20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808697 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3045 på: 29. Juli 2008, 16:12 »
Ka Webster ruling e ?

Webster-dommen går vel ut på at hvis man enten er under 28 og kontrakten er tre år gammel eller mer, eller at man er over 28 og kontrakten er to år gammel eller mer, kan man kjøpe seg ut av kontrakten ved å betale klubben det spilleren egentlig skulle fått i lønn resten av kontraktsperioden.
Hvis en spiller har 1000 kroner i uken, og har igjen et år av kontrakten, må spilleren da betale 52000.
Men haken er at man må si ifra senest 15 dager etter sesongslutt.
Noe jeg egentlig ikke skjønner, da Andy Webster ikke gjorde det selv. Men han fikk gå, men hadde karantene de to første ukene av serien.

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3046 på: 29. Juli 2008, 16:15 »
Var det ikke slik Newcastle hentet Jonas G. da ? Skjer det enda en gang til ?

Jeg må uansett si at jeg håper denne dealen går i boks, en meget solid stopper :)
« Siste redigering: 29. Juli 2008, 16:18 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3047 på: 29. Juli 2008, 16:34 »
http://nufcblog.com/2008/07/29/transfer-news/bvrazilian-luisao-being-monitored-by-newcastle-maybe/

Newcastle har kanskje Luisao på radaren.
Ikke hørt så mye om han, men en god stopper det.
Men får vi Coloccini og Bassong, trenger vi ikke han. Men en spennende spiller.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3048 på: 29. Juli 2008, 16:38 »
Coloccini tror jeg kan bli meget bra. Har likt fyren helt fra han spilte i Milan, og jeg tror definitivt han har en spillestil som vil passe PL. Bassong er jeg litt mer usikker på. Han har jo U21-landslagskamper for Frankrike, noe som slett ikke er gale med tanke på hvor mange gode franske spillere det finnes. Men jeg har likevel mine tvil om at han kommer til å bli så mye mer enn en backupspiller med tanke på fremtiden. Det vi nå trenger mest er en ny venstreback og høyreback. Jeg tviler på at Zoggy blir særlig lenge i klubben om han skal vikariere som venstreback, for han kommer vel mest sannsynlig ikke til å få mye spilletid på vingen nå som Duff er skadfri igjen. Høyrebacken har vi heller ikke et reelt alternativ dersom Beye blir skadet, da blir det å omskolere i utgangspunktet rene midtstoppere, da enten Coloccini eller Tayls, og det skal ikke en PL klubb måtte gjøre.

I tillegg til dette trengs i hvertfall en sentral midtbanespiller til. Om dette er på plass før sesongstart ser det ikke så hakkandes gale ut, men jeg har desverre mine tvil på at vi kan bli noe mer enn en middelhavsfarer, i år som i fjor.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3049 på: 29. Juli 2008, 16:45 »
Coloccini er ikke det værste alternativet nei.Sier ikke neitakk til han!.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3050 på: 29. Juli 2008, 17:11 »
I fjor slet vi fælt i nederste fjerdedel av ligaen. Er sikker på at vi klarer bedre. Med dagens offisielle spillerstall klarer vi nok ikke mye bedre, men får vi inn enten Bassong, Collocini eller Luisao (helst 2/3), kvitter oss med Ameobi og henter en god, teknisk midtbanespiller, ser jeg ikke noe grunn til at vi ikke kan være blandt de 7-8 beste. Men hvordan stallene i PL ser ut etter 1.september er det ingen som vet. Derfor kan det bli litt vanskelig å si om vi blir middelhavsfarer, eller en utfordrer til Uefa-/Intertotocup.
Men med de riktige kjøpene fremover, kan vi hevde oss høyt oppe.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3051 på: 29. Juli 2008, 17:15 »
Coloccini er en klassespiller, uten tvil. Det at noen ikke ønsker Coloccini til klubben, er nok ikke fordi de mener han ikke er god nok. Luque var også en jævlig god spiller. Fantastisk om Coloccini gjør det bra om han kommer, da han uten tvil er av en høyere klasse enn det de fleste middelhavsfarer kan skaffe seg. Synes faktisk det er rart at andre klubber ikke har slengt seg på racet enda, men ser for meg at klubber som Rottenham eller West Ham kaster seg på etter hvert.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3052 på: 29. Juli 2008, 17:23 »
Yeah. Faktum er jo at vi på papiret har en liten men jævlig god spillerstall. Men med tidvise elendige forestillinger av skadeplagede spillere er det jo ikke rart ting går til helvete. Vi har jo en spissrekke som matcher flere av de beste lagene i Europa, to keepere av høy PL klasse, pluss 4-5 øvrige spillere som i toppform mer eller mindre kunne spilt fast på et av de fire store.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3053 på: 29. Juli 2008, 17:55 »
http://nufcblog.com/2008/07/29/transfer-news/bvrazilian-luisao-being-monitored-by-newcastle-maybe/

