20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mrlove

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1530 på: 21. Mai 2008, 05:27 »
--------------------------------------------------------------------------------
ja men i helvete..er det noen som helst som har sett butt...eller RÆVA på norsk som har sett han spille ne hel kamp uten å slå en feil pasning som har først te ¨mål eler stor sjanse mot oss?

han er ikke noe servitør eller va man skal kalle det..god mot fulham..birmingham og kansje kansjesunderland....men mot di store lagenene..blir ham for dårlig i lengden....nytter ikke være god 30  min når kampen varer 90min...
er ikke mot butt..men finnes altfor mange som ELSKER BUTT....og uasnett va han gjør så finner dere ut at han spiller bra.....og sp, så jævla mange som er på newcastle nå----geremi..viduka...smith....så kan di ikke sammenlignes med folk fra andre lag som presterer jevnt over kamper...mot gode og dårlige lag....vi trenger en ny def midb...og det erke kødd engang..så får heller butt være reserve og lære det han kan....og ashley finne veloso....uansett åssen spillere newcastle har på laget så blir di andre lagene MYE MYE bedre..er ikke sånn at newcastle er blant di beste eller mest populære lenger.....shearer er over og man trenger noe nytt...ungt...og VILJE.....som kan føre laget videre..er ¨så dritt lei høre om at folk forventer så jævla mye.....ja vi er newcastle....men er ikke som 10år siden.mye har forandret seg...lagene rundt oss kan kjøpe like spillere som oss...og mere penger...så er det opp te ashley om keegan får bruke penger..får han ikke det..så håper jeg ashley slutter...keegan oxo....om ikke ashley kan stole på keegan...har ikke keegan noe der og gjøre..og da må man spør seg om ashley "håpte ¨på å få en giv rundt newcastle så han kunne selge med stor profitt...sånn som det utvikler seg nå...hvertfall i media...så er keegan "slaven te wise......og harke en dritt å si.....keegan fortjener ikke dete...og om det er tilfelle..så håper jeg keegan slutter...men om det hele er ett spill for media..så kan det være lurt...å ikke avsløre budsjettet...men noe må skje snart.....er en haug a spillere som er allerede solgt....og det hjelper ikke vente te etter EM...om spilleren gjør det bra der..kan man plusse på 4-6mp med engang.....så enten må man kjøpe di spillerne som man vil ha....ellers gi muligheten te en anna som vil ha newcastle som topp 4 innen få år....for det som ashley gjør nå..minner ikke om ambisjoner eller noe som helst...25år sier han..men faen ass..dunne...28år og uerstattelig erfaring og lederegenskaper fra PM...er han dum  eller va???vet ikke jeg va jeg skal tro....men noe må skje snart....veldig snart...den 1signeringen hvertfall så får man en pekepinn åssen det kommer te å være...og ny midtb spiller trenger man hvertfall nu...enten stjerne eller på lik linje som barton selv om han ikke har vært den man forventer...så er han den jeg tror blir "stjerna" i laget uansett...etter dette så tror jeg han vil bli snill gutt...og håper virkelig vi beholder han.....

eneste jeg vil kvitte meg med tvert er smith og cacapa..carr er vel ute..samme ameobi...ENDELIG...så får resten komme a seg selv....

men har troen på at keegan får di kjøpene han selv vil..ellers håper jeg virkelig han slutter i protest.....da er han ikke den ashley vil ha alikevel..men hvem faen vil han da ha..kan ikke være som oss og ønske oss ny manager hver gang det går litt skjeis......
han styrer skuta..så får han faen med prøve oxo...ellers dra te helvete...og la noen andre overta som er villig te å ta en sjanse....enten går te ellers går det ikke...........UANSETT.. ....HVILKEN KLUBB....HVOR I VERDEN..¨så må man tørre....---------------------------------------------------

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
oger

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 21. Mai 2008, 08:27 »
full eller, mrlove? ta deg et skrivekurs! aldri sett så mange skriveleif i ett innlegg! likevel enig i det jeg skjønte av det du skrev.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1532 på: 21. Mai 2008, 09:24 »
--------------------------------------------------------------------------------
ja men i helvete..er det noen som helst som har sett butt...eller RÆVA på norsk som har sett han spille ne hel kamp uten å slå en feil pasning som har først te ¨mål eler stor sjanse mot oss?

