20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1005 på: 03. Mai 2008, 00:30 »
Herregud, det begynner å bli en såpeopera dette med N`Zogbia nå. Som sagt før, dere vet ikke en dritt om hva som foregår bak kulissene, og å komme med dristige uttalelser som at han ønsker seg vekk og at han har stagnert som spiller osv, er helt bak mål. Gutten er en kjempespiller og har sin fremtid i Newcastle.

Du bidrar iallefall til denne såpeoperaen med slike uttalelser :-)

KK har sagt dette i mange intervjuer, og agenten til zoggy har også hintet om det tidligere. Jeg håper han forsvinner, og tar en Olivier Bernard

Ok, jeg håper Nicky Butt forsvinner, og at han tar med seg Geremi. Hver sin smak!

Selvfølgelig skal du ha lov til å mene det, du kan jo gjerne få mene at Martins og Owen også bør dra! :P
Poenget er vel at faktum jo er at Zog ER på vei ut av Newcastle. Alt tyder jo på dette. Kan dessuten noen sist fortelle meg når Zog kom med uttalelser til media? Skjedde det på denne siden av årsskiftet. Har ihvertfall ikke skjedd under King Kev.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 03. Mai 2008, 10:44 »
Manure interssert i Ashton, LINK

Synes vi skal prøve oss på Ashton jeg, men skal nok slite med å få han om dette stemmer. Skal ikke se bort ifra at Manure ser på Ashton som et alternativ til å erstatte Saha som er skadet hele tiden.

Jeg synes Ashton er en meget undervurdert spiller og jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg han i Newcastle. Fyren er sterk, god på hodet og skyter bra med begge ben. Han er ikke rask men heller ikke treig. Teknikk har han vist ved flere anledninger at han har. En spillertype som vil kunne tilføre angrepet vårt flere kvaliteter og gitt laget flere alternativer på topp.

Angående N`Zogbia bør du kansje lese hva Keegan selv sier i denne "såpeoperaen" din Fredrik.
Keegan om Charles N`Zogbia sin fremtid. SkySports LINK

En link om det samme fra The Guardian.

Selv om disse sikkert er lest før føler jeg noen kansje må friske opp minnet sitt å lese hva Keegan sier en gang til.........  ;)

En spiller som ikke vil være i klubben er vi ikke tjent med å ha der heller. Men honnør til Keegan som sier at skal N`Zogbia forlate klubben skal det være på klubbens premisser siden han fremdeles har flere år igjen av kontrakten sin.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 03. Mai 2008, 10:57 »
Vi er veldig enige.

Dunne, Veloso, Arshavin, Shorey, Gomis og Wayne Bridge...

Tenk dere denne, da:

:::::::MARTINS:::GOMIS::::::::::
::::::::::::::::OWEN::::::::::::::::
:::::::BARTON:::::ARSHAVIN:::::
::::::::::::::::VELOSO::::::::::::::
BRIDGE:::TAYLS:::DUNNE:::BEYE
::::::::::::::::GIVEN::::::::::::::::

FY FAEN!

For det første er jeg meget skeptisk til Bafetimbi Gomis. Jeg har aldri hørt om han og aldri sett han spille og målstatistikken hans synes jeg heller ikke er så voldsomt imponerende, helt greit men ikke noe mer for en kar som fyller 23 år snart.
Jeg synes det vil være en stor sjanse å ta om "vi" går for han.

For det andre er jeg også litt skeptisk til Veloso. At en ung urutinert portugisisk spiller skal komme inn å bekle den viktige defensive sentrale midtbanerollen og være en umiddelbar suksess i PL. Det vil være langt ifra et "safe" kjøp synes nå jeg.

For det tredje håper jeg Keegan fra neste sesong går tilbake til 4-4-2 eller 4-4-1-1 som han hadde suksess med sist han var manager her og ellers i andre klubber han har vært manager i. Derfor håper jeg også han handler spillere som vil passe i en slik formasjon og spillestil som Keegan har.

