20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 50067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #105 på: 27. Jan. 2008, 23:28 »
Nei fekk eit par mål vel men var ikkje god nok.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 28. Jan. 2008, 20:15 »
Tror ikke dagens Ginola, godt inne i 40-årene, som sikkert livnærer seg som modell, vil ha noe å tilføre Newcastle. Ginola fra 10 år tilbake derimot...

Cordone ja, det var vel klassespiller. Paul Dalglish var vel en større suksess. Men sammenlignet med Tomasson og Andreas Andersson, så var vel Cordone en suksess ja.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 28. Jan. 2008, 21:57 »
Jo, Ginola ville vært vår beste frispark og corner taker, overgår lett de vi har i klubben i dag.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #108 på: 28. Jan. 2008, 22:55 »
Skal ikkje forundre meg om han større fart enn Milner enda!  ;D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 28. Jan. 2008, 23:04 »
Fytti helvete. Du misliker virkelig James Milner, du! Skjønner ikke hvordan det går ann... Han er da heller ikke treg.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #110 på: 29. Jan. 2008, 13:24 »
Fytti helvete. Du misliker virkelig James Milner, du! Skjønner ikke hvordan det går ann... Han er da heller ikke treg.

Haha, akkurat den satt eg på spissen.  ;D
Men som du seier, er ikkje James Milners største fan.
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #111 på: 29. Jan. 2008, 15:39 »

Skjønner ikke at folk kan ha noe i mot James Milner av alle folk...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 29. Jan. 2008, 16:47 »

Skjønner ikke at folk kan ha noe i mot James Milner av alle folk...
Det gjør ikke jeg heller. Men det er farlig for en 22 år gammel engelsk u-landslagsspiller å ikke være vår beste spiller i hver eneste kamp.
Hans Emil hadde vel vært i den syvende himmel nå, om Milner hadde briljert på Villas midtbane, fremfor å slite med sviktende form på vår midtbane. Hadde ikke Milner spilt for Newcastle kunne han kanskje ha debutert på A-landslaget allerede. Men ved å spille for Newcastle må han nok vente et års tid eller så, før det skjer.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #113 på: 29. Jan. 2008, 16:56 »
Latterleg.

Uansett, Milner skal ha for at han har god arbeidsinnsats, men som fotballspeler synst EG han er veldig begrensa. Ikkje er han rask, teknikken er litt A4, og når han først klare å komme forbi forsvaret går han tilbake og prøva å finte han igjen.  Når han velgje å ikkje gå tilbake i same mølja, så slurver han horribelt med innlegga.  Ser veldig klønete ut. Fotballhjerne har han heller ikkje, men det er han ikkje aleine om på Newcastle.

Ein simpel ving med fart, god teknikk og som leverer GODE innlegg hadde ikkje vore å forakte. Gillespie ser eg på som ein glimrande ving i hans tid.

Ellers så er saknet av Nolberto Solano HØGT!
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 29. Jan. 2008, 16:58 »
Må faktisk si meg delvis enig med Hans Emil, Milner er en svært begrenset ving som aldri hadde fått spille hadde det ikke vært for arbeidsinnsatsen hans. Han har middelsteknikk, dårlig innlegg med er uenig i at han er så treig, synes han holder jevnt nivå der. For all del, en lovende spiller! Men han må forbedre seg kraftig hvis vi skal dra noe særlig mer nytte av de neste årene...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 29. Jan. 2008, 17:00 »
og når han først klare å komme forbi forsvaret går han tilbake og prøva å finte han igjen.  Når han velgje å ikkje gå tilbake i same mølja, så slurver han horribelt med innlegga.  Ser veldig klønete ut.

NETTOP! Uansett hvor godt utgangspunkt han har klarer altfor ofte Milner å gjøre ting mye vanskeligere enn han må, rett og slett fordi han må dra en ekstra finte, og resultatet.... Joa, innleggene er og blir elendige. Kanskje ikke hele tiden, men altfor ofte!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 29. Jan. 2008, 17:08 »
Du har rett og slett bestemt deg for å aldri se noe positivt med Milner, ser jeg.
Ikke er han rask? Neivel. Da så. Han er ikke noe lyntog, nei. Men å si at han ikke er hurtig? Da har du ikke sett Nobby Solano de siste årene. Det er ihvertfall ikke hva jeg kaller hurtig. Ballen går fortere enn et menneske kan løpe. Dessverre. Nei, Milner er ikke like kjapp som Gillespie, men han er bedre, synes jeg.
Forøvrig tror jeg nok dagens Milner er langt raskere enn dagens Gillespie. Selv om Gillespie vel fremdeles er aktiv.

Jeg har flere ganger sett Milner dra én finte, løpe forbi motstanderen, og legge inn et brukbart godt innlegg, uten at vi har en sjel inne i feltet (noe som helt sikkert er Milners feil). Men ja, enkelte ganger drar Milner både to og tre finter, og ender opp med ingenting. Men da løper han kjapt hjemover, og prøver desperat å vinne igjen ballen. Men Milner kan virkelig slå gode innlegg. Men det var vel utelukkende Luque som skapte den scoringen mot Palermo (Ja, Milner var fullstendig upresset da, men det har jo tidligere blitt hevdet at mannen aldri har slått et godt innlegg i sitt liv). Man kan jo nødig rose Milner for noe som helst. Synes forøvrig også at Milner hadde et brukbart innleggsforsøkt tidlig i kampen mot Arsenal. Dro et par finter, kom seg forbi backen, og la inn. Innlegget ble vel kanskje klarert ut til corner, men det så lovende ut.

Ikke fotballhjerne? Nei vel. Og med det mener du?
Hvis ikke han har fotballhjerne er han vel neppe mannen til å se et godt løp av en medspiller. Uten fotballhjerne har han vel heller ikke vett til å skjønne når han kan stå og drible i en time og når han bør finne en mulighet for å legge inn. Uten fotballhjerne hadde Milner, etter min oppfatning av ordet, løpt rundt på banen som en hodeløs kylling. Mener du han gjør det?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #117 på: 29. Jan. 2008, 17:15 »
Vel eg sa ikkje at Solano var eit hurtigtog. Eg ser på Solano som ein spelar med fotballhjerne. Evnen til å sjå folk løpe i rom og slå den herlige pasninga igjennom. Milner er ein maskin som spring opp og ned på den eine flanken. Treng ikkje å ha fotballhjerne til det.  At Milner skulle klare å få eit målgivande innlegg, skulle berre mangle etter alle sjangsane han får kvar kamp til å faktisk slå eit innlegg. Synst forøvrig Milner slår langt bedre innlegg frå venstre og innover mot mål, enn ved frå høgre og utover skrudd. Ser ikkje utsom Milner har teknikk til å slå innlegg frå høgre.

Gillespie var ein meget undervurdert ving meiner eg. Skulle likt å sett assist statsa til han og Ginola.
« Siste redigering: 29. Jan. 2008, 17:18 av Hans Emil »
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 29. Jan. 2008, 23:43 »
Milner har hatt en svak start på siste halvdel av sesongen, men syns folk lett glemmer. I fjor var han muligens vår beste spiller. Antakeligvis best. Han viser en enorm evne til å forbedre seg selv, og i fjor var han vel gjerne vår assistkonge om jeg ikke tar helt feil...?
Uansett, Milner har bevist at han kan, og til og med han må få lov å ha en formsvikt. Han er tross alt enda en ung spiller, og atpåtil har han hatt minst fri av samtlige våre spillere de siste to sesongene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 30. Jan. 2008, 00:08 »
Vi så det helt klart idag også at vi mangler en solid venstreback! Zoggy er rett og slett ikke god nok i den posisjonen og Enrique er ikke annet enn en spiller for fremtiden som trenger å tilvenne seg tempoet som er i PL.
Slik ståa er nå på den plassen tar jeg imot nesten hvem som helst, men mener fortsatt Riise er det beste alternativet (realistiske)!

Angående diskusjonen om Milner er jeg enig med Hans Emil! Milner har sine begrensinger, en veldig enkel spiller uten noen spisskompetanser, bortsett fra hard jobbing. Er frustrert over at han ikke viser særlig fremgang på sine dårlige innlegg, og synes han er litt for A4 for å kunne tilføre laget vårt den nødvendige kvaliteten man trenger fra en kantspiller. Men håper han kan bedre seg med årene.
Jeg ber derfor om en ny høyreving også!
« Siste redigering: 30. Jan. 2008, 00:10 av Frode »