20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 50037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #75 på: 26. Jan. 2008, 21:07 »
Hadde det vært en statistikk scoringsprosent, altså antall scoringer ut av antall skudd, så er jeg nesten helt sikker på at Riise faller veldig langt ned i forhold til de fleste venstrebacker. Det er ikke en venstreback sin jobb å score mye, noe Riise ser ut til å tro. Mener jeg leste en plass at Riise var på topp i Premier League når det gjelder å skyte mange skudd uten å score i årets Premier League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #76 på: 26. Jan. 2008, 22:12 »
Men hva så? Jeg sa bare at Riise ikke scoret så jevnt og trutt som noen skulle ha det til. 0,1 GPG er faen meg ikke jevnt og trutt. DET var poenget mitt, og DET har jeg rett i. 0,0 denne sesongen, og det er jo den som er mest aktuell, for det er jo så god Riise er akkurat nå, er heller ikke JEVNT OG TRUTT!

Så det du sier er egentlig at siden Riise har hatt en dårligere sesong i år enn de tidligere årene så er han en ræva spiller?? Vi trenger selvsagt ikke å ta høyde for uregelmessig spilletid og "underpresterende" lag??

Det betyr jo hvertfall at vi kan selge spillere som Martins, Owen og Milner, for makan til dårlig sesong og form som de har betyr at det så gode som de er akkurat nå.

Å spille for Liverpool er noe helt annet enn å spille for Newcastle. Samtlige av de du nevner har faktisk gjort sakene sine bedre enn Riise, også mht hvilken klubb de spiller for.

Gidder ikke fortsette Riise-diskusjonen. De som vil ha Riise til Newcastle vet ikke hva de snakker om overhodet. Snakk med Liverpool-fans som følger laget sitt og Riise jevnlig. Det har jeg gjort. De vet hva de snakker om.

Og Are kommer med et godt argument her også. For sannheten og konklusjonen er at Riise skyter hele tiden, men scorer lite allikevel. Han er en venstreback med "gode offensive kvaliteter", sier noen. Vel, det er bare fordi han er med mye opp. Bakover på banen er han ikke en dritt verdt. Sannheten om hans offensive kvaliteter er at han er en ego som overvurderer egne tekniske ferdigheter, og går for mål selv når han burde gi ballen videre. Ikke lykkes han med disse forsøkene heller. Dessuten er han inkompetent med høyrefot, ikke mye verdt i luften, har mange feilpasninger og ei heller noe spesielt tess med tanke på defensive ferdigheter (markeringspill, plasseringsevne, blokkeringer, taklinger osv). For ikke å snakke om at han roter bort ballen mye i forsvar.

Og denne spilleren, som vi ikke trenger overhodet, skal vi altså hente for "en slikk og ingenting", rettere sagt 7 mp! Det er galskap!

Gir meg der. Tror jeg har fått frem min synsvinkel av et potentielt Riise-kjøp. Tror heldigvis ikke at han kommer uansett.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 26. Jan. 2008, 22:17 »
Å snakke med et par liverpool supportere betyr ikke en dritt, jeg har en Newcastle kompis som digger Ameobi, men det betyr ikke at han er god fordet!?

Jeg synes også 7mp er altfor mye for Riise, det jeg henger meg opp i er det grunnløse argumentene om at han er så sykt dårlig fotballspiller.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 26. Jan. 2008, 22:24 »
Pr.dags dato kommer ikke Riise. Tror disse ryktene var nokså ta fatte. 7 mill£ er for mye. Er nok mer rundt 4-5 mill£.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 26. Jan. 2008, 23:03 »
Nå begynner diskusjonen å gå over stokk og stein her. For å bevise at Riise ikke er en god fotballspiller, så trekker Olav frem MÅLstatistikk!!! Forventer vi at venstrebacken i Liverpool skal være lagets toppscorer nå plutselig? Herre fred da, mann! Riise har vel ikke akkurat spilt så fryktelig mange kamper for Pool i år, men bare på grunn av hans gode venstreben, så skal han score mange mål? DET kaller jeg idioti.

