N'Zogbia er ikke back. Han greide seg brukbart i går, men vi har sett det så mange ganger at han ikke har de deffensive egenskapene til å spille der. Han posisjoner seg ofte litt feil og er heller ikke særlig god til å markere. N'Zogbia passer også mye bedre i en mer offensiv posisjon. Jeg har det inntrykket av at Bassong helst vil spille midtstopper. Han spilte ihvertfall ikke back i noen av treningskampene. Da står vi igjen med Enrique som eneste rene venstreback og det holder ikke. For meg virker det veldig klart at vi må få inn en venstreback.
Er helt enig med deg her.
Zoggy var tidvis elendig som back i fjor. Tror i utgangspunktet at venstre ving eller venstre del av en sentral
midtbane er plassen hans. Om han "tvinges" til back-spill blir han sikkert bare sur og vil bort likevell.
Vi trenger en venstreback, en defensiv midtbane (i tillegg til Butt) og kanskje en offensiv playmaker.
I tillegg synes jeg vi skal hente Derdiyouk om vi kan. Da er vi sikret et skikkelig spisstalent.
Når det gjelder kampen i går var det gledelig å se Gutrie (som var bedre enn jeg trodde), Jonas som var fantastisk
og jobbet utrolig hardt og Coloccini som klarte seg strålende i debyen sammen med en kanongod Taylor som ser ut til
å fortsette sin gode utvikling.
Når det gjelder transfer-targets og spekulasjoner ser jeg at Arshavin`s klubb ikke blir enig med T.Ham.
Skulle dette "falle i fisk" ser jeg ikke bort fra at han KAN være mulig for oss. Det samme gjelder spillere som Veloso,
Inler og Moutinho som heller ikke er solgt enda. Et attraktivt PL, kombinert med god forestilling mot ManU og manglende
interesse fra toppklubbene kan plutselig gjøre en av disse tilgjengelig for "røkla".
Taiwo og Derdiyouk ser fortsatt tilgjengelig ut for den rette prisen, og Tiago er ikke i Everton enda...
Og bak Wigans tap i helgen ser vi at W. Palacios forsetter fremgangen og viser at han ER en fantastisk midtbanespiller.
Og Wigan er fortsatt en klubb vi burde kunne hente spillere fra....