20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2085 på: 14. Juni 2008, 17:38 »
Når vi ikke har e-cup, så har vi ganske lite å rutte med, når vi heller ikke kan tilby dem en usannsynlig lønn (noe vi heller ikke skal tilby dem). Kevin Keegan hadde et langt større navn på 90-tallet, enn han har nå. Dagens unge spillere rundt om i verden har neppe noe forhold til Kevin Keegan, verken som spiller eller trener.
De fleste av dagens unge spillere er født ganske lenge etter at Keegan la opp som fotballspiller. Så det er hovedsaklig i England at KK fortsatt har et stort navn.

Arshavin, Gomis OG Van der Vaart?
Hvordan skal vi da spille?

4-1-2-3?
Det høres ut som det kan bli mange 4-3 og 5-4-kamper.

Butt
V.d.Vaart - Arshavin
Owen - Gomis - Martins

Jeg tror ikke det.

Flott å kunne få en internasjonal playmaker, men det holder med én.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 14. Juni 2008, 17:50 »
Det blir ikke slik at vi ikke får signa spillere fordi vi ikke vil gi nok lønn. Det høres sånn ut, men så gale blir det ikke  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 14. Juni 2008, 17:54 »
Det blir ikke slik at vi ikke får signa spillere fordi vi ikke vil gi nok lønn. Det høres sånn ut, men så gale blir det ikke  ;)
Mye av grunnen til at vi fikk Luque, var jo at Shepherd var villig til å gi ham en helt sinnssyk lønn. Ikke sjans i havet at Luque kunne takke nei til et sånt økonomisk tilbud.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 14. Juni 2008, 19:53 »
Ik bare til Luque men også til Deportivo
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 14. Juni 2008, 23:00 »
Mye av grunnen til at vi fikk Luque, var jo at Shepherd var villig til å gi ham en helt sinnssyk lønn. Ikke sjans i havet at Luque kunne takke nei til et sånt økonomisk tilbud.

Ja og fyren hadde jo knapt høyrt om Newcastle og kor i helvette dette var, men med ein so sinnsjuk lønsslipp so takka han sjølvsagt ja.

Kanskje berre meg, men uansett spelar så veit ikkje eg heilt om eg vil signera han på den måten... Vi må prøva å selja klubben såpass bra til spelarane at dei skjønnar at det er her framtida deira ligg og dei kan vera med på noke stort. Dette er sikkert ikkje lett, og sjølvsagt vil dei ha masse peng. Men eg meinar at vi ikkje skal kjøpa til einkvar pris, og i tillegg få ein spelar som knapt veit kva klubb han skal spele for og den sin historie, framtidsvisjon osv!!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 14. Juni 2008, 23:06 »
I tillegg pusha Deportivo han på grunn av Nufc gidde så god overgangsum så han hadde egentlig kje noke valg. Money talks. Det såg ein nylig når Scolari tok over Chelsea. Men ein spiller blir ikkje bedre av at ein kjøper han for 100mill istede for 5.
« Siste redigering: 14. Juni 2008, 23:20 av Benson »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 14. Juni 2008, 23:55 »
det er en blogg-link. sikkert like sant som at vi signer gary mabbut

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 15. Juni 2008, 00:07 »
£6 m er hvertfall alt for mye. Kan brukes som backup for Beye og spilte vel også litt venstreback under Ramos så kan være en fin spiller å ha i troppen. Men er overhode ikke verdt £6 m.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 15. Juni 2008, 00:17 »
Liker bedre Arshavin og Van Der Vaart ryktene ialfall.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2095 på: 15. Juni 2008, 05:47 »
Chimbonda har vi jo blitt linka til før så det er ikke helt bak mål rykte.Hvovidt hvor sant detta er blir litt russisk rulett?
men uanset..Chimbonda er 29 år.Hadde håpa på vi hvafall skulle få inn en yngre spiller der og ikke en på samma alder klasse til Beye!.6 mp er han langt ifra verdt men at spillerne er sterkt overprisa i PL er stort sett gammalt nytt.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 15. Juni 2008, 11:46 »
Hei, og velkommen til meg selv på forumet :)