Hvorfor skal Liverpool-fansen sitte på sannheten? Er det nødvendigvis sånn at ManU-fansen er de rette til å vurdere hvor god Christiano Ronaldo er?
Det er vel ikke akkurat sånn at vi Newcastle-supportere alltid sitter på sannheten om våre egne spillere heller. Det finnes garantert Pool-fans som liker Riise veldig godt. Det finnes garantert en fattig ManU-supporter som hater Ronaldo og alt han står for. Det finnes, som kesse påpeker, Newcastle-supportere som digger Ameobi! Det finnes helt sikkert de som fremdeles mener at Bramble er en meget god forsvarsspiller også, som bare er uheldig noen få ganger.

Prisen på Riise er ikke poenget i denne diskusjonen. Det vi diskuterer er hvorvidt John Arne Riise kan tilføre oss noe. Det mener jeg han kan. Han er helt klart en god fotballspiller. Han sitter ikke på benken i Liverpool og er fast inventar på landslaget hvis han er en dårlig fotballspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 26. Jan. 2008, 23:23 »
Mange mål her til venstreback og vere
http://www.youtube.com/watch?v=oJrHVBQDy2U
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 27. Jan. 2008, 00:44 »
Blir dumt å si at de som er uenig med deg ikke vet hva de snakker om, fordi du har snakket med liverpool supportere.....
Toon till I die.

Liqqa

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #82 på: 27. Jan. 2008, 02:45 »
Han er jo macho når han bretter opp armene på drakta for å vise de vite biceps/tripsene da, haha

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 27. Jan. 2008, 03:53 »
Å spille for Liverpool er noe helt annet enn å spille for Newcastle. Samtlige av de du nevner har faktisk gjort sakene sine bedre enn Riise, også mht hvilken klubb de spiller for.

Beklager, men den kommentaren der var da vel heller mindre smart? Påstår du at det er LETTERE å spille bra og i det hele tatt å få spille på LFC fremfor Newcastle!?
Hvilen realitet lever du i?
Her snakker vi om laget som har spilt med FENOMENALE venstrebacker som Peter Ramage, Celestine Babayaro, Huntington, Edgar og Bernard de siste årene. Laget som er viden kjent for sitt ekstremt solide forsvarsspill!
Mens John Arne Riise har spilt på Boringpool. Mye enklere å få spilletid der ja. Helt klart!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #84 på: 27. Jan. 2008, 11:08 »
Er nok ikke venstreback vi først og fremst trenger, selv om vi trenger en backup/utfordrer til Enrique. Skulle vi hente JAR blir det med blandede følelser for min del. En meget god fotballspiller når han konsentrerer seg om å være det, i tillegg vil han nok kunne gi oss et meget godt løft i norske medier. Blant annet ville vi nok bli vist ennå mer på C+, og det i seg selv trenger ikke være så negativt (bare vi kunne fått noen fra newutd inn i studio). Skulle han mot formodning signere for oss skal han få en fair sjanse i allefall.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 27. Jan. 2008, 12:22 »
Villa, Newcastle target Riise in Liverpool showdown talks
tribalfootball.com - January 27, 2008

John Arne Riise has held showdown talks with Liverpool boss Rafa Benitez.
The News of the World says he held showdown talks with Benitez after being axed from last Monday's Premier League fixture with Aston Villa.

The Norwegian's future is in the balance as the club stalls on offering him a new deal.

His current contract runs out in 18 months, and the left back almost moved to Villa Park in a £7m deal last summer.

By his own admission, Riise's form has dipped alarmingly this season, but it was the first time in seven years at Anfield he'd been dropped from the 16-man squad for a league game.

That prompted an angry response, but Benitez will feel no sympathy for the 27-year-old who was ordered to buckle down and work on his game.

Villa and Newcastle are monitoring Riise's position and are likely to make a £6m move for defender in the summer.

Kevin Keegan would like to tempt Riise to St James' Park even sooner and is weighing up an offer before the end of the week.

Har han valget mellom villa og newcastle. Tror jeg han velger villa. Siden carew er der blandt annet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #86 på: 27. Jan. 2008, 12:46 »
Nå begynner diskusjonen å gå over stokk og stein her. For å bevise at Riise ikke er en god fotballspiller, så trekker Olav frem MÅLstatistikk!!! Forventer vi at venstrebacken i Liverpool skal være lagets toppscorer nå plutselig? Herre fred da, mann! Riise har vel ikke akkurat spilt så fryktelig mange kamper for Pool i år, men bare på grunn av hans gode venstreben, så skal han score mange mål? DET kaller jeg idioti.

