20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1455 på: 18. Mai 2008, 15:46 »
Som sagt, jeg synes ikke det er en SÅNN type vi trenger. Vil ha en Runar Berg-type. En mer stabil, mindre skadeplaget Emre.
En spiller som jobber hardt for laget, samtidig som han har en utsøkt pasningsfot og stor kreativitet. Og hvis vedkommende er en Beckham light i tillegg, så er det superbra.

Du treffer ikke helt her. Du sier indirekte at Emre ikke har en utsøkt pasningsfot og kreativitet. Vel, det er akkurat det han har, så dette ble bare rot. Han er dog enormt skadeplaget, noe som er veldig synd for han er en veldig god spiller. Han er mer enn god nok for Newcastle når han er i form, helt UDISKUTABELT. Bare se på hva han har prestert internasjonalt både for Tyrkia og andre klubblag.
Nå trekker du en mening ut av teksten min som aldri har vært min intensjon. Jeg har aldri prøvd å antyde at Emre ikke har en utsøkt pasningspfot og kreativitet. For som du sier, det er jo nettopp det han har. Aldri antydet dette verken direkte eller indirekte. Men han har hatt altfor mange skadeavbrekk og har overhodet ikke levert stabile prestasjoner over tid i Newcastle-drakta. Vi vet hva han kan, og jeg vil gjerne beholde Emre. Men ikke for enhver pris. Vi kan ikke gjøre oss avhengige av en spiller som bare spiller en tredjedel av kampene i løpet av en sesong, og som bare spiller gode kamper i en tredjedel av denne tredjedelen igjen (den brøken var det sikkert ingen som skjønte - det gjorde ikke jeg heller).

Poenget Joakim er at en spiller som har så mye ball som Owen har, i den rollen bak spissene, som slår så mange pasninger BØR ha en god del assist. Det at Owen har så få assist er et bevis for at pasningene hans ikke er nok skapende og nok konstruktive!

Det er jo fordi han som regel får ballen 40 meter unna målet, hver gang ser jeg han spre ballen ut til sidene der backene eller Barton/Geremi har kommet løpende. Owen distribuerer, og løper inn i boksen. Men uansett, jeg skal ikke sutre på Owen fordi han har få assists, bare han scorer såpass hyppig som på slutten av sesongen så er jeg fornøyd..

Korrekt oppsummert av Tommy. Hadde Owen mottatt ballen og skulle distribuert den videre rundt 20 meter fra mål, så greit. Men Owen møter ballen så dypt i banen, at han bare kan levere den enkelt fra seg og så stikke inn i boksen, og vente på at medspillerne også skal finne en vei dit, med ballen. Owen er ikke ment å skulle servere scoringssjanser for medspillerne, han er ment å skulle bli servert av andre, men før det kommer så langt, møter han ballen dypt i banen, leverer den fra seg, og finner veien mot mål. Hvis vi bare får en ordentlig playmaker på den andre indreløperplassen, så bør det ikke være noe problem.

Hva angår denne Turan synes jeg å ha hørt disse ryktene før, men med en annen spiller fra en annen klubb. Jeg ser egentlig ikke den helt store forskjellen fra Modric-sagaen til disse ryktene. Jeg vener på at Tottenham eller Everton skal signere ham, helt ut av det blå. Mens Galatasaray tilsynelatende skal vente til etter EM, mens de egentlig håper å få en storfisk på kroken. Når de da ikke får denne storfisken, er London eller Liverpool nært nok. At klubbene heter Tottenham og Everton har ingen betydning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1456 på: 18. Mai 2008, 15:50 »
Angrep: Nicolas Anelka(Chelsea), Hatem Ben Arfa(Lyon), Karim Benzema(Lyon), Sidney Govou(Lyon), Djibril Cisse(Marseille), Bafetimbi Gomis(Saint Etienne) , Thierry Henry(Barcelona),

Selv om Gomis sikkert ikke kommer videre må du være helt ok til å spille fotball når du er med i et slikt uttak.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1457 på: 18. Mai 2008, 16:02 »
Joakim;

Og poenget mitt er jo det at en spiller i den rollen BØR(etter min mening) være den som serverer, en spiller som slår stikkpasninger til spissene og som utfordrer rettvendt med ballen og ikke bare slår støtte eller ut på kan... Owen sin rolle i NUFC er drømmeposisjonen for enhver ballfordeler! Owen er en målscorer, og dermed kan vel han spille spiss og gi plass til en ballfordeler-type i mellomrommet...Selv om jeg ikke vil forvente like mye assist av Owen i en sånn rolle, som f,eks av en Deco, så forventer jeg faktisk at han trer mer igjennom til Martins enn hva han har prøvd og gjort mens han har spilt i mellomrommet.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1458 på: 18. Mai 2008, 16:11 »
Jeg ser ingen grunn til at den hengende spissen MÅ være en servitør.
Jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan ha tre rene spisser, hvorav en i en litt tilbaketrukket rolle, uten at vedkommende skal forventes å fungere som en ballfordeler eller servitør.

Jeg mener det må gå an å ha tre toppscorertyper på topp, med Owen i en tilbaketrukket rolle, og ha servitørene plassert på midtbanen.