han er ikke noe servitør eller va man skal kalle det..god mot fulham..birmingham og kansje kansjesunderland....men mot di store lagenene..blir ham for dårlig i lengden....nytter ikke være god 30  min når kampen varer 90min...
er ikke mot butt..men finnes altfor mange som ELSKER BUTT....og uasnett va han gjør så finner dere ut at han spiller bra.....og sp, så jævla mange som er på newcastle nå----geremi..viduka...smith....så kan di ikke sammenlignes med folk fra andre lag som presterer jevnt over kamper...mot gode og dårlige lag....vi trenger en ny def midb...og det erke kødd engang..så får heller butt være reserve og lære det han kan....og ashley finne veloso....uansett åssen spillere newcastle har på laget så blir di andre lagene MYE MYE bedre..er ikke sånn at newcastle er blant di beste eller mest populære lenger.....shearer er over og man trenger noe nytt...ungt...og VILJE.....som kan føre laget videre..er ¨så dritt lei høre om at folk forventer så jævla mye.....ja vi er newcastle....men er ikke som 10år siden.mye har forandret seg...lagene rundt oss kan kjøpe like spillere som oss...og mere penger...så er det opp te ashley om keegan får bruke penger..får han ikke det..så håper jeg ashley slutter...keegan oxo....om ikke ashley kan stole på keegan...har ikke keegan noe der og gjøre..og da må man spør seg om ashley "håpte ¨på å få en giv rundt newcastle så han kunne selge med stor profitt...sånn som det utvikler seg nå...hvertfall i media...så er keegan "slaven te wise......og harke en dritt å si.....keegan fortjener ikke dete...og om det er tilfelle..så håper jeg keegan slutter...men om det hele er ett spill for media..så kan det være lurt...å ikke avsløre budsjettet...men noe må skje snart.....er en haug a spillere som er allerede solgt....og det hjelper ikke vente te etter EM...om spilleren gjør det bra der..kan man plusse på 4-6mp med engang.....så enten må man kjøpe di spillerne som man vil ha....ellers gi muligheten te en anna som vil ha newcastle som topp 4 innen få år....for det som ashley gjør nå..minner ikke om ambisjoner eller noe som helst...25år sier han..men faen ass..dunne...28år og uerstattelig erfaring og lederegenskaper fra PM...er han dum  eller va???vet ikke jeg va jeg skal tro....men noe må skje snart....veldig snart...den 1signeringen hvertfall så får man en pekepinn åssen det kommer te å være...og ny midtb spiller trenger man hvertfall nu...enten stjerne eller på lik linje som barton selv om han ikke har vært den man forventer...så er han den jeg tror blir "stjerna" i laget uansett...etter dette så tror jeg han vil bli snill gutt...og håper virkelig vi beholder han.....

eneste jeg vil kvitte meg med tvert er smith og cacapa..carr er vel ute..samme ameobi...ENDELIG...så får resten komme a seg selv....

men har troen på at keegan får di kjøpene han selv vil..ellers håper jeg virkelig han slutter i protest.....da er han ikke den ashley vil ha alikevel..men hvem faen vil han da ha..kan ikke være som oss og ønske oss ny manager hver gang det går litt skjeis......
han styrer skuta..så får han faen med prøve oxo...ellers dra te helvete...og la noen andre overta som er villig te å ta en sjanse....enten går te ellers går det ikke...........UANSETT.. ....HVILKEN KLUBB....HVOR I VERDEN..¨så må man tørre....---------------------------------------------------

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dette var fullstendig uforståeleg. Det eg leser ut av dette er kun svada... Du må ikkje tru på det pressen skriv.

Synst Ashley er ein VELDIG modig mann som har teke over Newcastle og verdens meste kravstore og urealistiske fanskare verden har sett ::) Og alle såg at måten Fat Fred og Co styrte skuta på ikkje førte oss oppover men snarara nedover, jevnt og trutt. Derfor synst eg det er ein lettelse at Ashley ikkje går i same fella!!! Sjølvsagt treng vi forsterkningar, dette ser Ashley. Men no må vi vera fornuftige og venta til sesongstart å sjå då kva vi har fått til. Det er ikkje i løpet av ein sommar vi skal gjere det. Ein periode over 3 år er meir realistisk...

