (som kansje forsvinner), så mener jeg NUFC fint kan konkurrere på vingplass med topplagene.

Alle vet at Owen er en klassespiss, vi vet at Martins også er i ypperste PL klasse og derfor kan konkurrere med gode lag på topp også.

Desverre er den sentrale midtbanen vår en katastrofe! Barton risikerer lang suspensjon og da sitter vi igjen med Butt, Geremi og Guthrie. Det må kansje være PL dårligste sentrale midtbane. Vi mangler også en venstreback mener jeg. Dette er posisjonene jeg mener vi må hente spillere til.

Foreløpig har vi byttet ut Rozehnal, Ramage, Emre, Carr med Coloccini, Bassong, Guthrie og Spiderman. Jeg mener derfor stallen er forsterket i forhold til forrige sesong.
Vi har også flere spillere jeg gledelig bytter ut som f.eks. Ameobi, Viduka og Cacapa eller Edgar med et par sentrale midtbanespillere. De fleste vil også si Smith, men jeg har sett at han kan spille meget bra, også i NUFC drakt for å ta frem Arsenal kampen på St. James Park der han var banens soleklare ener som eksempel. På den annen side griner jeg jo ikke om han blir solgt, selv om jeg ikke har gitt han opp.

3 spillere i de riktige posisjonene og jeg mener vi har et særdeles godt lag og en god stall.
« Siste redigering: 04. Aug. 2008, 23:05 av Frode »

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3268 på: 04. Aug. 2008, 23:05 »
Joao Moutinho!
Splash some cash, Ash!
Synes vi burde prøve oss på han.
Synes jeg han er realistisk? Nei, men mener man må satse høyt. Heller senke litt på kravene hvis han finner oss helt uinteressante.

Urealistisk? det mener nå ikke jeg. Han og Veloso er de spillerene vi trenger, kan få og jeg faktisk tror vi får før overgangsmarkedet stenger om en knapp måned.

Sitter på følelsen av at det blir et kjøp av Moutinho, som gjør at Veloso også kommer samme vei helt i slutten av August.

Colo er enda ikke offisielt klar, men jeg føler meg rimelig trygg på at han er i boks, og at han vil bli presentert i løpet av uken.

Om jeg tar riktig, vil vi få en meget god første 11'er.

Given

Beye - Colo - Faye\Taylor - Enrique

Veloso

Jonas      Moutinho       Duff

Martins - Owen

Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3269 på: 04. Aug. 2008, 23:19 »
kommer noen av dere andre inn på newsnow, .co.uk eller teamtalk for øyeblikket?
Ja heia gutta!