20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2490 på: 05. Juli 2008, 15:15 »
Ang. Ciljans fysikk, så ble vel C.Ronaldo "pumpet" ganske kraftig da han kom til PL, og han er vel ingen pingle nå akkurat.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2491 på: 05. Juli 2008, 15:18 »
kan du nevne noen spillere som er lettere enn 65 kg og som spiller jevnlig PL fotball??

joe cole, carlos tevez, aron lennon, ashley cole, erik nevland :P, solskjær var vel heller ikkje noke større spiller.. folk snakker om at dei vil ha aimar, han er vesentlig mindre enn skjelbreid

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #2492 på: 05. Juli 2008, 15:24 »
Fra leserinnlegg på DB.no

Sitat
nei per!!!

Skrevet av gooner 05.07.2008 kl. 12:16

newcastle e ikke riktig klubb å dæm har ikke riktig trener for per..keegan e en av de første som bli sparka i årets ses av PL..vent i minst 2 år før du reise ut,få litt meir kjøtt på kroppen først så du ikke bli en ny daniel braaten..å kvitt dæ med ekker!!!!bli så kvalm av agenta som snakke om oss å vi når dæm snakke om spillera som betale dæm sykt godt for sine sjeldne tjenester

Haha, klarer ikke å slutte å le av det.
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2493 på: 05. Juli 2008, 15:58 »
Fra leserinnlegg på DB.no

Sitat
nei per!!!

Skrevet av gooner 05.07.2008 kl. 12:16

newcastle e ikke riktig klubb å dæm har ikke riktig trener for per..keegan e en av de første som bli sparka i årets ses av PL..vent i minst 2 år før du reise ut,få litt meir kjøtt på kroppen først så du ikke bli en ny daniel braaten..å kvitt dæ med ekker!!!!bli så kvalm av agenta som snakke om oss å vi når dæm snakke om spillera som betale dæm sykt godt for sine sjeldne tjenester

Haha, klarer ikke å slutte å le av det.

Sinna manj hehe
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2494 på: 05. Juli 2008, 17:51 »
Ang. Ciljans fysikk, så ble vel C.Ronaldo "pumpet" ganske kraftig da han kom til PL, og han er vel ingen pingle nå akkurat.
Mark Hughes sendte for øvrig Gamsten rett inn i styrkerommet etter at han tok over for Souness i Blackburn, og det kan vel neppe sies å ha vært en feiltakelse. Og jeg tror ikke det var en beskjed fra Hughes om at han aldri ville kjøpt Gamst, det var vel mer at han så behovet for at han hadde muskler nok til å stå imot 100 kilo tunge britiske forsvarsspillere, og for at han skulle kunne hoppe unna de verste taklingene fra spillere som Nicky Butt og Lee Bowyer.

Per trenger ikke nødvendigvis bli så mye tyngre, men han må utvikle mer muskler, skal han lykkes i PL.

Men når noen vil ha Larsson fremfor Skjelbred skjønner jeg lite. Hva er det Larsson har, som ikke Skjelbred har? Hva er det som gjør Larsson til en bedre spiller enn Per Ciljan Skjelbred?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2495 på: 05. Juli 2008, 17:58 »
Men når noen vil ha Larsson fremfor Skjelbred skjønner jeg lite. Hva er det Larsson har, som ikke Skjelbred har? Hva er det som gjør Larsson til en bedre spiller enn Per Ciljan Skjelbred?
Det er vel ikke så vanskelig å skjønne det? Larsson har PL-erfaring og vi vet han fungerer godt i denne ligaen. I tillegg har han en fantastisk høyrefot, noe Skjelbred ikke har. Den helt store prisforskjellen vil det vel heller ikke bli. Jeg velger Larsson!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2496 på: 05. Juli 2008, 18:03 »
Larsson har stor løpsstyrke, en god høyrefot og PL-erfaring. Skjelbred er en playmaker, en løpsmaskin og en herlig spiller å se på.
For samme pris som Larsson, velger jeg uten tvil Skjelbred. Han har mye mer å spille på, og vil passe Newcastle utmerket. Larsson er høyreving, det har vi allerede fire av.