Starter med en oppsumering av mine meninger om linkede spillere:

A.Turdu :  Meget spennende spiller ,  Kjøp,  burde være mulig å få, men kommer nok litt ann på hvordan det går videre i EM
V.D. Vaart:  Genial spiller ,   Kjøp , men er nok desverre helt urealistisk
Arashavin: Meget spennende spiller , Kjøp , burde være mulig å få
Gomis: Spennende spiller men kjenner ikke så godt til han!
Chimbonda: Grei backup , men ikke for antydet pris
Quaresma: Meget god spiller, kjøp,  Urealistisk at han kommer til oss og ikke sikker på om han passer inn i PL
McGregor: Beholder selvfølgelig heller Given
S.Larsson:  God spiller til grei pris, kjøp , burde være mulig å få
N.Shorey: God Spiller til grei pris, Kjøp, burde være mulig å få.

Ønsker som de fleste en signering så fort som mulig, men er fortsatt lenge til sesong start, så ser ingen grunn til panikk.
Ett par spennende og gode kjøp i år, så ordner King Kev minst UEFA plass til neste år, da blir det noe enklere å få gode spillere, og innen 2-3 år er vi nok med i Champions League igjen :D
sunt pueri pueri puerilia tractant

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 15. Juni 2008, 12:16 »
Milner nestemann på vei ut?
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=736890

Samtidig står det her at Milner ønsker svar fra klubben vedrørende sin egen fremtid. Registrerer også at Milner ønsker en bedre kontrakt (selv om han nettop har skrevet under for fire år). Er det da fordi han ønsker mere lønn, i såfall frykter jeg at det er Hasta la Vista Milner ganske fort her....

Jeg liker forsåvidt at Ashley og kompani kjører en knallhard linje for å få redusert løningene noe her, og mange av navnene som allerede har dratt er spillere vi klarer oss uten siden de har bidratt minimalt, alikevel sitter jeg med en følelse av at klubben beveger seg i feil retning nå. Når afrikanske spillere som spiller i Toulouse foretrekker bakgårdsklubben Betis(!) fremfor Newcastle, da er det noe galt et sted...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 15. Juni 2008, 12:22 »

Arshavin, Gomis OG Van der Vaart?
Hvordan skal vi da spille?

4-1-2-3?
Det høres ut som det kan bli mange 4-3 og 5-4-kamper.

Butt
V.d.Vaart - Arshavin
Owen - Gomis - Martins

Jeg tror ikke det.

Flott å kunne få en internasjonal playmaker, men det holder med én.

Syns det er interessant nok jeg. Stadig flere og flere går bort ifra de klassiske vingtypene med en typisk høyreving og en typisk venstreving. I stedet spiller stadig fler og fler med mer offansive midtbanespillere alá nettop Van der Vart og Arshavin (tror jeg, har ikke sett ham så mye). Om det blir en 4-5-1 eller en 4-2-3-1 eller en slags 4-4-2 (noe alá det Spania prøver på nå) er ikke så nøye for meg, men det fungerer utrolig bra for mange klubber, og med disse spillertypene blir lagene som oftest veldig andvendelige. Jeg vil heller ha spillertyper som Van der Vart og Arshavin (hvis mitt inntrykk av den mannen er riktig) enn rene vinger som Duff og Milner. Vær gjerne uenig med meg, men prøv i det minste og se at det faktisk fungerer for veldig mange klubber idag.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 15. Juni 2008, 12:44 »
Når afrikanske spillere som spiller i Toulouse foretrekker bakgårdsklubben Betis(!) fremfor Newcastle, da er det noe galt et sted...
Vet vi i det hele tatt at han har fått tilbud fra oss da? Du tror ikke han ikke har fått tilbud fra bedre klubber altså?  Det eneste som linket oss til ham er at han selv har sagt at han vil spille for Newcastle og at Wise/Keegan har vært på en kamp han spilte i. Husker ikke om den kampen var mot St. Etienne eller PSG, men vi har i allefall blitt linket til flere på begge lagene, så det spørs om det var Emana de så på der. Så dette ville jeg ikke bekymret meg for ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.