20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2850 på: 19. Juli 2008, 11:02 »
Piet de Visser has nominated the Dutch Under-20 international as Edwin van der Sar?s long-term replacement. Having brought Romário and Ronaldo to PSV Eindhoven, the scout?s opinion is extremely highly-regarded and as one of Roman Abramovich?s cabal of ?advisers?, he has undoubtedly influenced Chelsea?s interest.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/07/19/newcastle-keeper-to-go-dutch-again-61634-21368912/

Har ikke sett mye av Krul, men det virker som vi gjør noe veldig dumt hvis vi selger han.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2851 på: 19. Juli 2008, 12:08 »
Krul forsterker ikke laget vårt denne sesongen eller neste uansett, vel å merke så lenge Given er der. Given er i tillegg kun 32, det er ingen alder for en keeper og han kan derfor holde på i mange flere sesonger. Det er heller ikke lenge siden Given selv uttalte at han vil spille for klubben til han legger opp, så da ser jeg på Krul sine sjanser til førstelagspill som ganske små ihvertfall i de nærmeste årene, kansje mye lenger også. Edwin van der Sar er jo snart 38, Brad Friedel 37 og David James blir 38 om et par uker, alle disse er jo meget gode keepere som ihvertfall ikke har stagnert med årene, snarere tvert imot. Skal ikke se bort ifra at Given kan holde på like lenge.......
Dessuten er det mye vanskligere å matche en keeper i forhold til en utespiller. Unggutter som Edgar og Carroll kan man bytte inn i kamper helt på tampen for å gi dem litt føling på tempoet i PL, mens man ikke gjør det samme for keeperne. Tror det ville hemmet Krul sin utvilking å hatt han på benken til han er 25-26 år.

Jeg setter også spørsmålstegn ved potensialet til Edgar og Carroll. Edgar er 21 år og har spilt minimalt med førstelagsfotball på øverste nivå mens Carroll som er 1 eller 1,5 år yngre heller ikke har særlig mye erfaring på det øverste nivået. Skal disse bli værende i klubben må de snart begynne å få betraktelig mer spilletid, om ikke ødelegger vi bare utviklingen for dem og da kan vi like godt selge.

Men det hadde ikke gjort meg noe om alle disse 3 ungguttene ble i klubben heller, fikk tillit, ble gode tilvekster for laget i fremtiden og ga konkurranse om plassene.
« Siste redigering: 19. Juli 2008, 12:12 av Frode »

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2852 på: 19. Juli 2008, 13:21 »
Stille dag med lite rykter!

Krul linkes stadig vekk >:(

http://community.footballpools.com/blog/2008/07/18/carlos-villanueva-south-american-sensational-playmaker/

Vi linkes dog såvidt til  Carlos Andres Villanueva , 22 år gammel chilener!   Kjenner ikke veldig mye til gutten, men er jo i rette alderen, og utfra videoen i linkes så virker han spennende.    Men Tottenham er også nevt i linken, så skulle vi være ute etter han så ender han vel hos dem!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2853 på: 19. Juli 2008, 16:37 »
Jeg så han spille en kamp under en ungdomsturnering i Frankrike og det virket som en veldig spennende spiller med masse potensiale..En ny Emre?
Men samtidig tror jeg ikke att han en den offensive playmakeren vi behöver NÅ...tar sikkert et par år för han kommer inn i miljöet og PL-tempoet og han har enn så lenge bare erfaring fra spill i hjemmlig liga og det er vel ikke så mye å skryte om akkurat.
Om det er meningen att han skal få tid til å utvikle seg og bli en förstelagsspiller om noen år så er jeg positiv til kjöp, men da må vi först kjöpe en offensiv midt som går rett inn på laget og forsterker oss med en gang...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2854 på: 19. Juli 2008, 16:40 »
Villanueva er så godt som klar for Blackburn!

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2855 på: 19. Juli 2008, 19:09 »
Kerlon er en spiller kk burde sende en speider på

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2856 på: 19. Juli 2008, 23:31 »
"Kevin Keegan has admitted that Newcastle cannot afford to start the new season with the small squad they have at the moment. The Magpies boss revealed that he is currently waiting on one or two situations."

Kilde skysport

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2857 på: 20. Juli 2008, 02:59 »
"Kevin Keegan has admitted that Newcastle cannot afford to start the new season with the small squad they have at the moment. The Magpies boss revealed that he is currently waiting on one or two situations."

Kilde skysport

Det er old news..lurer på når det kommer inn flere forsterkninger!.Man kan begynne å lure hva som skjer..?

Thymus

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2858 på: 20. Juli 2008, 05:11 »
Jeg mener så absolutt at vi ikke må selge Krul nå. Han har ett stort potensiale til å bli en glimrende erstatter for Given om noen år.. I værste fall kan vi låne ham ut en sesong eller to, til en klubb som han får spilletid og mer erfaring fra kamper.

Tviler på at Newcastle lar Krul gå til en annen klubb. Det er i så fall stikk i strid med den ungdoms-satsingen de har lovet og fortalt om skal skje i klubben fremover.