Ønsker meg en offensiv venstreback, enten Bridge eller Riise (Shorey synes jeg ikke er god nok).
Vil også ha 2 nye vinger da jeg mener Damien Duff (29 år) ikke er god nok lenger og N`Zogbia har stagnert, pluss andre faktorer. Alternativene jeg håper på da er SWP, Aaron Lennon og David Bentley. Alle er hurtige og arbeidsomme og har erfaring fra PL. Arshavin kan også være et godt alternativ om vi skal handle utenlands.

På stopperplass ville Dunne vært helt fenomenal å fått! Vi må også ha en spiss og en sentral midtbanespiller før neste sesong!

for det første så er det vel kvaliteten i sin heilhet på gomis.. om du ser ka han er i stand til så og ikkje ka han har prestert over tid. Så det vi betaler for der er et stort potensial som er langt fra nådd toppnivå.. så er som du sier et usikkert kort.. men den som intet våger intet vinner.. for det andre så om du ser på mascherano som også ikkje hadde bevist kan han kunne i pl og var et ungt og lovende talent, nmen er vel den beste defansive midtbanespilleren i pl idag bak makelele.. etter min meining er det vel nettopp sånne spillere vi burde satse på fordi det er mulige klassespillere som vi har sjangsen på.. Det blir ganske vanskelig for newcastle å hente inn etablerte klassespillere som vil forsterke laget til det nivået vi vil, når vi ikkje har noke serlig å lokke med utenom lønn..

men som du også seier så har du klassespillere i swp og aron lennon med då er må vi spiller 4-4-2 eller 4-4-1-1 som du seier og då vil det bli vanskelig å spille både owen og martins i samme kamp og min meining er at både owen og martins skaper fleire mål og scorer meir enn swp og aron lennon i tillegg til at det er så ufattelig masse kjekkere å se newcastle spille 4-3-3 med 3 spisser enn det er når det spiller 4-4-2 som under roeder og til dels under BS bortsett fra at BS ville vel helst spille 4-3-3.. :P muligens bentley kunne spillt i en indreløperrolle på høgrekanten, men etter min meining så er han meir en vingspiller og i tillegg så blir han veldig dyr i forhold til kvaliteten som er i han.. ser ikkje noke forskjell på å hente gomis, veloso eller bentley for alle er unge lovende spillere som har til gode å vise at det kan prestere over tid..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 03. Mai 2008, 11:01 »
Herregud, det begynner å bli en såpeopera dette med N`Zogbia nå. Som sagt før, dere vet ikke en dritt om hva som foregår bak kulissene, og å komme med dristige uttalelser som at han ønsker seg vekk og at han har stagnert som spiller osv, er helt bak mål. Gutten er en kjempespiller og har sin fremtid i Newcastle.

min meining er at han virker uintrisert og arrogant når han spiller.. han har definitivt ikkje stangnert, men kan virke som han har eit holdningsproblem (slik han viser seg i kamp) er en stund siden han har spillt, men husker sist kamp eg såg han så var skulle han gjøre alt sjølv, var uintrisert å spille på lag og var arrogant mot medspillere.. minnte meg til tider om nani :P
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 03. Mai 2008, 11:06 »
frode: viduka er god på hode har tekninkk og større målteft enn ashton.. greit nok at han begynner å bli gammel, men om vi skulle ha en erstatter for han burde vi sikte høgare.. skulle ikkje forundre meg om carroll i framtida viser seg å vere masse bedre enn ashton..
- carry on!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 03. Mai 2008, 11:47 »
For det første er jeg meget skeptisk til Bafetimbi Gomis. Jeg har aldri hørt om han og aldri sett han spille og målstatistikken hans synes jeg heller ikke er så voldsomt imponerende, helt greit men ikke noe mer for en kar som fyller 23 år snart.

