20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 811927 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #4680 på: 31. Aug. 2008, 17:54 »
Man City har en stall de fleste er misunnelig på. Gjort noen kanonkjøp så langt i vinduet.

Ja enig der. De har faktisk gjort mye likt til NUFC i dette vinduet, nemlig kvittet seg med en haug drittspillere og hentet inn færre men kvalitet.

Out: Ashley Grimes, Andreas Isaksson, Geovanni, Emile Mpenza, Paul Dickov, Garry Breen, Sun Jihai, Georgios Samaras, Matthew Mills

In: Jô, Tal Ben Haim, Vincent Kompany, Shaun Wright-Phillips, Pablo Zabaleta, Glauber Berti

Å sammenligne Man City og Newcastle pr dags dato blir som å sammenligne Arsenal og Sunderland. Får vi inn 3-4 kvalitetsspillere inn iløpet av morgednagen derimot. Den eneste spilleren vi har hentet som jeg er overbevist om kommer til å slå til i Newcastle trøya er Jonas.

Veldig veldig uenig. Jonas har vært pure class, men også Coloccini og Guthrie har vært veldig gode. Har sjelden sett en som er så trygg med ballen som det den 21 år gamle Guthrie har vært til nå, til tross for at vi har spilt borte mot både ManU og Arsenal.

Det er vel kun SWP og Kompany som har vært klassekjøp for ManCity så langt i dette vinduet. Ben Haim er vel regnet som backup for Dunne og Richards, mens Zabaleta, Berti og Jo har jeg hørt minimalt om.

ManCity har bedre stall enn oss forløpig, men har også flere fantastiske egenproduserte spillere som Ireland, Johnson, Richards, Sturridge, osv. Det er der vi henger etter. Vi har vel kun Taylor som har kommet opp fra akademiet i laget vårt.....

Guthrie er i bestefall en squadplayer, og jeg tror han ryker ut av laget når Barton kommer tilbake i form. Forhåpentligvis gjør Butt det samme når en ny midtbanespiller er på plass i morgen. Coloccini hadde en meget svak kamp i går, men var god mot Man Utd. Mot Coventry tapte han hodeduellen som førte til 2-2. Han er vel kun 1,83 høy, og det er ikke veldig høyt for en midtstopper i PL.  Jeg er langt fra sikker på at han er den sjefen vi alle håper på, men forhåpentligvis blir han bedre og bedre for hver PL kamp han får.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4681 på: 31. Aug. 2008, 17:55 »
Ryktene sier jo at Faye var misfornøyd når Big Sam fikk fyken og at han har ønsket seg bort etter det...

Tviler jeg sterkt på. Hvor kommer de ryktene fra?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Anthony

• Gjest
« Svar #4682 på: 31. Aug. 2008, 18:07 »
Man City har en stall de fleste er misunnelig på. Gjort noen kanonkjøp så langt i vinduet.

Til tider virker det som om NUFC er en klubb uten ekstraordinære visjoner for fremtiden...

Vi er på rett veg.

After a 3-0 loss, I find it hard to believe.
Generelt sett var det meste av laget umotiverte i å jakte på et respektabelt resultat mot en av Brittanias beste fotballag. Det var ihvertfall noe som ville motivert meg i en slik kamp...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4683 på: 31. Aug. 2008, 18:19 »
Nå er det vel nøyaktig 2 år siden vi hentet stjernespillerene Sibierski, Rossi og Bernard.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4684 på: 31. Aug. 2008, 18:24 »
Guthrie er i bestefall en squadplayer, og jeg tror han ryker ut av laget når Barton kommer tilbake i form. Forhåpentligvis gjør Butt det samme når en ny midtbanespiller er på plass i morgen. Coloccini hadde en meget svak kamp i går, men var god mot Man Utd. Mot Coventry tapte han hodeduellen som førte til 2-2. Han er vel kun 1,83 høy, og det er ikke veldig høyt for en midtstopper i PL.  Jeg er langt fra sikker på at han er den sjefen vi alle håper på, men forhåpentligvis blir han bedre og bedre for hver PL kamp han får.

