20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 803105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3390 på: 08. Aug. 2008, 13:14 »
Om det ikke er nevnt i NOEN aviser, så tviler jeg på at dette var Gomis. Sportsjournalister pleier jo ha grei kontroll på dette, og det ville vel vært store oppslag i samtlige aviser om det faktisk var Gomis. Men, noen som vet om det er nevnt noen plasser, med unntak av ymse forum?

vel dei hadde jo så ufattelig grei kontroll på jonas.... ???
- carry on!

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3391 på: 08. Aug. 2008, 13:26 »
Håper eg og.

Ser at vi blir linka til Michael Johnson på Nufc.co.uk

Herlig!;)

Sitat
NEWCASTLE United's interest in Manchester City's Michael Johnson has been revived after the midfielder turned down a contract offer from the Eastlands outfit, according to The Times.

The paper says that Everton, Aston Villa, Arsenal and Liverpool are also interested in the England under-21 star.

Meanwhile, the majority of titles claim that Alan Smith could be moving to Everton this weekend.

Er the times pålitelige?
« Siste redigering: 08. Aug. 2008, 13:30 av Jewlnufcfan »
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3392 på: 08. Aug. 2008, 13:31 »
Skulle gjerne vært mer optimistisk, men har desverre liten tro på at vi skal kunne kjempe om
Europa denne sesongen. Det triste er at vi de siste årene har stabilistert oss som en middelhavsfarer.
En gang storklubb, men nå drømmer vi om å kunne kjempe med klubber som Everton, ManCity og Pourtsmouth..??

Vi blir avkledd og utklasset på transfermarkedet av klubber som vi frem til noen få sesonger siden lo av.
Vi er også blitt så sulteforet på signeringer at vi synes at det er helt topp å få inn spillere som Bassong og Gutrie.
Og med all respekt, dette er ok spillere, men ikke matriale som skal bringe oss opp i hekken på topp 4 igjen...
Det var heller ikke mange av dere som hadde Gutrie på ønskelisten her på forumet (som inneholdt sikkert 100 navn),
og jeg tror ikke det var mange av dere som hadde hørt om Bassong heller...

Synes det meste har gått til helvete, og nå er vi som sagt fornøyde med å være midt på treet.
Ingen objektive tror vi kan hevde oss opp mot topp 6, og jeg er ganske sikker på at de fleste (utenom supporterne)  tipper oss
på et sted rundt 10-12 plass i år. Det tristeste er at dette ikke er en dårlig sesong eller et "arbeidsuhell", men at det er blitt en
"stabil" plassering hvor det ser ut til at vi hører hjemme.

De mest optimistiske synest det er greit med opprydding i stallen, og at ungdomsplanene til Ashley er bra.
"Dette er jo suksessoppskriften til Arsenal de siste sesongen" sier mange, og glemmer at Arsenal har proppet laget fullt
av europas største talenter i snart 10 år. Det var med andre ord ikke mange som lå langflate etter Bassong og Gutrie.
Synes mange er i overkant optimistiske (som supportere skal være), men i fjor fikk jeg mange leende kommentarer da jeg
sa at vi skulle være glad om vi holdt Sunderland bak oss på tabellen. Vi gjorde det såvidt...
Tror vi gjør det i år også, men ikke med veldig stor margin.

Jeg tror helt sikket at vi gjør det minst like bra som ifjor, men har ingen som helst tro på at vi skal kunne matche klubber som
Everton, Tottenham, P.mouth, City og Villa. Plusser vi da på de 4 store legger jeg årets optimistiske tips til plass nr. 9.
(Dette forutsetter at vi styrker laget med minst 3 ok/bra spillere)

Dyster spådom, og jeg blir sikkert sett på som en negativ og trist fyr.
Håper virkelig jeg tar feil...

Kor har du vore dei siste 4 åra? Heilt sidan Sir Bobby Robson fekk sparken... Alt du skriv her er no gammalt nytt?!! Og du kallar oss ein tidlegare storklubb, men vi har ikkje vunne noke på laaaaaaaaaaang tid. Skjønnar ikkje heilt kva du meinar heller, at mi har låge midt på tabellen dei siste åra er vel noke alle her inne har akseptert. Sidan Bobby har vi ikkje gjort noke bra. Spydd ut pengar og ikkje prestert noke som helst. Det heile toppa seg i fjor når vi var med i nedrykkstriden.

Trur du at ein sommar skal forandre alt dette? Ein sommar med innkjøp av verdenstjerne til ein klubb som ikkje har prestert noke dei siste 4-5 åra, med eit forbruk av managera større enn folk skifta sokkar. Kven i heitaste gidde komma til noko slikt? Du er no garantert å floppa, det ser ein berre på alle floppane vi har hatt.