Følg med på diskusjonen da for f... diskusjonen bakover her gikk mye ut på dette med at Riise scoret mange mål, noe jeg gang på gang har prøvd å motbevise. Den gikk ikke bare ut på de DEFENSIVE kvalitetene til Riise, men diskusjonen har handlet mye om de OFFENSIVE kvalitetene hans, som jeg mener er overvurdert. LES diskusjonen, du. Så kan du spare deg selv og andre for slike innlegg.

Kristoffer:
Jeg påstår at det er lettere å spille bra for Liverpool, ja. Ser du ikke logikken? Ikke å få spille, men å spille bra. Jeg sier ikke om Riise er en dårlig fotballspiller fordi han får spille lite/mye for Liverpool, men hvor bra han spiller. Du prøver å fremstille det som at jeg snakker om spilletid, det er helt feil, og det vet du selv.

Newcastle er et lag som så oftest blir mye presset, og da har backene naturligvis mer å gjøre og da har de det vanskeligere, og har større sjanse for å tabbe seg ut. Dermed har Riise en langt enklere jobb som back i Liverpool, og dessuten er spillerne rundt han mye bedre, mye lettere å spille bra da. Lettere å gjøre ting når tingene rundt deg også fungerer. Så har Liverpool som oftest kontroll i kampene sine i forhold til Newcastle, og da har Riise sjansen til å være med mer opp (noe han gjør stadig vekk), der noen mener at han gjør det så sykt bra. Jeg er helt uenig i det, av nevnte grunner i tidligere innlegg.

Joakim, Kesse og Gardek
Og hvorfor skal vi ikke gå til Liverpool-fansen angående Riise? Tror dere virkelig at dere er så overlegne Liverpool-fansen at dere har mer peiling på deres spillere enn det de har selv? Hva er dette for en arroganse? Hva er dette for en bedrevitenhet? Selvfølgelig vet Liverpool-fansen mer enn oss om Riise! I hvert fall de jeg har snakket med. Og de som har peiling på fotball overhodet og har fulgt Riise og Liverpool, i hvert fall denne sesongen, vet at Riise ikke er så god som de fleste skal ha det til her.

Gardek
Som sagt vet Liverpool-fansen mest sannsynlig mer om sine spillere enn det vi gjør om deres. Men jeg har ikke bare snakket med Liverpool-fansen, jeg har OGSÅ FULGT MED SELV på en del Liverpool-kamper, ikke bare i år, men også tidligere i år. Og Riise har ALDRI imponert meg. Kan folk spare seg for innlegg der de kutter bort halve sannheten? Vedder på at du har sett svært få Riise-kamper bortsett fra landslagskamper mot amatørlag fra Øst-Europa.

Og igjen: Vi trenger han ikke, han er middelmådig defensiv, dårlig og overvurdert offensiv og han er overpriset!
« Siste redigering: 27. Jan. 2008, 12:53 av geordie-olav »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 27. Jan. 2008, 12:52 »
100% enig Olav. Riise er ein brukbar fotballspelar som held litt under gjennomsnittlig PL-nivå. Det at fyren er en idiot og at vi kjem til å bli mobba for å ha den fyren i klubben gjer ikkje akkurat saken bedre heller.

Eg meinar det fins langt bedre venstrebacker tilgjengelige enn Riise, f.eks er Nicky Shorey en langt bedre spelar både offensivt og defensivt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 27. Jan. 2008, 14:33 »
Det er jo bare tøv, Olav. Riise har spilt på et lag som blant enkelte har blitt sett på som Europas beste forsvarsslag i flere år i dag. Å i det hele tatt påstå at det er enklere å spille der enn i Newcastle er feil.
Riise ville spasert inn på et hvert tidligere Newcastle-lag med feiende enkelhet over mange, mange sesonger nå. I år er faktisk eneste året han kunne fått konkurranse fra Enrique, men Riise er fortsatt mer habil i den forstand at han har tempoet inne. Et tempo som Enrique enda tilpasser seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 27. Jan. 2008, 14:35 »
Må no leva i ein draumeverden viss ein meinar at Newcastle laget er for godt for JAR, spesielt forsvaret. Det er tull. Ikkje at eg likar JAR som person for det.