Enig med deg Frode, MEN jeg tror fakta faen meg vi er nødt til å ta noen sjanser her og der denne gangen. Vi klarer ikke å lokke til oss de beste spillerne som både er tilgjengelige OG har Premier League erfaring ganske enkelt fordi vi ikke har nok å tilby sammenlignet med våre konkurrenter. Derfor tror jeg vi blir nødt til å gamble litt på spillere f.eks fra Frankrike denne gangen. Det kan slå posetivt ut, men det kan også slå negativt ut. Jeg er generelt ikke noen fan av å gamble for mye, men klubben er kanskje nødt til det? Keegan har jo selv innrømmet at han tok en stor sjanse da han valgte å gå for tre spisser fra start mot Birmingham (var det?).

Barça vant jo Champions League med Giuly, Van Bommel og "Ole Geir" fra start, hvis Wise og kompani gjør jobben sin så kan vi også oppnå noe selv om vi kanskje må ta noen sjanser.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 03. Mai 2008, 11:51 »
Vil forresten tilføye at jeg liker det at vi ser mot Frankrike etter nye spillere. Det har kommet masse spennende spillere fra det landet de siste årene som har gjort det bra. Jeg har knapt nok sett en kamp fra fransk fotball denne sesongen men har fått inntrykk av at det er en tøffere liga enn det mange tror.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 03. Mai 2008, 13:03 »
Vil forresten tilføye at jeg liker det at vi ser mot Frankrike etter nye spillere. Det har kommet masse spennende spillere fra det landet de siste årene som har gjort det bra. Jeg har knapt nok sett en kamp fra fransk fotball denne sesongen men har fått inntrykk av at det er en tøffere liga enn det mange tror.

Tror også Frankrike er et spennende land når det kommer til unge talenter. Hvor mange franskmenn har Arsenal forresten?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 03. Mai 2008, 13:17 »

men som du også seier så har du klassespillere i swp og aron lennon med då er må vi spiller 4-4-2 eller 4-4-1-1 som du seier og då vil det bli vanskelig å spille både owen og martins i samme kamp og min meining er at både owen og martins skaper fleire mål og scorer meir enn swp og aron lennon i tillegg til at det er så ufattelig masse kjekkere å se newcastle spille 4-3-3 med 3 spisser enn det er når det spiller 4-4-2 som under roeder og til dels under BS bortsett fra at BS ville vel helst spille 4-3-3.. :P muligens bentley kunne spillt i en indreløperrolle på høgrekanten, men etter min meining så er han meir en vingspiller og i tillegg så blir han veldig dyr i forhold til kvaliteten som er i han.. ser ikkje noke forskjell på å hente gomis, veloso eller bentley for alle er unge lovende spillere som har til gode å vise at det kan prestere over tid..

Kan ikke sammenligne Roeder og Allardyce sin måte å spille 4-4-2 på med Keegan sin måte. Det funker greit slik de spiller nå med 4-3-3, men jeg synes det klumper seg litt for mye i midten og finspillet er til tider så som så.
Savner det gode vingspillet Keegan er så kjent for, overlappene til offensive backer, herlige innlegg som bare spissene behøver å sette panneprasken på før ballen fyker i mål, osv.

Så lenge jeg har holdt med NUFC har vingspillet vært prima vare, ihvertfall de sesongene vi har prestert. Fra Keegans tidligere dager med Scott Sellars og Ruel Fox til den mer kjente ving-duoen David Ginola og Keith Gillespie. Bobby Robson hadde også sin duo i Laurent Robert og Nolberto Solano, intill han solgte sistenevnte.

Jeg synes Keegan skal gå tilbake til 4-4-2 eller 4-4-1-1, og det behøver ikke være mer defensivt, tvert imot vil det tilføre oss mye mer offensivt mener nå jeg.

Derfor nevner jeg Aaron Lennon, SWP og David Bentley som særdeles spennende signeringer som heller ikke er så usannsynlige.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 03. Mai 2008, 17:51 »

Kan ikke sammenligne Roeder og Allardyce sin måte å spille 4-4-2 på med Keegan sin måte. Det funker greit slik de spiller nå med 4-3-3, men jeg synes det klumper seg litt for mye i midten og finspillet er til tider så som så.
Savner det gode vingspillet Keegan er så kjent for, overlappene til offensive backer, herlige innlegg som bare spissene behøver å sette panneprasken på før ballen fyker i mål, osv.

Så lenge jeg har holdt med NUFC har vingspillet vært prima vare, ihvertfall de sesongene vi har prestert. Fra Keegans tidligere dager med Scott Sellars og Ruel Fox til den mer kjente ving-duoen David Ginola og Keith Gillespie. Bobby Robson hadde også sin duo i Laurent Robert og Nolberto Solano, intill han solgte sistenevnte.

Jeg synes Keegan skal gå tilbake til 4-4-2 eller 4-4-1-1, og det behøver ikke være mer defensivt, tvert imot vil det tilføre oss mye mer offensivt mener nå jeg.

Derfor nevner jeg Aaron Lennon, SWP og David Bentley som særdeles spennende signeringer som heller ikke er så usannsynlige.

problemet der er viss vi skal spille med typiske vinger trenger vi spisser som passer til den spillestilen.. noke som vi ikkje har.. owen er god i boks og smart, men har ikkje den styrken i luftrommet og martins er klart best i bakromm.. noke som vertfall var owen sinn største styrke tidligere, det er nok derfor det funker så godt med 3 spisser no fordi indreløpere slår meir diagonale baller som gir store rom til owen og martins.. så om vi skal spille med typiske vingspillere som tidligere så må vi enkelt å greit bytte ut owen eller martins.. for det er ikkje plass til 2 bakromsspillere i enn 4-4-2 med typisk vingspill og verken martins eller owen vil godta å spille annenfiolin.. er vel derfor begge spiller i newcastle idag.. :P
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 03. Mai 2008, 17:52 »
du er flink å gjenta kyllingmannen :P
- carry on!

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 03. Mai 2008, 18:53 »

Av det lille jeg har sett Gomis er han en spisstype som er veldig lik Kenwyne Jones. Sterk duellspiller, men også god med ballen i bena. Tror Gomis ville vært en perfekt makker til Martins og Owen på topp. Dessuten er det, som flere her inne nevner, på tide at vi gambler på unge spillere som ikke har fått vist seg i PL. De siste årene har vi nesten bare kjøpt spillere som er over toppen, og det har resultert i unormalt høye lønninger på spillere som ikke er i nærheten av å fortjene slike summer. Mark Viduka tjener 80 000 £ (!!!!) i uka, noe som er helt hinsides med tanke på hvilke lønninger andre PL-klubber opererer med. Arsenal har et lønnstak på 50 000£ på spillerne sine, og det er vel bare Gallas og Fabregas som tjener mer. Unge, kommende stjerner (Gomis er et eksempel) vil automatisk kreve mindre i lønn enn det etablerte stjerner vil gjøre. Dette gjør at en eventuell overgangssum på 14 mill £ for Gomis kan forsvares. Mener å ha lest at Gomis tjener rundt 10000£ i uka i Saint Etienne, og en eventuell lønn i Newcastle ville neppe vært høyere enn 30000£ i uka. Jeg tror mange ser seg litt blinde på overgangssummen her, for det at Gomis ikke har like høy lønn vil kompensere for den høye overgangssummen.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 03. Mai 2008, 19:07 »