Vi har starta med ungdomssatsinga i år, du nemner Arsenal og dei har kjøpt talent i 10 år. Ja då treng vi vertfall meir enn ein sesong på oss for å byggja eit lag med talent og rutine!!

Vi har starta med blanke ark. På tide gløyma at vi er ein "sovande storklubb", på tide å gi det styret og manager vi har no tid til å byggja eit solid fundament slik at vi ein dag kanskje kan snakka om at vi har vakna frå dvalen vår.

Skjønnar absolutt ikkje kva du meinar har gått til helvette? Kva har du forventa igrunn?

Eg vil påstå at dei fleste her inne er realistiske og skjønnar at vi må vera gode gjennom heile sesongen og heldige skal vi komme blandt topp 8. Då er ein ikkje spesielt negativ viss ein tippar topp 9.

Eg synst vi er på rett veg til å kunne prestera bra eingong i framtida, men eg forventar ikkje at det skjer denne sesongen. Men eg forventar stabilitet i styre og managerstolen, ei positiv utvikling på bana og i troppen, og til slutt i prestasjonar.(som enkelt kampar og plassering.)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3393 på: 08. Aug. 2008, 13:46 »
Vi er en storklubb! Problemet er at vi ikke har fått ut potensialet vårt. Men uansett om Fulham hadde komt forran oss neste sesong, så hadde jo vi likevel vert en mer attraktiv klubb. Og vi har vert en storklubb om vi bare ser noen år tilbake. Under Sir Bobby mener eg vi var en stor klubb, for ikke å snakke om keegan sin første periode i klubben.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3394 på: 08. Aug. 2008, 13:56 »
Er litt frustrerande at dei enda ikkje har presentert Colo på nufc.co.uk, ventar dei på enda ei ny signering sånn at dei kan presentere dei
samtidig? Nokon som veit? ???
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3395 på: 08. Aug. 2008, 14:48 »
Jeg tror at før kampen mot Valencia i morgen, vil Zigic og Joaquin bytte ut draktene sine med Newcastle drakter, og spille MOT Valencia.
En liten overraskelse Ashley og co har klart å holde hemmelig.   ;D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3396 på: 08. Aug. 2008, 15:53 »
Hehe. Drømmescenario.
Men skjer nok ikke. Men er vel ikke umulig at Colo blir presentert i morgen :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3397 på: 08. Aug. 2008, 16:10 »
Ser nå at flere kilder linker oss til en nær overgang for Derdiyok. Tror han kunne ha passet flott inn som targetman sammen med Owen og Martins.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3398 på: 08. Aug. 2008, 17:40 »
Sitat
Skunkie Skunker  // Aug 8, 2008 at 15:32

This is rubbish about Derdiyok because we are signing Jose Moutinho. He is at the Jesmond Dene hotel as we speak with Fabricio Coloccini.

:o
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3399 på: 08. Aug. 2008, 17:45 »
TØV!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3400 på: 08. Aug. 2008, 18:04 »
Vi har signert Nile Ranger, en 17 år gammel spiss fra Southampton. Det var denne spilleren som var tilstede på PSV-kampen.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3401 på: 08. Aug. 2008, 18:12 »

Kor har du vore dei siste 4 åra? Heilt sidan Sir Bobby Robson fekk sparken... Alt du skriv her er no gammalt nytt?!! Og du kallar oss ein tidlegare storklubb, men vi har ikkje vunne noke på laaaaaaaaaaang tid. Skjønnar ikkje heilt kva du meinar heller, at mi har låge midt på tabellen dei siste åra er vel noke alle her inne har akseptert. Sidan Bobby har vi ikkje gjort noke bra. Spydd ut pengar og ikkje prestert noke som helst. Det heile toppa seg i fjor når vi var med i nedrykkstriden.

Jeg har i høyeste grad vært her de siste årene. Og for å svare deg på spørsmålene kan jeg jo begynne her.
Vi har siden tidlig 90-tall vært en av englands rikeste, største og mest attraktive klubber. Vi kjempet topp 5 de fleste sesonger, og spilte sågar CL.
Vi handlet flere store stjerner, og satte preg på ligaen på alle måter. Siste sesong med Robson startet tregt, vi hentet Souness, men det gikk likevel tregt.
Investeringer i spillere gjorde likevell at vi forventet topplasseringer. Etter Souness kom Roeder. Han fikk virkelig fart på oss siste del av sesongen han overtok
etter Souness, og vi forventet ALLA en topp 6 plassering. I det hele og store har selv de realistiske forventningene til NUFC (av objektive) vært relativt høye frem til for 2 sesonger siden. Alt dette gjør at jeg kaller oss tidligere storklubb (sportslig), og at det først er de siste par sesongene det har BEGYNT å gå opp for folk at vi ikke er bedre.

