20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 803301 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2580 på: 11. Juli 2008, 19:33 »
Neida, Guthrie er ingen dårlig spiller. Synes han var god for et ellers svakt Bolton lag i fjor, og han har vist potensial i PL og derfor vet vi hva vi får i Guthrie.
Jeg aner ikke hva slags avtale som er inngått, men Guthrie kommer til klubben uten noen store forventninger og jeg tror han kan overraske!
Walking in a Keegan wonderland!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2581 på: 11. Juli 2008, 19:39 »
Dette er ihvertfall et kjøp etter vår nye policy. Ung, lovende, med karrieren fremfor seg og alt igjen å vinne, samt at han ikke krever lønn av en annen verden.
Trenger vel heller ikke være noe minus at forventingene er lave, nei. Et kjøp for fremtiden ihvertfall. Håper bare vi enda kan få inn en mann med et kreativt anlagt sinn sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2582 på: 11. Juli 2008, 20:05 »
Nå skal ikke jeg skryte på meg stor kjennskap til Manchester Uniteds historie, så derfor spør jeg den litt eldre garde som kanskje vet mere (ikke akkurat om ManU, men om dette kanskje).

Sitat fra: nufcblog.com
We often wonder if Mike Ashley was a fan of the Busby Babes of the late 1950s, because we seem to be headed in that direction, don?t we?
Sikter til her? Var de veldig unge elns?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2583 på: 11. Juli 2008, 20:08 »
for noe forbanna piss. er så skuffa at jeg har lyst gråte. faen for et kjøp og 3 mill pund!! Utrolig! Hvordan i all verden kan vi nærme oss topp 4 med å kjøpe søppel fra de!! faen nå er jeg dypt skuffa over king kev!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2584 på: 11. Juli 2008, 20:41 »
Poenget er at vi har en policy med å kjøpe unge, sultne spillere med fremtiden foran seg, samtidig som vi vil prøve å forsterke 11-eren. Et annet viktig poeng er at vi endelig har kommet til det punktet at de aller beste spillerne ikke lenger er interessert i å spille for Newcastle. Ettersom vi har underprestert såpass lenge, så er vi nå kommet til det punkt at vi må "ta til takke" med spillere som Guthrie og Jonas Gutierrez. Forstår at du får stjerner i øynene av ryktene om Arshavin og det faktum at vi var såpass nære Modric. Men siden Modric ikke fikk lov å bli Newcastle-spiller, så må vi bare innse at vi ikke er like godt stilt som Tottenham.

For øvrig blir jeg mer og mer sikker på at Guthrie ikke er søppel, men en spennende ung spiller med en lovende fremtid foran seg. Liverpool-fans flest virker ganske skuffet over at Guthrie ikke blir satset på av Benitez, og er ikke like glad i hans forkjærlighet for utenlandske spillere. Greit nok, Pool-fansen er ikke de skarpeste knivene i skuffen, men jeg er ikke så sikker på at alle andre tar feil og du vet best.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2585 på: 11. Juli 2008, 21:02 »
Synes det er merkelig at noen er strålende fornøyd med denne Guthrie overgangen. . Hadde denne Guthrie hatt et så stort potensiale som  mange tror her inne hadde pokker meg Liverpool beholdt han selv. At han blir en heeelt grei spiller i fremtiden tviler jeg ikke på, men på nåværende tidspunkt styrker han oss ikke nok til at jeg roper hurra. Nei, la oss få inn noen spillere som  styrker førstelaget. .
Newcastle kan forsatt dra gode spillere til klubben, men nå må faen meg Ashley åpne lommeboka . . Nå kommer vel Tv rettighetene også for innværende sesong som ligger på rundt £30 mill så vi får noe å handle for, hvis ikke Ashley tar de pengene for å nedbetale lån fremfor å kjøpe spillere som styrker oss...
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2586 på: 11. Juli 2008, 21:22 »
for noe forbanna piss. er så skuffa at jeg har lyst gråte. faen for et kjøp og 3 mill pund!! Utrolig! Hvordan i all verden kan vi nærme oss topp 4 med å kjøpe søppel fra de!! faen nå er jeg dypt skuffa over king kev!

Når ble topp 4 et mål for Newcastle? Du kan ærlig talt ikke forvente at vi skal konkurrere med Arsenal, Chelsea, ManU og Liverpool?

Jo fortere folk skjønner at vi er et lag som de siste årene har vært heldige om vi i det hele tatt har kommet blandt de 10 beste, jo bedre er det.

Ang. Guthrie er jeg godt fornøyd! Husk at fra og med neste år skal vi ha hele 7 spillere på benken. Perfekt at vi får inn en engelsk midtbane spiller som har fremtiden forran seg, i tillegg har han nok av PL erfaring så han er et sikkert kort kontra mange andre unge spillere. Jeg er sikker på at det kommer flere spennende kjøp i sommer, det er vi avhengige av. Men jeg er per i dag MEGET fornøyd med de to spillerne vi har hentet!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2587 på: 11. Juli 2008, 21:32 »
Nå skal ikke jeg skryte på meg stor kjennskap til Manchester Uniteds historie, så derfor spør jeg den litt eldre garde som kanskje vet mere (ikke akkurat om ManU, men om dette kanskje).

