20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804332 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1395 på: 15. Mai 2008, 20:58 »
Jeg synes ikke Owen er smart nok og har et godt nok overblikk til å spille i den tilbaketrukne spissrollen. Se bare på statistikken hans denne sesongen. Den viser EN assist! Det er jo ekstremt svakt for en spiller i den rollen. For å sammenligne: Arshavin var helt avgjørende for sitt lag i denne rollen i går. En assist og en nr. 2 assist var nok til å sende UEFA-cup tittelen til Russland. Den evnen har desverre ikke Owen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 15. Mai 2008, 21:10 »
Jeg synes ikke Owen er smart nok og har et godt nok overblikk til å spille i den tilbaketrukne spissrollen. Se bare på statistikken hans denne sesongen. Den viser EN assist! Det er jo ekstremt svakt for en spiller i den rollen. For å sammenligne: Arshavin var helt avgjørende for sitt lag i denne rollen i går. En assist og en nr. 2 assist var nok til å sende UEFA-cup tittelen til Russland. Den evnen har desverre ikke Owen.

se på statistikken hans totalt og Newcastle sin taktikk etter han fikk den rollen....? Hva finner du da?

Artig ting det med statistikk, man kan få det til å gå til sin fordel uansett hvordan side mann er på ;D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 15. Mai 2008, 21:11 »
Det spørs jo hva du gjør den tilbaketrukne spissrollen til da. Skal han fungere som en ekstra spiss, eller som en playmaker, en treqartista.
Owen er og blir en målscorer, men med ham i den tilbaketrukne rollen får vi brukt Martins der han er best, samtidig som vi får plass til en lyktestolpe. Derfor må vi ha en playmaker på indreløperplass, for å få plass til servitøren.
Jeg vil at vi fortsetter med Owen, Martins OG en lyktestolpe. Og da må vi gjøre det på den måten.
Den tilbaketrukne spissen MÅ ikke være en Totti-type.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 15. Mai 2008, 21:12 »

se på statistikken hans totalt og Newcastle sin taktikk etter han fikk den rollen....? Hva finner du da?

Artig ting det med statistikk, man kan få det til å gå til sin fordel uansett hvordan side mann er på ;D
Ja, hva finner jeg da? At han har scoret noen mål og har EN assist. En spiller i den posisjonen SKAL HA 10 assist +.

Owen er ikke en spiller som skal skape sjansene, han er en spiller som skal putte på sjansene som medspillerne skaper.
« Siste redigering: 15. Mai 2008, 21:18 av danield »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 15. Mai 2008, 21:30 »
Idiot!
Alt handler om hvordan vi legger opp spillet. Det er ikke sånn at en spiller i den posisjonen SKAL være sånn og sånn, og SKAL ha flere assists enn mål.
Hvorfor har vi gjort det så steike bra siden vi la om formasjonen da, hvis Owen er udugelig som tilbaketrukken spiss? Hvorfor har alle tre spissene våre da scoret i bøtter og spann de siste to månedene?

Herre fred. Står det i fotballens regelverk at en spiller som har nummer 10 på ryggen og spiller i en tilbaketrukket spissposisjon SKAL være en treqartista, med MINST 10 assists per sesong? I såfall har dommerne helt andre oppgaver enn jeg trodde de hadde. Så Graham Poll må gi Owen rødt kort fordi han IKKE har mange nok assists, men scorer mål i stedet?
Kan vi virkelig ikke spille en 4-3-3 med tre rene spisser, hvorav en ligger i en litt dypere posisjon?

Såvidt jeg vet er det ingen regler som sier dette. ALT handler om hvordan vi selv velger å legge opp spillet. Har vi to Leo'er som indreløpere, så JA, da må vi ha en treqartista. Men jeg kan umulig se at det er noen umulighet for oss å få mange poeng neste sesong, hvis vi fortsetter å spille med Owen i en dypere rolle bak Martins og Viduka (eller hvem søren vi vil ha som lyktestolpen på topp).

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1400 på: 15. Mai 2008, 21:31 »
Forøvrig har jo Deco gått ut og annonsert at han ikke blir å se i Barcelona neste sesong. Deco kunne også gjort seg i den diskuterte posisjonen! :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 15. Mai 2008, 21:33 »
Som sagt, jeg synes ikke det er en SÅNN type vi trenger. Vil ha en Runar Berg-type. En mer stabil, mindre skadeplaget Emre.
En spiller som jobber hardt for laget, samtidig som han har en utsøkt pasningsfot og stor kreativitet. Og hvis vedkommende er en Beckham light i tillegg, så er det superbra.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1402 på: 15. Mai 2008, 21:38 »
Keegan har nok sett akkurat det jeg ser. At vi trenger en annen spiller enn Owen i den posisjonen. Er vel ikke uten grunn til at Modric sto høyt oppe på ønskelisten til KK.

Om Owen har fungert i en periode hvor vi gjorde det brukbart betyr ikke at han er gud i den posisjonen. Alle lag er avhengige av å ha en spiller som kan skape sjanser ut av ingenting. Og det manger vi. Men det får vi hvis vi henter Deco, Arshavin eller en annen i samme kategori.