At vi de siste årene har spydd ut penger og også bare bull... Etter at Souness kom er den dyreste spilleren vi har kjøpt Jose Enrique. Og han er en av bare 2 spillere
vi har brukt mer enn 3 mill pundt på etter at Souness kom (ser bort fra at Coloccini kanskje kommer nå) Har jo brukt mindre cash enn Bolton og Sunderland denne tiden???

Trur du at ein sommar skal forandre alt dette? Ein sommar med innkjøp av verdenstjerne til ein klubb som ikkje har prestert noke dei siste 4-5 åra, med eit forbruk av managera større enn folk skifta sokkar. Kven i heitaste gidde komma til noko slikt? Du er no garantert å floppa, det ser ein berre på alle floppane vi har hatt.

Mener ikke at vi skal kjøpe verdensstjerner. Spillere som Moutino, Veloso, Modric, Arda, Inler, Arshavin, Huntelaar, Derdioyk, Gomis osv er unge talenter
som ER tilgjengelige for nest beste klubber som Everton, Tottenham, NUFC osv om storklubbene holder seg unna, og vi er villige til å bla opp penga!!
Om Tottenham kjøper en annen spiller og dropper Arshavin (som storklubbene ser ut til å styre unna) garanterer jeg at han vil til oss om vi betaler Zenit nok.
Og det gjelder ALLE de andre spillerne på listen over også! Og med de rette kjøpene er jeg også sikker på at vui temmelig umiddelbart kunne komme oss opp på Everton/Villa/P.mouth-nivå og kjempet om Europa.

Vi har starta med ungdomssatsinga i år, du nemner Arsenal og dei har kjøpt talent i 10 år. Ja då treng vi vertfall meir enn ein sesong på oss for å byggja eit lag med talent og rutine!!
Vi har starta med blanke ark. På tide gløyma at vi er ein "sovande storklubb", på tide å gi det styret og manager vi har no tid til å byggja eit solid fundament slik at vi ein dag kanskje kan snakka om at vi har vakna frå dvalen vår.

Ja vi trenger mer enn en sesong for å nå målet. Men nå synes jegvår satsning på rimelige talenter tar helt over. Arsenal startet denne satsningen for mange år siden
med å kjøpe talenter som allerde da var langt bedre (og lovende) enn de vi henter. Men samtidig som dette hentet de også maaange gode og dyre spillere som de bygget talentene rundt. Vår satsning kan knapt kalles Arsenal light!
Tottenham henter f.eks unge talenter som Dos Santos, Bale, Hutton, Bentley og Modric i tilleg til de aller yngste som ikke er slått gjennom enda. DET kalles å satse på unge å talentfulle spillere, og her burde en av Englands største klubber (som er laaaangt større enn Tottenham) lagt lista for mange år siden da vi hentet aldrende spillere for eventyrsummer!

Skjønnar absolutt ikkje kva du meinar har gått til helvette? Kva har du forventa igrunn?

Forventet at selv den satsningen vi har gjort de siste årene skulle være god nok til å holde følge med Everton, P.Mouth og Villa.

Eg vil påstå at dei fleste her inne er realistiske og skjønnar at vi må vera gode gjennom heile sesongen og heldige skal vi komme blandt topp 8. Då er ein ikkje spesielt negativ viss ein tippar topp 9.
Eg synst vi er på rett veg til å kunne prestera bra eingong i framtida, men eg forventar ikkje at det skjer denne sesongen. Men eg forventar stabilitet i styre og managerstolen, ei positiv utvikling på bana og i troppen, og til slutt i prestasjonar.(som enkelt kampar og plassering.)

Med jobben vi har gjort på transfermarkedet sålangt er jeg enig med deg om at mitt tips på 9.plass er optimistisk, og at vi ikke kan forvente mye mer.
MEN, jeg er også sikker på at om hadde Ashley brukt 50-60 mill pundt på Veloso, Coloccini, Moutinho og Gomis (eler lignende) + rimelig back-up på backene,
så hadde vi kunnet kjempe med både Tottenham, P.Mouth, Everton og Villa allerede denne sesongen.
Høres kanskje voldsom ut med disse summene, men det er jo hva f.eks T.ham gjør, og hva jeg forventet at Ashley (med sine CL-ambisjoner) kunne være villig
til å investere i klubben da han kom.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3402 på: 08. Aug. 2008, 18:58 »
SSN. Ranger skal ha sagt det selv også.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil

Erlend Simonsen

• Kaptein