20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808987 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2925 på: 25. Juli 2008, 14:35 »
Collocini tru eg kunne ha blitt ein hit.

uansett, ganske kjedligt no fortida! Ingenting konkret som skjer.
Forresten, korleis går det med han som er på prøvespel?

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2926 på: 25. Juli 2008, 15:28 »
Collocini tru eg kunne ha blitt ein hit.

uansett, ganske kjedligt no fortida! Ingenting konkret som skjer.
Forresten, korleis går det med han som er på prøvespel?

hvem er det?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2927 på: 25. Juli 2008, 15:31 »
Sebastien Bassong.
for a logical solution!

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2928 på: 25. Juli 2008, 20:57 »
Synes fortsatt vi trenger betydelige forsterkninger for å kunne stable et lag som holder hele PL-sesongen på banen.
Vi har kun Butt som ren deffensiv midtbane, Barton er enda i fengsel og Emre er solgt.
Mener derfor at vi fortsatt mangler både deffensiv klasse og en playmaker på midtbanen.

Sentralt bak mangler vi HVERTFALL èn stopper etter at både Rozenhal, Ramage og han der lånestopperen er forsvunnet.
Og med mindre vi regner Geremi som back mangler vi resrver på begge backene.

Ser at Sunderland nå er linket med Taiwo i Marseilles. Har ropt på han her i et par år nå, og om vi skal holde oss til unge lovende spillere
må jo denne råsterke, store, kjappe og høyst lovende 23-åringen være midt i blinken??
Ble jo kåret til årets unge spiller i Afrika for 2 år siden. Kan vi slippe en sånn fyr til sunderland??

Av andre spiller er jeg glad Duff viser lovende takter igjen. Har aldri mistet troa på han, og tror han kan bli konge i år.
Blir han det er det jo mulig å prøve Zoggy mer sentralt også. Kan jo være at han blomstrer på sportslig og med humøret  :)

Collocini er jeg som tidligere litt skeptisk til, men det kan jo være jeg tar feil. Har jo kommet seg betraktelig de siste sesongene.
I tillegg er jeg positiv til Larsson om dette skulle løse seg.

Mange spillere er jo avhengige av god og stabil sesongoppkjøring. Om Owen, Duff og Viduka kommer seg godt gjennom denne ser jeg
meget positivt på offensiven i år. 3 kanonspisser, og gode kanter (Zoggy/Duff-Milner/Spider).
Kan jo være at Milner forsvinner (og kanskje Zoggy), men da får vi heller forsterke plassene.

Konklusjonen min er uansett at vi mangler litt back-up på backene og en kanonstopper.
I tillegg er midtbanen litt svak defensivt og kreativt. Håper vi gjør noe med dette.
Kantene og spissene er sterke kort, og tåler sammenligning med alle lagene vi forhåpentligvis skal kjempe om 6-8 plassen med.
« Siste redigering: 25. Juli 2008, 21:06 av Kristian G »

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2929 på: 26. Juli 2008, 12:00 »
vi selger verken milner eller zoggy

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2930 på: 26. Juli 2008, 14:35 »
Dansk unggutt på prøvespel!

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/vejle_boldklub/article1037245.ece

Rykte om Diouf (høyst lite troverdige)
http://www.bolton.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=117084

og tilslutt, litt Anal oliver stuff:

Sitat
Keegan lines up two Argentinian stars

Jul 26 2008 by Alan Oliver, Evening Chronicle
Kevin Keegan

NEWCASTLE United have set their sights on TWO Argentinian central defenders ? and Kevin Keegan will be happy to sign ONE of them before he takes his side to Old Trafford three weeks tomorrow.

But if United can pull off both signings they should have no trouble gelling, because they have played together in the same Argentinian national team, along with new boy Jonas Gutierrez.

United?s recruitment team of Dennis Wise and Tony Jimenez have been on the trail of Deportivo La Coruna?s Fabricio Coloccini for some time now, and he was linked with a move to St James?s Park in Glenn Roeder?s time as manager. But the Chronicle can reveal that United are also looking at Coloccini?s fellow Argentinian Nicolas Burdisso, who is now with Inter Milan.

Both Burdisso and Coloccini are products of Argentina?s most famous club ? Boca Juniors.

Coloccini is 26 and, after starting his career with Boca, he has seen service with AC Milan and four clubs on loan ? San Lorenzo, Alaves, Atletico Madrid and Villarreal ? before linking up with Deportivo in 2004.

But he did not play in either of the InterToto Cup semi-finals with United in 2005 ? both of which were won 2-1 by the Spanish outfit.

What Kevin Keegan will like about Coloccini is that he is as comfortable at right-back as he is as a central defender.

Burdisso and Coloccini have been together in the Argentinian side since 2003, and they have 20 and 27 full caps respectively. Burdisso hit the headlines in a Champions League game between Valencia and Inter Milan a year past March when a fracas broke out and he suffered a broken nose following a punch in the face from opposing player David Navarro.

Apart from Nobby Solano and Tino Asprilla, United have not been well served by players from South America in recent years.

But the beauty of bringing in players from abroad is that the transfer fee is usually spread over three or four seasons.

However, United will be happy once they have completed the signing of Gutierrez from Real Mallorca, and they do not seem to have any problem bringing in players from South America.

And they are still trying to persuade Liverpool to let them have their Argentinian left-back Emiliano Insua.

http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/07/26/keegan-lines-up-two-argentinian-stars-72703-21410767/
for a logical solution!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2931 på: 26. Juli 2008, 17:15 »
Sa det på side 177 (det om at vi kom te å bli linka med Diouf)... Hvor langt dette kommer te å gå, vet jeg ikke, men i motsetning til alle dere andre, så har jeg sett denne lista som alle snakker om... Nemlig targetlista til Keegan:)
Ja heia gutta!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2932 på: 26. Juli 2008, 17:17 »
Haha, ja jeg tipper at du har sett targetlista til Keegan...Haha, det er faktisk dagens! Mike Ashley faxa den til deg eller?

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2933 på: 26. Juli 2008, 17:25 »
;) Nja, nå får vi se da... Det høres sikkert helt fjernt ut, men jeg gidder jo ikke sitte å kverrulere på det frem og tebake

EDIT: Mener det var mange som fniste da jeg mente Keegan kom i heikopter for å ta over NUFC-jobben etter Allardyce au ;D
« Siste redigering: 26. Juli 2008, 17:27 av Snusflekk »
Ja heia gutta!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2934 på: 26. Juli 2008, 17:28 »
Siden du har den lista snusflekk. Kan du nevne noen flere navn? Syntes det har vært litt lite rykter den siste tiden så hadde vært fint å høre hvem som kan være aktuelle.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2935 på: 26. Juli 2008, 17:29 »
Ja, fortell oss flere navn da, Snusflekk?

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2936 på: 26. Juli 2008, 17:31 »
Hehe, tror det er meninga at det ska være litt stille for tida :-*
Ja heia gutta!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2937 på: 26. Juli 2008, 21:00 »
Hehe, tror det er meninga at det ska være litt stille for tida :-*

hehe, ja de skrev sikkert datoene som det ville bli stille på lista også... skjønner dere andre ingenting eller?!?! >:(
Han kom, ble mett og dett var dett....

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2938 på: 26. Juli 2008, 21:15 »
Si noen navn da Snusflekk, så får vi se om du har rett etter hvert...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2939 på: 26. Juli 2008, 21:29 »
Fra SkySports transfer clockwatch:

18.14 Newcastle manager Kevin Keegan is confident there will be two new faces at St James' Park by the end of next week. The Toon chief wants to bring in a couple of full-backs.