Dessuten har vi vel allerede fått avslått et bud på £4 mill for Larsson. Da velger jeg heller Skjelbred for samme pris. Jeg mener vi får mer for pengene da.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2497 på: 05. Juli 2008, 18:07 »
Seb Larsson og Ciljan har nokså forskjellige spisskompetanser i spillet sitt. Pga Larssons høyrefot hadde jeg også valgt han over Ciljan. Ciljan er mer en box til box spiller enn hva Larsson er. Hadde gjerne sett begge i Newcastle, men er vel heller tvilsomt om KK er villig til å bruke nærmere 100mill kr på to unge skandinaver.

Larsson er ikke "stuck" på høyrekanten, hvis du tror det Joakim! Larsson kan spille over hele midtbanen, begge kantene og som som indreløper.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2498 på: 05. Juli 2008, 18:13 »
Ville igrunne ikke gått for noen av dem.. Trenger en genial playmaker igrunnen, eller en ny v. back
Ja heia gutta!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2499 på: 05. Juli 2008, 19:08 »
Nå følger jeg ikke RBK hver uke, men skjønner liksom ikke hvordan en spiller på et ordinært norsk lag skal kunne heve oss. Han er ikke en gang den beste spillern på laget etter min mening. Jeg er Stabæksupporter og er for tiden heldig og ser spillere som leverer varene hver uke i form av mål, assist og tekniske finesser, men ikke faen om Veigar, Nannskog, Alanzinho eller Tchoyi ville hevet Newcastle.

Den eneste spillern i Norge jeg tror kunne gått rett inn på et lag i PL og gjort en viktig jobb, er Anthony Annan. Hans egenskaper som ballvinner er uten sidestykke i Norge. Blir du kåra til banens beste i Afrikamesterskapet forann Essien, taler det for seg selv.

Når det er sagt, tror jeg Ciljan kan bli god med tid. Veldig god. Men om han vil heve Newcastle nå? La oss stikke fingern i jorda.. Jeg er for kjøp, men da som et fremtidig prospekt.

Vi trenger folk som går rett inn og hever nivået. Akutt.
« Siste redigering: 05. Juli 2008, 19:11 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2500 på: 05. Juli 2008, 19:53 »
Kommer helt ann på hva som er strategien til klubben. Hvis vi skal bygge for fremtiden må vi ikke ha noen som går rett inn og hever nivået... Da må vi derimot signere spillere som Ciljan, Tarik, Tore osv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2501 på: 05. Juli 2008, 20:32 »
Enig med Ulf.
Per Ciljan er enda ung og har et stort potensiale. I mine øyne det største potensialet av de norske spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2502 på: 05. Juli 2008, 20:35 »
uansett om vi skal bygge et lag for fremtiden trenger vi spiller no som må forsterke elveren om vi i det heile tatt skal ha sjangs på å sikre dei mest unge lovande talenta i frammtida, hjelper ikkje om vi bare henter noen unge spillere som kan bli gode om ditt og datt skjer.. det har vi mangen av fra før også sjølv om eg ikkje er i mot å hente unge lovande spillera så trenger vi litt runtine og sikkerhet på bana. Per og tarik er begge spillere som muligens har ei stor framtid forran seg, det er selfølgelig ikkje gitt at dei lykkes, det finnes uendelige spillere som har hatt større forutsetninger enn tarik og per som ikkje har blitt den spilleren folk har håpt på. Så vi må få inn noken gode spillera som har en gitt kvalitet som styrker 11, i tillegg til å hente spillere som er unge og lovende for en liten sum. Derfor vil det ikkje ver det beste om per foreløpig kommer til newcastle no, men det er nok best om newcastle venter til januar og ser ka han utretter i tippeligaen/landskamper i høst før dei henter han.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2503 på: 05. Juli 2008, 21:08 »
hvorfor d, da risikerer vi at han forsvinner til en annen klubb. Et annet aspekt er at han da nesten garantert har signert en ny kontrakt m RBK. Ergo, Hent han NÅ.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2504 på: 06. Juli 2008, 04:33 »
fordi om vi bruker penger på han no så har newcastle mindre penger til å hente rutinerte spillere no, samtidig så ser newcastle om andre klubber legger inn bud på han no så kan det vere at dei henter han. men idelet sett så hadde det vert best å sjå om han utvikler seg videre å hente han seinere i og med at newcastle er en klubb han vil foretrekke å spille for sålenge at ikkje noke store klubber i serie a vil hente han som sannsynelig ikkje kommer til å skje før han har vist seg på et masse høgare nivå. Fordi han til no ikkje har vist at han er verdig i en fast plass på en klubb som har ambisjoner om å nå store mål videre i noken av liganane i europa