20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808493 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2820 på: 17. Juli 2008, 20:37 »
Hvis det stemmer at vi har sagt nei til Thorsten Frings, er det noen på St.James'Park som må rense brilleglassene.

Jeg plasserer han i bås sammen med spillere som Marcos Senna, Gennaro Gattuso og Claude Makelele.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2821 på: 17. Juli 2008, 20:44 »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2822 på: 17. Juli 2008, 20:50 »
Hvis det stemmer at vi har sagt nei til Thorsten Frings,

Det skulle ikke forundre meg om det var tilfelle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2823 på: 17. Juli 2008, 22:09 »
Ja, Frings er en spiller som eg alltid har likt. Synd viss dette e sant. Må få inn en offensiv midt no, midtstopper og venstreack. No reiser eg snart på ferie, to uker uten Newcastle-informasjon. Det skal bli deilig å komme hjem når spillerne er på plass, så slipper eg å gå innpå nettet seks ganger om dagen for å lese om rykter.

quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2824 på: 17. Juli 2008, 22:43 »
Litt artigheter fra Alan Nixon igjen:

JUST TO WHET THE APPETITE...

There will also be a WARNOCK update and a HULL RECORD SIGNING for elevenses, along with the SPURS thing.

And if anything else breaks or develops in the next few hours.

-- Har Newcastle høynet budet på Warnock?
-- The Spurs thing = 3 spillere har blitt satt på et fly hjem fra Spania for å forhandle med nye klubber. En totalpris på disse 3 er ca. £8mill. Kan dette være Newcastle som skal forhandle med Chimbonda?

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2825 på: 17. Juli 2008, 22:54 »
Ja, de navnene kommer nok til å utløse akutt ereksjon hos de fleste newcastle supportere

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2826 på: 17. Juli 2008, 22:58 »
Begge to er helt ok signeringer i mine øyne. Warnock spilte bra for Rovers i fjor og vil være en fin backup for Enrique. Chimbonda kan egentlig spille på alle plasser i forsvaret og vil derfor være et bra kjøp for Newcastle som ikke har flust av alternativer defensivt.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2827 på: 17. Juli 2008, 23:00 »
Jeg føler jeg må spør igjen asså? Hvordan kan så mange av dere si at Butt er så gammal og ræva når 80% av førstelagsspillerne stemte på Butt som fjorårets nufc-spiller? Han er jo god for fs! Greit, en eller annen gang så må vi få inn noe nytt blod der, men ska vi klage på fjorårets spiller allerede? Blablabla Banega osv, er det FM vi snakker? Hvorfor ikke heller kjøpe Nordtveit og smelle han inn på midten? Djisus..

Ashley meg ditt og datt, herregud for en bedre struktur vi har fått administrativt, enn det var for 2 år siden! Hvem kan, med hånda på hjertet, si at de VET hva som foregår innad i klubben mtp at det er lønningssystemet te Asley som er i veien for at Aimar o.l ikke kommer? Jeg leser også forum på nufcblog og 365 osv og jeg må si at jeg ikke er like lettlurt over hva enkelte der inne presterer å måtte påstå at de vet.. Og sist men ikke minst, og postene et par poster siden ang. hva vi hadde og hvem vi henta inn - Bellamy, Bernard osv. sparer meg for en haug med tegn, vi ER ikke noen toppklubb for øyeblikket og hvem kan si at ikke Guthrie kommer te å herje midtbanen sammen med Butt te neste år?

Og aller sist, men definitivt ikke minst: Virker laget virkelig så forbanna tynt hvis det er meninga vi ska spile 4-4-3? Given, Harper, Krul, Forster (4 stk) i mål, forsvar: Beye, Taylor, Faye, Capapa, Enrique, Edgar, Tamas (7 stk), midten:Milner, Spiderman, Butt, Gutrie, Zoggy, Duff, Smith, Barton (8 stk), spissplass: Owen, Martins, Viduka, Carroll, Zamblera (5 stk). Dette er 24 av våre førstelagsspillere (og jeg er sikker på at det er et par te som har den statusen). Greit at alle ikke er like gode og slikt, men vi kan da ikke ha 24 stjerner fornøyde hele tida heller? Mener jeg leste at Scolari skulle trimme Chelsea ned te ca. det antallet, og det må han IAFFAL! For dét om det så ut som om vi var på heia ned i Championship før, og etter 6-7 kamper med Keegan, så må ikke alle glemme at vi hadde en enorm streak, etterhvert som Keegan kunne få tryllet litt. Vi har enda ca. det samme laget som ikke tapte på 10-12 kamper på slutten.

Skulle gjerne sett at vi var i kontakt med den ene og andre galacticoen, men i mine 18 år som nufc-tilhenger, så er jeg glad for at vi endelig kjører en fornuftig handlingspolitikk. Ja fett, vi greide nesten å kjøpe oss te suksess på 95-tallet osv, men nå er PL noe HELT annet... Chelsea greier det nesten, men hallo, vi har ikke på langt nær de pengene å rutte med. Og tro meg, Matías Fernandez skulle jeg GJERNE ha sett i sort og hvitt, men om det ikke kommer så altfor mange nye signeringer - så har vi et mer enn greit nok lag te å skulle havne iaffal midt på.

