20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle (FA-cup) 26.01  (Lest 28040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle (FA-cup) 26.01
« Svar #150 på: 27. Jan. 2008, 14:13 »
Var det noen andre enn meg som så hvordan kreftene i laget tok slutt utover i andre omgang? Ser ut som om de var dårlig trent under big-sam
"The first 90 minutes are the most important"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 27. Jan. 2008, 14:28 »
Owen ER en garantist for mål. Men han trenger å få nettkjenning for å få den gode følelsen tilbake. Nå husker ikke jeg alle de sjansene vi hadde så veldig nøyaktig, men jeg kan ikke huske at Owens sjanse var SÅ stor at det er en større prestasjon å ikke score, enn å gjøre det. Både Owen og Martins har vært uten nettkjenning en god stund nå. Kanskje spesielt Owen. Nå var det ikke mange sjansene vi produserte under Allardyce da, og det kan ha sitt å si. I tillegg er ingen av de to i toppform for øyeblikket. Men Owen ER en målgarantist. Men selv om vi punger ut £50 mill for, ja, la oss si Drogba, så betyr ikke det nødvendigvis at Drogba scorer på HVER ENESTE store sjanse han får han heller. Det er det ingen som gjør. Torres er en glimrende spiss og så avgjort en målscorer. Men han bomma på den ene gedigne sjansen etter den andre i kampen mot oss. En kamp Liverpool kunne vunnet tosifret, om de hadde utnyttet alle muligheter 100%.

Berbatov bommer også han, innimellom. Eto'o bommer. Anelka bommer. Shearer bommet på straffespark og store muligheter han også. I FA-cupfinalen i 98, mot Arsenal, så fyrte Shearer av et skudd mot tilnærmet åpent mål. Ballen strøk stolpen og gikk ut. Det skal ikke være mulig for en så god spiller som Alan Shearer. Men det var en sesong hvor Shearer aldri hadde hatt helt flyten. Han var blitt alvorlig skadet i pre season. Han scoret færre mål enn John Barnes den sesongen, enda han var skadefri allerede i januar. Men vi kan vel ikke si noe annet enn at Shearer virkelig var en garantist for mål?

Owen kommer til å score igjen snart, hvis han bare får muligheten. og det kan fort hende at det utløser en rekke scoringer fra den kanten. Men det kan også hende at det ikke gjør det. Owen har slitt denne sesongen. Ikke før har han blitt skadefri, så har han blitt skadet igjen og ute en måned eller to.
Likevel scoret Owen et brukbart antall mål frem til november. Etter Portsmouth-fadesen har vi jo nesten ikke scoret mål overhodet.

Jeg kunne også tenkt meg en "Les Ferdinand". To goalgettere på topp er jo mye bedre enn bare én. Det har lyktes før det. Shearer og Ferdinand fungerte utmerket. Shearer og Owen fungerte veldig bra det også. Solskjær og Van Nistelrooy har vel spilt en og annen kamp sammen for Man Utd. Man kan ikke bestride deres ferdigheter foran kassa.

At kreftene tok slutt har litt å gjøre med at vi bare ble løpende imellom i andreomgang. Vi greide aldri å gjøre noe vettugt med ballen, og Arsenal var langt mer aggressive i andreomgang, enn i første. Og Adebayor viste at han ikke mister ballen så enkelt, selv om det kommer fem spillere og takler ham. Du blir fort sliten når du aldri får roet ned, når du aldri får beholde ballen i mer enn to trekk. Når du bare blir løpende etter lynkjappe Arsenal-spillere, så tappes du fort for krefter. Selv om du er godt trent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #152 på: 27. Jan. 2008, 14:28 »
Ja, Big Sam har skylda for alt nå!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 27. Jan. 2008, 14:47 »
Sitat fra: Joakim
Owen ER en garantist for mål.

Ja det får så være det, og du kommer forsåvidt med gode argumenter i innlegget ditt Joakim, men fakta taler for seg selv. Owen får sjanser nå, om sjanesene er "store nok" kan vi alltids diskutere, men han har fått flere sjanser over lengre tid han burde scort på, men han gjør det ikke. Det er fakta, og det er det bare å forholde seg til. Gi mannen tillit, sørg for at han får den første forløsende scoringen så kommer målene. For meg blir ikke dette annet enn bla bla bla. Hvis Owen virkelig er en slik målgarantist som du skal frem til så får han snart bevise det. Du er flink til å komme med lange gode forklaringer med mye bla bla bla for å forsvare Owen, men er det ikke snart på tide å begynne å forvente litt resultater av den mannen?

Forøverig er det ett argument som faller på sin egen urimelighet og sammenligne ham med Torres som "en avgjort målscorer". Det er bare å se litt mer en kun engelsk fotball og se hvordan Torres har gjort det før han kom til Liverpool i høst. Men akkurat det er uansett ikke sakens kjerne her.

Sitat fra: Joakim
Owen har slitt denne sesongen. Ikke før har han blitt skadefri, så har han blitt skadet igjen og ute en måned eller to.