Sitat fra: nufcblog.com
We often wonder if Mike Ashley was a fan of the Busby Babes of the late 1950s, because we seem to be headed in that direction, don?t we?
Sikter til her? Var de veldig unge elns?

Mike Ashley var så vidt født da Matt Busby ledet ManU på 1950 og 60 tallet, så om han var en fan av han må det isåfall vært en meget ung fan.

Men ja, Matt Busby var kjent for å satse på unge sultne spillere istedenfor eldre rutinerte. Kan sammenlignes veldig mye med slik Arsene Wenger og Alex Ferguson leder sine lag. De satser også veldig ungt for så å la hele den generasjonen spille sammen til de legger opp eller karrieren er på hell. Slik får også laget god samhold eller kontinuitet om du heller vil og det er jo en av de viktigste faktorene for å få et lag til å fungere på lang sikt.

Vi kan jo også gjøre som Chelsea, kjøpe ferdig produserte stjerner som blir i klubben et par år for så å gi dem bort å handle nye.  ;D Men jeg tviler på at dette vil fungere på lang sikt.  8)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2588 på: 11. Juli 2008, 22:10 »
Jeg har forhørt meg med diverse LFC-karer, og de gav meg ihvertfall positive tilbakemeldinger.
Vi må innse at vi ikke lengre kan tiltrekke oss de største stjernene. Ikke bare mangler vi e-cup, men vi er heller ikke lengre villige til å betale i dyre dommer i lønn, som de siste sesongene er grunnen til at spillere som Emre, Duff og co har signert for oss.
Syns dette er greit. Arsenal har måttet gi slipp på spillerre som Bentley, Sidwell og Larsson fordi det ikke var plass til dem, alikevel er de blant de aller beste for sine respektive lag (Sidwell før Chelski).
Det er jævla trist ja, men vi kan på nåværende tidspunkt ikke hamle opp med et lag som LFC. Når et lovende talent som trenger førstelagsspill blir tilgjengelig for oss, er det bra å slå til. Han har alle verdens muligheter
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2589 på: 11. Juli 2008, 22:46 »
Danny er en ok spiller å ha i troppen for å få litt bredde og som "Squad player".En spiller med potensial så får vi se hvor mye han kan tillføre oss!.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2590 på: 12. Juli 2008, 00:03 »
Er i utgangspunktet litt negativ til et kjøp av Danny Guthrie. Men på den positive siden; han er ung, engelsk og forhåpentligvis et stort utviklingspotensial. Av det jeg har sett av han så er Guthrie en ærlig spiller som jobber hardt for laget, men som samtidig har egenskaper som ballfordeler. Har sett han ha noen riktig pene assists for Bolton. Håper selvfølgelig han blir en bra spiller, og at han vil komme min tvil til gode. Blir spennende å se!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2591 på: 12. Juli 2008, 00:11 »
Med dagens midtbane kan han faktisk ta en plass mener eg. Flott kjøp !  :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2592 på: 12. Juli 2008, 00:43 »
IthiIien på VGD skriver dette: ( dette er en fyr jeg føler har meget god kunnskap )

Det fine med Guthrie er at han kan spille over hele midtbanen, herunder også like bak spissen(e).

Han har som nevnt før et lavt tyngdepunkt, er en god pasningsspiller og veldig god med ballen. Han løper mye og er alltid tilgjengelig for medspillerne. Selv om han er litt liten så er han tøff, og han er ikke redd for å sette inn en hard takling mot spillere som er dobbelt så store som han selv.

Minuset er skuddstyrken, farten og fysikken. Hadde han vært hurtigere ville han aldri blitt solgt.

Personlig ser jeg ham som en Cesc-light.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2593 på: 12. Juli 2008, 00:51 »
Ja han fyren er en gjennganger på det forumet. Danny er i alle fall en fin fyr å ha i stallen, om ikke mer.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2594 på: 12. Juli 2008, 02:31 »
Guthrie er en lovende spiller, og ett talent (ved hvilken alder slutter man være ett talent?)    Men han er langt fra noen direkte forsterkning av første 11`ren.
Han kan overaske og spille seg inn i start oppstillingen slik midtbanen ser ut idag, men da sier det nok desverre mer om vår midtbane enn om Guthrie.

Men for all del, er viktig å kjøpe inn lovende spillere for å bygge laget opp over tid, men trenger også spillere som kommer inn og forsterker laget allerede i årets sesong.  Hvis vi har forhåpninger om å bli ett topplag igjen innen ett par år, så må vi prestere bedre enn 10-15 plass neste sesong, og det gjør vi ikke med dagens lag. Heldigvis "lenge" igjen til seriestart, så forsterkninger kommer nok :)

Men kan gjerne komme med fasiten:

Vi signerer 2 klare forsterkninger til i sommer, + 1 eller flere unge lovende!   Vi ender på 5-8 plass i serien, og skaffer oss uefa-cup plass, enten gjennom ligaplasseringen, eller når vi slår Everton i FA-cup finalen :D

Neste sesong lokker vi til oss ett par stjerner, pluss at ett par av de unge lovende virkelig slår gjennom, og da er det ikke lenger plass til Liverpool blandt de fire store ;D
Og så ruller ballen videre med CL, spalteplass i VG, draktsalg i Kina, fans med en snittalder på 13 år og alt annet snacks som kommer med suksessen!

Fulle folk og barn forteller sannheten, skål og god natt :P 
sunt pueri pueri puerilia tractant