20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Africa Cup Of Nations  (Lest 18242 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #45 på: 29. Jan. 2008, 19:43 »
Werder Bremens Sanogo er målscorer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 29. Jan. 2008, 19:50 »
Nigeria 2-0. Yakubu målscorer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 30. Jan. 2008, 16:58 »
Elfenbenkysten virker veldig sterke. Overasker ikke meg om de vinner hele greia.

Skulle ikke forundre meg heller. Jeg har kun sett dem i en halv kamp nå og skal ikke dømme altfor mye ut ifra det, men de har jo spillere i nesten enhver posisjon på banen som spiller på et relativt høyt nivå i Europa. 2x Touré og Drogba er utvilsomt ryggraden i elefant-laget, men spillere som Eboue, Meite, Boka, Zokora og Kalou gjør seg absolutt ikke bort de heller. Lag som Nigeria, Senegal og Mail har jo også endel spillere som spiller på et høyt nivå i Europa, men Elfenbenskysten er fortsatt hakket bedre, iallfall på papiret vel og merke. I tillegg tror jeg ikke Jürgen Kohler er noen dum mann å ha på benken (for han er vel fortsatt landslagstrener for Elfenbeskysten?). Kohler var jo en glimrende stopper på et fantastisk tysk landslag som ble verdensmestere i 1990, og han har utvilsomt høstet mange gode erfaringer gjennom en lang karriere. Disse erfaringene sammen med spillermaterialet til Elfenbenskysten er utvilsomt en spennende kombinasjon.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 30. Jan. 2008, 17:50 »
Jügen Kohler? Hvor får du det fra? Han har da vel aldri vært trener for Elfenbenskysten eller noe annet afrikansk landslag?
Ifølge BBC skiftet Elfenbenskysten trener rett før mesterskapet startet, og den nye karen heter Gerard Gili.

Sitat fra: BBC SPORT
Just two weeks before their opener, coach Uli Stielike learnt his son had fallen into a coma and resigned a few days later.
His post has been filled by Olympic coach Gerard Gili, who assisted former coach Henri Michel at the 2006 Nations and World Cups.

Ifølge tysk Wikipedia var Kohler trener for MSV Duisburg fra desember 2005 til april 2006, og etterpå har det vært stille.

Og engelskspråklige Wikipedia kan fortelle følgende:
Sitat
On August 31, 2006, he reportedly turned down the opportunity to coach the Ivory Coast national side.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 30. Jan. 2008, 18:55 »
Og engelskspråklige Wikipedia kan fortelle følgende:
Sitat
On August 31, 2006, he reportedly turned down the opportunity to coach the Ivory Coast national side.

Haha, såpass ja. Jeg var nokså sikker på at Kohler overtok elefantene etter VM i Tyskland, men det ble tydligvis aldri noe av. Legger meg langflat og beklager min manglende kunnskap her.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 31. Jan. 2008, 19:23 »
Hm... må si jeg finner det litt overraskende at Habib Beye IKKE spiller fra start mot Sør Afrika i den siste og avgjørende kampen i gruppespillet i kveld. Betyr dette at en av våre beste spillere denne sesongen ikke er god nok for Senegal sitt landslag, eller er det andre årsaker til at han ikke spiller?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 31. Jan. 2008, 19:44 »
Har ikkje imponert akkurat såvidt eg kan bedømme. Trur nok det er derfor han er satt ut.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 31. Jan. 2008, 20:05 »
Senegal er ute og Beye + Faye kan sette kursen for England igjen! :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 31. Jan. 2008, 22:37 »
Håper de skynder seg hjem, så de kan ta plass på benken på søndag.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 31. Jan. 2008, 23:36 »
Kvifor benken ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 31. Jan. 2008, 23:59 »
Kvifor benken ?

Fordi de kommer rett fra et mesterskap i en annen verdensdel og kanskje ikke er helt fit for fight med en gang?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Feb. 2008, 00:15 »
Kvifor benken ?

Fordi de kommer rett fra et mesterskap i en annen verdensdel og kanskje ikke er helt fit for fight med en gang?

Satt ikkje Beye på benken da. Må da kunna spela fotball fordi han har vert ein tur utanfor europas grenser.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Feb. 2008, 20:36 »
Gledelig at Beye vår store overraskelse er på vei tilbake. Gleder meg virkelig til at han inntar den faste høyre  backplassen igjen..
Enda mere gledelig er det at jeg tror at Martins å snart er på vei hjemover, siden jeg tror de taper neste kamp.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Feb. 2008, 20:52 »
For min del kan Martins og Nigeria gjerne vinne hele sulamitten. Vi er ikke avhengige av Martins for å vinne kamper, så lenge Owen er frisk og rask.
Men det vil selvsagt være kjekt å få han hjem igjen, dersom Nigeria skulle ryke ut.

Det betyr veldig mye mer for oss at Beye og Faye har kommet hjem.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 02. Feb. 2008, 00:03 »
For min del kan Martins og Nigeria gjerne vinne hele sulamitten. Vi er ikke avhengige av Martins for å vinne kamper, så lenge Owen er frisk og rask.
Men det vil selvsagt være kjekt å få han hjem igjen, dersom Nigeria skulle ryke ut.

Det betyr veldig mye mer for oss at Beye og Faye har kommet hjem.

Du vil altså ha en god spiss isteden for to? Selvfølgelig er Martins kraftig savnet! Hvem er det som har scoret flest mål for oss denne sesongen? Martins kan avgjøre kamper, det kan Owen også, så hvorfor er det så dumt å ha begge.....? Viduka er aldri fit og Smith scorer aldri, så da står alt ansvaret på Owen. Og når heller ikke Owen makter å score så ville det ihvertfall vært fint å fått en spissmakker som er god til å skape sjanser og gjøre ting på egenhånd, og det kan Martins!

Akkurat nå så sliter vi voldsomt med å score, så jeg vil si at Martins er den som er mest savnet av våre spillere i Afrika. Cacapa og Carr har begge gjort godkjente kamper i Faye og Beye sitt fravær, mens spissene våre IKKE scorer mål...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM