20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2565 på: 11. Juli 2008, 13:21 »
Ifølge The Daily Mirror er Newcastle svært nære å gjennomføre kjøpet av Gokhan Inler. Han skal visstnok ha en "release clause" på skarve fem millioner pund, noe som visstnok Keegan skal ha lagt på bordet.

Svært spennende!

Vel, styreformannen i Udinese gikk jo i går ut å benektet at der hadde vært noe slikt bud på bordet, og at spilleren selv har gitt signaler om at han vil bli i klubben.
Selvfølgelig ønsker styreformannen at Inler skal bli, men jeg har enda ikke sett at Inler selv har uttalt dette. Og hvis det stemmer at han har en utkjøpsklausul, så er det jo kun opp til spilleren.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2567 på: 11. Juli 2008, 13:39 »
Begynner generelt å bli ekstremt bekymret for denne sommeren og neste sesong. Ashley går nå som kjent ut og innrømmer at han er aktivt på utkikk etter investorer.

De siste uttalelsene til Ashley kombinert med diverse saker om reduksjon av lønnsbudsjett og generelle sparetiltak går langt på vei å bekrefte at vi faktisk ikke har særlig med transfermidler å bruke. Mulig noen ser det som oppløftende at han ønsker å bli værende i Newcastle, men vi trenger desperat en meget aktiv sommer på transfermarkedet nå. Om vi å fortsetter sommeren med kjøp som Danny Guthrie og free transfers som Gutierrez kommer vi til å ligge godt plassert på nedre halvdel av tabellen.

Jeg tror nok Ashley og co har gjort en god jobb med den økonomiske strukturen i klubben, samt den administrative. Når det er sagt, er han ikke i stand til å investere i nytt spillermateriale kan han for min del like godt bare selge klubben til noen som kan. Ikke optimalt, men heller det enn å sakke akterut i PL for godt.

Selvsagt lenge igjen av sommeren, håper jeg tar feil  :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2568 på: 11. Juli 2008, 13:44 »
Danny Guthrie? Ung, men ikkje eit alt for spennande namn etter min meining!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2569 på: 11. Juli 2008, 13:48 »
Vi må smøre oss med litt tolmodighet her gutta. Det er jo hav av tid til å hente in flere spillere, og med dette nye rekruterings staben så har jeg liten tro på at vi kommer til å dra en Souness på transfermarkedet.
Vi har blitt forsterket med en offansiv spiller nå gjelder det å få inn spillere som kan benkle de mer defansive rollene i laget.
1 midtstopper misnt en venstre bekk kanskje to midtbane spillere til .

HOWAY the lads|

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2570 på: 11. Juli 2008, 14:30 »
Begynner generelt å bli ekstremt bekymret for denne sommeren og neste sesong. Ashley går nå som kjent ut og innrømmer at han er aktivt på utkikk etter investorer.

De siste uttalelsene til Ashley kombinert med diverse saker om reduksjon av lønnsbudsjett og generelle sparetiltak går langt på vei å bekrefte at vi faktisk ikke har særlig med transfermidler å bruke. Mulig noen ser det som oppløftende at han ønsker å bli værende i Newcastle, men vi trenger desperat en meget aktiv sommer på transfermarkedet nå. Om vi å fortsetter sommeren med kjøp som Danny Guthrie og free transfers som Gutierrez kommer vi til å ligge godt plassert på nedre halvdel av tabellen.

Jeg tror nok Ashley og co har gjort en god jobb med den økonomiske strukturen i klubben, samt den administrative. Når det er sagt, er han ikke i stand til å investere i nytt spillermateriale kan han for min del like godt bare selge klubben til noen som kan. Ikke optimalt, men heller det enn å sakke akterut i PL for godt.

Selvsagt lenge igjen av sommeren, håper jeg tar feil  :)

Enig ang Danny Guthrie, men Gutierrez tror jeg nok forsterker oss en god del, og klarer vi å få Argentinske landslagsspillere på free transfers er jo det helt strålende.   Nå blir han nok ikke gratis, men et meget gunstig kjøp er det nok helt klart

sunt pueri pueri puerilia tractant

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2571 på: 11. Juli 2008, 14:40 »
Kunne ikke sagt meg mer enig: (ang. Guthrie)
The thing is we're all being a bit quick to judge - just because he isn't some foreign superstar for a stupid transfer fee doesn't mean he can't do a job and potentially be a very good player for us.

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2572 på: 11. Juli 2008, 14:45 »
Neida, jeg er forsåvidt enig når det gjelder Gutierrez. Jeg har dog aldri hørt om han, hans mål/assist statistikk er svak, men er han gratis/billig er han verdt et forsøk selvsagt. Er vel mer "trenden" på transferfronten ved å hente ukjente eller middelmådige spillere til billig penge eller free transfers jeg prøver å referere til. Om spillerene er gode nok, så er det naturligvis helt fantastisk, men det er ganske usannsynlig at spillere som skal heve laget er billige eller gratis :)  

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2573 på: 11. Juli 2008, 15:00 »
Neida, jeg er forsåvidt enig når det gjelder Gutierrez. Jeg har dog aldri hørt om han, hans mål/assist statistikk er svak, men er han gratis/billig er han verdt et forsøk selvsagt. Er vel mer "trenden" på transferfronten ved å hente ukjente eller middelmådige spillere til billig penge eller free transfers jeg prøver å referere til. Om spillerene er gode nok, så er det naturligvis helt fantastisk, men det er ganske usannsynlig at spillere som skal heve laget er billige eller gratis :)  

portsmouth og tottenham prøvde å hente han i januar for 8-9 mill pund...
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2574 på: 11. Juli 2008, 15:06 »
Vel. Skal vel ikke forhåndsdømme Guthrie, men det kiler ikke i pungen heller av navnet, det må jeg innrømme.
Når i tillegg N'Zogbia fortsetter å sutre seg ut av klubben, ser det fortsatt tynt ut med kreative fibre på midtbana. Guthrie er vel mer en arbeidshest og defensivt anlagt midtbanespiller, er han ikke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2575 på: 11. Juli 2008, 16:07 »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2576 på: 11. Juli 2008, 17:56 »
hva er det her forno da :( trodde keegan sikta litt høyere
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2577 på: 11. Juli 2008, 18:09 »
Det er godt mulig han sikter høyere, men de spillerne vi helst vil ha er for første gang fullstendig utenfor vår rekkevidde.
Når vi bare var en grisk og London-gal agent unna Luka Modric, så har vi penger, og vi prøver å sikte høyere. Men Newcastle og Kevin Keegan er ikke like spennende som det en gang var.

Vi trenger å komme inn i det gode selskap igjen, skal vi klare å tiltrekke oss spillere av det kaliberet vi ønsker. Og Mike Ashley splasher ikke ut cash for Gud og Hvermann.

Vi må bare innse det, Tottenham har en stor fordel, i og med at de nylig har vunnet et trofé, har en mye mer spennende manager og holder til i London.
Og når de i tillegg greide å snappe til seg Modric så var det gjort. Hadde vi fått Modric, så kanskje det kunne gitt oss en liten fordel på markedet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2578 på: 11. Juli 2008, 18:31 »
Med den syltynne stallen vi har, må det da bare være bra at vi henter inn unge squad-spillere? Eller forventer folk at vi skal ha bare superstjerner i stallen? Danny Guthrie er 21 år og en mann for fremtiden. I tillegg er han en spiller som er nødt til å jobbe hardt for å få spilletid. Jeg skjønner ikke at folk kan begynne å sutre for dette.. endelig ser vi litt fornuftig innkjøpspolitikk.
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2579 på: 11. Juli 2008, 18:46 »
Newcastle bekrefter Guthrie-avtale:
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1342564,00.html

Noen som vet hva prisen er for denne spilleren?

Langt ifra et krisekjøp dette. En ung spiller med potensial og mye muligheter. Skal ikke se bort ifra at Guthrie er en spiller som kan vokse voldsomt med de riktige spillerne rundt seg.
Ikke noe stjernekjøp, men en spiller som er billig, ung, engelsk og har PL erfaring er da ikke så mye å grine etter.