Av det lille jeg har sett Gomis er han en spisstype som er veldig lik Kenwyne Jones. Sterk duellspiller, men også god med ballen i bena. Tror Gomis ville vært en perfekt makker til Martins og Owen på topp. Dessuten er det, som flere her inne nevner, på tide at vi gambler på unge spillere som ikke har fått vist seg i PL. De siste årene har vi nesten bare kjøpt spillere som er over toppen, og det har resultert i unormalt høye lønninger på spillere som ikke er i nærheten av å fortjene slike summer. Mark Viduka tjener 80 000 £ (!!!!) i uka, noe som er helt hinsides med tanke på hvilke lønninger andre PL-klubber opererer med. Arsenal har et lønnstak på 50 000£ på spillerne sine, og det er vel bare Gallas og Fabregas som tjener mer. Unge, kommende stjerner (Gomis er et eksempel) vil automatisk kreve mindre i lønn enn det etablerte stjerner vil gjøre. Dette gjør at en eventuell overgangssum på 14 mill £ for Gomis kan forsvares. Mener å ha lest at Gomis tjener rundt 10000£ i uka i Saint Etienne, og en eventuell lønn i Newcastle ville neppe vært høyere enn 30000£ i uka. Jeg tror mange ser seg litt blinde på overgangssummen her, for det at Gomis ikke har like høy lønn vil kompensere for den høye overgangssummen.
Som om jeg skulle sagt det selv!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 03. Mai 2008, 19:43 »

problemet der er viss vi skal spille med typiske vinger trenger vi spisser som passer til den spillestilen.. noke som vi ikkje har.. owen er god i boks og smart, men har ikkje den styrken i luftrommet og martins er klart best i bakromm.. noke som vertfall var owen sinn største styrke tidligere, det er nok derfor det funker så godt med 3 spisser no fordi indreløpere slår meir diagonale baller som gir store rom til owen og martins.. så om vi skal spille med typiske vingspillere som tidligere så må vi enkelt å greit bytte ut owen eller martins.. for det er ikkje plass til 2 bakromsspillere i enn 4-4-2 med typisk vingspill og verken martins eller owen vil godta å spille annenfiolin.. er vel derfor begge spiller i newcastle idag.. :P

Igjen er jeg er jeg litt uenig med deg!
For det første må jeg si at selv om Owen er liten er han fremragende på hodet inni 16 meteren. Han har perfekt timing på løpene sine og derfor pleier han også å nå først frem på innleggene. Har ikke Owen flere mål på hodet enn med beina i NUFC drakt?

For det andre trenger ikke nødvendigvis vingene å legge inn slik at spissene må bruke hodet. Kjappe spillere som Lennon og SWP er for eksempel meget gode til å komme seg rundt ved 16 meteren og slå lave innlegg eller komme seg helt ned til dødlinja å slå 45 grader ut i rommet rundt 11 metersmerket. Det trengs ikke nødvendigvis å slå høye innlegg fra distanse hver gang, selv om det også av og til er en god måte å angripe på.

Jeg ser heller ikke at Owen og Martins er veldig like i spillestil og derfor ikke kan spille sammen på topp, tvert imot. Men det forutsetter at de får god "service" fra vingene og den sentrale midtbanen. Akkurat det har vært en mangelvare de siste sesongene, altfor dårlig "service" til spissene!

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 03. Mai 2008, 21:23 »

Det er en myte at 4-4-2 er synonymt med måking av høye baller i feltet fra vinger. Det er på ingen måte en forutsetning for en 4-4-2 at man har 2xGuppyer som står ving og måker ballen inn på Niall Quinner. Å stille med en midtbanefirer behøver ikke å bety at vi har to vinger som skal springe langs krittet til dørlinja for så å legge inn i feltet for duellspill.

Det finnes flere eksempel på velfungerende 4-4-2 spillende lag der man ikke trenger de duellsterke spissene for å få resultater. Manchester United under Cole/Yorke tiden for eksempel. Med Becham og Giggs på vingene, kombinert med kontringsspill, så ble det mye rom for spissene å bevege seg i, og de scoret jo også enormt mye. Ingen av "the terrible twins" var spesielt duellsterke. Men, som Owen, klarer de å snike den skallen sin rundt og innimellom, og kan fint putte en hel del på hodet samtidig som at de får mye arbeidsrom mot uetablert forsvar. Helt perfekte forhold for Martins og Owen igrunn slik jeg ser det.