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 21. Mai 2008, 10:06 »
I utgangspunktet er jeg for klubber som velger å henete inn bare unge (forhåpentlig) kommende stjerner.
Vårt problem er at så lenge det finnes minst 20 klubber i Europa som er mer attraktiv enn oss vil vi aldri klare å fylle
laget med unge talenter som samtidig kan føre oss opp på europa-plass i PL.

Når de 4 store henter inn unge stjerner er det spillere som rett og slett ikke er tilgjengelige for en middelhavsfarer
langt nord i det kalde England. Spillere som John Obi, Nani, Andersson ville aldri valgt oss. Og de neste på listen som
f.eks Modric valgte oss bort for en annen middelhavsfarer selv om han kunne tjent bedre her.

Tror bare det er å stikke fingeren i jorden og skjønne at om vi som flere års middelhavsfarer må investere relativt store
penger for å karre oss opp under de 4 store. Klubber som P.mouth, Everton, Aston Villa, Tottenham, West Ham og Blackburn
pr. idag oss overlegne, og jeg tror ikke ambisjoner om å passere alle disse er forenelig med Lotto-kjøp av de nest beste hot-prospects.

Synes det er flere av dagens spillere som må selges. Vi trenger en del nye spille, og om vi er smarte (og raske) tror jeg det er
fullt mulig å forsterke laget betraktelig. Den største utfordringen er å finne et deffensivt anker som kan stabilisrere midten vår.
Denne er vanskelig å finne selv om vi er villige til å bruke en del penger.
Den største muligheten ligger nok som før i å hente reserver (med for liten spilletid) fra de beste klubbene.

Ut: Diatta, Ramage, Carr, Duff, Smith, Ameobi, Rozenhal, Emre og Barton (vet ikke om salg, men han bli lenge borte uansett)
Inn: Dunn, Taiwo (eller Shorey/Riise), Arshavin, Gomis ( eller Ashton/Gomez/Santa Cruz), Veloso (eller Sidwell) og Turan.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 21. Mai 2008, 10:09 »

ja, vi har faktisk spillt kamper der vi har holdt nullen med butt på banen:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 21. Mai 2008, 11:08 »
Vi må nok bare innse at vi ikke kan velge og vrake fra øverste hylle lenger, slik vi kunne under forrige keegan periode. At det kommer inn forsterkniger er jeg skråsikker på, men hvem er det store spm..

Turan er den jeg ser på som den mest realistiske, Veloso tror jeg vi bare kan glemme. Derfor tror jeg det er lurt og kjøre med Butt en sessong til.
Arsharvin er mulig, hvis vi bare hiver oss runndt.

Men vi er en middelhavsfarer på lik linje med spurs, men spurs ligger i London, det gjør ikke Newcastle.
Derfor tror jeg vi må kjøpe talenter og utvikle våre egene spillere selv, slik som med Kadar, Tozer og Zambrella.
Carrol er snart ferdig utklekket.
Og de 4 store og spurs kan snart regne med og gå på veggen, de satser skyhøyt.
Klart vi må satse vi og, men og gå med underskud med flere hundre millioner hvert år, er ikke bra.
Det går ikke i mange år, før banken kommer inn og tvangsselger spillere

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1536 på: 21. Mai 2008, 13:16 »
folk snakker om at newcastle ikkje kan vere en klubb som henter ungespiller og lager utrolig gode spillere av dei?? det er jo berre vas, det gjelder å ha eit scouting team som kan vere først å oppdage folk og som har bra nettverk ut i verden... vi har jo klart det før, e jo berre å sjå på n'zogbia, dyer, jenas...
- carry on!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 21. Mai 2008, 14:54 »
Tottenham blir jo linket til en haug med spillere så det var vel bare å regnge med dette. Håper for all del ikke dette blir en ny Modric sak.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 21. Mai 2008, 15:04 »