Ja stakkars mann. Han har vært nærmest konstant skadet i to sesonger, og du verden for ett forbanna pengelsuk han har vært for klubben vår. Med de lønningene han har hevet oss i forhold til det han har bidratt så klarer ikke jeg å synes synd på ham -beklager. Og NEI, jeg sier ikke at det er Owens skyld at han er skadet. Ikke kom med det tullet igjen, for det er, enten du liker det eller ikke, IKKE relevant.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 27. Jan. 2008, 15:16 »
Jeg klarer ikke se at Owen har fått så veldig rikelig med sjanser over en lengre periode nå. Det er mulig det bare er meg, men jeg kan virkelig ikke huske at Owen har brent noen så vanvittig gode sjanser.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 27. Jan. 2008, 15:39 »
Jeg klarer ikke se at Owen har fått så veldig rikelig med sjanser over en lengre periode nå. Det er mulig det bare er meg, men jeg kan virkelig ikke huske at Owen har brent noen så vanvittig gode sjanser.

Da har vi en ulik oppfatning av det vi ser. Det er mulig jeg formulerte meg litt dumt, men jeg er helt klart av den oppfatning av at Owen flere ganger nå har hatt sjanser som han skal sette dersom han er en målgarantist slik du hevder. Det er naturlig nok derfor jeg er drittlei "forsvarstaler" på vegne av Owen, men det kan jo være at vi har ulik oppfatning av når en målgarantist bør score. Vente på at Owen spiller seg skikkelig i form har vi uansett ikke tid til, for før det skjer har han vært skadet minst en gang igjen.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #156 på: 27. Jan. 2008, 16:29 »
Jeg tror det var svært vanskelig for både Owen og Martins å spille spiss under Allardyce.
Det ble svært få sjangser, og svært lite å jobbe med på topp. Både Owen og Martins er spillere som er avhengige av å score jevnlig.
Tror rett å slett ingen av dem hadde tolmodighet til å spille slik som Allardyce ville, og at dette gikk ut over selvtilliten.
Jeg synes vi heller skal vente med å bedømme dem skikkelig. Om måltørken fortsetter under Keegan bør vi selvsagt vurdere å erstatte dem, ihvertfall en av dem.
Jeg gir selvsagt ikke Allardyce skylden for noe som helst, jeg mener bare at Owen og Martins ikke passet helt inn i systemet hans.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 27. Jan. 2008, 17:23 »

Hjemmekampen mot city og borte mot stoke.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 28. Jan. 2008, 19:52 »
Jeg skal se om jeg finner høydepunkter fra de kampene, så får vi se om jeg kan si meg enig. Men det er ihvertfall ingen brente sjanser som har brent seg inn i minnet mitt, som situasjoner der det er en større prestasjon å bomme, enn å score.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 28. Jan. 2008, 19:58 »
Owen hadde en megamiss mot City da han kom alene med keeper tidlig i 2.omg. Mot Stoke misset han på en stor sjanse tidlig i 1.omg.

Ellers hadde han vel ingen store misser, men spilte svakt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 28. Jan. 2008, 21:06 »
Da har jeg sett begge de sjansene det henvises til. Mot City kan jeg delvis være enig. Den bør han vel egentlig putte. Men selv Drogba kan bomme på slike muligheter. Jeg har aldri prøvd meg i en lignende situasjon selv, men du skal lykkes 100% med touchen skal du få den der i mål. Noen ganger kan man lykkes 100% og ballen sniker seg utenfor også. Og i den situasjonen har du ikke mye tid til å tenke. Kanskje burde Owen ha løftet ballen, men det er like fullt en imponerende redning av keeper.

Mot Stoke spretter ballen veldig feil, og altfor nærme keeper til at det er særlig enkelt å sette den der i mål. Prøv selv.

Selvfølgelig bør han score på begge mulighetene, men den mot City er større enn den mot Stoke. Slike sjanser er ikke enkle. Det vet jeg uten å ha prøvd det sjøl. Jeg har sett såpass mange spillere bomme i lignende situasjoner. Og det er spillere som har vært minst like gode som Owen.
Enkelte ganger lykkes du, enkelte ganger lykkes du ikke.

I en optimal verden hadde han scoret på begge. Han hadde kanskje også gjort det for 10 år siden, da han var lettere og kjappere til beins. Men disse sjansene er ikke store nok til å si at Owen ikke er en målgarantist. Jeg synes de fem (jeg velger å gi Owen æren for selvmålet til Portsmouth) målene Owen har scoret denne sesongen er tilfredsstillende, tatt i betraktning hvor få sjanser han har fått i de kampene han har spilt. Han hadde bare én sjanse i bortekampen mot mesterlaget Stoke City, såvel som mot Manchester City. Jeg forventer bare ikke at Owen skal score mål på hver eneste sjanse han får, uansett hvor stor eller liten den er.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 28. Jan. 2008, 21:25 »
Er egentlig sløseri med muligheter på kantene når man slår inn mot Owen som er 1,73 m høy :P Skal man først slå høye baller inn mot 16 meteren. Må man første ha en høyere og god hodespiller til det.

Slår man lavt inn på fremste stolpe er sjansene betraktelig større førr at Owen kan dukke opp å sette inn et mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 28. Jan. 2008, 21:43 »
Det er riktig, Kristoffer. I slike situasjoner har Owen gang etter gang bevist hvor god han er.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 28. Jan. 2008, 21:49 »
Da mener eg at han skulle ha satt den når vi bygde opp spele fint carr kom rundt å la inn nettopp lavt på fremste

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 28. Jan. 2008, 21:51 »
Mulig, men nå rakk han nå engang ikke frem da. Det blir uansett som oftest farlig i slike situasjone med Owen utpå banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida