20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle (FA-cup) 26.01  (Lest 27983 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle (FA-cup) 26.01
« Svar #120 på: 26. Jan. 2008, 18:17 »
Given 7

Carr 6
Tayls 4
Cacapa 6
Enrique 5

Milner 4
Butt 6
Zog 5
Duff 6

Smith 5
Owen 5

Som sagt, en god førsteomgang der vi er fullt med. Butt og Duff er våre beste den omgangen.
Andreomgangen er vi ikke med, og spissene får absolutt ingenting å jobbe med. Og forsvaret vårt er hawaiiaktig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #121 på: 26. Jan. 2008, 18:21 »
Ja Newcastle tapte kontant idag. Men ser en klar forbedring, i første omgang var det minst 2 store sjangser. Vi forventet vell ikke å komme til Emirates og dominere kampen. I andre mister vi litt konsentrasjon . Midtbanen og forsvaret er litt ute og kjører. Det er synd, for vi var smålig på høyde selvom såklart arsenal hadde possension og styrte litt, så var vi farlige på kontra til tider når hele laget kom opp.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 26. Jan. 2008, 18:21 »
Vi kan ikke være fornøyd med å ryke ut av FA Cupen og tape 3-0, men omstendighetene tatt i betraktning er det faktisk begrenset hvor skuffet vi kan tillate oss å være. Så det meste av første omgangen og da ble jeg delvis imponert over Newcastle som klarte seg bra. I andre omgang ble vi nok litt slitne, vi falt iallfall sammen og Arsenal vant til slutt fortjent. Alt i alt er det alltid trist å ryke ut av cupen, men for å være ærlig hadde jeg ikke forventet noe annet. Uansett så jeg både innsats og entusiasme i Newcastle idag, og i første omgang fikk vi faktisk til noe. Til tross for en svak andre omgang, vi går ut med hevet hode!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #123 på: 26. Jan. 2008, 18:22 »

Given 7

Carr 6
Tayls 4
Cacapa 6
Enrique 5

Milner 4
Butt 5
Zog 5
Duff 6

Smith 4
Owen 5

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 26. Jan. 2008, 18:25 »
Milner trener en pause nå. Dårlig kamp igjen idag, men kanskje ikke så rart mtp på hvor lite han har fått hvilt. Håper Keegan kjøper inn en ny høyreving. Holder ikke med bare en spiller som kan spille brukbart der.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 26. Jan. 2008, 18:27 »
Bra 1.omg og en dårlig 2.omg, dessverre. Synes resultatet er flatterende. Mye lovende offensivt i 1.omg som gjør at det er noe å ta med seg.

Given - 7 - Gjør en del gode redninger, sjanseløs på målene.

Carr - 6 - Grei kamp. Brukbart offensivt i 1.omg
Taylor - 5 - En shaky 1.omg ble til en dårlig 2.omg
Cacapa - 7 - Leser spillet strålende! Mange gode innvollveringer og "i siste liten taklinger".
Enrique - 6 - Fungerer bra i 1.omg, er dårlig i 2.omg og dummer seg ut på førstescoringen.

Milner - 4 - Veldig svak kamp. Noe bedre i 1.omg enn 2.omg.
Butt - 6 - Får godkjent for knallhard innsats. Jobber og sliter, dårlig i pasningspillet.
Zog - 6 - Som med mange andre, god i 1.omg og dårlig i 2.omg. Til tider veldig bra i 1.omg. En del balltap trekker ned.
Duff - 8 - Strålende 1.omg! Faller ned sammen med resten av laget, men er vår beste fremover også da.

Smith - 6 - Er vanvittihg sterk og gjør en god jobb som targetmann i 1.omg. Men i 2.omg er han kanskje svakest utpå der.
Owen - 5 - Anonym. Møter litt mer enn jeg liker. Kommer ikke i de posisjonene han bør foran mål. Har dog en vanskelig oppgave foran der.

Roz driter seg loddrett ut på 0-2 scoringen, mens LuaLua får veldig liten tid, men han viser seg bittelitt frem i dag også. Helt sikkert en morsom og fin erfaring å få komme inn mot
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 26. Jan. 2008, 18:28 »
Jeg er storfornøyd i dag jeg! Som jeg har sagt tidligere, vi har allerede tapt de to kampene mot Arsenal, så alt jeg forventer er et Newcastle lag som PRØVER! Og det gjorde de i dag, det er lenge siden jeg har sett Newcastle rulle med et forsvar slik de gjorde i førsteomgang! Duff var utrolig god, og hadde vi vært litt mer dyktige (og heldige) hadde vi hatt ledelsen til pause.

Desverre, som så taper vi. 3-0 er et "feil" resultat synes jeg, 2-1 feks hadde vært mer fair. Uansett, jeg gleder meg til fremtiden, for det ser faktisk ganske lyst ut etter min mening :)

Minibørs:

Given - 7

Carr - 6
Taylor - 5
Cacapa - 6
Enrique - 6

Milner - 5
Butt - 6
Zoggy - 6
Duff - 7

Owen - 5
Smith - 6

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #127 på: 26. Jan. 2008, 18:36 »
Given 7 -  Solid i 1 omgang, utagbart på målene.

Enrique 5 - Grei kamp. Noen fine driv fremover, men slurver i avleveringsfasen. Trenger mer tid på å tilvenne seg spillestilen i PL.
Cacapa 7 - Vår beste i dag. Redder oss med flere gode involveringer.
Taylor  5(-) - Virket utrygg gjennom hele kampen, burde scoret i 1 omgang.
Carr     6 - Overaskende bra til han å være.

Duff     6 - Meget god i 1 omgang, faller litt igjennom i 2.
Butt     6 - En av de viktigste faktorene til at Arsenal ikke fikk til noe i 1 omgang. Klønete selvmål på slutten.
Zog     6(-) - Noen fine initiativ, men mange pasningsfeil trekker ned.  
Milner  4 - Helt ute av det gjennom hele kampen, ingen gode involveringer. Har hatt en enorm formsvikt i det siste.

Owen   5 - Slår alt for mye i støtte i stedet for å utfordre med farten sin. Har heller ikke den samme målteften som før.
Smith  5+ - Bra innsats som alltid, men det blir med det. Godt skudd som blir reddet på strek.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #128 på: 26. Jan. 2008, 18:47 »
Given 7 -  Solid i 1 omgang, utagbart på målene.

Enrique 5 - Grei kamp. Noen fine driv fremover, men slurver i avleveringsfasen. Trenger mer tid på å tilvenne seg spillestilen i PL.
Cacapa 7 - Vår beste i dag. Redder oss med flere gode involveringer.
Taylor  5(-) - Virket utrygg gjennom hele kampen, burde scoret i 1 omgang.
Carr     6 - Overaskende bra til han å være.

Duff     6 - Meget god i 1 omgang, faller litt igjennom i 2.
Butt     6 - En av de viktigste faktorene til at Arsenal ikke fikk til noe i 1 omgang. Klønete selvmål på slutten.
Zog     6(-) - Noen fine initiativ, men mange pasningsfeil trekker ned. 
Milner  4 - Helt ute av det gjennom hele kampen, ingen gode involveringer. Har hatt en enorm formsvikt i det siste.

Owen   5 - Slår alt for mye i støtte i stedet for å utfordre med farten sin. Har heller ikke den samme målteften som før.
Smith  5+ - Bra innsats som alltid, men det blir med det. Godt skudd som blir reddet på strek.
Litt snill med Zoggi der braegg. For han spilte ikkje til noge 6-, mens du gir Milner ein 4. Milners 4 er grei, men max 5 på Zoggi. Han var jo usynlig
Newcastlesupporter siden 1992

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 26. Jan. 2008, 18:58 »
Skjønnar ikkje korleis Smith får same som Owen foreksempel. Synst Owen (idag og) var utruleg tam, og produserar absolutt ingenting på eigenhand. Smith vinner alle håveduellane mot sjølvaste Gallas i 1omg. Synst det verte feil at begge får 5. Owen 4 og Smith 5.
Men som eg har sagt tidlegare so vil eg fokusera på det positive og dei gode prestasjonane spelarane gjorde, istaden for det negative og det mindre bra spelarane gjer.
Cacapa og Duff var dei beste idag. Duff herja jo til tider på kanten.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 26. Jan. 2008, 18:59 »
Synes zoggi var god i 1 utfordra og skapte problem. 2 omg spela ingen serlig bra
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #131 på: 26. Jan. 2008, 19:11 »
Jeg er fryktelig skuffet over at vi er ute, vi gjør en fantastisk første omgang men klarer ikke score mål på sjansene våre. Jeg følte meg rimelig sikker på at når vi ikke scoret på noen av de store sjansene i første omgang så var kampen tapt, og når Arsenal fikk et heldig mål raknet vi fullstendig. Hadde vi derimot scoret først i dag tror jeg vi kunne vunnet, og vi hadde sjanser til å gjøre mål idag. Synes Cacapa og Duff var dagens lyspunkt idag.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 26. Jan. 2008, 19:17 »
Synes ikke Zog var spesielt god i førsteomgang heller jeg. Han hadde sine øyeblikk, å joda. Men totalt sett ble det svært lite ut av det, og han rotet bort ballen alt for mange ganger. I andreomgang var han direkte elendig. Fullstendig usynlig. En femmer er det beste jeg kan gi Zog på en børs.

Cacapa var til tider strålende. Synes han fortjener en sjuer. Han var klart bedre enn sine forsvarskolleger i dag. Uten han hadde vi tapt med langt styggere sifre.

Milner har vært dårlig i en veldig lang periode nå. Det liker jeg ikke, og jeg lurer på om vi kanskje hadde tjent mer på å starte med LuaLua på høyrekanten i neste kamp, selv om det er aldri så mye Arsenal borte.

Smith var god i førsteomgang. Vant dueller, og skapte sjanser. En sekser synes jeg absolutt er innen rekkevidde. Han var ikke SÅ dårlig i andre heller, til tross for at han fikk særdeles lite å jobbe med. Owen fikk aldri noen gode baller å jobbe med, og måtte trekke dypt i banen for å få ballkontakt. Var akkurat der han skulle være, ved et par anledninger i førsteomgang, men dessverre var Lehmann og Gallas akkurat det lille halvsekundet kjappere i reaksjonen. En firer blir bare dumt, når han tross alt ikke hadde noen verdens ting å jobbe med. Vi kan ikke forvente at Owen skal skape sjanser helt på egenhånd. Han har ikke ferdighetene til det. Owen spilte til pari, i mine øyne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 26. Jan. 2008, 19:29 »
Nei, vi kan ikke forvente at Owen skal skape sjanser på egenhånd. Men i 1.omg hadde vi faktisk veldig mange innlegg inn i boksen, spesielt fra Duff, men også Zog, Milner, Carr, Enrique kom til innlegg..Poenget er; at Owen må klare å komme seg i scoringsposisjon, dessuten misser Owen en ganske stor sjanse når han akkurat ikke når innlegget fra Carr. En annen ting er at Owen blir altfor dyp, Owen roter nede på midtbanen og er aldri noen trussel for Gallas/Senderos..Owen har fart i kroppen, og jeg skulle gjerne sett han ligge helt i front å terrorisere stopperne til motstanderen slik Martins har for vane å gjøre.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 26. Jan. 2008, 19:32 »
Men er det ikke deilig å se Newcastle ville igjen!? Se Newcastle spille ball!! DEILIG :)

Heller tape 3-0 enn å komme for å slåss for en U!!