Guthrie er bare 21 år og har massevis av potensiale og kvaliteter i seg. Jeg ser heller en midtbane med Guthrie og Barton.

Angående Coloccini er ikke høyden noe problem så lenge man er god til å time duellene. Hans landsmann Robert Ayala var enda lavere men en av de beste hodespillerne jeg har sett.

Men det jeg mener er at NUFC har vært en av de værste i klassen når det gjelder å få frem egne talenter i motsetning til ManCity. Der vi har prøvd å kjøpe et forsvar med høytlønnende avdankede spillere har ManCity satset på egne talenter og heller spedd på en eller 2 gode spillere på der.
Det samme kan sies om midtbanen. Vi har ingen egenproduserte spillere der og må kjøpe hele midtbanen + backup, mens ManCity allerede har Ireland, Johnson, Etuhu, osv. og trenger bare å bygge på videre derfra. Altså de trenger ikke kjøpe så mange spillere og kan derfor bruke mer penger på mer kvalitet.
På topp har City Sturridge og Evans som allerede har fått spilletid denne sesongen av egenproduserte spillere.

Jeg har holdt med NUFC siden Barry Venison og Brian Kilcline sine dager i klubben og jeg må si at det er utrolig få egenproduserte spillere som har gått gradene opp til vårt A-lag. Jeg tror vi må være den værste klubben i England på dette punktet. NUFC har ALLTID kjøpt spillere istedenfor, gjerne B og C stjerner med høy lønn for å veie opp for den manglende talent satsingen og for å få nok spillere i stallen.

Akkurat slik er det denne sommeren også.
Bare at alt virker mer fremtidsrettet med henhold til alder og at de gjør en grundigere research på spillere.
« Siste redigering: 31. Aug. 2008, 18:37 av Frode »

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4685 på: 31. Aug. 2008, 18:30 »
Då va Gonzalez klar. Ser ut til at det ikkje er oppsjon på kjøp. I så fall ser eg på dette som eit haste lån
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_4074606,00.html

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4686 på: 31. Aug. 2008, 18:31 »
Frode har selvfølgelig helt rett. Det er hovedgrunnen til at City er noen mil foran oss.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4687 på: 31. Aug. 2008, 18:33 »
Då va Gonzalez klar. Ser ut til at det ikkje er oppsjon på kjøp. I så fall ser eg på dette som eit haste lån
Det styrker oss forhåpentligvis midlertidig, ut sesongen. OG det er bedre nen å ikke få inn noen i det hele tatt. Om han spiller bra, og forsvinner neste sommer, så vet vi det tidlig. Er som vi nå har erfart, ikke så lett å få ut av Newcastle-eide spillere å si at de vil gå, før det er en uke igjen... Da er en uforpliktene låneavtale å foretrekke.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4688 på: 31. Aug. 2008, 19:15 »
Frode har selvfølgelig helt rett. Det er hovedgrunnen til at City er noen mil foran oss.

MIL !?  :o Man City er faen meg ikke mer enn noen meter forran oss. Alt vi mangler er en bedre sentral midtbane så er vi der oppe vi også. City har da ikke bevist noe dei heller, men en bedre stall har dei nok.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4689 på: 31. Aug. 2008, 19:20 »

Jepp, fikk 5 kamper for Monaco i fjor, og i følge Monaco fansen var han ikke spesielt god.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4690 på: 31. Aug. 2008, 19:23 »
Derdiyok var ikke i troppen til Basel i går, kanskje han er på vei til oss. ;) ;D

gutten er vel 19 år så er vel ikkje så heilt usannsynlig at han ikkje er med i kver jevla kamp til basel så det kan vere en tilfeldighet. Men uasett så er jo det en mulighet for det med tanke på ka som skjer i helga..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4691 på: 31. Aug. 2008, 19:26 »

Ja enig der. De har faktisk gjort mye likt til NUFC i dette vinduet, nemlig kvittet seg med en haug drittspillere og hentet inn færre men kvalitet.