Hva med littegranne tro og tolmodighet?
Ja heia gutta!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2828 på: 17. Juli 2008, 23:11 »
Nicky Butt er ikke så ille, selv om jeg av og til kan la meg irritere av han...og i øyeblikket så tar jeg til takke med Butt som fast DM neste sesong hvis vi får inn en kvalitet spiller offensivt på midten. Det er det vi savner mest av alt!!

Du nevner 24 spillere, 4 av dem er keepere, 20 utespillere, to av dem er unge og har aldri vært i en a-tropp til PL kamp, da står vi igjen med 18 utespillere som inkl. smith, duff, cacapa som ikke har bevist mye i nufc, to ungutter i edgar og carroll som fortsatt er veldig ferske på PL nivå...Det er tynt!!!!!

Jeg kan være med på at vi er komplette på spissplass og målvaktsiden...Med Martins, Owen, Viduka, Smith(i kraftig mangel på kjøp og options, skal jeg gi han en ny sjans), Carroll, Zamblera....Given, Harper, Krul, Forster er en klasse-kvartett! Men både forsvaret og midtbanen skriker etter forsterkninger! Vi trenger en stopper, en venstre back, en offensiv midtbane...dette er must! Helst bør vi ha inn en DM, en høyreback og en spiss til....men det er ingen krise, så lenge vi forsterker der vi trenger det mest!

Den eneste jeg virkelig håper vi kvitter oss med nå er Duff......trenger han rett og slett ikke. Sats på Kazenga som back up isteden!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2829 på: 17. Juli 2008, 23:23 »
22.14 According to Sky sources, Sunderland have made bids for four Tottenham players. Steed Malbranque, Pascal Chimbonda, Younes Kaboul and Teemu Tainio are the men reportedly wanted by Roy Keane. The Black Cats have yet to comment but Keane did announce earlier that he was closing in on his first signings of the summer.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2830 på: 17. Juli 2008, 23:40 »
Jeg kan med hånda på hjertet si at en sentral midtbane med Butt og Guthrie ikke vil herje PL neste år, drister meg faktisk frempå og sier såpass.

Når det er sagt er jeg enig i mye av hva du sier. Det er ingen tvil om at Newcastle tilsynelatende er en bedre klubb mht til spillerutvikling, økonomisk drift og generell organisering etter Ashley & Co's ankomst.

Hva gjelder spillermateriell i år er det for øyeblikket altfor tynt. Jeg ser til en viss grad bort fra de fleste juniorene du har nevnt og slenger i tillegg på at noen sitter i fengsel, noen er helt klart for dårlige, noen er ekstremt skadeutsatte, i enkelte ledd mangler vi totalt dekning i enkelte posisjoner. Hva skjer om vi har vanlig antall skader neste sesong? Må huske på at vi er viden kjent for å ha halve laget ute til enhver tid. Som du sier, vi har ca det samme laget som reddet plassen mot slutten av PL forrige sesong. Men vi har samtidig det samme laget som rævkjørte oss ned i den situasjonen i utgangspunktet. Jeg klarer ikke legge all skyld på Allardyce for forferdelig spill forrige sesong, spillerne må ta sin del.

Som noen har sagt ovenfor her, det er uttalt fra offisielt hold i klubben (Keegan blant annet) at målet for neste sesong er UEFA-cup. Akkurat nå må du faen meg lete lenge for å finne en Newcastle supporter som tror på det.

Jeg kan legge ut en haug med argumenter hvorfor vi bør gå etter hvertfall noen store navn i sommer, men for å gjøre det kort vil det skape entusiasme rundt laget, gi supporterne, spillerene og omgivelsene et inntrykk av ambisjon og intensjon. Dette kan føre til bedre motivasjon og resultater, som igjen fører til at at vi kan tiltrekke oss eventuelle investorer som Ashley så fritt sier at han ønsker og sponsorer for den saks skyld. En annen bieffekt er naturlig nok heving av nivået på laget, da de strengt tatt ikke kan være verre en det vi allerede har.

Man må satse noe for å vinne er vel moralen

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2831 på: 17. Juli 2008, 23:52 »
Neida, men du skjønner hva jeg mener? Det er sikkert ikke så jækla ille som mange ska ha det te... Vi får nok inn en CM, DL og en CB med tida. Spruter sikkert inn litt penger når mange andre har gjort fra seg. Matias, Konchesky/Warnock og en solid stopper hadde vært greit for meg:) Jeg tar livet med ro og venter te .co.uk kommer med nyhetene
Ja heia gutta!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2832 på: 18. Juli 2008, 02:09 »
Ja, de navnene kommer nok til å utløse akutt ereksjon hos de fleste newcastle supportere

Neppe, men vi får dessverre ikke tak i noe bedre med dagens Newcastle politikk. Vi slår nok til og henter tilbake Bernard og Rossi (på lån)når det står igjen under en time av overrangsvinduet.
« Siste redigering: 18. Juli 2008, 02:14 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2833 på: 18. Juli 2008, 08:17 »
var det ikke snakk om at keegan skulle få 1 mrd å handle for i sommer da? mener jeg leste det i januar vinduet. Og den neste inn kan være Marek Suchy. Tipper at hvis man legger til en K i navnet hans, så tilsvarer det talentet hans ;D
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2834 på: 18. Juli 2008, 08:23 »
Det var vel bare et rykte som ble satt ut da KK ble ansatt. Slik som vi har handlet til nå virker det som det ikke stemmer i det hele tatt.