Nå må de først og fremst skaffe de nødvendige forsterkningene som trengs til klubben. DA SPESIELT FORSVARET!! (trenger ingen begrunnelse...)

Jeg har vært Newcastle United fan / supporter siden 1991 og har følgt laget i alle år, gjennom tykt og tynt, men har i de siste 3-4 sesongene ikke vært tilfredstilt eller fornøyd med hvordan troppen har vært "pre-season". Vi har vært forfulgt av dårlige kjøp, trenere, taktikker, forsvar, moral og mye mye mer...
Nå må det snart snu! IKKE SANT..???
Vi må lykkes med spillerkjøp
Vi må ha ett godt miljø og bedre moral. Ikke bare i troppen, men også  ovenfor motstandere
Vi har fått en dyktig trener (tror ihvertfall det..)

Skulle nok også hatt nye eiere og i allefall nytt styre. Få inn nye tanker og ideer.. Der er person(er) som har sittet ALT FOR LENGE i styret...
JA til nytt blod.  :)

Hadde bare behov for å lufte litt av mine meninger. Håper d går greit.  :P

Mvh
Thymus

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2859 på: 20. Juli 2008, 06:01 »
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1126121770?bctid=1676371660

I denne videoen nevnes dette.
Ser ut som Keegan har et veldig lurt smil på slutten der :P
Ikke at det nødvendigvis har så veldig mye å si, men jeg er en godtroende optimist ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2860 på: 20. Juli 2008, 06:09 »
Skulle nok også hatt nye eiere og i allefall nytt styre. Få inn nye tanker og ideer.. Der er person(er) som har sittet ALT FOR LENGE i styret...
JA til nytt blod.  :)

En del gode poenger der, men dette her viser kanskje at du ikke har fulgt 100% med i det siste.
Styret har blitt skiftet helt (hvertfall i veldig stor grad) ut, og Mike Ashley kjøpte klubben litt før disse tider i fjor sommer.
Det er nye ideer og tanker som har kommet til, og det nye blodet du er positiv til, det kom i fjor. Og i tillegg til det, skiftet vi "managing director" for noen få mnd siden. Ashleys venn Chris Mort forlot jobben til fordel for Derek Llambias.
Det har også blitt en del utskiftninger på trenersiden. Ikke bare Allardyce/Keegan, men en del andre også :)
Ta en titt her
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2861 på: 20. Juli 2008, 10:45 »

Kilde skysport

Det er old news..lurer på når det kommer inn flere forsterkninger!.Man kan begynne å lure hva som skjer..?

Det kan da ikke være så gamle nyheter!?! Han sa jo dette i intervjuene etter gårdsdagens kamp.

Jeg tror Keegan og co bevisst holder seg litt i bakgrunnen for ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet fra andre klubber om spillere de evt skulle være interessert i.
Vi vet jo at det er penger tilgjenglig, det beviste jo budet vi hadde inne på Modric, men Keegan sier selv: "Getting the right players in was always going to be tough because there is a lot of competition for good players. But what we've got to ensure is that we don't get players in just for the sake of it."

Slik jeg ser det er Keegan og co kresne på hvilke spillere de vil ha inn. Alt virker mer proffesjonelt og gjennomtenkt og de brenner ikke lenger av med cash for middelmådigheter, det være seg på i transfersum og lønn.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2862 på: 20. Juli 2008, 13:17 »

Kilde skysport

Det kan da ikke være så gamle nyheter!?! Han sa jo dette i intervjuene etter gårdsdagens kamp.

Jeg tror Keegan og co bevisst holder seg litt i bakgrunnen for ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet fra andre klubber om spillere de evt skulle være interessert i.
Vi vet jo at det er penger tilgjenglig, det beviste jo budet vi hadde inne på Modric, men Keegan sier selv: "Getting the right players in was always going to be tough because there is a lot of competition for good players. But what we've got to ensure is that we don't get players in just for the sake of it."

Slik jeg ser det er Keegan og co kresne på hvilke spillere de vil ha inn. Alt virker mer proffesjonelt og gjennomtenkt og de brenner ikke lenger av med cash for middelmådigheter, det være seg på i transfersum og lønn.

Heilt einig. Og det er veldig fornuftig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2863 på: 20. Juli 2008, 15:24 »
Vi linkes til Chimbonda og Goian fra Romania av Sundaysun. Goian vet jeg lite om, men tror Chimbonda kan være et brukbart kjøp. Vi har nå bare to rene backer i troppen og Chimbonda kan spille på begge plassene og gjøre en brukbar jobb. Vil vel heller ikke være alt for dyr.

I artikkelen hevedes det også at hvis Villa skal kjøpe Milner må de bla opp 10 millioner pund.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2008/07/20/newcastle-may-go-for-goian-and-chimbonda-79310-21371853/

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2864 på: 20. Juli 2008, 15:26 »
Goian var vel sterkt linket til Sunderland en stund, men virker kanskje som at det ikke blir noe av denne overgangen da? Han imponerte ihvertfall meg under EM!

Chimbonda ville vært et godt kjøp. En god backup i hele backlinja!