Out: Ashley Grimes, Andreas Isaksson, Geovanni, Emile Mpenza, Paul Dickov, Garry Breen, Sun Jihai, Georgios Samaras, Matthew Mills

In: Jô, Tal Ben Haim, Vincent Kompany, Shaun Wright-Phillips, Pablo Zabaleta, Glauber Berti

Å sammenligne Man City og Newcastle pr dags dato blir som å sammenligne Arsenal og Sunderland. Får vi inn 3-4 kvalitetsspillere inn iløpet av morgednagen derimot. Den eneste spilleren vi har hentet som jeg er overbevist om kommer til å slå til i Newcastle trøya er Jonas.

kan ikkje du berre gå å putte hodet ditt i do, er ikkje en sjel her inne som er interrisert ka en skap sunderland supporter meiner om newcastle
- carry on!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4692 på: 31. Aug. 2008, 19:29 »

kan ikkje du berre gå å putte hodet ditt i do, er ikkje en sjel her inne som er interrisert ka en skap sunderland supporter meiner om newcastle

Får du ikke luft sa du. Ring 113

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4693 på: 31. Aug. 2008, 19:31 »
Guthrie er i bestefall en squadplayer, og jeg tror han ryker ut av laget når Barton kommer tilbake i form. Forhåpentligvis gjør Butt det samme når en ny midtbanespiller er på plass i morgen. Coloccini hadde en meget svak kamp i går, men var god mot Man Utd. Mot Coventry tapte han hodeduellen som førte til 2-2. Han er vel kun 1,83 høy, og det er ikke veldig høyt for en midtstopper i PL.  Jeg er langt fra sikker på at han er den sjefen vi alle håper på, men forhåpentligvis blir han bedre og bedre for hver PL kamp han får.

Guthrie er bare 21 år og har massevis av potensiale og kvaliteter i seg. Jeg ser heller en midtbane med Guthrie og Barton.

Angående Coloccini er ikke høyden noe problem så lenge man er god til å time duellene. Hans landsmann Robert Ayala var enda lavere men en av de beste hodespillerne jeg har sett.

Men det jeg mener er at NUFC har vært en av de værste i klassen når det gjelder å få frem egne talenter i motsetning til ManCity. Der vi har prøvd å kjøpe et forsvar med høytlønnende avdankede spillere har ManCity satset på egne talenter og heller spedd på en eller 2 gode spillere på der.
Det samme kan sies om midtbanen. Vi har ingen egenproduserte spillere der og må kjøpe hele midtbanen + backup, mens ManCity allerede har Ireland, Johnson, Etuhu, osv. og trenger bare å bygge på videre derfra. Altså de trenger ikke kjøpe så mange spillere og kan derfor bruke mer penger på mer kvalitet.
På topp har City Sturridge og Evans som allerede har fått spilletid denne sesongen av egenproduserte spillere.

Jeg har holdt med NUFC siden Barry Venison og Brian Kilcline sine dager i klubben og jeg må si at det er utrolig få egenproduserte spillere som har gått gradene opp til vårt A-lag. Jeg tror vi må være den værste klubben i England på dette punktet. NUFC har ALLTID kjøpt spillere istedenfor, gjerne B og C stjerner med høy lønn for å veie opp for den manglende talent satsingen og for å få nok spillere i stallen.

Akkurat slik er det denne sommeren også.
Bare at alt virker mer fremtidsrettet med henhold til alder og at de gjør en grundigere research på spillere.

greit nok, men du må huske på at zoggy og milner var vel ca 17-18 når vi henta dei og kan vel ikkje akuratt påstå at dei gikk rett inn i første laget heller. Billige kjøp som delvis har gått gradene, dessuten så er det stort potensiale i carroll som sikker vil vise seg fram iløpet av sesongen når han først blir skadefri
- carry on!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4694 på: 31. Aug. 2008, 19:33 »
Jeg skal ærlig innrømme at selvom jeg støtter klubben helt i å selge Milner, samt at jeg ikke synes Milner er en så god spiller som mange skal ha det til, så forventer jeg at vi skal ha inn en flere forsterkninger til klubben. Og en låne avtale på denne Gonzalez er ikke nok til å overbevise meg, så jeg håper de jobber hardt i morgen å henter minst 2 spillere til!