[/quote]
Synst Ashley er ein VELDIG modig mann som har teke over Newcastle og verdens meste kravstore og urealistiske fanskare verden har sett ::) Og alle såg at måten Fat Fred og Co styrte skuta på ikkje førte oss oppover men snarara nedover, jevnt og trutt. Derfor synst eg det er ein lettelse at Ashley ikkje går i same fella!!! Sjølvsagt treng vi forsterkningar, dette ser Ashley. Men no må vi vera fornuftige og venta til sesongstart å sjå då kva vi har fått til. Det er ikkje i løpet av ein sommar vi skal gjere det. Ein periode over 3 år er meir realistisk...
[/quote]

Jepp, hvertfall hvis det er sant det om at vi ikke skal kjøpe spillere over 25. Da blir det for dumt å tro at vi kan bli Arsenal på et år. Hvis Ashley har forhåpninger om å komme til CL i løpet av 1 år, kjøper man ikke bare ungdommer som er ustabile, da trenger vi spillere som Dunne, Campbell osv osv.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1540 på: 21. Mai 2008, 15:08 »
Å ha forhåpninger om CL blir feil. UEFA cup derimot kan vi klare. Da trenger vi sultene spiller, men også rutine som kan snøre igjen bakover. Jeg er for å få inn flere unge spillere, som Modric, Turan osv. Men har vi sjansen på å få inn en spiller som Dunne må vi ta den sjansen.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 21. Mai 2008, 15:15 »
Dette var vel på tide:

http://www.guardian-series.co.uk/sport/topstories/display.var.2285743.0.spurs_still_in_the_hunt_for_turkish_wonderkid.php

Ja akkurat den satt jeg vell bare og venta på. Da går vell også Turan til Spurs da

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1542 på: 21. Mai 2008, 18:21 »

[/quote]

Jepp, hvertfall hvis det er sant det om at vi ikke skal kjøpe spillere over 25. Da blir det for dumt å tro at vi kan bli Arsenal på et år. Hvis Ashley har forhåpninger om å komme til CL i løpet av 1 år, kjøper man ikke bare ungdommer som er ustabile, da trenger vi spillere som Dunne, Campbell osv osv.
[/quote]

Snakk om CL neste år? Er vel heller å etablera seg blandt topp 5 i løpet av 3 år. Må vera litt realistiske...

Eirik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1543 på: 21. Mai 2008, 18:57 »
Jeg er også veldig positiv til Nicky Shorey på venstrebacken, eventuelt som backup. Det er vel i hvert fall en spiller som Tottenham ikke vil prøve å snappe foran nesa vår - eller?

Såklart ville det vært strålende å få inn Dunne eller Campbell til klubben, men hvor store er egentlig sjansen for å få dem til oss? Dunne spilte riktignok under Keegan i City og det kan muligens hjelpe, men hvorfor skal en spiller som Campbell gå ned et nivå (det er dessverre slik at Pompey er et bedre lag enn oss for tiden, og som i tillegg har plass i Europa)?

Hvis vi skal punge ut noen millioner pund for en stopper stiller jeg meg svært positivt til Carlos Cuellar i Rangers. Dette virker som en mulig overgang, hvis ikke Tottenham snapper han også. De er vel også på stopperjakt, med to kjeks som førstevalg.

Noen som husker grekeren Sotirios Kyrgiakos som ødela mye mot Norge på Ullevål ved å skåre to mål og samtidig levere en god kamp defensivt. Husker han som en svært solid spiller som virkelig tråkket til i duellene, og så vidt jeg vet kan han gå på billigsalg da kontrakten hans snart løper ut. Det er i hvertfall en av de greske spillerne jeg vil følge med på i EM, sammen med unggutten Sokratis Papastathopoulos, hvis han får spilletid da, som også er midtstopper. Hva tror folket om Kyrgiakos som en mulig midtstopper i Newcastle?

Observerte at Bafetemi Gomis var tatt ut til den foreløpige franske landslagstroppen, foran blant andre David Trezeguet. Det må da regnes som et kvalitetsstempel. Han virker i hvert fall svært lovende - en kraftfull spiss som skårer greit med mål. Legg inn et bud!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1544 på: 21. Mai 2008, 19:15 »
det er vel sagt fra høgare hold i st'etienne at gomis blir i klubben et år til så med mindre newcastle er villig til å gi en skyhøg pris for han så har eg vanskelig for å tru at han havner i newcastle i sommer.
- carry on!