Jeg forventer ikke at Owen skal tre gjennom Martins, fordi Michael Owen skal score mål!
Jeg forventer at Barton og Geremi, pluss backene tar seg av servitørjobben.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1459 på: 18. Mai 2008, 16:19 »
Jeg ser ingen grunn til at den hengende spissen MÅ være en servitør.
Jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan ha tre rene spisser, hvorav en i en litt tilbaketrukket rolle, uten at vedkommende skal forventes å fungere som en ballfordeler eller servitør.

Jeg mener det må gå an å ha tre toppscorertyper på topp, med Owen i en tilbaketrukket rolle, og ha servitørene plassert på midtbanen.

Jeg forventer ikke at Owen skal tre gjennom Martins, fordi Michael Owen skal score mål!
Jeg forventer at Barton og Geremi, pluss backene tar seg av servitørjobben.

Med en skikkelig servitør bak Owen og Martins, så vil vi definitivt bli et bedre lag! Så klart kan den spilleren også være indreløper eller sentral midtb., men en Arshavin eller Deco bak Owen og Martins ville uten tvil vært en gulloppskrift, fordi en slik spiller kommer mye mer til sin rett litt høyere i banen isteden for at tilretteleggeren vår skal gampe frem og tilbake som en tulling i en indreløperrolle!! Hvis du ser hvordan disse to jeg nevner utførerer playmakerrollen, så skjønner du at vi går glipp av en ekstra dimensjon, når vi bruker målscoreren i mellomrommet. Og med en playmaker bak Owen og Martins så kan vi lett ofre den lyktestolpen din også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1460 på: 18. Mai 2008, 16:31 »
Jeg vet ikke helt om jeg liker spillere som er usynlig i 89 minutter før de slår én avgjørende pasning. Da er det bedre med spisser som er usynlige i 89 minutter, før de scorer det ene, veldig viktige målet.

Greit nok, det er selvsagt veldig fint å ha en spiller som Arshavin, som er i stand til å slå en millimeterpresis pasning inn gjennom et bittelite hull i motstanderens forsvar, i løpet av et brøkdels sekund, som en dyktig spiss selvsagt banker i nota. Men mot Rangers var jo Arshavin i mine øyne heller dårlig, før han slo de to geniale pasningene, som ga de to målene. Jeg synes Arshavin stoppet mye av fremdriften for Zenit, nettopp fordi han skulle ha en finger med i absolutt ALT som skjedde. Ballen skulle på død og liv innom Arshavin, før den ble sendt avgårde som en potensiell scoringsmulighet. Men den Arshavin jeg så mot Rangers maktet jo ikke å gjøre noe konstruktivt med den kula, før han fikk sendt gjennom den første geniale pasningen. Jeg synes han selv stoppet Zenit-angrep i mange tilfeller. Slike spillere vil jeg ikke ha. For all del, flott med de to geniale pasningene, men jeg vil se at vi skaper sjanser, kommer rundt på kant, og kan spille oss gjennom på mange forskjellige måter. Jeg vil ikke binde meg opp av et system som sier at ballen SKAL innom den og den spilleren, som gjerne skal drible i et par minutter, før han sender ballen videre i samtlige angrep, enten det er mot etablert forsvar eller på en kontring.

Jeg synes jeg har sett mye det samme med Deco også, både for Portugal og Barca. Men det kan selvfølgelig være at jeg bare har sett Deco på dårlige dager.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1461 på: 18. Mai 2008, 16:33 »
Angrep: Nicolas Anelka(Chelsea), Hatem Ben Arfa(Lyon), Karim Benzema(Lyon), Sidney Govou(Lyon), Djibril Cisse(Marseille), Bafetimbi Gomis(Saint Etienne) , Thierry Henry(Barcelona),

Selv om Gomis sikkert ikke kommer videre må du være helt ok til å spille fotball når du er med i et slikt uttak.

Spesielt med tanke på at Trezeguet ikkje er tatt ut.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1462 på: 18. Mai 2008, 17:03 »
Deco hadde hevet Newcastle, uten tvil. Arshavin det samme, han har vært god i flere sesonger og god i HELE uefa-cupen! Så får det heller være at han bare hadde 2 assist i finalen...  Støtter kø1 sine tanker om rollen bak spissene! Ulempen med tre rene spisser er at servitøren ofte er inne på egen banehalvdel når han skal slå de avgjørende pasningene, mot dårlige lag kan dette likevel funke. Men mot bedre motstandere blir det for tamt rett og slett! Må løfte spillet høyere i banen og det klarer bedre med Deco/Arshavin i rollen bak spissene enn med Owen der!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1463 på: 18. Mai 2008, 20:27 »
BARE hadde to assist?? Håper du fikk med deg resultatet??
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1464 på: 18. Mai 2008, 21:02 »
the times skriver at West Ham er villig til og la lillebror Ferdinand gå til fordel for Dunne. Det ser eg som en vinn vinn situasjon. Begge er gode og kan tilføye oss mykje, serlig Anton i framtida. Kjenne Tayls godt fra U21 me.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1465 på: 18. Mai 2008, 21:23 »
Anton Ferdinand lev på namnet. Heilt average midtstopper.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1466 på: 18. Mai 2008, 21:33 »
Vil egentlig heller at VI kjøper Dunne. Så kan heller West Ham beholde Ferdinand...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1467 på: 18. Mai 2008, 22:24 »

Var ment som ironi til det joachim skrev:)
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1469 på: 18. Mai 2008, 23:21 »

Var ment som ironi til det joachim skrev:)
Sorry, tenkte bare på innlegget ditt ;) hehe
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