Så lenge vi skal spille 4-3-3 uten kantspillere må vi jo i hovedsak skape det sentralt. Og som jeg sa over her, da er man totalt avhengig av å ha en kreativ sjel der oppe.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1403 på: 15. Mai 2008, 23:20 »
Idiot!
Alt handler om hvordan vi legger opp spillet. Det er ikke sånn at en spiller i den posisjonen SKAL være sånn og sånn, og SKAL ha flere assists enn mål.
Hvorfor har vi gjort det så steike bra siden vi la om formasjonen da, hvis Owen er udugelig som tilbaketrukken spiss? Hvorfor har alle tre spissene våre da scoret i bøtter og spann de siste to månedene?

Herre fred. Står det i fotballens regelverk at en spiller som har nummer 10 på ryggen og spiller i en tilbaketrukket spissposisjon SKAL være en treqartista, med MINST 10 assists per sesong? I såfall har dommerne helt andre oppgaver enn jeg trodde de hadde. Så Graham Poll må gi Owen rødt kort fordi han IKKE har mange nok assists, men scorer mål i stedet?
Kan vi virkelig ikke spille en 4-3-3 med tre rene spisser, hvorav en ligger i en litt dypere posisjon?

Såvidt jeg vet er det ingen regler som sier dette. ALT handler om hvordan vi selv velger å legge opp spillet. Har vi to Leo'er som indreløpere, så JA, da må vi ha en treqartista. Men jeg kan umulig se at det er noen umulighet for oss å få mange poeng neste sesong, hvis vi fortsetter å spille med Owen i en dypere rolle bak Martins og Viduka (eller hvem søren vi vil ha som lyktestolpen på topp).

Emig med begge i grunn. Men det står heller ikke i den fordømte regelboka at man må ha en lyktestålpe på topp. Huntelaar? JA TAKK!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 15. Mai 2008, 23:34 »
Som sagt, jeg synes ikke det er en SÅNN type vi trenger. Vil ha en Runar Berg-type. En mer stabil, mindre skadeplaget Emre.
En spiller som jobber hardt for laget, samtidig som han har en utsøkt pasningsfot og stor kreativitet. Og hvis vedkommende er en Beckham light i tillegg, så er det superbra.

Du treffer ikke helt her. Du sier indirekte at Emre ikke har en utsøkt pasningsfot og kreativitet. Vel, det er akkurat det han har, så dette ble bare rot. Han er dog enormt skadeplaget, noe som er veldig synd for han er en veldig god spiller. Han er mer enn god nok for Newcastle når han er i form, helt UDISKUTABELT. Bare se på hva han har prestert internasjonalt både for Tyrkia og andre klubblag.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1405 på: 15. Mai 2008, 23:49 »

Du treffer ikke helt her. Du sier indirekte at Emre ikke har en utsøkt pasningsfot og kreativitet. Vel, det er akkurat det han har, så dette ble bare rot. Han er dog enormt skadeplaget, noe som er veldig synd for han er en veldig god spiller. Han er mer enn god nok for Newcastle når han er i form, helt UDISKUTABELT. Bare se på hva han har prestert internasjonalt både for Tyrkia og andre klubblag.

Men desverre har han aldri prestert stabilt over tid for oss. Eg seier ja takk til ein skadefri Emre ein heil sesong. Men dette har vel nesten aldri vore tilfelle? Så det er åpenbart at vi må planleggje transferane som om Emre fortsette med å vere nettopp dette. Så er det ein bonus viss han kan greie holde seg skadefri og kjempe om ein plass på laget. Håpar midtbana vår kan bestå av Barton og Veloso til neste sesong. Og helst ein til.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 16. Mai 2008, 01:29 »
Men kunne denne mannen vært noe?
Han vil jo mest sannsynlig komme gratis eller?

http://www.fcbarcelona.no/nyheter/deco-forlater-bar-a.html

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 16. Mai 2008, 07:13 »
Poenget Joakim er at en spiller som har så mye ball som Owen har, i den rollen bak spissene, som slår så mange pasninger BØR ha en god del assist. Det at Owen har så få assist er et bevis for at pasningene hans ikke er nok skapende og nok konstruktive! Hadde vi fått på plass en skikkelig playmakertype i det mellomrommet og brukt Owen og Martins på topp, det tror jeg kunne blitt en suksessfaktor...Vi trenger ikke nødvendigvis en lang jævel på topp til enhver tid, men jeg vil absolutt ha en stor spiss i stallen slik at vi har muligheten til å variere spillet fra kamp til kamp eller i løpet av kamper..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 16. Mai 2008, 11:54 »
.....................Owen................Martins......................

................................Arshavin.................................

...............Zog................................Barton...............

..................................Veloso..................................

Enrique............Dunne............Taylor.................Beye

...................................Given..................................

Benk; Harper, Shorey, Faye, Butt, Geremi, Carroll, Milner
bytter du geremi med emre så er den niiice
- carry on!