Newcastle har kanskje Luisao på radaren.
Ikke hørt så mye om han, men en god stopper det.
Men får vi Coloccini og Bassong, trenger vi ikke han. Men en spennende spiller.
Luisao hadde jo vært konge! Han og Coloccini sammen, så snakker vi klasseforsvar!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3054 på: 29. Juli 2008, 18:01 »
Jeg mener det holder med Coloccini og Bassong. Da har vi dekning på venstresiden, med Enrique og Bassong, dekning i midten med Coloccini, Taylor, Faye, Cacapa, Edgar, og mangler kun dekning på høyresiden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3055 på: 29. Juli 2008, 18:10 »
Er Bassong venstrebeint da? Er ekstremt lei høyrebeine stoppere malplassert på venstrebacken eller en demotivert Charles N'zogbia i forsvar. Håper vi henter inn en ren venstreback som skal konkurere med Jose Enrique.

Taylor, Coloccini, Faye, Cacapa, Bassong, Edgar er NOK, men spm er om kvaliteten er god nok..Coloccini - Taylor blir spennende! På backene mangler vi fortsatt alternativ, men jeg synes Geremi er et godt nok cover for Beye, så i mine øyne gjenstår nå kun et venstreback-kjøp.

Får vi Coloccini er det en spiller vi skal være fantastisk godt fornøyd med! Blir veldig glad hvis dette går i orden:)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3056 på: 29. Juli 2008, 18:28 »
Jeg mener det holder med Coloccini og Bassong. Da har vi dekning på venstresiden, med Enrique og Bassong, dekning i midten med Coloccini, Taylor, Faye, Cacapa, Edgar, og mangler kun dekning på høyresiden.

Som høyreback har jo bortsett fra Beye også Coloccini og ikke minst Geremi mye erfaring fra. Og jeg mener Geremi er best som høyreback da han er sterkere og bedre defensivt enn offensivt og normalt skal slå mer enn brukbare innlegg. Coloccini vil også være et godt alternativ da han også er blitt mye brukt som back.
Beye er uansett det klare førstevalget, da jeg mener han er PL`s beste i den posisjonen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3058 på: 29. Juli 2008, 19:09 »
Bassong er klar

http://news.maxifoot.com/info-082305_80729/football.php

http://www.fcmetz.com/voir.php?id=5029

Veldig intresangt.Jeg vet ikke en dritt om denne spilleren så blir spennende :).Artig med en ny signering ;D

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3059 på: 29. Juli 2008, 19:21 »
Ka Webster ruling e ?

Webster-dommen går vel ut på at hvis man enten er under 28 og kontrakten er tre år gammel eller mer, eller at man er over 28 og kontrakten er to år gammel eller mer, kan man kjøpe seg ut av kontrakten ved å betale klubben det spilleren egentlig skulle fått i lønn resten av kontraktsperioden.
Hvis en spiller har 1000 kroner i uken, og har igjen et år av kontrakten, må spilleren da betale 52000.
Men haken er at man må si ifra senest 15 dager etter sesongslutt.
Noe jeg egentlig ikke skjønner, da Andy Webster ikke gjorde det selv. Men han fikk gå, men hadde karantene de to første ukene av serien.

Ok. Er jo sånn som det er på cm det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]